Pozycjonowanie stron w Rosji

Pragniecie wypromować swoją firmę w Rosji? Chcecie, aby Wasze produkty bądź usługi trafiły na tamtejszy rynek? Za chwilę dowiecie się, dlaczego umiejętne pozycjonowanie w Rosji może przyczynić się do sukcesu Waszej firmy.

Pozycjonowanie stron w Rosji

Pragniecie wypromować swoją firmę w Rosji? Chcecie, aby Wasze produkty bądź usługi trafiły na tamtejszy rynek? Za chwilę dowiecie się, dlaczego umiejętne pozycjonowanie w Rosji może przyczynić się do sukcesu Waszej firmy. Zdecydowanie zachęcające są statystyki odnośnie ilości odbiorców Runetu, czyli nie tylko domen .ru, ale także .uz, .ua, .am, .by, .az, .kg, .ge, .md, .kz, .tj, .su. Dlaczego tak wiele? Bo jest to cały rosyjskojęzyczny segment internetu. Jeszcze kilka lat temu ponad 50 mln. użytkowników codziennie odwiedzało te strony, a wskaźnik wzrasta z roku na rok. Nie dziwi, więc fakt, że firmy z Europy dopatrują się w tym swojej szansy. Rosja jest bowiem w piątce największych odbiorców towarów z Polski, co przynosi nam niezwykle duże korzyści ekonomiczne. Rosjanie doceniają między innymi polską biżuterię, kosmetyki czy meble. Chętnie spędzają w Polsce wakacje i czas wolny, podczas których siłą rzeczy zostawiają w kasach polskich sklepów i restauracji kolejne kwoty pieniężne.  

Wyszukiwarka Yandex a Google 

Chcąc zainteresować użytkowników Runetu naszą witryną firmową musimy zdecydować się na optymalizację strony pod kątem wyszukiwarki Yandex, która jest zdecydowanie bardziej dynamiczna niż Google. Jest to największa rosyjska wyszukiwarka. Jest to czwarta wyszukiwarka na świecie zaraz za Google, Baidu i Yahoo. Strona Yandex.ru zajmuje pierwsze miejsce w Rosji. Jeśli nasza strona ma być dobrze wypozycjonowana w Rosji, na pewno jej zawartość musi być niepowtarzalna i cechować się wysoką jakością, ponieważ Yandex kładzie ogromny nacisk na unikalność treści. Jeśli zaś chodzi o gęstość słów kluczowych, to nie powinna ona przekraczać 4% - 6%. Istotnym elementem przydatnym do indeksowanie jest również mapa strony. Jeśli Wasza strona internetowa istnieje już od dobrych kilku lat, to Yandex będzie dla niej bardziej „życzliwy”, niż dla tych, które istnieją od niedawna. Liczy się tutaj zatem również wiek domeny. Nie mniej ważne są linki przychodzące, zgodnie z zasadą – im więcej, tym lepiej. Yandex w tym celu korzysta z własnego indeksu VITS, który określa zarówno ilość, jak jakość linków zwrotnych. Istotną różnicą jest to, że Yandex ocenia wartość całej witryny, a nie każdej podstrony. Jej wadą jest wolniejsze indeksowanie w porównaniu do Google, natomiast ma ona stabilniejsze pozycje w wynikach wyszukiwania. 

Google AdWords, czy Yandex.Direct

Co zatem jest lepszym rozwiązaniem? Korzystanie z Google AdWords, czy Yandex.Direct? Zdania na ten temat są rzecz jasna podzielone. Yandex wydaje się być bardzo przejrzysty i intuicyjny, z kolei AdWords jest wielofunkcyjny. Plusem tego drugiego jest, że posiada funkcję remarketingu. Pozwala to na ponowne dotarcie do użytkownika, który odwiedził naszą stronę nie podejmując przy tym żadnej innej akcji, jak chociażby zakupu produktu. W Yandex mamy natomiast do czynienia z funkcją „Targeting wyszukiwania”, który pełni rolę reklamy banerowej. Jak w każdym przypadku, można tu dostrzec zalety po stronie AdWords, jak i Yandex.Direct. Jeśli, więc zależy nam na najlepszym efekcie, to korzystanie z obu rozwiązań może przynieść wymierne korzyści. Spoiwem łączącym Google AdWords z Yandex.Direct jest Begun, a więc serwis reklamy kontekstowej. Jest on zarówno autoryzowanym dystubutorem AdWords w Rosji, a także od ponad pięciu lat sprzedaje reklamy w Yandex.Direct. 

Google AdWords, czy Yandex.Direct

Co zatem jest lepszym rozwiązaniem? Korzystanie z Google AdWords, czy Yandex.Direct? Zdania na ten temat są rzecz jasna podzielone. Yandex wydaje się być bardzo przejrzysty i intuicyjny, z kolei AdWords jest wielofunkcyjny.

Linki sponsorowane
 w Rosji

Decydując się na pozycjonowanie w Rosji, nie sposób nie myśleć o linkach sponsorowanych. Jak wiadomo, korzystając z Google, inwestujemy w reklamy AdWords, jeśli chcemy w szybszy i skuteczniejszy sposób zostać znalezieni przez naszych potencjalnych klientów. Z kolei jego odpowiednikiem w Yandex, jest Yandex Direct. Funkcjonuje on na rynku od ponad 15 lat. Analogicznie jak w AdWordsach można określić tam budżet oraz lokalizację. Natomiast stawki za kliknięcia uzależnione są od konkretnych regionów. Minimalna cena kliknięcia wynosi 3 grosze, a kampania 30 złotych. W Rosji, Google jest drugą wyszukiwarką pod względem popularności. Jej użytkownikami są zazwyczaj osoby młode w wieku do 30 lat. Z kolei na Ukrainie korzysta się z tej wyszukiwarki o wiele chętniej niż z Yandex. Trudno nie wspomnieć o prekursorze wśród rosyjskich wyszukiwarek, a zatem Rambler.ru. Pojawił się on 20 lat temu, zdobywając ogromną popularność. Obecnie pełni od rolę mediaportalu.  

Ustawienia reklam 
 w Rosji

Stosuje się tu automatyczne strategie kampanii, choćby takie jak tygodniowy budżet z maksymalną ilością kliknięć. W związku z tym należy ustalić ograniczenia na maksymalne kwoty wydawane w ciągu tygodnia, oraz określić optymalną cenę za kliknięcie. Efektywnie wydany budżet stanowi klucz do sukcesu. Oddzielną strategię stanowi określenie maksymalnej konwersji. Chodzi o maksymalną częstotliwość wyświetlania reklam. Można tu również ustawić pożądaną pozycję naszej reklamy (najwyższą, wyświetlaną w bloku lub po prawej stronie wyszukiwania). Jeśli działacie w branży turystycznej, finansowej, nieruchomościach bądź budowlanej, musicie wiedzieć, że reklamy związane z tą tematyką są oceniane jako najdroższe w Yandex.Direct. Reklamy zamieszczane w Yandex.Direct są m.in. wyświetlane w wynikach wyszukiwania po frazach lub witrynach uczestników sieci reklamowej i wielu innych miejscach (Yandex.Mapy, Yandex.Market, w katalogach Yandexu itd.). 

Pomocne aplikacje przy promocji firmy w Rosji

Jak wiadomo Rosja to kraj wielu możliwości i niejedna firma chciałaby trafić na tamtejszy rynek. Powyższe przykłady są dowodem na to, że mając odpowiednią wiedzę i możliwości, jesteśmy w stanie zrealizować te plany i pozyskiwać klientów z tego obszaru. Kampanie reklamowe można konfigurować przy pomocy aplikacji Direct Commander, którą instaluje się na komputerze. Niezwykle przydatną aplikacją pozwalającą obejrzeć stronę z perspektywy użytkownika, który na nią wchodził jest również Webvisor z serwisu Yandex.Metrika. Pozwala nam to na dokonanie analizy strony, weryfikację błędów i zwiększenie konwersji. Aplikacja jest również korzystna dla firm z Polski ze względu na posiadanie wirtualnej wizytówki kontaktowej, która jest wyświetlana przez Yandex, jeśli nie posiada się strony internetowej.  

Pozycjonowanie stron w Rosji, Yandex - kampanie w Rosji

Planujesz ekspansje na rynki wschodnie, Rosja jest idealnym rozwiązaniem dla Twoich towarów i usług? Zapraszamy do korzystania z usług agencji Nakatomi - ponad 70 kampanii na rynku rosyjskim, ponad 40 stron w TOP 5 wyszukiwarki Yandex, rezydencji w Moskie i Petersbugu. 

Skontaktuj się z jednym z naszych biur ...
Copyright (c)2014-2017, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem