10 najbardziej wartościowych portali social media

Często trudno oszacować, co stanie się hitem, a co przejdzie bez echa. Jedno jest pewne: portale społecznościowe to bardzo ważny element życia zarówno współczesnego człowieka, jak i firmy. 

10 najbardziej wartościowych portali social media –nie tylko Facebookiem człowiek...

               W dzisiejszych czasach chyba już nikt nie wyobraża sobie promocji firmy bez wykorzystania jakiegokolwiek portalu społecznościowego. Nowe media opanowały rynek, odgrywając istotną rolę zarówno w działaniach marketingowych, jak i w naszym życiu prywatnym. Dzięki tego typu kanałom sfery te mogą się przenikać, a reklamy stały się znacznie bardziej przystępne dla odbiorców i tym samym skuteczniejsze. Ogromna popularność Facebooka sprawiła, że wielu osobom wydaje się iż, to na nim kończy się świat social mediów. Oczywiście, kanał ten jest jednym z najbardziej przydatnych i wartościowych, jednak nie należy zamykać się także na inne możliwości. 

              Kiedy dekadę temu uruchomiono polskojęzyczną wersję Facebooka, mało kto spodziewał się tego, jak wielki sukces odniesie ten portal i w jak wielu dziedzinach codziennego życia będzie nam towarzyszył. Mieliśmy już pewne doświadczenie ze stronami takimi jak Grono czy Nasza Klasa i spodziewaliśmy, że nowa witryna będzie czymś podobnym – chwilową modą, sposobem na zabicie czasu i rozrywkę. Tymczasem wspomniany portal społecznościowy stał się czymś znacznie więcej. Obecnie social media to nie tylko narzędzie do kontaktowania się ze znajomymi oraz sposób na relaks, ale również (a może przede wszystkim) nieodzowna pomoc podczas tworzenia kampanii marketingowej firmy. Oczywiście, dziedzina ta nie ogranicza się tylko do Facebooka. Poza tymi najbardziej znanymi i rozpoznawalnymi portalami społecznościowymi jest również wiele innych, które warto poznać i wykorzystywać. Trendy w internecie zmieniają się jak w kalejdoskopie i dobrze jest na bieżąco śledzić te tendencje – to, że coś jest na topie dziś, nie oznacza, że będzie równie istotne i popularne jutro. Każdy z opisanych niżej portali kiedyś stanowił małą, nic nie znaczącą nowinkę. Często trudno oszacować, co stanie się hitem, a co przejdzie bez echa. Jedno jest pewne: portale społecznościowe to bardzo ważny element życia zarówno współczesnego człowieka, jak i firmy.  

1. Twitter 

          W dzisiejszych czasach tempo życia jest znacznie wyższe niż w czasach naszych dziadków czy rodziców. Ciągle dokądś się spieszymy, często wykonujemy różne zadania w biegu lub staramy się robić wiele rzeczy na raz. Z tego powodu nauczyliśmy się porozumiewać za pomocą bardzo zwięzłych komunikatów. Zaczęło się od SMS-ów, które zajmują znacznie mniej czasu i uwagi niż przedłużające się rozmowy przez telefon. Na tę potrzebę odpowiada również jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych, czyli Twitter. Wpisy na tej stronie nazywamy Tweetami, a od wiadomości zamieszczanych na innych tego typu stronach różnią się one przede wszystkim tym, że mogą składać się maksymalnie ze 140 znaków. Oznacza to, że każdy z nich musi być zwięzły, a zarazem przyciągający uwagę i wyczerpujący temat. Oczywiście, portal ten nie musi być wykorzystywany wyłącznie w celach prywatnych – może stanowić np. narzędzie do szybkiego dzielenia się informacjami o promocjach, nowych ofertach czy innych wydarzeniach z życia firmy.

3. Facebook 

         Tworząc zestawienie najlepszych portali społecznościowych, po prostu nie można byłoby pominąć Facebooka. Jak wiadomo, platforma ta dawno przestała już być tylko narzędziem kontaktowym dla osób prywatnych. Obecnie niemal każda firma posiada swój fanpage – można powiedzieć, że jest to wręcz wymóg, jeśli chcemy utrzymać się na rynku, budować wizerunek przedsiębiorstwa idącego z duchem czasu oraz pozyskać zaufanie konsumentów. Za pośrednictwem tego portalu możemy m.in.: w łatwy i przystępny sposób prezentować nowe produkty, usługi i oferty, budować trwałą relację z klientami i prowokować ich do angażowania się w życie firmy, a także pozyskiwać recenzje i rekomendacje. Wielką zaletą wykorzystywania Facebooka w charakterze narzędzia marketingowego jest fakt, iż jest on darmowy i bardzo łatwy w obsłudze, a przy tym niezwykle skuteczny. W dodatku nasze reklamy pojawiają się w strumieniu aktywności znajomych naszych fanów, co zmniejsza prawdopodobieństwa ich zignorowania lub przeoczenia.

5. Instagram 

        Kolejnym niezwykle znanym i lubianym kanałem social media jest Instagram, czyli portal społecznościowy przeznaczony do publikowania treści wizualnych – zdjęć, obrazków oraz krótkich filmików. Wiele osób wykorzystuje go przede wszystkim do celów prywatnych, ale Instagram stanowi również znakomite narzędzie do promowania marki. Oczywiście, można założyć profil firmy i publikować na nim interesujące obrazy, ale chyba ciekawszą formą promocji jest nawiązywanie współpracy z influencerami, którzy na swoich własnych kontach będą publikowali zdjęcia z naszym produktem. Coraz więcej marek decyduje się na taki ruch i nic dziwnego, ponieważ jest on niezwykle skuteczny i atrakcyjny z punktu widzenia odbiorców.

7.Tumblr

        Założony w 2007 roku Tumblr jest obecnie jednym z najbardziej lubianych kanałów social media. Portal ten służy do zakładania mikroblogów, na których użytkownicy mogą dzielić się swoimi opiniami na różne tematy w formie notatek, publikować zdjęcia, gify oraz pliki filmowe. W dodatku blog na Tumblrze jest znacznie bardziej indywidualną formą wyrażania siebie niż konto na Facebooku – przy odrobinie chęci możemy całkowicie go spersonalizować, tak by wyróżniał się na tle innych i jak najbardziej pasował do naszej osobowości. To właśnie z tego powodu platforma ta jest tak bardzo popularna wśród najmłodszych internautów. Portal ten świetnie nadaje się do promocji firmy, choćby poprzez wpływ, jaki ma na pozycjonowanie.
2. Linkedin

        Założony w 2000 roku portal społecznościowy nazywany bywa „biznesowym Facebookiem”, ponieważ służy przede wszystkim do kontaktów zawodowych. Można dzielić się na nim informacjami na temat swoich umiejętności (które mogą być potwierdzane przez innych użytkowników), publikować oferty pracy, a także prowadzić dyskusje na tematy biznesowe i udostępniać treści, które uważamy za wartościowe. Osoby prywatne często latami budują na nim swoje CV, zaś headhunterzy oraz firmy używają tych danych do usprawnienia procesu rekrutacji i poszukiwania talentów, które mogliby włączyć w swoje szeregi.

4. Google + 

        Pojawienie się tego portalu od początku budziło wiele kontrowersji. Nie da się ukryć, że jego twórcy postanowili rzucić się na głęboką wodę, ponieważ Google+ miało stanowić bezpośrednią konkurencję dla Facebooka i zajmować się sferą do tej pory zarezerwowaną dla tego giganta. Czy się udało? Nie do końca – choć strona istnieje już od kilku lat, z pewnością nie zdobyła popularności, którą można byłoby porównać do tej, którą cieszy się Facebook. Mimo wszystko jednak warto promować swoją firmę za pośrednictwem Google+. Dlaczego? Otóż dzięki temu kanałowi możemy pozyskiwać linki dofollow, które pomagają w pozycjonowaniu strony. 

6. Snapchat

Aplikacja o nieco podobnym charakterze do poprzedniej, szczególnie popularna wśród młodych użytkowników. Ta strona również służy do publikowania treści graficznych (do których można dodać różnego rodzaju atrakcyjne i zabawne filtry, naklejki oraz maski), jednak są one dostępne tylko przez określony czas, a następnie znikają z historii serwisu i przestają być widoczne dla użytkowników. Choć portal służy przede wszystkim rozrywce, z powodzeniem może być także wykorzystywany jako forma promocji na podobnej zasadzie jak wspomniany wyżej Instagram.

8. Pinterest 

         Pinterest również należy do serwisów skupiających się na treściach o charakterze wizualnym. Jego użytkownicy udostępniają sobie nawzajem interesujące zdjęcia, a następnie tworzą z nich własne, posegregowane tematycznie katalogi z inspiracjami. Tego typu portal stanowi szansę m.in. dla sklepów, które mogą dodawać na nich zdjęcia swoich produktów i w ten sposób je promować. Przesłaną grafikę musimy oczywiście otagować słowami kluczowymi oraz opatrzyć linkiem prowadzącym do podstrony, na której można dokonać zakupu. 

 9. Slack 

       Slack może stanowić swoistą sieć społecznościową w miejscu pracy. Mówiąc w skrócie, jest to platforma służąca do kontaktowania się z osobami, z którymi współpracujemy. Za jej pośrednictwem możemy wymieniać informacje w sposób znacznie wygodniejszy i bardziej funkcjonalny niż ma to miejsce przez e-mail. W komunikatorze możemy np. tworzyć grupy osób zaangażowanych w konkretne projekty – dzięki temu mamy możliwość prowadzenia dyskusji z nimi związanymi w jednym miejscu, bez ryzyka, że ktoś zostanie pominięty i nie otrzyma części danych. Ponadto każdy użytkownik może tworzyć własne, prywatne kanały i zapraszać do nich dowolnie wybrane przez siebie osoby. W dodatku strona ma zarówno wersję przeglądarkową, jak i mobilną, dzięki czemu jej używanie jest jeszcze wygodniejsze i przyjemniejsze. 
10. YouTube 

        Pisząc o przydatnych portalach społecznościowych, nie sposób nie wspomnieć także o YouTube – bardzo dobrze znanego medium, które także nadaje się zarówno do użytku osobistego, jak i do prowadzenia działalności zarobkowej. Jak pewnie wszyscy wiedzą, YouTube służy do oglądania oraz udostępniania materiałów wideo. Jest to również jedna z największych wyszukiwarek (zaraz po Google). Możliwości wykorzystania tego serwisu przez firmy jest kilka. Tym najbardziej oczywistym są klipy reklamowe, które możemy udostępniać za jego pośrednictwem. Jeżeli filmik będzie naprawdę dobry i atrakcyjny z punktu widzenia odbiorcy, ma nawet szansę stać się viralem, czyli rozprzestrzenić się dzięki udostępniającym go sobie nawzajem internautom. Zamiast płacić krocie za wyświetlanie naszego klipu promocyjnego w kinach czy telewizji, lepiej zadbać o jego jakość i zdobyć popularność w naturalny sposób. Drugą opcją jest kręcenie materiałów, które nie są reklamami, ale np. krótkimi programami prezentującymi interesujące wiadomości z branży. W ten sposób możemy budować wizerunek eksperta i zwiększać rozpoznawalność swojej marki. 

     Trzeci sposób polega na zarabianiu pieniędzy bezpośrednio przez YouTube. Jeśli twórca internetowy zdobędzie wystarczająco dużą popularność na tym kanale, ma szansę np. na kontrakty z reklamodawcami, których produkty zaprezentuje w swojej audycji (pod warunkiem, że nie występuje sprzeczność interesów, np. marki te nie są jego konkurencją).  
Copyright (c)2014-2018, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem