Jak dotrzeć ze swoją marką do konsumentów z Generacji Z?

Generacja Z – pokolenie młodych i odważnych

Urodzili się w świecie Internetu i masę wolnego czasu poświęcają na aktywność w mediach społecznościowych. Nie można ich jednak spłycać do pokolenia TikToka i Instagramowych filtrów. Są niezależni, przedsiębiorcy, a także zaangażowani społecznie – doskonale zdają sobie sprawę z powagi zagrożeń takich jak zmiany klimatyczne. Bliskie są im także tematy body pozytywizmu, równouprawnienia. Nie boją się głośno wyrażać swojego zdania i są zdolni bojkotować marki działające w kontrze do ich wartości. Oto Generacja Z, czyli osoby urodzone na przełomie milenium, które właśnie wkraczają na rynek pracy.

Planując działania oraz strategię marketingową Twojej firmy, musisz uwzględnić charakterystykę pokolenia post-millenialsów  Już teraz ich siła nabywcza wynosi około 140 miliardów dolarów, a do 2030 roku będą stanowili największą grupę konsumentów na świecie. Jak więc sprawić, aby Generacja Z zwróciła uwagę na Twoje przedsiębiorstwo?

 

Zadbaj o najwyższą jakość Twojego produktu

Według badania przeprowadzonego przez Data Axle, generacji Z szczególnie zależy na wysokiej jakości produktu. Dla 57% przedstawicieli tego pokolenia, jakość jest głównym czynnikiem decydującym o ich lojalności wobec danej marki. Młodzi ludzie są w stanie zapłacić więcej, aby otrzymać towar będący wysokiej klasy. Zdają sobie sprawę, że niższa cena produktu często wynika z wyzysku pracowników w firmie bądź szkodliwości produktu dla środowiska. Jeżeli więc zależy Ci na pozytywnej opinii Generacji Z na temat twojej marki, upewnij się, że Twój produkt to gwarancja wysokiej jakości.

 

Postaw na kontent wizualny

Pamiętaj o tym, że Generacja Z to pokolenie, które wiele czasu spędza pośród treści wizualnych. Instagram, Youtube, TikTok czy Snapchat to środowisko naturalne dla młodych ludzi. Zdjęcia, grafiki oraz filmy wideo najmocniej wpłyną na odbiorcę z tego pokolenia. Zadbaj o oprawę graficzną Twojej strony oraz jej profili społecznościowych. Pamiętaj o tym, że Generacja Z to pokolenie, które posiada najkrótszą długość koncentracji uwagi (8 sekund), więc masz zaledwie chwilę na to, aby wzbudzić ich zainteresowanie. Twoje wideo powinno szybko przejść do sedna, a grafika posiadać w sobie coś wyróżniającego.

NAKATOMI - BLOG - GENERACJA Z

Prowadź media społecznościowe we właściwy sposób

O tym, że social media stanowią klucz do przebicia się z marketingiem do osób młodych, wie każdy. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, jak powinny być one prowadzone. Dla 26% przedstawicieli tego pokolenia, ta liczba to 10 lub więcej. Dlatego zadbaj o to, aby Twoje posty dobrze wyglądały w telefonach, pamiętaj o Instastories oraz Snapchacie. Możesz wziąć przykład z firmy Taco Bell, która aby uczcić Cinco de Mayo stworzyła swój własny snapchatowy filtr, zmieniający twarze użytkowników w gigantyczne taco. Filtr został obejrzany 224 miliony razy w ciągu zaledwie jednego dnia.

Taktyka Taco Bell sprawdziła się nie tylko ze względu na przyciągającą uwagę, zabawną stronę wizualną, ale i dlatego, że filtr jest narzędziem interaktywnym. Konsumenci z Generacji Z zwracają uwagę na treści aktywne oraz komunikację. Aż 44% z nich zagrałoby w grę online stanowiącą kampanię marki. Nawet jeśli tworzenie gier czy filtrów jest czymś, co przerasta Twoje przedsiębiorstwo – warto pamiętać o samym aspekcie komunikacyjnym. Nawiązywanie dyskusji w komentarzach i zachęcanie do wypowiadania się na dany temat jest czymś co zaangażuje osoby urodzone w latach 2000.

 

Bądź marką zaangażowaną społecznie

 Stosuj zasady zrównoważonego rozwoju. Zadbaj o to, aby Twoje przedsiębiorstwo zabierało głos w sprawach ważnych dla społeczności, a także wspierało ważne inicjatywy. Generacja Z to pokolenie świadomych aktywistów. Walczą o prawa kobiet, prawa wszelkich społeczności uciśnionych, a także doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak wielkie zagrożenie niosą za sobą zmiany klimatyczne. Nie bez powodu jedną z najbardziej znanych twarzy protestów klimatycznych jest Greta Thunberg – zaledwie osiemnastoletnia szwedzka aktywistka. Generacja Z to ludzie, którzy czują ogromną odpowiedzialność za planetę, są mniejszymi indywidualistami, niż na przykład ich rodzice. Znacznie bardziej odczuwają wagę i moc działania kolektywnego. Z tego powodu chcą wspierać marki odpowiedzialne, prośrodowiskowe i prospołeczne. Statystyki mówią same za siebie – 61% młodych osób jest w stanie zapłacić więcej za produkt, który będzie ekologiczny i stworzony etycznie. 77% z nich postrzega daną markę w sposób bardziej pozytywny, jeżeli promuje ona równość płci.

NAKATOMI - BLOG - GENERACJA Z

Pamiętaj o sile (autentycznych) influencerów

Planują promocję swojej marki czy produktu, nie możesz zapomnieć o influencerach. Internetowi influencerzy to nowi celebryci, ukochani przez Generację Z. Aż 52% przedstawicieli tego pokolenia ufa ich rekomendacjom. Jednakże przy wyborze influencerów musisz być ostrożny i znaleźć takich, którzy odpowiadają Twojej grupie docelowej.

Influencerzy powinni wydawać się dość przyziemni i autentyczni. Wybierz kogoś, kto wizerunkowo pasuje do Twojego produktu, tak, aby reklama na jego profilu wydawała się naturalna, a nie nachalna. Znajdź osobę, z którą pokolenie Z będzie mogło się utożsamiać. Kogoś, kto tworzy szczere zdjęcia i urzeka naturalnością. Pomyśl o mikro-influencerach, osobach, które posiadają swój zasięg w mediach społecznościowych, ale daleko im jeszcze do statusu Internetowych gwiazd. Mikro influencerzy są zazwyczaj bardziej zaangażowani w interakcje ze swoimi obserwującymi.

Generacja Z musi móc utożsamić się z Twoimi influencerami. Jeżeli będą potrafili się z nimi identyfikować – zidentyfikują się także z Twoją marką.

 

Klucz do sukcesu – pamiętaj o Generacji Z  

Generacja Z, jako wpływowe, wkraczające na rynek pracy pokolenie, to ważna grupa konsumentów. Bądź marką autentyczną, przyziemną, stawiającą na jakość i zaangażowaną. Dzięki temu, zdobędziesz grupę lojalnych i odważnych klientów, którym zależy na środowisku, ekologii i budowaniu społeczności.

Comments