Kampanie                                                             reklamowe na                                                     Pinterest

                                                                                                   Dla użytkowników Pinterest stał się 
                                                                                                    kopalniom pomysłów oraz inspiracji.                                                                                                                       
Dlaczego warto tworzyć kampanię na Pinterest?

        Przede wszystkim Pinterest, który do niedawna był tak naprawdę dość niszowym portalem w porównaniu do najpopularniejszych serwisów społecznościowych, w bardzo krótkim czasie zaczął zyskiwać na popularności i na chwilę obecną zrzesza on ponad 2 miliony użytkowników w Polsce i ok. 150 milionów na całym świecie. 
 
        Być może w porównaniu z gigantami takimi jak Facebook czy Instagram to niewiele, jednak jest to spowodowane specyfiką tego portalu. W dodatku treści udostępniane na Pintereście mają znacznie dłuższą „żywotność” niż te publikowane w innych portalach. Mogą być zapisywane i udostępniane przez długie miesiące, tymczasem te na innych serwisach po kilku dniach są zapomniane. 

    Tym bardziej warto się zastanowić, czy nie warto chociaż spróbować poprowadzić kampanię na Pintereście. Przy odpowiedniej aktywności i zachowaniu pewnych zasad Pinterest będzie świetnym narzędziem, dzięki któremu wygenerujemy większy ruch na stronie internetowej czy blogu, a także może się on w znacznym stopniu przyczynić do wzmocnienia sprzedaży, zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych. 
Kampanie na Pinterest

        Pinterest jest bardzo specyficznym portalem, przez wielu kojarzony wyłącznie z ładnymi obrazkami, a nie kampanią marketingową. Jego idea jest prosta – użytkownik tworzy wirtualne tablice, na których zapisuje (przypina) interesujące go treści („piny”). Treści publikowane na stronie mają formę zdjęć, do których można opcjonalnie załączyć opis lub odnośnik do strony internetowej. W ten sposób użytkownicy tworzą tablice z interesującymi ich treściami, stronami, do których chcą wrócić, a często po prostu z rzeczami, które są dla nich atrakcyjne wizualnie. Dla użytkowników Pinterest stał się kopalnią pomysłów oraz inspiracji. Umiejętnie poprowadzona kampania, uwzględniająca sensowne działania na Pintereście może przynieść firmie wiele korzyści i zainteresować nowych odbiorców. 

Kiedy Pinterest jest skuteczny?

W przypadku kiedy zależy nam na zbudowaniu zaufania do marki i utrwalenia  się w świadomości internautów, Pinterest może okazać się bardzo skutecznym narzędziem. 
Kiedy Pinterest jest skuteczny?

       W tym przypadku Pinterest nie różni się drastycznie od innych serwisów społecznościowych. Tak jak wszędzie, należy udostępniać atrakcyjne dla użytkownika, unikatowe treści, które zaangażują go do działania. Kampania oczywiście musi być spójna z charakterem firmy i prowadzona konsekwentnie oraz na bieżąco.
Pinterest może za to okazać się bardzo skuteczny w przypadku kampanii, które mają na celu zwiększenie ruchu sieciowego – zainteresowani użytkownicy z chęcią wejdę w odpowiedni odnośnik, aby dowiedzieć się więcej w konkretnym temacie, zdobyć więcej informacji o produkcie bądź przeczytać tekst, którego tytuł ich zaintrygował. Również w przypadku kiedy zależy nam na zbudowaniu zaufania do marki i utrwalenia się w świadomości internautów, Pinterest może okazać się bardzo skutecznym narzędziem.  
Dla kogo kampanie na Pintereście?

        W tym miejscu warto jest przyjrzeć się statystykom dotyczącym użytkowników Pinteresta. Znaczną większość (ok. 80%) użytkowników stanowią kobiety w wieku 18-34. Do najpopularniejszych treści należą przede wszystkim te związane ze sztuką i rękodziełem (DIY), jak również te dotyczące gotowania, mody oraz rodzicielstwa. Firmy, których główną grupą docelowe są młode kobiety mają największe szanse na sukces posługując się serwisem Pinterest. 

     Będą to przede wszystkim producenci odzieży, firmy z branży ślubnej, a także te, które produkują artykuły dla dzieci lub młodych rodziców. Ważne jest określenie tej głównej grupy docelowej, aby nie angażować się niepotrzebnie w działania, które nie przyniosą pożądanych efektów. 

   Również sklepy internetowe mają spore szanse na sukces dzięki kampanii na Pintereście – narzędzia dostępne na tym portalu umożliwiające umieszczenie ceny bezpośrednio pod grafiką, a także możliwość dodania odnośnika na dowolną stronę, np. konkretnego produktu sprawiają, że jest to fantastyczne narzędzie marketingowe dla sklepów on-line. Ponadto statystyki pokazują, że większość użytkowników, którzy zapisali „pin” z konkretnym produktem, później go kupili. 

Pinterest a pozycjonowanie 

Czy kampania na tak prostym i teoretycznie niszowym portalu, jakim jest Pinterest może w ogóle mieć wpływ na pozycjonowanie? Oczywiście, że tak. 
Wpływ kampanii na Pintereście na pozycjonowanie.

       Czy kampania na tak prostym i teoretycznie niszowym portalu, jakim jest Pinterest może w ogóle mieć wpływ na pozycjonowanie? Oczywiście, że tak. Naturalnie, nie wypozycjonujemy całej strony tylko i wyłącznie z użyciem Pinteresta, jednak umiejętne zabiegi mogą przyczynić się do wzrostu pozycji naszej strony w wyszukiwarce. Przede wszystkim warto używać słów kluczowych tak często jak to możliwe – zarówno w tekstach pod „pinami”, jak i tytułach oraz opisach tablic. 
      Trzeba pamiętać o linkach. „Puste” piny, które nie posiadają odnośnika do strony internetowej, są bezużyteczne dla pozycjonowania, Za to te, które będą starannie podpisane i przypisane do konkretnej strony, mogą w znacznym stopniu zwiększyć ruch na stronie internetowej, a w konsekwencji podnieść jej pozycję w sieci. Pomimo tego, że linki na Pintereście są kategoryzowane jako mniej wartościowe „nofollow”, to są bardzo przydatne, jeśli chodzi o generowanie ruchu sieciowego na naszej stronie.
Dlaczego jesteśmy najskuteczniejsi?

      Nakatomi, jako agencja marketingowa z dziesiątkami przeprowadzonych z sukcesem kampanii na koncie, skutecznie przygotuje Twoją kampanię na Pinterest. Swoje działania rozpoczniemy od szczegółowej analizy grupy docelowej, do której dopasujemy odpowiednie treści. 
 
     Jesteśmy w stanie przygotować plan kampanii, który następnie konsekwentnie, krok po kroku, przeprowadzimy, a także na bieżąco zanalizujemy działania. Znamy bieżące trendy i wiemy, jak dotrzeć do określonego klienta.

     Powierzając swoją kampanię agencji marketingowej Nakatomi możesz mieć pewność, że jest ona w rękach profesjonalistów z dużą znajomością rynku i wyczuciem, a Twoja kampania osiągnie sukces i pomoże Ci zrealizować założone cele. 
Copyright (c)2014-2017, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem