Marketing szeptany

Marketing szeptany, to skuteczne narzędzie promowania waszej firmy, dlaczego? Zainteresuj! Nic tak nie wpływa na świadomość konsumentów, jak burze i ciekawe dyskusje. Jak to się mówi „nieważne co, ważne by mówili”. W świetle takiej zasady warto wprowadzić konserwacje w obrębie danego tematu, by później to wykorzystać poprzez nasz marketing szeptany. W danej dziedzinie tematycznej można rozpocząć rozmowę, np. co jest najlepsze, z czego się korzysta, ale ważne jest, by samemu swego zdania nie zawierać i dać się wypowiedzieć czytelnikom i użytkownikom danego portalu. Wywoła się samoistnie konwersacja, czasem nawet burzliwa. Nasz cel zostanie wtedy osiągnięty, a po pewnym czasie można zaproponować i dodać coś od siebie. W trakcie ożywionej dyskusji człowiek przyswaja więcej informacji, niż by chciał, niekoniecznie świadomie. W dodatku, póki trwa konwersacja na interesujący nas temat czy naszych produktów to tym lepiej, ponieważ wieści o naszej promocji będą się nadal szerzyć, będą dołączać nowi użytkownicy danego portalu, którzy zapoznają się z „naszym zdaniem” i będzie większy zasięg plotek. Korzyści z ciągłego rozpowszechniania się informacji na ten temat będą stale rosły, ale nie każdy nasz wplątany komentarz może zostać odebrany pozytywnie. 

Pisz naturalnie

Drugą zasadą komentowania i wtrącania swoich trzech groszy w temacie jest naturalność. Każda sztuczna i wymuszona odpowiedzieć będzie traktowana jako niepotrzebna i nie na miejscu. Treść komentarzy z poziomu „polecam firmę x” jest traktowana już z góry jako spam, ponieważ użytkownicy internetu mają coraz większą świadomość sposobów promocji i takich treści nie przepuszczą, a dodatkowo może się to obrócić przeciwko całej kampanii i firmie. Zamiast polepszyć świadomość i znajomość marki, można ją zdecydowanie pogorszyć, a nawet czasem ośmieszyć. Więc co trzeba pisać, aby marketing szeptany nie był sztuczny i nachalny? Tematyczne wypowiedzi, bez śmiesznych i nagminnych linków. Czasem warto dodać od siebie parę słów więcej niż napisać tylko suchą opinię. W przypadku, kiedy trzeba lub należałoby dodać link do danego komentarza, warto zrobić to raz, aniżeli pięćdziesiąt. Mówi się: co za dużo to nie zdrowo. Lepszy jeden naturalny wpis opowiadający, dlaczego promowany przez nas towar jest dobry i nadaje się do polecenia, niż kilkadziesiąt kolejno mówiących o tym samym. Tyczy się to również samej treści. Przesadnie chwalony produkt nigdy nie zostanie odebrany jako coś dobrego

Zainteresuj tematem

Idąc tym tropem, im informacje są świeższe, tym lepiej. Najważniejsze podczas promocji przez marketing szeptany jest dokładne zaznajomienie się z produktem, który ma być reklamowany, a także, choć częściowa znajomość danej branży. Podczas konwersacji nasze stare informacje lub ich brak bardzo szybko się ujawni i wykaże, że nasze wpisy nie są wiarygodne. Będąc dalej w wątku nowości, im starszy temat na forum, wpis na blogu czy innym portalu, tym jest ciężej zdobyć wiarygodność konsumentów. Jak wszystkim wiadomo, rynek rozwija się i wypuszcza na niego nowe lub udoskonalone produkty. Nie warto odkopywać nowych tematów. Żaden użytkownik danego forum nie nabierze się na to. Wygląda to sztucznie, nieetycznie oraz nachalnie. Większość konsumentów odbiorze tę sytuację, jako promocję na siłę i zamiast nabrać chęci na skorzystanie z oferty, zacznie zastanawiać się, czy dana firma może zaoferować usługi lub produkty wysokiej jakości. O wiele lepszym rozwiązaniem jest wywołanie nowej konwersacji na ten temat niż odświeżanie starych.

Pusty profil – spam

Nowy temat, naturalny wpis, ale co dalej? Użytkownik. Widząc sklep z paroma opiniami, a z tysiącem, logiczne jest, że wybierzesz ten z większą liczbą pozytywnych komentarzy. Tak samo jest z wiarygodnością użytkowników na forum. Im więcej postów, komentarzy, im większa jest Twoja aktywność, tym bardziej jesteś wiarygodny. Nigdzie nie ma nic za darmo, nawet w internecie. Trzeba najpierw dać coś od siebie, by móc liczyć na korzyści. Poświęć więcej czasu na uzupełnienie profilu, na wypowiedzenie się w innych tematach. Pusty profil, wpis użytkownika tylko z jedną opinią nigdy nie staną się wiarygodnym źródłem informacji i będą traktowane jak spam. Poświęcony czas z całą pewnością przyniesie korzyści w przyszłości, kiedy trzeba będzie promować coś innego. Gromadzone wpisy i informacje, to gromadzone zaufanie. 

Ufność odbiorców

Nie od dziś wiadomo, że ufność konsumentów można zdobyć dzięki wykreowanemu pozytywnemu wizerunkowi. Wspomniane powyżej cechy skutecznego szeptania sprawia, że ufność odbiorców wzrasta z myślą, że mają styczności ze spamem. Im posiadamy większe zaufanie, tym mamy większe zainteresowanie i odbiór naszej reklamy. Jak odbiorcy mają nam zaufać, że to, o czym piszemy, jest dobre lub dla nich odpowiednie, jeśli nie staniemy się wiarygodni. W dodatku etyka jest tutaj równie ważna. Każdy negatywny komentarz na temat konkurencji, a super promujący nas będzie bardzo źle odbierany, nawet jako atak i zmuszanie do skorzystania z konkretnej oferty, a wiadomo, że społeczeństwo woli mieć wolny wybór. Dzięki zdobytej ufności lekka sugestia z całą pewnością będzie miała większy odbiór od innych. Zwracanie się również do konkretnych osób może stworzyć „więź” i być o wiele lepiej przyjęta. Marketing szeptany polega właśnie na staniu się wiarygodnym źródłem informacji, któremu można zaufać. Wtedy i tylko wtedy, nasze wysiłki będą skuteczne.

Tematycznie i z głową

Marketing skuteczny przyniesie korzyści, jeśli jest prowadzony tematycznie. Pomimo naturalności i braku nachalności, poprzez komentowanie tematów niezwiązanych z naszą promocją możemy stracić zdobytą już wcześniej wiarygodność. Rzucanie linkami na prawo i lewo zniechęci wszystkich, którzy będą mieli styczność. Jeśli forum lub temat nie pasuje tematycznie do naszej promocji, nie warto na siłę wciskać naszego linku tam, gdzie nie jego miejsce i nie powinien się znaleźć. Komentarze, opinie i ogólnie mówiąc marketing szeptany, powinien być wykonywany z głową. Nie powinno pisać się automatycznie, tego samego na wielu forach, lecz poszukać konkretnych informacji, miejsc, wpisów w temacie i odpowiednich do naszej branży. O wiele lepiej wykonać mniej lepszych, tematycznych „szeptanych”, które dotrą i będą miały odzew, niż więcej takich, które mogą wpłynąć niekorzystnie na wizerunek firmy. Marketing szeptany jest niezwykle ważny w reklamie, gdyż bardzo wpływa na postrzeganie promowanych towarów i powinien być wykonywany dokładnie, aby poprawić wyobrażenie i zwiększyć znajomość marki.

Marketing Szeptany w Polsce

Marketing szeptany, czy jak inny wolą - buzz marketing, to sztuka, a nie pisanie postów, czy wrzucanie czegoś na fora. Dobry marketing szeptany poparty jest tysiącami prób i błędów, które dopiero po latach procentują i przynoszą zysk i sukces zarówno agencji, jak i firmie, z którą współpracujemy. Uczymy się marketingu szeptanego od 2002 roku, kiedy to jeszcze jako nieopierzone kurczaczki rozpoczęliśmy wprowadzanie, dodam - nieudolnie, pierwszych postów na fora, a raczej ich namiastkę. Kampania marketingu szeptanego to długotrwały element strategii marketingowej, oparty o wcześniejszą 3-stopniową analizą. Tylko dobry start może dać solidne lądowanie, dlatego początek kampanii, dobór odpowiednich forów, współpraca ze zleceniodawcą, ustalenie oczekiwań klienta, może przynieść sukces. Z marketingiem szeptanym jest jak z pozycjonowaniem, pojedyncze wprowadzenie 10 wpisów nie ma sensu. Tutaj liczy się sumienność, wytrwałość oraz umiejętność wejścia w rozmowę na odpowiednim forum.

Marketing Szeptany za granicą

Marketing szeptany na forach zagranicznych w porównaniu do tego pisanego w Polsce, to tak jak porównać porsche do syrenki. Na forach za granicą, pisanie marketingu jest znacznie trudniejsze i wymaga od piszącego jeszcze więcej umiejętności. Poczynając od języka, który musi być biegły zarówno w mowie i piśmie, jak i znajomości kraju, mentalności, czy slangu, jakim posługuje się np. młodzież w danych kraju. Problemem jest też moderowanie IP piszącego czy też czytanie MAC sieci przez boty na forach. Na forach zagranicznych należy używać też sprawdzonych kont posiadających po kilkadziesiąt lub kilkaset wpisów. Tylko takie konta uznane są za wartościowe. Gdzie piszemy marketing szeptany za granicą: Norwegia, Szwecja, Finlandia, Dania, Niemcy, UK, Austria, Włochy, Hiszpania, Portugalia, cała Ameryka Południowa, Stany Zjednoczone, Japonia, a nawet Chiny. Jesteśmy jedyną agencją marketingową w Polsce o tak ogrmomnym zasięgu kampanii za granicą.  

Marketing Szeptany w Stanach Zjednoczonych

Marketing szeptany w Stanach Zjednoczonych to jak zdobycie Korony Ziemi. Nie polecamy wykonywania tej czynności, osobom czy agencjom, które nie znają zasad tego rynku, oraz prawa gospodarczego w tym kraju. Amerykański świat internetu,to wyższa liga, pod każdym względem. Niestety tutaj każdy zna się na internecie, a młodzież jest tak biegła w rozpoznawaniu wpisów wrzucanych nie w temat, że USA to miejsce tylko dla najlepszych agencji na świecie. Pierwsze posty na Stany Zjednoczone napisaliśmy w 2005 roku, oczywiście początek kampanii był nietrafiony. Już 10 letnie doświadczenie na tym rynku, ponad milion napisanych postów, pozwala nam pisać swobodnie na każdym rodzaju for, blogów czy pod artykułami. Znamy zasady, mentalność, oraz sposób pojmowania świata przez Amerykanów, który całkowicie różni się od naszego. W naszych biurach w USA zatrudniamy nie tylko Polaków, ale również obywateli tego kraju, co ułatwia nam prowadzenie kampanii w USA.

Marketing Szeptany w Norwegii

Marketing szeptany w Norwegii to najtrudniejszy do wykonania usług, jeśli mówimy o szeptance. Zastanawia Was pewnie nasza teza, ale zaraz poprzemy ją faktami. Norwegia, jako jeden z nielicznych krajów monitoruję fora internetowe i nie pozwala na samowolne wpisy o wszystkim i wszędzie. Czy to dobrze? W kraju niby poprawnym politycznie, życiowo, gdzie wszyscy są pseudoekologiczni, bo tak nakazuję poprawność, a z drugiej strony 15 latki zachodzą hurtowo w ciążę? Norwegia to kraj na nasze światopoglądy dziwny i często nie znajdziemy wytłumaczenia na zasady obowiązujące ” tym jakże pięknym ale dziwnym regionie Europy. Wróćmy do marketingu szeptanego. Monitorowane fora, nie pozwalają na pisanie głupot i dobrze. Robiąc marketing szeptany zapraszamy do tworzenie prawdziwych opinii o firmie tak jak robi się to w naszej agenci. Pisząc z Polski zaraz zostanie wasze IP zablokowane oraz Mac sieci, piszmy do klientów, zyskujmy prawdziwe opinie, wówczas zapunktujemy w oczach naszych klientów oraz dostaniemy opinie wartościowe, które podniosą prestiż naszej firmy. Chcecie prawdziwy marketing szeptany w Norwegii, zapraszamy do Nakatomi.  

Marketing Szeptany w Szwecji

 Marketing Szwecji, podobnie jak w całej Skandynawii to jazda motocyklem na jednym kołu. Wartość marketingu szeptanego w Szwecji jest nie do przecenienie, bo to, że Szwedzi wolą kupować rzeczy z polecenia niż z reklam wie nawet małe dziecko. Szwecja to dobre miejsce na prowadzenie biznesu przez nasze firmy, a wsparcie się opiniami zadowolonych klientów to podstawa otrzymania kolejnych zamówień. Jak piszemy marketing szeptany w Szwecji? Docieramy do firm z którymi już współpracowaliście. Szwedzi to bardzo miły i życzliwy naród, są skłonni do wystawianie opinii czy komentarzy jeśli tylko praca, usługa czy towar był na wysokim poziomie. Docierając do Waszych kontrahentów w zamian za upominki firmowe prosimy o wystawienie opinii o Waszej firmie jeśli tylko byli zadowoleni z Waszych usług. Skuteczność tak prowadzonych kampanii jest wielokrotnie wyższe niż pisanie bezsensowne szeptanego z automatu na wszystkich forach jakie tylko znajdziemy. Mamy przynajmniej pewność, że nie narazimy się na śmieszność a wydane na kampanie środki, zwrócą się i przyniosą zysk naszej firmie. 

Marketing Szeptany w Finlandii

Marketing szeptany w Finlandii, jechaliście kiedyś rowerem pod strome górki i zadanie okazało się zbyt trudne do wykonania? Tak właśnie jest z marketingiem szeptany w kraju Muminków i pięknych widoków. Tak, tak nie zachwycajcie się Norwegią bo w Finlandii krajobrazy mamy jak z pocztówek. Wracamy do marketingu szeptanego w Norwegii i musimy się Wam pochwalić, że Nakatomi to jedyna agencja marketingowa prowadząca zaawansowane kampanie marketingowe, w tym marketingu szeptanego w Finlandii. Tak, tak dobrze przeczytaliście. Dlaczego tak jest, że nikt nie robi szeptanego? To nie to, że nie ma firm, które nie zlecają tego typu usług, wręcz przeciwnie, zapotrzebowanie jest ogromne. Powodem są kary ustawowe, wynikające ze sztucznych opinii. Zatem jak to możliwe, że nasza agencja może wykonywać szeptany. Bo robimy to uczciwie i z pełną świadomością ponoszonych konsekwencji naszych działań. Opinie po prostu zbieramy od klientów, którzy wystawiają je sami. Zadowolony Fin to osoba życzliwa ponad miarę, nie ma problemu z dotarciem do klienta, który zupełnie za darmo, napiszę kilka wpisów o współpracy. 

                                    

Zasada nr 1 

Ja w wielu działaniach marketingowych tak samo w marketingu szeptany, istnieje klika kluczowych kwestii, jeśli chodzi o pisanie szeptanki. Bez wątpienia jako ważny element solidnego buzz marketingu może podać systematyczność. Jak wam się wydaję, dlaczego marketing szeptany jest nieskuteczny, bo piszące go firmy, nie dość, że robią to z automatu, to jeszcze w dodatku piszą posty jednorazowo, myśląc, że to załatwi sprawę. Marketing szeptany jest jak pozycjonowanie, nie robiony systematycznie i ręcznie traci sens. Załóżmy, ze na dobrym forum na przykład polki.pl mamy temat Szukam dobrego psychologa z Warszawy”, znajdujecie taki temat i dodajecie post, lub piszecie komentarz do już zamieszczonego pytania. Jak Wam się wydaję, jak długo Wasz wpis będzie na pierwszej stronie. Gwarantujemy, że 2-3 dni maksymalnie, zostanie on przykryty innymi wpisami, a tym samym straci swoją wartość. Stąd kochani mówimy o systematyczności. Jeśli już musicie robić sztuczny szeptany czego absolutnie nie polecamy, to róbcie to systematycznie. Wyjdźcie z założenia, że lepiej zrobić po 5-10 postów dziennie przez cały rok niż parę tysięcy w miesiąc a później odpuścić.

Zasada nr 2 

    Zasady pozycjonowania pewnie znacie, albo o niej słyszeliście. Nie kopiujemy tekstów. Tak samo ma się rzecz z marketingiem szeptany. Nigdy nie kopiujemy tekstu i nie piszemy go dwa razy, to już naprawdę jest obraza dla czytającego. Postarajcie się chociaż trochę. Wyobraźcie sobie sytuację, że dana osoba jest na przykład na kafeterii i przeczytała wpis o waszej firmie, zainteresowała się ofertą. W takiej sytuacji poszuka coś więcej o was, wchodzi na forum na wirtualnej i czyta ten sam tekst. Ręce opadały. Wiecie jak dużo takich tekstów w swoim życiu przeczytaliśmy, tysiące. Jak myślicie, że w takiej sytuacji zrobi potencjalny kupiec? W najlepszym wypadku zrezygnuję z Waszych usług, w najgorszym opiszę, że robicie posty reklamowe jako szeptany na wszystkich forach i w dodatku jesteście tak leniwi, że nawet tekstu nie chce się Wam zmienić. Nigdy tak nie róbcie bo tym zachowaniem podkładacie sobie nogę. Wiem, wiem, kupiliście na portalu aukcyjnym szeptany i tak się stało. Szczerze? Sami jesteście sobie winni. Jak można było uwierzyć, że ktoś zrobi Wam 100 wpisów za 100 złotych, gdzie jeden porządny wpis to 10 minut minimum. Pamiętajcie, nie kopiujemy i nie kupujemy byle czego   

Zasada nr 3 

Zapytajcie sami siebie, jak będziecie szukać adwokata w Gdańsku? W wyszukiwarce Google odpowiecie i bardzo dobrze. A jak już go znajdziecie to jak go zweryfikujecie? No oczywiście wpiszecie Adwokat…… Gdańsk opinie. Znów bardzo dobrze. Tym samym wyskoczą Wam fora, czy też katalogi firm, gdzie można opiniować. Zatem jak się tam pokazać. Z katalogami firm nie mamy problemu, bo to proste zagadnienie, wpisujemy katalog firm i wprowadzamy nasze dane. Ot i po problemie, ale jak na forach zrobić, żeby to nas pokazało w wartościowych tematach? Na dużym forum w temacie o adwokatach wpisów będą setki, a Wasz będzie ostatni, zatem co robić? Założyć nowy wątek….. tak, dokładnie tak, jeśli nawet nie możecie założyć takiego jak już chcecie, to zróbcie to z bardzo podobnym wątkiem. Po założeniu w 10 minut, pierwszy post pod wątkiem ma być wasz. Mamy zatem temat o którym mamy pisać oraz nasz wpis reklamowy pokarze się jako pierwszy i co najlepsze zawsze już będzie jako pierwszy. Tak robiony marketing szeptany, ma sens i tylko taki pamiętajcie, systematycznie i bez kopiowania bo się czkawką Wam to odbije  

Marketing szeptany - cennik Polska

Zapraszamy do zapoznania się z cennikiem marketingu szeptanego na rynku polskim. Tworzymy unikatowy marketing szeptany na rynku polskim według wytycznych klienta 

Pakiet Srebrny
PLN29995 pakiet
  • 80 wpisów
  • 5 nowych tematów
  • fora regionalne
  • raport z kampanii
Pakiet Złoty
PLN59995 pakiet
  • 180 wpisów
  • 10 nowych tematów
  • fora regionalne / ogólnopolskie 
  • raport z kampanii
  • analiza negatywnych wpisów
Pakiet Platynowy
PLN99995 pakiet
  • 400 wpsiów
  • 25 nowych tematów
  • fora regionalne / ogólnopolskie / branzowe
  • zaawansowany raport z kampanii - link + scryn
  • analiza negatywnych wpisów
  • usuwanie negatywnych wpisów
  • dodatkowo 50 ogłoszeń na portale ogólnopolskie
Copyright (c)2014-2017, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Liczba odwiedzin: 1782610390
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem