Pozycjonowanie stron w Norwegii

Poza wartościową treścią, ważne jest także wykupienie domeny z rozszerzeniem .no . Wymaga to jednak rejestracji działalności gospodarczej na terenie kraju. To rozwiązanie sprawia, że norweskich stron internetowych jest dużo mniej niż w Polsce, ale za to łatwiej jest wyszukać pożądaną treść. 

Pozycjonowanie stron w Norwegii

Norwegia to piękny i bardzo rozwinięty kraj, do którego Polacy chętnie emigrują. Nasi rodacy stanowią tam bardzo wysoki odsetek pośród wszystkich mniejszości. Dla polskiego przedsiębiorcy rynek norweski jest niezwykle atrakcyjny. Aby jednak rozwinąć tam swój biznes, należy we właściwy sposób docierać do klientów. To kilkumilionowy kraj, w którym zasięgi z pewnością będą niższe niż w Polsce, jednak mogą okazać się bardziej skuteczne. Specyficzne warunki, jakie tam panują należy umiejętnie wykorzystać. Mimo, iż norweski internauta jest bardzo niekiedy trudnym odbiorcą, to wbrew pozorom może to w wielu przypadkach okazać się pomocne. Najważniejsze jest przede wszystkim dobre rozeznania. Na czym więc polega dobre pozycjonowanie w Norwegii?

Charakterystyka rynku w Norwegii

Niemal wszyscy mieszkańcy Norwegii posiadają dostęp do Internetu. Najbardziej aktywne są tam, podobnie jak niemal na całym świecie, osoby w przedziale wiekowym 18-24 lata. Największy odsetek internautów stanowi tam jednak grupa wiekowa 55+. Norwegowie są bardzo wymagający co do contentu, jaki znajdują w Internecie. Nie znoszą spamu i reklam, dlatego też preferują niekiedy płatne subskrypcje pod warunkiem dobrej jakościowo treści. Inwestują w to, co może przynieść im korzyści w przyszłości. Analizując rynek norweski, warto zastanowić się nad tym, czy istnieje tam realne zapotrzebowanie na nasz produkt, bądź usługę. Nawet najlepiej wypozycjonowana strona nie dotrze do nikogo, jeżeli nikt nie będzie potrzebował informacji w danej dziedzinie.

Dobór interesujących treści w Norwegii

Każdy rejon świata charakteryzują inne trendy. Sama Norwegia dzieli się na zróżnicowane pod wieloma względami rejony, dlatego też występuje tam odmienne zapotrzebowanie na różne produkty i usługi. Każdego przyciągają inne elementy, dlatego, istotny dla pozycjonowania w Norwegii jest już sam etap tworzenia strony internetowej. Podobnie jak w Polsce, modna jest tam przewaga obrazu nad tekstem. Ładna kolorystyka i dobre jakościowo zdjęcia będą dla użytkownika bardziej atrakcyjne niż witryna przeładowana obszernymi opisami. Dobór obrazów i kolorystyki nie może być zatem przypadkowy. Dla kogoś, kto w pierwszej kolejności odczytuje obraz, bardzo istotne będą pierwsze sekundy, w których użytkownik odwiedza witrynę. Większa atrakcyjność wpłynie na liczbę odwiedzin, a ta z kolei na dobre pozycjonowanie w Norwegii. 

Pozycjonowanie z Social Media

Norwegowie bardzo chętnie korzystają z największych światowych portali. Posiadają również kilka swoich mniejszych storn, na których również warto być aktywnym. Mieszkańcy Norwegii nie przepadają za typowymi reklamami, dlatego to właśnie zaangażowanie w social media może mieć spory wpływ na zainteresowanie klientów, a co za tym idzie zwiększony ruch na stronie.

Wybór norweskiej domeny

Poza wartościową treścią, ważne jest także wykupienie domeny z rozszerzeniem .no . Wymaga to jednak rejestracji działalności gospodarczej na terenie kraju. To rozwiązanie sprawia, że norweskich stron internetowych jest dużo mniej niż w Polsce, ale za to łatwiej jest wyszukać pożądaną treść. Dla tych, którzy nie prowadzą działalności w Norwegii, dostępna jest jedynie domena .priv.no, której używanie stanowczo odradzamy. Lepsze w tym przypadku będzie użycie międzynarodowego .com, choć już nie tak skuteczne jak domena norweska. Na zainteresowanie internautów wpłynie również wybrana przez nas lokalizacja. Warto zatem skupić się na pozycjonowaniu lokalnym, które może przynieść lepszy skutek niż reklamy o zasięgu ogólnokrajowym. Jeżeli pragniemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców, wówczas warto pozycjonować na największe miasta w kraju. 

Dobór słów kluczowych

W Norwegii duże znaczenie ma wyszukiwanie organiczne. Stosunkowo niewiele firm korzysta tam z kampanii AdWords, dlatego strony znajdujące się na wysokich pozycjach są łatwo zauważalne i wiarygodne w oczach użytkownika. Mała liczba stron z domeną .no sprawia, że konkurencja nie jest zbyt wielka. Najważniejszy jest właściwy dobór właściwych słów kluczowych. Norwegowie przeważnie stawiają na intuicyjność wyszukiwarki, dlatego z reguły wpisują krótkie frazy, złożone z maksymalnie dwóch słów. Szczegółowe zapytania są raczej rzadkością. Tutaj stosuje się najprostsze rozwiązania. Należy także pamiętać, że w Norwegii występują różne dialekty, co może być problematyczne, gdy zamierzamy ich używać. Zaleca się stosowanie najpopularniejszego z nich, ponieważ Google ma trudności z rozpoznaniem tych rzadziej stosowanych i może nie rejestrować niektórych fraz. 

SEO v Social Media

W celu wzmacniania pozycji, podobnie jak w wielu innych krajach, stosuje się katalogowanie oraz zakłada profile społecznościowe. Norwegowie bardzo chętnie korzystają z największych światowych portali. Posiadają również kilka swoich mniejszych storn, na których również warto być aktywnym. Mieszkańcy Norwegii nie przepadają za typowymi reklamami, dlatego to właśnie zaangażowanie w social media może mieć spory wpływ na zainteresowanie klientów, a co za tym idzie zwiększony ruch na stronie. Dobrze zaplanowane pozycjonowanie w Norwegii może być niezwykle opłacalne. Wymaga to jednak sporej pracy i znajomości rynku, dlatego warto powierzyć to zadanie profesjonalistom. W przeciwnym razie zmarnujemy swój czas i pieniądze.

Wybierz jedną z dziesiątek usług na rynku norweskim

Nakatmi to nie tylko pozycjonowanie stron internetowych na rynku norweskim. Jesteśmy Afencją 360, a co za tym idzie dajemy naszym klientom komplesowe usługi na ponad 30 rynkach na świecie. Począwszy od przeprowadznia kompletnej analizy rentowności przedsięwzięcie, poprzez zakładanie spółek, zatrudnianie pracowników, aż po zdobycie klienta docelowego. Chcesz wiedzieć więcej skontaktuj się z jednym z naszych biur. 

Skontaktuj się z nami
Copyright (c)2014-2017, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem