Prowadzenie blogów firmowych

Skuteczne prowadznie blogów firmych pozwoli w krótkim czasie zbudować pokaźną
grupę odbiorców, którzy staną się potencjalnymi klientami Twojej firmy

1. Większa rozpoznawalność marki

Dzięki prowadzeniu bloga zwiększamy swoje zasięgi w social media i mamy możliwość dotarcia z publikowanymi przez siebie treściami do zupełnie nowych odbiorców. Dzięki temu coraz więcej osób kojarzy naszą markę i profil jej działalności. W połączeniu z portalami społecznościowymi taka promocja wykazuje naprawdę imponującą skuteczność. A jeśli naszym fanom spodoba się zamieszczony na blogu tekst, chętnie podzielą się nim ze swoimi znajomymi na Facebooku, przyczyniając się do wzrostu naszej popularności.

2. Budujemy wizerunek eksperta

Blog daje nam możliwość publikowania zupełnie innych treści niż te, które są dostępne na naszej oficjalnej stronie oraz na portalach społecznościowych. Zamieszczamy na nim artykuły związane z naszą branżą i dzielimy się z czytelnikami posiadaną przez siebie wiedzą. Dzięki temu w ich postrzeganiu stajemy się ekspertami, czyli osobami godnymi zaufania, które znają się na swoim fachu. Nasz klient, nikomu nie ufa tak, jak osobie, któa w jego oczach uchodzi za eksperta w swojej dziedzinie. Pisz blog ekspercki a zyskasz. 

3. Kształtujemy publiczny obraz marki

Innymi słowy: budujemy pożądany przez siebie wizerunek i wyrażamy osobowość, która w naszym zamyśle ma być kojarzona z firmą. Na blogu mamy okazję dowolnie wybrać język i ton wypowiedzi, jakimi będziemy się posługiwali oraz dobrać tematykę w taki sposób, by jak najbardziej odzwierciedlała charakter marki. Dzięki temu możemy sprawić, by wydała się ona bliższa odbiorcom lub kojarzyła się z zespołem poważnych ekspertów. To kolejna ważna cecha naszego bloga. Firma budowana na zespole ekspertów rozwija się znacznie szybciej.

4. Budujemy trwałą relację z klientami

Podobnie jak obecność w mediach społecznościowych, prowadzenie bloga firmowego jest świetną metodą na zbliżenie się do odbiorców. W przeciwieństwie do przekazywania informacji za pośrednictwem strony internetowej, tutaj komunikacja jest dwustronna – czytelnicy mogą wyrażać swoje opinie, zadawać pytania oraz w dowolny sposób manifestować swoje przywiązanie do marki. Dzięki temu lepiej poznajemy ich samych oraz ich oczekiwania, a także możemy wzbudzić w nich pozytywne skojarzenia z firmą.

5. Poprawiamy pozycjonowanie 

Każdy nowy artykuł to kolejna podstrona naszej witryny. Szczególnie łatwe staje się budowanie tzw. „długich ogonów”, czyli dłuższych, bardziej szczegółowych fraz kluczowych. Jeśli umiejętnie wykorzystamy zlepki słów używanych w tekstach, z pewnością przełoży się to na rosnącą popularność naszej strony w sieci, a co za tym idzie – sukcesy finansowe. Czym więcej piszemy unikatowych tekstó, tym nasza strona wyżej w wynukach wyszukiwania. Z naszych wyliczeń wynika, że każde 100 złotych zainwestowane w blog zwraca się 10 krotnie.

6. Budujemy prawdziwą  bazę e-mail

Blog firmowy warto połączyć z newsletterem, do którego będzie mógł się zapisać każdy z czytelników. Za pośrednictwem tego narzędzia możemy przesyłać swoim odbiorcom dodatkowe, wartościowe dla nich treści (np. darmowe fragmenty e-booków czy kursy), ale powstałą w ten sposób bazę warto wykorzystać także do rozsyłania materiałów promocyjnych, informowania o promocjach, wyprzedażach i innych wydarzeniach z życia firmy. Jak wiecie takie bazy można kupić, ale nasza ma tę przewagę nad konkurencją, że jest prawdziwa. 

7. Prezentujemy się jako nowoczesna firma

W pewnym sensie jest to kontynuacja budowania wizerunku i osobowości marki. Nie tylko zamieszczane przez nas treści wpływają na to, w jaki sposób jesteśmy postrzegani – już sam fakt założenia i prowadzenia bloga wysyła konkretną informację. Dla naszych czytelników wykorzystywanie tego medium stanowi komunikat: firma jest nowoczesna i chce się rozwijać m.in. poprzez wykorzystanie wszelkich nowych technologii. W ten sposób pokazujemy, że jesteśmy otwarci i idziemy z duchem czasu

8. Przyciągamy potencjalnych pracowników

Publikując informacje z życia firmy (np. wiadomości o sukcesach jej pracowników, interesujących akcjach itp.) wysyłamy komunikat, że jesteśmy dobrymi pracodawcami, a nasza firma daje możliwość rozwoju. Dzięki temu wzrasta nasza pozycja na rynku zatrudnienia – praca u nas kojarzy się dobrze, a potencjalni pracownicy chcą przekonać się o tym na własnej skórze. W przypadku, gdy będziemy potrzebowali rozszerzyć zatrudniany personel, z pewnością pójdzie nam to szybko i sprawnie.

9. Zwiększamy sprzedaż naszych usług

Na koniec najważniejsze – wszystkie te działania marketingowe nie miałyby sensu, gdyby nie prowadziły do konkretnych zysków. W tym wypadku możemy liczyć na wymierne efekty: marka staje się coraz bardziej rozpoznawalna, coraz więcej osób się z nią utożsamia i ocenia ją pozytywnie, a to z kolei przekłada się na większe zainteresowanie naszymi produktami oraz zwiększone zarobki. Z firm jakie prowadzimy wynika, że 11% osób przechodzących na dobrze prowadzony blog staję się naszymi klientami.

Czy już wiecie, dlaczego warto prowadzić blog firmowy? 

W dzisiejszych czasach obecność w internecie to nie tyle jedna z możliwości, co konieczność. Tradycyjne ulotki i banery zostały niemal wyparte przez profesjonalnie przygotowane strony internetowe. Ponadto mówi się, że jeśli nie ma nas w social media, to „nie istniejemy”. Z jakiego powodu podobny argument mógłby zostać wysunięty w związku z prowadzeniem bloga firmowego?

Dlaczego Blog?

Często widzisz blogi w sieci, ale z pewnością wyświetlają Ci się blogi modowe, czy kulinarne. Oczywiście takimi blogami nie gardzimy, bo jest mnóstwo świetnych blogerek i nie raz im zazdrościmy popularności, jednak Ty potrzebujesz bloga dla firmy. Zadasz nam pytanie: a po co mi blog? Przecież to kosztuje. Ja potrzebuję, żeby strona była w TOP 5, a nie tam blog. Często spotykamy się z takimi pytaniami, dlatego odpowiadamy. Blog zwiększa sprzedaż, blog poprzez artykuły pokazuje klientowi, że firma serio podchodzi do sprzedaży i promocji marki. Pisanie artykułów pokazuje pod szukanymi tematami właśnie twojego bloga. Załóżmy, że napisałeś artykuł "Jak wykorzystać przestrzeń w mieszkaniu". Osoba szukająca w Google takiej treści z pewnością trafi i to na pierwszej stronie wyszukiwania na Twój artykuł, a jeśli na niego trafi, zobaczy też Twoją stronkę, na której sprzedajesz swoje produkty. Tak się świat kręci i tak strefa blogowa napędza sprzedaż. Po co Ci blog? Dla zwiększenia zysków w firmie i podniesienia prestiżu.

Dla kogo Blog?

Odpowiedź jest bardzo prosta: dla każdej firmy, która chce pozyskiwać klientów przez internet. Blogosfera to ogromny potencjał sprzedażowy i założenie choćby zwykłego bloga na blogspocie to koszt zerowy, a każdy artykuł w sieci zostaje. Rozumiemy, że Pani Stefania pracująca w kiosku pod Galerią Wola (pozdrawiamy Panią Stefanie z bloga) bloga nie potrzebuje. Jednak dla firmy, która korzysta z internetu, jako z kanału sprzedażowego jest to konieczne. Założenie bloga to nie trudne zadanie, nawet jeśli w początkowej fazie prowadzenia działalności nie stać Was jeszcze na wydatek 2-3 tysięcy za profesjonalny blog, możecie bez problemu założyć swój pierwszy firmowy blog na blogspocie czy innym narzędziu do blogowania. Poprzez pisanie artykułów w miarę regularne, blog sam powinien się wypozycjonować na te mało skomplikowane frazy. Blog umacnia markę, pamiętajcie, że klient potrzebuje kilka razy o Was usłyszeć, zanim zapamięta Waszę markę. Dlatego wchodząc na Wasz blog, utrwala mu się nazwa, w stosunku do zakresu Waszych usług. Znamy firmy, które tylko dzięki blogowaniu prowadzą swój biznes i to z wielkim sukcesem. 

Blog = Copywriting

Tylko jak ten blog pisać? Załóżmy, że jesteś całkowicie nowym blogerem, zakładasz blog na blogspocie. Standardowo zacznij od ustawień, są one dostępne w menu, które jest proste, banalne i intuicyjne. Wybierz kraj, na jaki kierujesz swojego bloga, ustaw opis i tytuł. Dobrze by było, jeśli w tytule i opiniach będą słowa kluczowe. Dodaj do tego meta tagi, są to słowa kluczowe, jak chcesz być znaleziony. Teraz artykuły. Nie pisz nigdy o swoich usługach, bo w ten sposób, poczytalność bloga to będę wejścia Twoje i żony :). Załóżmy, że sprzedajesz meble, czego w meblach szuka klient? Np. "jak czyścić meble z prawdziwego drewna" i właśnie takie artykuły pisz. Zawsze myśl, jak osoba, która czegoś w sieci szuka, niekoniecznie Twojej usługi czy produktu, tylko powiązanych z tym rzeczy. Jeśli klient wejdzie na Twój blog, bo go coś zaciekawi, wejdzie wiele razy, wówczas będzie Twoją markę kojarzył z meblami. Jeśli zdecyduje się na nowe meble i ma gust, nie pojedzie do IKEA tylko przypomni mu się, że Ty sprzedajesz te wspaniałe meble i w ten sposób zyskasz klienta :)

Piszemy dla Was z pasją

104 prowadzone blogi w dziesiątkach kategorii tematycznych, od prostych 
blogów lifestyle do trudnych medycznych blogów dla najbardziej wymagających klientów. 
Copyright (c)2014-2017, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem