Kampanie reklamowe w Google Plus

Google + ma w sobie potencjał, który warto odkryć, ponieważ odpowiednie jego wykorzystanie może przynieść dodatkowe korzyści dla kampanii firmy. 

Dla kogo kampanie na Google +? 

      Z racji tego, że Google + nie cieszy się aż tak ogromną popularnością, jest on dosyć specyficzną platformą, wymagającą innych działań. Aby odnieść tam realny sukces, który będzie czymś więcej niż tylko podniesieniem pozycji w wyszukiwarce trzeba przede wszystkim dopasować treści do grupy odbiorców do której możemy dotrzeć poprzez Google + . Przede wszystkim na Google + istnieje sporo grup tematycznych, gdzie użytkownicy wymieniają się poglądami na konkretne tematy, zamieszczają rekomendacje lub ciekawe treści związane z daną dziedziną. Dyskusje na takich grupach są bardziej merytoryczne niż na innych serwisach społecznościowych, a użytkownicy są zaangażowani i żywo zainteresowani tematyką. To sprawia, że Google + jest idealną platformą jeśli firma jest bardziej niszowa i skierowana do bardzo konkretnie określonej grupy - można tam znaleźć prawdziwych pasjonatów i hobbystów w różnych dziedzinach. Warto jest przeanalizować trendy i topowe tematy na Google +, aby sprawdzić jakie są realne szanse na sukces kampanii. Jeśli wpasowujemy się w panujące trendy z pewnością warto zainwestować w kampanię, która może zaowocować sporym sukcesem i pozyskaniem sporej liczby wiernych fanów.

Kampanie na Google + a pozycjonowanie.

Odpowiednie działania na Google + mogą w znaczącym stopniu poprawić pozycjonowanie strony internetowej. Trzeba zacząć od stworzenia wizytówki i profilu firmy, dzięki czemu łatwo będzie można ją znaleźć w wyszukiwarce. Jako że Google + należy do wyszukiwarki Google, treści zamieszczane na tym portalu są łatwiejsze do znalezienia dla robotów. W konsekwencji są szybciej wychwycone i zaindeksowane, a w konsekwencji pozycje będą rosły. Ważne dla pozycjonowania jest również generowane zaangażowanie. Jeśli profil w Google + będzie biernie prowadzony, bez wywoływania zaangażowania innych użytkowników będzie to miało nikłe znaczenie na pozycję naszej strony. Natomiast jeśli uda nam się nakłonić odbiorcę do reakcji, a nasza aktywność zostanie doceniona „+” może to w bardzo znaczący sposób wpłynąć na wyższą pozycję. Dodatkowo jeśli posiadamy zweryfikowane konto, więc nasza aktywność jest potwierdzona i autentyczna, zwiększa to pozycję firmy przy zapytaniach „brandowych”. Co to oznacza dla Twojej firmy i pozycjonowanej strony? Jeśli nazwa Twojej firmy zawiera frazę ogólną, dotyczącą konkretnej dziedziny (np. biuro rachunkowe, studio tańca lub szkoła językowa) bez odpowiedniej pozycji strona prawdopodobnie zginie wśród setek stron firm konkurencyjnych. Dzięki weryfikacji Google pozycja firmy rośnie, a nasza strona pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania. 

Kiedy Google + jest skuteczne?

Portal Google + z będzie skuteczny, jeśli tylko się postaramy i włożymy trochę wysiłku w aktywność na nim. Począwszy od uzupełnienia wszystkich niezbędnych informacji w odpowiedni sposób, aż do aktywnego zamieszczania treści. Aby kampania była skuteczna musi trafić do odbiorcy, a więc musi być oryginalna i pobudzić do działania. Nie wystarczy wrzucić kilku zdań i przypadkowej grafiki, ponieważ nawet jeśli użytkownik trafi na nasz profil to z pewnością nic nie zachęci go do pozostania lub jakiejkolwiek aktywności. Jeśli uda nam się zaangażować innych użytkowników i zdobyć więcej „plusów”. Z racji tego, że użytkownicy Google + charakteryzują się mniejszą aktywnością, zdobycie nawet kilku „+” jest bardzo pożądane – w ten sposób algorytmy Google odczytują dany materiał jako bardziej wartościowy i przełoży się na pozytywne efekty kampanii. Każde działanie, jakie podejmujemy na profilu Google, daje nam dużo więcej, niż wprowadzenie nawet 10 linków do strony internetowej. Google bardzo kocha swoje dzieci i jak każda matka dba o nie i o ich przyjaciół. Jeśli zapamiętacie to zdanie profil Google plus, będzie dla was sprzymierzeńcem w walce z konkurencją. Każdy post, hashtag, dodanie czy oznaczenie jakiegoś profilu, osoby, czy nawet zrobienie plusika, pociąga za sobą coraz mocniejszą pozycję profilu w wyszukiwarce Google.

Dlaczego warto tworzyć kampanie na Google+ ?

To, w czym Google plus ma niezaprzeczalną przewagę jest połączenie z wyszukiwarką Google. Aktualizacje statusów, profile marki lub informacje na nich zawarte pojawiają się wysoko w wyszukiwarce.
Dlaczego warto tworzyć kampanie na Google+ ?
       Prowadzenie kampanii na Google Plus, z pozoru może wydawać się trudne bądź zbędne, jednak prawidłowo przeprowadzona kampania, skierowana do dobrze dobranej liczby odbiorców może się opłacić. To, co może początkowo zniechęcać, są nieporównywalnie słabsze statystyki. Trzeba jednak pamiętać, że na Google plus dużo trudniej zdobywa się „lajki” bądź obserwujących, ale jeśli już się udaje, są one bardzo wartościowe. Publikując tą samą treść np. na Facebooku i Google plus można łatwo zaobserwować różnicę. W zależności od zasięgu i popularności na Facebooku można zdobyć nawet kilkaset polubień lub obserwujących, podczas gdy na Google plus tylko kilkadziesiąt. Jednak osoby, które polubią lub udostępnią naszą treść na Google plus są nią szczerze zainteresowane i zaangażowane, nie są to przypadkowe osoby, którym wyświetlił się post polubiony przez znajomego, jak zdarza się na innych portalach. 

To, w czym Google plus ma niezaprzeczalną przewagę jest połączenie z wyszukiwarką Google. Aktualizacje statusów, profile marki lub informacje na nich zawarte pojawiają się wysoko w wyszukiwarce. Także pomimo tego, że sam profil nie będzie bardzo popularny lub nie osiągnie tak dużego sukcesu jak profil na innych serwisach społecznościowych, to przyniesie to ogromne korzyści przy pozycjonowaniu strony i przy lepszych wynikach wyszukiwania. 
    Ponadto, posiadając zweryfikowane konto firmy na Google + i prowadząc tam kampanię, firma wzbudzi zaufanie – posiadając sprawdzony i zaakceptowany firmowy profil Google + dajemy informację, że konto jest autentyczne, co może przełożyć się na wiarygodność firmy i zaufanie klientów.  

Zasady przy kampaniach na Google +

Bądź kreatywny, postaw na unikatowe treści, postaraj się zainteresować Google, nie tym jak piszesz tylko co piszesz. Staraj się tagować wpisy, dodwać unikatowe fotki. 
Zasady przy kampaniach na Google +
       Pierwszym krokiem jest oczywiście samo założenie konta firmowego. Już na tym etapie trzeba robić to przemyślanie, pamiętając jaki jest cel kampanii. Słowa, którymi opiszesz swoją firmę na portalu Google + są niezwykle istotne – to właśnie one będą pokazywać się w wyszukiwarce i pomogą znaleźć właśnie twoją firmę, W taki opisie warto zawrzeć zarówno słowa kluczowe (takie, dla których chcesz osiągnąć wysokie wyniki w wyszukiwarce) jak i takie, które mogą być często wpisywane przez klientów. Ważne jest przy tym to, aby w dalszym ciągu ten tekst był interesujący i atrakcyjny dla użytkownika. 

    Ważnym etapem przy kampaniach na Google + jest również weryfikacja firmy – dzięki temu użytkownicy będą widzieć, że firma jest autentyczna i sprawdzona, a strona na Google + jest oficjalnym profilem firmy. Jeśli już zweryfikujemy konto firmy, warto też dodać połączenie bezpośrednie – dzięki temu wystarczy wpisać znak „+” przed nazwą firmy w wyszukiwarce, aby ją odnaleźć.  
       
      Obserwujący nasz profil na Google + są zainteresowani tematyką lub branżą naszej firmy. Ważne jest więc, aby umieszczać na nim wartościowe treści, najlepiej takie, które prowokują do dyskusji i zaangażują obserwujących do skomentowania lub udostępnienia dalej. 

 Używaj multimediów – przy kampaniach na Google + świetnie sprawdzą się wszelkiego rodzaju multimedia, obrazki i filmy. Użytkownicy bardzo lubią się nimi dzielić i tego typu posty są bardziej atrakcyjne i popularne niż sam, nawet najciekawszy tekst.

 Bądź zaangażowany - nie można oczekiwać zaangażowania od użytkowników, jeśli sami będziemy bierni. Komentuj posty związane z tematyką twojej działalności, odpowiadaj na komentarze, udzielaj się na grupach tematycznych. Jeśli Twoja aktywność będzie widoczna użytkownicy odwdzięczą się. 

Dlaczego jesteśmy najskuteczniejsi?

Wiele firm, a nawet agencji marketingowych nie docenia potencjału Google +. Nakatomi jest agencją marketingową z bardzo dużym doświadczeniem. Dostrzegamy potencjał w kampaniach na serwisie Google + i na podstawie naszych dotychczasowych kampanii i wiedzy jaką posiadamy jesteśmy w stanie realnie ocenić szanse na powodzenie Twojej kampanii na Google +. Nie tylko doradzimy i przygotujemy plan działania, pomożemy Ci również określić konkretną grupę docelową i do niej trafić oraz będziemy na bieżąco analizować działania i ich efekty. Wybierz profesjonalistów, a Twoja kampania z pewnością przyniesie efekty, które przerosną Twoje najśmielsze oczekiwania!
Copyright (c)2014-2017, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem