Banery Google Ads – jak je przygotować, by przyciągały uwagę?

Banery Google Ads – jak je przygotować, by przyciągały uwagę?

Historia Internetu sięga lat 60 i można obserwować jej bardzo szybki rozwój. Dzisiaj można powiedzieć, że nie wyobrażamy sobie życia bez Internetu. Przenieśliśmy tam niemal wszystko. Prace, randki, spotkania, rozmowy, zakupy. Oznacza to, że Internet to wyjątkowe miejsce nie tylko dla konsumentów, ale i przedsiębiorców. Możemy rozkręcać tam swój biznes lub reklamować towary bądź usługi. Tylko co zrobić, by być bardziej zauważalnym? Jak tworzyć banery reklamowe, by przyciągały większą uwagę potencjalnych klientów?

Jak budować banery reklamowe, które przyciągają?

Banery reklamowe to najpopularniejsza forma reklamy w sieci. Jesteśmy zalewani najróżniejszymi ich formami. Można promować na nich niemalże wszystko – od ekskluzywnych wycieczek, przez usługi fryzjerskie, aż po produkty do prania tapicerki. Możliwości jest nieskończenie wiele, ważny jest tylko pomysł i poznanie kilku niezawodnych zasad tworzenia banerów reklamowych.

 

Po pierwsze: grupa docelowa.

Zanim zabierzemy się za tworzenie banneru reklamowego oraz całej kampanii, musimy się zastanowić, kto będzie głównym odbiorcom naszych reklam. To pierwszy krok, bez którego nie możemy stawiać następnych. Ustalenie grupy docelowej spowoduje, że będziemy mogli zająć się odpowiednim doborem barw, obrazów i ustalić, gdzie umieścimy reklamę. To oczywiste, że inaczej będzie wyglądała reklama kierowana dla młodych mam, inaczej dla agentów nieruchomości i jeszcze inaczej dla fanów motoryzacji. W ten sposób możemy uniknąć problemów wizerunkowych, ale także zwiększyć szanse powodzenia kampanii.

 

Po drugie: spójność graficzna.

Na tym etapie dopasowujemy nie tylko interesujące nas kolory, ale także musimy zadbać o to, by reklama pasowała wizualnie do strony, na którą będzie kierowała. Wydaje się to najprostszym warunkiem do spełnienia, jednak realia są zupełnie inne. Trzeba się nieźle nagłówkować i nagimnastykować, aby reklama nie tylko była spójna graficznie, ale do tego jeszcze musi się wyróżniać na tle innych. Badania (przeprowadzone przez AdKeeper) pokazują, że aż 43% odbiorców stwierdziło, że reklamy w Internecie nie są interesujące. Kolejne 23% respondentów twierdzi, że klikanie w banery reklamowe zależy od ich nastroju.

 

Dlaczego tak ważny jest dobór kolorów?

Wydawać by się mogło, że przecież najważniejszy jest content reklamy. Nie do końca. W świecie Internetu reklamy działają troszeczkę inaczej i tutaj stawia się na ogólny odbiór wizualny. Mamy tylko kilka pierwszych sekund na to, by zainteresować odbiorcę na tyle, by przyjrzał się naszej reklamie, a następnie w nią kliknął. Najważniejsze są emocje, jakie wywołamy reklamą. A emocje to barwy. Chcemy pobudzić odbiorcę i wezwać go do działania? Wybierzmy kolor czerwony lub pomarańczowy. Jeżeli naszym celem jest wzbudzenie zaufanie i pokazanie profesjonalizmu to postawmy na odcienie zimne – niebieski, granat.

Kolory przeciwstawne.

Pamiętajmy również o tym, że nie wszystkie barwy do siebie pasują. Niektóre zestawienia powodują, że tekst staje się całkowicie nieczytelny i rozlany. Wyżej w tekście zostało wspomniane, że reklama musi się wyróżniać. Musi być także czytelna i łatwa do zauważenia. Jak to zrobić? Kluczem jest znalezienie takich barw, które będą ze sobą kontrastować. Najłatwiejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z narzędzi takich jak generatory palet kolorystycznych. Wybieramy interesujący nas kolor, a generator sam nam podpowiada pasujące propozycje. To świetny pomysł, by zaoszczędzić swój czas. A jak wiadomo- czas to pieniądz!

 

Hasło reklamowe i fonty.

Chcąc się wyróżniać, musimy stworzyć interesujące i chwytliwe hasło reklamowe. Banery reklamowe w kampaniach AdWords mają określone wymiary, w związku z czym, nie ma szans na wprowadzenie długiego tekstu. W innym przypadku będziemy zmuszeni do zastosowania mniejszej czcionki, a to z kolei spowoduje słabszą widoczność i czytelność. Hasło powinno w przejrzysty sposób opisywać działalność firmy.

Wybór fontu jest sprawą równie ważną co dobór odpowiedniej kolorystyki. Już na tym etapie możemy zasugerować rodzaj naszej działalności. Dla przykładu: agencja animatorów do zabaw z dziećmi może mieć fonty zabawne, wymyślne, pełne odzobników. Z kolei kancelarie radców prawnych powinny się skupić na wzorach bardziej klasycznych i poważnych.

 

W jaki sposób rozmieścić elementy na grafice Google Ads?

Tutaj nie ma ani recepty, ani jednej odpowiedzi. Trzeba eksperymentować. Tworzenie kampanii reklamowych w Google Ads to permanentne testowanie i obserwowanie, co się najlepiej sprawdza. Jedno jest pewne, że nie można pominąć umieszczenia na grafice naszego logo lub nazwy firmy, a najlepiej jednego i drugiego. Warto zastosować różnego rodzaju ramki, wyróżniki, coś, co przyciąga uwagę. Pamiętając jednocześnie, by zachować czytelność i przejrzystość. Baner musi być jasny w odbiorze oraz zrozumiały dla użytkownika.

 

Przycisk z wezwaniem do działania.

Call to action, czyli przycisk, za pomocą którego odbiorca przeniesie się na stronę, do której odnosi się baner reklamowy. Jak powinien wyglądać przycisk CTA, by spełniał swoją funkcję? Przede wszystkim musimy potrafić łatwo go znaleźć. Nie może zostać przysłonięty przez inne elementy graficzne, a jego rozmieszczenie powinno być w widocznym miejscu. Do tego zadbajmy, by wyróżniał się kolorem, a naniesiony na niego tekst zachęcał do działania. Najlepszym rozwiązaniem są krótkie, jedno lub dwuwyrazowe hasła, np.: „sprawdź”, „działaj!”, „kup teraz”, „sprawdź ofertę”.

Czego należy unikać, tworząc banery reklamowe Google Ads?

Nie od dziś wiadomo, że „jak cię widzą, tak cię piszą”. Mimo iż to powiedzenie jest stare, to nadal aktualne i bardzo uniwersalne. Znajduje swoje odzwierciedlenie nawet w kampaniach reklamowych. Pamiętajmy, że jej główne zadanie to budowanie świadomości i wizerunku marki. Jeżeli nasze banery reklamowe będą kontrowersyjne, to dokładnie taki komunikat przekażemy odbiory o naszej firmie i w ten sposób zostaniemy zapamiętani. Tylko, czy to pozytywnie wpłynie na nasz wizerunek?

Brak dbałości o estetykę.

Baner reklamowy powinien być po prostu…ładny. Zadbajmy, aby nasza reklama była miła dla oka, przyjemna i przyciągała klientów, zamiast ich odstraszać. Zadbajmy o estetyczny wygląd, spójne barwy i wyraźne fonty. Pamiętając jednocześnie, że samego tekstu nie powinno być zbyt wiele, ponieważ zakłóci to odbiór. Sumaryczna ilość miejsca zajmowanego przez tekst nie powinna być większa niż 20% – 30% ogólnej powierzchni.

Niedostosowanie reklamy do odbiorców.

Tutaj idealnie sprawdzi się kolejne powiedzenie „jeżeli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego”. Chodzi oczywiście o personalizowanie i dostosowanie reklamy do grupy docelowej. Dbając o przemyślaną kreacje naszego banneru, podniesiemy w ten sposób skuteczność kampanii, a co za tym idzie, zyskamy szanse na osiągnięcie celu.

Wprowadzanie w błąd.

Największą porażkę, jaką można zaliczyć, to okłamywanie użytkownika. Niedopuszczalnym błędem jest, by celowo zawierać inne treści na banerach reklamowych, a inne na stronie internetowej. Nie tylko wpływa to negatywnie na wizerunek firmy, ale także generuje straty. Takie działania są nieuczciwe i mogą wpłynąć na odrzucenie reklamy.

Jakie są rozmiary banerów reklamowych?

Google Ads dysponuje kilkudziesięcioma wymiarami banerów reklamowych. Jest to zależne od urządzenia, na którym są wyświetlane. Inne wymiary będą dla komputerów, a inne dla urządzeń mobilnych. Łączy je maksymalna waga pliku, czyli max. 150 KB oraz formaty, takie jak: jpg., png., gif., zip., swf.

 

Najpopularniejsze wymiary banerów reklamowych.

Komputer:
  • 250 x 250
  • 200 x 200
  • 468 x 60
  • 728 x 90
  • 300 x 250
  • 336 x 280
  • 120 x 600
  • 160 x 600
  • 300 x 600
  • 970 x 90
Urządzenia mobilne:
  • 320 x 50
  • 200 x 200
  • 250 x 250
  • 300 x 250
  • 320 x 100

 

Tworzenie banerów reklamowych Google Ads.

Jak widać, aby stworzyć reklamę w Google Ads, musimy się nieźle nagimnastykować. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy doświadczonego grafika, który zna wszystkie zasady poprawnego budowania banerów reklamowych. Jednak to zadanie nie jest niemożliwe do wykonania nawet dla kogoś, kto dopiero zaczyna swoją przygodę z marketingiem. Wystarczy przemyśleć odpowiednio swój pomysł i wdrożyć podstawowe zasady. W Internecie dostępne jest wiele narzędzi ułatwiających nam prace, mogą to być programy graficzne, generatory palet kolorów, czy wykrywacze fontów. Warto również stworzyć kilka zestawów reklam, by sprawdzić i przekonać się, która wygląda najlepiej na określonym wymiarze. I pamiętajmy, że praktyka czyni mistrza! Do dzieła!

Comments