Kampanie reklamowe na Instagramie

Co stoi za sukcesem tej z pozoru banalnie prostej i nieskomplikowanej aplikacji i dlaczego warto zainteresować się kampanią na Instagramie?
Dlaczego warto prowadzić kampanię na Instagramie?

      Instagram jest jednym z obecnie najpopularniejszych to serwis społecznościowy, który skupia osoby publikujące zdjęcia, filmy video oraz relacje, które można modyfikować dzięki wbudowanym filtrom. Obecnie jest portalem z najszybciej rosnącą liczbą użytkowników – na całym świecie jest ich ponad 700 milionów, a liczba ta cały czas bardzo dynamicznie wzrasta. To, co wyróżnia Instagram i sprawia, że jest on wart zainteresowaniu przy przygotowywaniu kampanii reklamowej jest przede wszystkim zaangażowanie, jakim charakteryzują się jego użytkownicy. Przy przemyślanej kampanii można bez problemu zdobyć nowych obserwujących i zbudować solidną bazę fanów na tym portalu.

      Dodatkowym, bardzo ważnym aspektem jest łatwość w komunikacji oraz szybkość, z jaką rozprzestrzeniają się treści na Instagramie. Zrobienie i opublikowanie zdjęcia zajmuje zaledwie kilkanaście sekund, a Polubienie posta poprzez kliknięcie serduszka przez użytkownika również jest błyskawiczne. 

     Użytkownicy Instagrama bardzo chętnie i często pokazują swoje uznanie do publikowanych treści. Ponadto, Instagram umożliwia firmie pokazanie bardziej „ludzkiej” strony firm, dzięki której można z łatwością wzbudzić zaufanie zarówno u już istniejących klientów jak i nowych. W ten sposób klienci przywiązują się do marki i jest im łatwiej się z nią utożsamić, co jest dla firmy ogromnym sukcesem. Forma wizualna treści udostępnianych na Instagramie likwiduje też barierę językową. 
Zasady przy prowadzeniu kampanii na Instagramie

       Najważniejszą zasadą jaką trzeba kierować się przy kampanii na Instagramie jest aspekt wizualny. Cały serwis opiera się na udostępnianiu zdjęć i wideo, dlatego nie można wrzucać tam złych jakościowo, nieestetycznych lub po prostu nudnych zdjęć. Ważna jest także konsekwencja – treści publikowane na Instagramie muszą być spójne, najlepiej utrzymane w jednym klimacie. Treści muszą być kreatywne i angażujące – nasza aktywność musi zwrócić uwagę użytkowników, pobudzić ich do działania i wyróżnić się spośród setek tysięcy publikowanych dziennie zdjęć.  Następnym, niezwykle pomocnym i przydatnym narzędziem są hashtagi. 

      Słowa poprzedzane znaczkiem # stanowią pewnego rodzaju nawigację, która zapoczątkowana została na Instagramie. Dzięki odpowiednim hashtagom użytkownicy mogą znaleźć interesujące ich treści. Warto jest nie tylko oznaczać posty popularnymi hashtagami, dzięki którym użytkownicy będą mogli do nich z łatwością dotrzeć, ale również można stworzyć własny, firmowy post, którym będziemy zaznaczać swoją obecność w sieci – jeśli będzie ciekawy to szybko zostanie podłapany i spopularyzowany. Ważna jest również interakcja z fanami – Instagram pozwala na większą swobodę zarówno w tematyce treści jaki i komunikacji z użytkownikami. Należy na bieżąco monitorować profil, zawsze odpowiadać na komentarze i pytania w nich zadawane, można też komentować posty obserwujących nas osób. Zaangażowanie ze strony firmy z pewnością zostanie zauważone i zaowocuje w przyszłości.  

Dla kogo kampanie na Instagramie?

Teoretycznie odpowiednio przygotowana kampania na Instagramie sprawdzi się dla większości firm, jednak bardzo istotnym czynnikiem decydującym o jej sukcesie jest grupa docelowa tej kampanii. 

Kiedy kampania na Instagramie jest skuteczna? 

Najważniejszym aspektem, dzięki któremu kampania marketingowa na Instagramie odniesie sukces, jest dobry pomysł i konsekwencja. Przyciągnąć uwagę użytkowników pojedynczym postem nie jest trudno, ale zatrzymać ich na dłużej i sprawić, aby nasz profil był popularny jest już dużo trudniej. Odpowiednio przygotowany plan kampanii, który precyzyjnie określi grupę docelową i właśnie pod nią dostosuje treści to podstawowa sukcesu. Dlatego od samego początku trzeba jasno określić zarówno profil firmy jak i klienta, do którego chcemy trafić. Przykładowo kampania sklepu z akcesoriami dla sportowców będzie drastycznie różniła się od kampanii sklepu z kosmetykami – zarówno grupa docelowa, rodzaj wrzucanych treści jak i rodzaj zaangażowania jaki chcemy wywołać będzie zupełnie inny. Aby kampania na Instagramie była skuteczna, a jej efekty były widoczne nie tylko w ilości „lajków” ale również w rzeczywistych wynikach firmy musimy wzbudzić ciekawość użytkowników i zachęcić ich do działania. Tu z pomocą przychodzą influencerzy – osoby znane w sieci, dzięki którym zasięg naszych działań znacząco wzrośnie. Czasami wystarczy wysłać swój produkt do znanej osoby, która następnie wstawi zdjęcie i oznaczy naszą firmę na swoim profilu aby zdobyć dziesiątki nowych klientów zainteresowanych naszym produktem. 

Kampanie reklamowe na Instagramie

Teoretycznie odpowiednio przygotowana kampania na Instagramie sprawdzi się dla większości firm, jednak bardzo istotnym czynnikiem decydującym o jej sukcesie jest grupa docelowa tej kampanii. Większość użytkowników Instagrama to ludzie młodzi, w wieku 18-35 dlatego kampanie skierowane do tej grupy wiekowej mają większe szanse na powodzenie. Co ciekawe, według statystyk ponad połowa użytkowników to kobiety. To wszystko sprawia, że firmy które swoje usługi bądź produkty kieruje do tych grup demograficznych łatwiej osiągnie sukces prowadząc kampanie na Instagramie, ponieważ przez ten portal najłatwiej jest im do nich dotrzeć. Ponadto wizualny aspekt Instagrama i kampanii tam przeprowadzanych oraz większa popularność postów o konkretnej tematyce sprawia, że firmy które wpasowują się w trendy będą miały dużo większe szanse na sukces. Największą popularnością cieszą się na Instagramie treści dotyczące m. in.: kosmetyków i makijażu, jedzenia i gotowania, mody, zakupów, podróży oraz urządzania wnętrz. Głównym powodem popularności właśnie tych tematów jest forma jaką posługuje się Instagram – zdjęcia dotyczące tych konkretnych dziedzin są zazwyczaj po prostu estetyczne. Jeśli posiadasz sklep odzieżowy, własną markę kosmetyków lub restaurację, kampanie na Instagramie świetnie się sprawdzą dla Twojej firmy i mogą przynieść zaskakujące efekty! 

Wpływ kampanii na pozycjonowanie stron.

Przy kampanii na Instagramie łatwo zapomnieć o odnośniku do strony. Jest to drobny, lecz bardzo istotny szczegół, który może przynieść całkiem spore straty. Po pierwsze, użytkownik którego zainteresujemy swoimi treściami nie będzie w stanie wejść na stronę Twojej firmy bezpośrednio z Instagrama, co może go zniechęcić lub wzbudzić brak zaufania. Jeśli wstawisz link do opisu na Instagramie, klienci bez problemu trafią na Twoją stronę, co dodatkowo pozytywnie wpłynie na generowanie ruchu sieciowego na Twojej stronie, a w konsekwencji na jej pozycję. Co więcej, pomimo tego, że linki na Instagramie są linkami „nofolllow”, czyli są mniej wartościowe to Instagram jest obecnie intensywnie indeksowany/kopiowany przez inne serwisy, które często tworzą kopie profili, a linki tam zamieszczane są już wartościowymi linkami „dofollow”. W ten prosty sposób, bez żadnego wysiłku możemy poprawić pozycję swojej strony w wyszukiwarce Google.  
Korzystając z dobrodziejstw portali społecznościowych, możemy bez problemu na proste frazy osiągnąć TOP 10 dla każdej dobrze ustawionej strony internetowej. Nie oznacza to oczywiście, że pozycjonowanie z wykorzystaniem setek innych portali, na które wprowadzamy linki, nie jest potrzebne, wręcz przeciwnie. Jednak to portale społecznościowe, króluję w algorytmach Google, dając przewagę nad stronami, do których linki nie prowadzą.

Chcesz wiedzieć więcej skontaktuj się z jednym z naszych biur.

Przede wszystkim podchodzimy do naszych kampanii kompleksowo i już przy samym procesie tworzenia planu kampanii dla Twojej firmy zatroszczymy się o każdy detal – zaczynając od sprecyzowania grupy docelowej, a kończąc na określeniu trendów w jakie wpasowuje się Twoja firma. Kampanie dla firm prowadzone są w naszej agencji przez profesjonalistów, orientujących się w najnowszych trendach i monitorujących zmieniające się tendencje. Nie tylko przygotujemy plan działania kampanii, ale również na będziemy go na bieżąco realizować oraz monitorować jego efekty.

Nakatomi - Warszawa  

Nakatomi oddział Warszawa to nasze idealne miejsce do pracy. Centrum, metro, sklepy warunki butikowe dla pracowników i klientów. 
 00-640 Warszawa ul. Mokotowska 1
tel. 0048/ (22) 378-25-43
e-mail: agnieszka@nakatomi.pl

Nakatomi - Gdańsk

Gdańska nie mogło zabraknąć na naszej mapie. Tutaj macie do dyspozycjo dwa nasze biura zlokalizowane w Oliwie w centrum biurowym
80-386 Gdańsk, ul. Lęborska 3B
tel: 0048/ (58) 732-22-85
biuro@nakatomi.pl

Nakatomi - Gdańsk II

Dlaczego drugie biuro w Gdańsku? Bo w pierwszym za mało miejsca. Zapraszamy do Olivia business Centre 
80-386 Gdańsk, Al. Grunwaldzka 472
tel: 0048/ (58) 727-91-80
gdansk@nakatomi.pl
Copyright (c)2014-2017, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem