Jak reklamować uczelnie wyższą?

Przyjęło się, że to studenci zabiegają o miejsca na uczelniach wyższych, tymczasem od kilku lat nietrudno zaobserwować, że sytuacja trochę się odwróciła – to szkoły dwoją się i troją, by przyciągnąć uwagę maturzystów i zaskarbić sobie ich sympatię. 

Jak reklamować szkołę wyższą? Jak skutecznie prowadzić kampanie marketingową?

             Przyjęło się, że to studenci zabiegają o miejsca na uczelniach wyższych, tymczasem od kilku lat nietrudno zaobserwować, że sytuacja trochę się odwróciła – to szkoły dwoją się i troją, by przyciągnąć uwagę maturzystów i zaskarbić sobie ich sympatię. Choć większość z nich stosuje raczej tradycyjne i sprawdzone metody, nawet one muszą iść z duchem czasu, by choć trochę wyróżnić się w zalewie coraz ciekawszych i bardziej atrakcyjnych ofert edukacyjnych. Wybór uczelni to jedna z najważniejszych, a przy tym najtrudniejszych decyzji, jakie musi podjąć młody człowiek rozpoczynający dorosłe życie. Sprawy nie ułatwia tłum „doradców”, którzy wyrażają różne opinie na temat tego, co powinien wybrać maturzysta. Absolwenci szkół średnich już nie muszą zabiegać o miejsca na uczelniach – niż demograficzny sprawił, że mogą przebierać w ofertach i to na nich ciąży konieczność dokonania wyboru. To może cieszyć, ale z drugiej strony obarcza ich dodatkową presją. 

          Możliwości jest wiele, a szansa na podjęcie słusznej decyzji tylko jedna. Szkoły wyższe również mają nie lada dylemat: jak przyciągnąć zainteresowanie młodych dorosłych, którzy z jednej strony idą z duchem czasu, a z drugiej często stawiają na tradycję i renomę? W jaki sposób odpowiedzieć na ich potrzeby, jednocześnie zachowując własne standardy? Które formy reklamy najbardziej się przydają podczas planowania kampanii reklamowej uczelni? 

Internet, internet i jeszcze raz internet 

          Młode pokolenie to osoby świetnie zaznajomione ze światem wirtualnym. Tegoroczni maturzyści wychowywali się w domach, w których dostęp do komputerów i smartfonów był naturalną częścią codzienności. Internet służy im do nawiązywania kontaktów z innymi, rozrywki, a także nauki i pracy. Jeżeli szkoła wyższa chce stać się częścią ich życia, również musi pójść z duchem czasu i zaznaczyć swoją obecność w sieci. Własna strona internetowa jest obecnie normą czy wręcz koniecznością, ale warto pójść o krok dalej i założyć konta na portalach społecznościowych. Nie wystarczy jednak stworzyć profil – trzeba jeszcze umieć go prowadzić. Sztywne materiały reklamowe nie odniosą tutaj oczekiwanego efektu. Media społecznościowe wymagają zmiany formy przekazu na bardziej luźną i okraszoną humorem. Oprócz tego konta powinny być prowadzone na bieżąco, by zarówno studenci, jak i potencjalni kandydaci mogli znaleźć na nich wszystkie aktualności i odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Warto stawiać również na formę wizualną. Kilka lat temu YouTube opanowały tzw. lip duby, czyli krótkie filmy w formie teledysku, w których studenci poruszali ustami do odtwarzanej z playbacku piosenki, przemieszczając się po budynku uczelni. Filmy te stawały się coraz bardziej profesjonalne i pomysłowe, zdobywając coraz większą popularność i przy okazji prezentując szkołę jako miejsce przyjazne i atrakcyjne. Warto pomyśleć o takim sposobie promowania uczelni, by użytkownicy sami chętnie przesyłali sobie materiały reklamowe. 

          Warto zainteresować się także takimi ułatwieniami jak reklamy Google Adwords, które odpowiadają dokładnie na zapytanie użytkownika i po kliknięciu przekierowują go na odpowiednią podstronę. Większość internautów korzysta z wyszukiwarki Google i interesuje się przede wszystkim pierwszymi wynikami, jakie pojawią się w odpowiedzi na wpisane hasło. Jeśli zainwestujemy w tego typu promocję, maturzysta nie tylko zobaczy naszą stronę jako pierwszą, ale również dowie się czegoś o uczelni, jeszcze zanim kliknie w odnośnik, co może zainteresować go na tyle, że zechce odwiedzić stronę szkoły. 

Targi edukacyjne

            Targi edukacyjne to wydarzenia, na których pojawia się bardzo wielu przyszłych studentów (szkoły średnie organizują nawet grupowe wyjazdy na tego typu imprezy). W czasie targów szkoła może zapoznać kandydatów ze swoją ofertą, a także sposobem rekrutacji czy stypendiach, które realizuje. Bardzo dobrym sposobem na zainteresowanie gości jest zorganizowanie prezentacji, prelekcji, wykładu lub panelu dyskusyjnego, które nieco bardziej zaangażują przyszłych żaków. Warto postawić na to, co w danym momencie najbardziej ich interesuje, czyli przygotowaniom do matury – tego typu tematyka zapewni nam najszersze grono odbiorców. Podczas targów rozdaje się również materiały promocyjne takie jak ulotki czy foldery. Można zorganizować konkursy lub loterie, w których maturzyści będą mogli zdobyć gadżety z logo szkoły: breloczki, markery, pendrive’y itp. 

Targi edukacyjne 

           Targi edukacyjne to wydarzenia, na których pojawia się bardzo wielu przyszłych studentów (szkoły średnie organizują nawet grupowe wyjazdy na tego typu imprezy). W czasie targów szkoła może zapoznać kandydatów ze swoją ofertą, a także sposobem rekrutacji czy stypendiach, które realizuje. Bardzo dobrym sposobem na zainteresowanie gości jest zorganizowanie prezentacji, prelekcji, wykładu lub panelu dyskusyjnego, które nieco bardziej zaangażują przyszłych żaków. Warto postawić na to, co w danym momencie najbardziej ich interesuje, czyli przygotowaniom do matury – tego typu tematyka zapewni nam najszersze grono odbiorców. Podczas targów rozdaje się również materiały promocyjne takie jak ulotki czy foldery. Można zorganizować konkursy lub loterie, w których maturzyści będą mogli zdobyć gadżety z logo szkoły: breloczki, markery, pendrive’y itp. 


Zniżki 

            Wszyscy kochamy wszelkiego rodzaju promocje, rabaty i zniżki. Co ciekawe, z punktu widzenia marketingu są one skuteczne wyłącznie wtedy, gdy ich dostępność jest ograniczona. Dobrym sposobem na przykucie uwagi przyszłych studentów jest zorganizowanie obniżki dla osób, które wezmą udział w rekrutacji najwcześniej. Może to być np. brak wpisowego lub niższe czesne za pierwszy rok studiowania. Można również zaproponować niższą cenę za rozpoczęcie kolejnego kierunku w tej samej szkole. Tego typu triki bywają skuteczne nie tylko w przypadku uczelni prywatnych – uniwersytety i politechniki także przyciągają żaków wizją stypendiów dla tych, którzy będą uczyli się najlepiej. 
Copyright (c)2014-2018, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem