3. Dzięki blogowi możemy zbudować wizerunek eksperta
Dlaczego blogi o tematyce urodowej cieszą się taką popularnością? Ponieważ jest to popularny, odpowiadający na potrzebę czytelniczek temat, które ufają blogerkom i uznają je za ekspertki w tej dziedzinie. Jeśli na lubianym blogu o tej tematyce pojawi się pozytywna recenzja kremu lub przepis na domową maseczkę – czytelniczki popędzą do sklepów po kosmetyk lub do kuchni, by wykonać go samodzielnie według instrukcji. Takich samych reakcji życzymy sobie dla naszego bloga firmowego. Ideałem jest, jeśli nasi czytelnicy zaglądają na naszą stronę, ponieważ są szczerze zainteresowani przekazywanymi przez nas informacjami, naszymi poradami i opiniami. Jeżeli publikowane przez nas treści okażą się rzetelne i sprawdzą się w praktyce, możemy mieć pewność, że zyskamy dzięki temu szacunek i zaufanie konsumentów i zaczniemy uchodzić za ekspertów w ich oczach. A skoro nasze rady i opinie okażą się warte uwagi, klienci wyciągną prosty wniosek, że nasze produkty lub usługi również muszą być przygotowane w sposób profesjonalny.
Ta zasada w pewnym sensie działa w dwie strony. Samodzielnie prowadząc bloga firmowego… stajemy się coraz lepszymi ekspertami. Przygotowywanie kolejnych wpisów zmusza nas do zajmowania się konkretnymi tematami, poszukiwania nowych informacji i pozostawania na bieżąco w kwestii nowinek z branży. Podobnie dzieje się, gdy czytelnicy zadają pytania i proszą o naszą fachową opinię. Nie chcąc ich zawieść, weryfikujemy posiadaną przez siebie wiedzę, a tym samym sami zdobywamy więcej wiadomości.
4. Kreujemy wizerunek marki
Nasze decyzje zakupowe opierają się nie tylko na obiektywnych cechach produktów oraz naszym autentycznym zapotrzebowaniu na dany towar. W rzeczywistości ogromne znaczenie mają również inne, mniej racjonalne czynniki. Często nie zdajemy sobie sprawy, że sięgamy po konkretny artykuł, ponieważ mamy pozytywny stosunek do jego producenta. Mało kto czyta składy produktów spożywczych i kosmetyków, testuje po kolei różne marki lub zapoznaje się z profesjonalnymi testami. Kupujemy to, co znamy z reklam i chcemy być kojarzeni z określonymi wartościami. Producenci dobrze o tym wiedzą, stosując w swoich działaniach marketingowych różne triki, mające na celu zbudowanie konkretnego wizerunku marki. Jedne produkty kojarzą się z rodziną, dzieciństwem, przywiązaniem do tradycji i dbaniem o relacje, a inne z młodością, wolnością oraz wyłamywaniem się ze schematów. I choć na poziomie intelektualnym możemy zdawać sobie sprawę z tego, że dwa produkty prawdopodobnie są bardzo do siebie zbliżone, to wybieramy ten, który pozytywnie nam się kojarzy.
Blog może służyć m.in. do tego, by zbudować określony wizerunek naszej marki. Na to, jak będzie ona postrzegana przez odbiorców, wpływają np. szata graficzna strony, język, jakim się porozumiewamy oraz rodzaj treści, jakie zamieszczamy. Musimy podjąć decyzję o tym, czy będziemy operowali fachowym słownictwem i oficjalnymi formami, czy wolimy pisać swobodnie, potoczny językiem. Zastanówmy się, jaka jest nasza grupa docelowa: w jakim jest wieku, gdzie mieszka, co lubi, co robi w wolnym czasie? Mając te informacje, możemy dostosować do niej sposób, w jaki będziemy prowadzili bloga.
Prężne działanie w sieci jest również metodą na to, by przestawiać swoją markę jako nowoczesną, obeznaną w najnowszych technologiach oraz podążającą za aktualnymi trendami. Dzięki temu klienci uwierzą, że również podczas wytwarzania produktów i świadczenia usług korzystamy z nowoczesnych, innowacyjnych rozwiązań.