pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie
sklepu internetowego

Otwierasz sklep internetowy, a zamówień, jak nie było, tak nie ma? Przy tak ogromnej konkurencji w sieci użytkownik sam nie trafi do Twojego sklepu – chyba że zdecydujesz się zainwestować w promocję w Internecie.
Zadowoleni klienci Agencja Marketingowa Warszawa Nakatomi
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego?

Możesz promować sklep w Social Mediach, tworzyć płatne kampanie i gromadzić listę mailingową, jednak gdy chcesz działać długoterminowo – postaw na pozycjonowanie sklepu internetowego. Dlaczego? Bo to prawdziwa inwestycja, która w 99,99% się zwraca. Będziesz potrzebować jedynie przemyślanej i skutecznej strategii SEO. Przekonaj się, co musisz wiedzieć, aby wybrać najlepszą agencję SEO lub rozpocząć pozycjonowanie sklepu internetowego samemu.

Dzięki tej wiedzy i naszym wskazówkom pozycjonowanie sklepu online przestaniesz kojarzyć z wysokimi kosztami oraz z ryzykiem. Skorzystaj z naszych usług SEO, a pomożemy Ci zbudować  stabilny biznes internetowy w branży e-commerce.

pozycjonowanie sklepu internetowego
Pozycjonowanie sklepu internetowego

Co to jest pozycjonowanie sklepu internetowego?

Właściciele sklepów internetowych inwestują w pozycjonowanie, dlatego że szukają skutecznego sposobu, by zwiększyć widoczność i zasięg swojej witryny.

Spójrz ze swojej perspektywy – co robisz, gdy chcesz kupić słuchawki dokanałowe, albo sukienkę na sylwestra? Tak jak ponad 90% użytkowników Internetu włączasz wyszukiwarkę Google i rozpoczynasz poszukiwania, prawda?

Dlatego też Twoim zadaniem jest wyprzedzenie konkurencji, by Twój sklep internetowy znalazł się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy powiązane z ofertą Twojego sklepu.

Stanie się to możliwe dopiero wtedy, gdy dopasujesz swoją witrynę do wytycznych Google i jego algorytmów – wykonasz optymalizację tekstów, techniczną i zaprojektujesz strategię link buildingową. Działania SEO to ciężka praca, dlatego też możesz zdecydowanie się na pozycjonowanie sklepu internetowego samemu lub z pomocą wykwalifikowanych specjalistów z agencji SEO.

Pamiętaj, że ponad 92% użytkowników klika w linki, znajdujące się na pierwszych czterech pozycjach w wyszukiwarce Google. Dołącz do tego grona i zostań liderem w swojej branży.

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie sklepu internetowego?

SEO sklepu internetowego to szansa na liczne korzyści. Jeśli nadal nie inwestujesz w pozycjonowanie sklepu internetowego, sprawdź, co Cię omija.

czerwony z szarym lewa góra - Nakatomi Agencja Marketingowa Warszawa
Wzrost zasięgu

Większa widoczność na coraz większą liczbę fraz kluczowych w Google sprawia, że zwiększasz swój zasięg w sieci. Wtedy pozycjonowanie staje się skutecznym sposobem na docierane i pozyskiwanie nowych klientów.
Pozycja eksperta

SEO dla e-commerce to też świetny sposób, żeby pokazać klientom, że jesteś ekspertem w swojej branży. Najlepiej wykorzystaj do tego blog firmowy i publikuj tam recenzje, poradniki i rankingi produktów.
Wyprzedzenie konkurencji
Nie pozwól, aby Twoja konkurencja podbierała Ci klientów. Zamiast tego wyprzedź ich na liście wyszukiwań Google i pokaż przyszłym kupującym, że jesteś liderem w swojej branży. Wykorzystaj całą potęgę działań SEM.
Wzrost sprzedaży z Google

Gdy generujesz coraz większy ruch w obrębie witryny, to Twoje szanse na wzrost sprzedaży również rosną. Najważniejsze staje się wybranie strategicznych słów kluczowych, które dadzą największe korzyści
Inwestycja we własny biznes

Pozycjonowanie sklepu internetowego to działania długoterminowe, dlatego też potraktuj ten wydatek jako inwestycję. Wraz z upływem kolejnych miesięcy pozytywne efekty z działań SEO staną się coraz widoczniejsze.
Stałe koszty i coraz wyższe zyski
Nie zapomnij o jeszcze jednej bardzo ważnej zalecie. Otóż pozycjonowanie sklepu internetowego z każdym miesiącem zapewnia coraz większe korzyści, także finansowe. Przy czym koszty są ciągle stałe.
Czerwone z białym prawy dół - Agencja Marketingowa Warszawa

Kiedy warto pozycjonować sklep internetowy?

Wiesz już, ile korzyści zapewniają działania SEO dla sklepu internetowego, a przy tym też, ile tracisz, gdy rezygnujesz z tej formy promocji w Internecie. Jednak z doświadczenia wiemy, że na tym etapie wielu naszych przyszłych klientów zastanawia się, czy na pewno w ich przypadku pozycjonowanie sklepu internetowego także przyniesie tak liczne korzyści.

Dlatego wtedy zadajemy potencjalnym klientom poniższe pytania:

Pozycjonowanie sklepu internetowego
Masz sklep, ale mimo kilku tygodni czy miesięcy od jego uruchomienia sprzedaż jest bardzo mała?
Masz problem z docieraniem do nowych klientów?
Twoim celem jest zwiększenie wyników sprzedaży?
Chcesz zostać liderem w swojej branży?
Nie wiesz, jak przemienić użytkowników, odwiedzających Twoją stronę w kupujących?
Poszukujesz opłacalnej metody promocji swojego sklepu internetowego?
Chcesz, aby nowi klienci stali się stałymi klientami?

Jeśli przynajmniej na jedno z tych pytań odpowiesz TAK, to znak, że pozycjonowanie sklepu internetowego to doskonały wybór także dla Ciebie. Z naszych usług korzystają zarówno właściciele małych biznesów, jak i dużych sklepów online, oferujących kilka tysięcy produktów. Profesjonalna agencja SEO jest w stanie stworzyć strategię szytą na miarę, aby opłacała się również Twojemu internetowemu biznesowi.

pozycjonowanie sklepu internetowego

Jak pozycjonować sklep w Internecie?

Chcesz dowiedzieć się, jak pozycjonować sklep online? Agencje SEO muszą zadbać o wiele aspektów, aby Twój sklep był widoczny na pierwszych miejscach w wyszukiwarce Google. Najważniejsze jest przestrzeganie dwóch kluczowych zasad – działaj regularnie i mierz efekty, aby dostosować strategię.

Jak pozycjonować sklep internetowy? – krok po kroku:

Audyt SEO
Na samym początku współpracy z profesjonalną agencją SEO ważne jest przeprowadzenie audytu SEO.
Sprawdzeniu podlegają:
● aspekty techniczne (prędkość ładowania się strony, jakość kodu strony, przekierowania),
● teksty na stronie (czy są nasycone słowami kluczowymi, jaką mają długość, czy zastosowano podział na nagłówki H1-H3),
● linki wewnętrzne i prowadzące do strony.
Niezbędna jest też analiza konkurencji, a także dotychczas podjętych działań. Na tej podstawie zostaje wykonywany raport. Sprawia on, że specjaliści SEO mogą dowiedzieć się, co należy zmienić i jak dostosować strategię SEO, abyś osiągnął jak największe korzyści z inwestowania w pozycjonowanie sklepu internetowego.
Analiza słów kluczowych

Ważnym etapem jest też wytypowanie fraz kluczowych, które potencjalni kupujący wpisują do wyszukiwarki Google. Kiedy zwiększysz widoczność SEO sklepu internetowego właśnie na te słowa kluczowego, to zyskasz nowych klientów i szanse na stabilny biznes z branży e-commerce.
Profesjonalna agencja SEO wyszukuje słowa kluczowe, korzystając z zaawansowanych narzędzi, np. Senuto, Semstorm. Pod dogłębniej analizie słów kluczowych frazy należy umieścić w meta tagach, adresie URL, w tekstach, w opisach alternatywnych zdjęć produktów itd.
Optymalizacja tekstów SEO sklepu internetowego

Wiesz, jaki jest skuteczny sposób, jak przyspieszyć pozycjonowania sklepu internetowego? To oczywiście optymalizacja tekstów i dodanie nowych treści wzbogaconych przez odpowiednie słowa kluczowe. Tworzone teksty muszą być unikalne, wartościowe dla użytkowników i odpowiednio długie. Duże znaczenie ma też ich czytelność i formatowanie.
W Twoim sklepie online powinny znaleźć się następujące rodzaje tekstów:
● opisy produktów,
● opisy kategorii,
● artykuły blogowe.
Content marketing w sklepie internetowym to Twoja tajna broń, aby wyprzedzić konkurencję i zająć upragnione miejsce na pierwszej podstronie na wybrane słowa kluczowe. To też prosty sposób, dzięki któremu możesz pomóc robotom Google w zrozumieniu zawartości Twojego sklepu online.
Optymalizacja techniczna sklepu internetowego

Po tym, jak specjaliści ds. SEO dodadzą już teksty SEO napisane przez doświadczonych copywriterów, niezbędne staje się dokonanie również optymalizacji technicznej.
Najważniejsze zadania to:
● dopasowanie witryny do wszystkich urządzeń, aby kupowanie na tablecie i smartphonie było tak samo wygodne, jak na laptopie,
● optymalizacja czasu ładowania się strony,
● dopasowanie sklepu do wymagań robotów Google – dodanie meta tagów, przesłanie mapy witryny do Google Search Console itd., zastosowanie linkowania wewnętrznego, dodanie opisów alternatywnych do zdjęć itd.,
● UX, czyli User Experience – dostosowanie sklepu do potrzeb Twoich potencjalnych klientów.
Strategia link building

Bardzo ważnym ogniwem pozycjonowania jest link building. Wybrana przez Ciebie agencja SEO zajmuje się na tym etapie pozyskiwaniem linków zewnętrznych. Dla robotów Google to pewnego rodzaju pozytywna rekomendacja, zwiększająca autorytet i prestiż Twojej witryny. Dlatego istotne staje się zadbanie, aby regularnie zdobywać kolejne, tematycznie dostosowanie i wartościowe linki.
Regularność, naturalność, stosowanie dozwolonych metod i wybieranie witryn dopasowanych tematycznie to sekret najskuteczniejszych strategii link buildingowych.
Jak profesjonalne agencje SEO pozyskują linki dla sklepów internetowych?
● Współpracują z portalami branżowymi i regionalnymi.
● Przygotowują gościnne artykuły z linkami na zewnętrzne blogi i strony www.
● Tworzą własne zaplecze SEO.
UWAGA! Pozytywnie wpłyniesz na SEO sklepu internetowego, gdy odnośniki będą zaopatrzone w atrybut „dofollow”.
Mierzenie efektów pozycjonowania sklepu internetowego

Nie możesz zapomnieć także o tym, że ważnym obowiązkiem specjalistów SEO jest mierzenie efektów pozycjonowania sklepu internetowego. Stosując profesjonalne narzędzia, można określić, czy przyjęta strategia przynosi pozytywne efekty.
Najlepiej wybierz agencję SEO, która co miesiąc lub kwartał przesyła raport z dotychczas podjętych działań SEO oraz z osiągnięć, jakie dotąd zrealizowano.

Pozycjonowanie sklepu internetowego samemu – wady i zalety

Zalety samodzielnego pozycjonowania sklepu internetowego

  • Możliwość zaoszczędzenia pieniędzy – decydując się na samodzielne SEO sklepu, wydasz mniej pieniędzy w porównaniu do rozpoczęcia współpracy z agencją. Jedyne koszty, jakie będziesz musiał ponieść, wynikają z subskrypcji programów typu Semstorm lub SEO surfer.
  • Lepsze zapoznanie się z systemem CMS – dowiesz się, jak działa system zarządzania treścią, wybierzesz opcję najlepiej dostosowaną do Twojego sklepu i odkryjesz tajniki funkcjonowania witryny.
  • Pozyskiwanie wiedzy z zakresu HTML i CSS – pozycjonowanie sklepu samemu motywuje Cię do zdobywania specjalistycznej wiedzy. Dzięki temu będziesz mógł samodzielnie wykonać wiele czynności, dowiesz się, jak dokładnie funkcjonuje sklep online. Wielokrotnie będziesz mógł też poradzić sobie z awariami bez pomocy specjalistów.

Wady samodzielnego pozycjonowania

  • Ryzyko wdrożenia Black Hat SEO – pozycjonowanie sklepu internetowego samemu zwiększa ryzyko korzystania z praktyk zakazanych przez Google. W konsekwencji zamiast wyższej lokaty w Google dostrzeżesz spadek pozycji swojej strony.
  • Długi czas oczekiwania na efekty – samodzielna praca nad SEO sklepu trwa znacznie dłużej w porównaniu do tego, kiedy pierwsze efekty są widoczne dzięki profesjonalnej agencji. Samodzielne działania sprawiają, że dopiero po upływie kilku lub kilkunastu miesięcy możesz zacząć notować pierwsze pozytywne rezultaty. Niekiedy w ogóle ich nie ma, jeśli podejmiesz nieprawidłowe działania.
  • Problemy z wdrożeniem zaawansowanych zmian – artykuły, kursy bądź szkolenia nie zastąpią wiedzy, jaką mają specjaliści. Dlatego samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego szybko uwydatni brak doświadczenia, przez co nie będziesz mógł wykonać bardziej zaawansowanych zadań.
  • Brak pomocy specjalistów – podczas pozycjonowania pojawia się wiele pytań, wątpliwości czy problemów. Brak eksperskiej wiedzy i wsparcia ze strony specjalistów znacznie Cię spowolni, a do tego uniemożliwi prawidłowe pozycjonowanie sklepu. To tego działania SEO będą wymagały poświęcenia dużej ilości czasu.
pozycjonowanie sklepu internetowego

Komu warto zlecić pozycjonowanie sklepu online?

Nie musisz samodzielnie zajmować się pozycjonowaniem sklepu internetowego. Wystarczy, że zlecisz to zadanie specjalistom, którzy wykorzystają swoją wiedzę i doświadczenie, żeby zwiększyć widoczność Twojej witryny w Google. Warto skorzystać z profesjonalnego wsparcia zewnętrznej firmy typu agencja reklamowa, agencja interaktywna lub agencja SEO. Wybierając specjalistów, nie tylko możesz liczyć na trwałe efekty, ale również na oszczędność swojego czasu.

Pamiętaj, że agencja SEO zajmująca się pozycjonowaniem sklepu online, przygotowuje strategię, zajmuje się jej realizacją oraz mierzeniem efektywności podjętych działań. Dzięki temu masz pewność, że korzystając z naszych usług, możesz liczyć na realny wzrost liczby klientów. Poza tym wyprzedzisz konkurencję i zanotujesz wzrost sprzedaży.

Oprócz profesjonalnych agencji także freelancerzy zajmują się SEO sklepu internetowego. Tacy specjaliści zapewniają indywidualne podejście i możliwość bezpośredniego kontaktowania się z osobami zajmującymi się pozycjonowaniem. Jednak wybierając taką opcję, będziesz musiał jeszcze dłużej poczekać na wymarzone efekty, ponieważ za wszystkie obowiązki odpowiada wtedy tylko jedna osoba. Dlatego większą popularnością cieszy się pozycjonowanie sklepu internetowego przez agencję.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Skontaktuj się z nami i skorzystaj ze wstępnej wyceny, dzięki której dowiesz się, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu online wykonane przez naszą profesjonalną agencję. Sprawdź też ceny pozostałych usług, poprawiających sprzedaż i widoczność w Google.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego z agencją – cennik

Chcesz zainwestować w pozycjonowanie sklepu internetowego? Cena może różnić się w zależności od konkretnej agencji. Dlatego trudno jest podać jedną kwotę. W takim przypadku niezbędna jest wycena, podczas której specjaliści biorą pod uwagę – stopień rozbudowania witryny, konkurencyjność branży, liczbę fraz kluczowych oraz historię sklepu online.

Zazwyczaj marki działające w niszowych sektorach zapłacą minimum 2000 zł miesięcznie. Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego na popularne frazy kluczowe? Koszt działań SEO waha się w granicy 4000-5000 zł. Wtedy niezbędne jest konkurowanie z silnymi brandami i chętnie wybieranymi markami.

Pamiętaj, że w naszej agencji ceny pozycjonowania sklepu internetowego są ustalane indywidualnie. Skontaktuj się z nami, żeby poznać te koszty.

Pozycjonowanie sklepu online samodzielnie – cena

Chcesz wiedzieć, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego samemu? Właściwie niemożliwe jest określenie dokładnej kwoty, bo każda witryna potrzebuje nieco innej strategii SEO.

Musisz jednak wziąć pod uwagę ceny zakupu abonamentu podstawowych narzędzi. Bez nich bardzo trudno będzie Ci dostrzec efekty SEO. Roczne pakiety dla małych i średnich sklepów wynoszą: Senuto ok. 150 zł, Ahrefs ok. 80$ m Screaming Frog ok. 150 £ za jedno stanowisko, a SEO Surfer ok. 50 $.

Łączny koszt pozycjonowania sklepu internetowego samemu wynosi ok. 650-700 zł na miesiąc. Oprócz tego spodziewaj się dodatkowych wydatków związanych z link buildingiem np. za sponsorskie współprace z branżowymi portalami.

Przy pozycjonowaniu sklepu internetowego samemu inwestujesz jednak przede wszystkim swój czas i to jego należy doliczyć do ceny za działania SEO.

pozycjonowanie sklepu internetowego

Dlaczego warto zlecić nam pozycjonowanie sklepu internetowego?

Nasza agencja SEO zatrudnia najlepszych specjalistów w branży. Właśnie dlatego nasz zespół jest w stanie zwiększyć widoczność i wyniki sprzedaży każdego biznesu. Przekonaj się, że SEO dla e-commerce z Nakatomi to gwarancja korzyści, dzięki którym zbudujesz stabilny biznes na lata. Sprawdź, dlaczego warto z nami współpracować.
Zwiększymy Twoją sprzedaż

Nasza praca to same korzyści dla Twojego sklepu online. Dbamy o zwiększenie Twoich wyników sprzedaży, a naszą metodą jest osiąganie przez Twój sklep czołowych pozycji w Google na kluczowe frazy dla Twojego biznesu.
Dopasujemy Twój sklep do potrzeb użytkowników

Oprócz optymalizacji SEO sklepu internetowego dbamy także o UX. Wtedy witryna staje się jeszcze lepiej dopasowana do oczekiwać i potrzeb użytkowników. Przejrzysty proces zakupowy i szczegółowe informacje na temat produktów zwiększają sprzedaż, a do tego zmniejszają liczbę zwrotów.
Dostajesz gwarancję współpracy z najlepszymi

Stale podnosimy swoje kwalifikacje, żeby spełnić oczekiwania każdego naszego klienta. Nasz zespół składa się z doświadczonych specjalistów, którzy dzięki współpracy gwarantują sukces Twojemu biznesowi.
Raportujemy wyniki naszej pracy

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego to indywidualne podejście i stała komunikacja z klientem. Jednak dla nas ważne jest także to, żeby sukcesywnie pokazywać naszym klientom efekty naszej pracy w postaci raportów z naszych działań.

Jakie są najczęściej zadawane pytanie na temat pozycjonowania sklepów internetowych?

Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

SEO dla e-commerce wymaga cierpliwości i czasu. Dlatego pierwsze efekty związane ze wzrostem widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania Google dostrzeżesz po upływie 3 do 6 miesięcy. Większy ruch w obrębie sklepu jest zauważalny po 6-9 miesiącach, a wzrost sprzedaży po 8-12 miesiącach. Jednak ostateczny czas oczekiwania na efekty zależy od wielu czynników np. od konkurencyjności i wielkości sklepu online, więc ostatecznie może ulec on wydłużeniu lub skróceniu.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Jak sprawdzić pozycję sklepu internetowego w Google?

Do sprawdzenia pozycji sklepu online w Google na konkretne frazy użyj profesjonalnych narzędzi analitycznych typu Semstorm, Senuto, Ahrefs oraz Surfer SEO. Z ich pomocą dowiesz się, na jakie frazy jest widoczny Twój sklep w Top 3, Top 10 czy Top 50 wyników wyszukiwania. Nie masz dostępu do płatnych narzędzi? W takim razie wpisz wybraną frazę w Google w trybie incognito. Wtedy dowiesz się, czy sklep jest widoczny w Top 10. Do dyspozycji masz też Google Search Console.

Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania sklepu internetowego?

Pracując nad SEO sklepu internetowego, zadbaj o różnorodność słów kluczowych. Istotne jest stosowanie zarówno ogólnych, jak i bardziej szczegółowych fraz, a także długiego ogona. Słowa kluczowe dla e-commerce powinny dotyczyć konkretnych kategorii produktów lub usług, marek z oferty lub samych produktów. Podczas wybierania fraz skorzystaj z profesjonalnych narzędzi np. Keyword Planner, Answear the Public, Senuto, Semstorm, Ahrefs oraz Surfer SEO.

Co wpływa na efekty pozycjonowania sklepu online?

Na efekty pozycjonowania sklepu internetowego wpływ ma zakres i intensywność prac specjalistów, stosowanie się do zaleceń pozycjonerów oraz działania konkurencji. Znaczenie ma też oferta sklepu i zmiany algorytmów Google. Zazwyczaj wyniki pozycjonowania zależą od:

  • analityki,
  • optymalizacji on-site,
  • optymalizacji off-site,
  • optymalizacji technicznej,
  • optymalizacji konwersji.

Jak napisać opis produktu dla SEO?

Dodawaj unikalne opisy produktów i stosuj przyjazną strukturę treści. Dzięki temu teksty będą przyjazne dla algorytmów Google oraz dla użytkowników. Zadbaj o odpowiednie zagęszczenie fraz kluczowych, stosowanie długiego ogona, dodanie opisów alternatywnych obrazów, a także nagłówków, które zwiększą czytelność treści. Pomocne będą też wypunktowania i podział na akapity. Poza tym stosuj język korzyści, wyodrębnij zalety produktów lub usług, a na końcu wykorzystaj wezwanie do działania. Taki opis będzie miał moc sprzedażową.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – samodzielnie czy przez agencję SEO?

Jeśli nie masz żadnej wiedzy na temat SEO, to najlepszą i najbezpieczniejszą opcją jest profesjonalna agencja. Wtedy zyskasz pewność, że efekty na pewno się pojawią i będą zgodne z założonymi celami. Poza tym nie będziesz musiał poświęcać swojego czasu na wdrażanie skomplikowanych zmian. Jeśli masz małą witrynę i chcesz zaoszczędzić pieniądze, to w takim przypadku możesz postawić na samodzielną pracę nad SEO sklepu internetowego.

Nasz Zespół

Marketing Szeptany

Małgorzata Laskowska-Olender

Senior Project Manager
kasia

Katarzyna Wardzyńska

Senior Project Manager

Skontaktuj się z nami

zespół

    nakatomi

    Jesteśmy międzynarodową agencją marketingową zajmującą się kompleksowymi kampaniami B2B oraz B2C.

    Nakatomi® – We create your future.

    Accredited Agency
    clutch
    Good Firms
    Top PPC Company
    Accredited Agency
    clutch
    Good Firms
    Top PPC Company

    Nakatomi® – All rights reserved

    footer
    Agencja Marketingowa Warszawa - footer