Kilka sposobów jak wypromować wydarzenie

Kilka sposobów jak wypromować wydarzenie

 

Zajmujesz się organizacją różnego rodzaju wydarzeń i chcesz dotrzeć do jak największej liczby zainteresowanych odbiorców oraz sprawić, aby wydarzenie nabrało rozmachu? Przedstawimy na to kilka sprawdzonych sposobów. Dowiesz się m.in. o rozpoczęciu komunikacji w odpowiednim czasie, przygotowaniu dobrej i unikatowej strategii oraz o znalezieniu swoich sprzymierzeńców.

 

Wykorzystaj social media

 

Jak wiadomo, media społecznościowe są idealnym narzędziem pozwalającym na nagłośnienie wydarzenia i pozyskanie odbiorców, a tym samym uczestników organizowanego wydarzenia. Jednak napisanie postu zachęcającego do wzięcia udziału jak największej liczby osób w evencie może nie poskutkować. Jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie odbiorców i przy okazji wpłynąć na wzrost sprzedaży biletów, warto skorzystać z kilku porad.

  1. Siła remarketingu. Obecnie Facebook jest w stanie wyświetlać reklamy dla użytkowników, którzy już wcześniej przeglądali Twoją stronę. Wykorzystując ten fakt, można łatwo dotrzeć z reklamą promującą dane wydarzenie do potencjalnych odbiorców. Jest to niezwykle skuteczne, ponieważ zazwyczaj klienci rzadko podejmują decyzje odnośnie zakupu lub skorzystania z usług, po pierwszej wizycie na stronie. Zastanówmy się nad takim działaniem, szczególnie jeśli mamy do czynienia z produktami i usługami o wysokiej wartości i cenie (takich jak konferencje lub targi branżowe).

 

  1. Stwórz jeden, unikatowy hashtag, który będziesz wykorzystywać na wszystkich portalach social media, nawet na długo przed planowanym wydarzeniem. To sprawi, że Twoje eventy staną się bardziej rozpoznawalne oraz zwiększy się interakcja pomiędzy potencjalnymi uczestnikami.

 

  1. Stwórz listę najważniejszych elementów z poprzednich wydarzeń. Jeżeli Twój poprzedni event podobał się uczestnikom i mile go wspominają, to wykorzystaj to. Przygotuj wideo „the best of” z ostatniej uroczystości i zamieść je na swoich portalach, oczywiście oznaczając je wspomnianym hashtagiem. Jest to doskonały pomysł na przyciągnięcie większej ilości uczestników na kolejne wydarzenie.

 

  1. Wykorzystaj rekomendacje uczestników. Warto pomyśleć o stworzeniu treści graficznych, zawierających komentarze, oceny i cytaty uczestników wydarzenia, a następnie umieszczenie ich na swoich profilach i blogu. Uczestnicy będą mile zaskoczeni, widząc własne komentarze zamieszczone na platformach social media i z pewnością się nimi podzielą.

 

Planowanie

 

Niezwykle ważna jest odpowiednia organizacja działań, czyli zaplanowanie ich krok po kroku. W ułatwieniu tego zadania może pomóc checklista, przede wszystkim dlatego, aby nie pogubić się w codziennej pracy i obowiązkach, związanych z promocją. Odpowiednie wypromowanie wydarzenia jest czynnością rozłożoną w czasie, a więc pomiędzy poszczególnymi działaniami z pewnością będziesz mieć inne obowiązki. Natomiast z odpowiednio przygotowaną listą, wracasz do pracy i dokładnie wiesz, na czym skończyłeś, co już zrobiłeś a co jeszcze przed Tobą. Ponadto checkliste łatwo jest skopiować, przekazać koledze z pracy w przypadku choroby lub po prostu zatrzymać do promocji kolejnego wydarzenia. Sami przekonacie się, że takie rozwiązanie wpłynie na tempo pracy, zaangażowanie i chęć odhaczenia kolejnego punktu na liście. Zanim jednak zaczniesz na poważnie informować obserwatorów o planowanym wydarzeniu, zrób odpowiedni przegląd statystyk, informacji o branży, której dotyczy dane wydarzenie i jej problemów.

Wydłuż czas komunikacji

 

Zastanów się, co możesz zrobić, aby wydłużyć czas komunikacji. Poświęć czas na przygotowanie strategii komunikowania się. W tym celu warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań dotyczących własnej działalności, jak np. jakie są jej słabe strony, na co należy zwrócić uwagę, do jakich odbiorców chciałbym dotrzeć, a do jakich udało mi się dotychczas to zrobić, czy jestem konsekwentny lub co zrobić, aby zapanować nad całym przekazem. Możesz poprosić kogoś o pomoc, bo czasem nie jest łatwo odpowiedzieć na takie pytania, które mogą okazać się kluczowe podczas budowania odpowiedniej więzi z odbiorcami. Niezwykle istotne jest, aby przekaz nie sprawił wrażenia zrobionego na siłę. Należy zrobić to w taki sposób, aby umiejętnie nawiązywał do zamierzonych działań i do całości marki.

 

Dobrym sposobem na właściwe i dosadne dotarcie do potencjalnych uczestników wydarzenia będzie znalezienie sobie kogoś w rodzaju sojusznika. Mogą to być patroni medialni bądź influencerzy. Przedstawmy takiej osobie nasze zamiary, na czym nam zależy i jakich efektów oczekujemy. Pamiętajmy jednak, że wybierając taką osobę, bądź osoby, należy kierować się nie wyborem najbardziej popularnego i największego medium, ale takiego, które dotrze do pożądanej grupy docelowej wydarzenia, na którym nam tak zależy. Dobrze dobrany sojusznik z pewnością zagwarantuje większe zasięgi komunikacji.

 

Promocja a organizacja wydarzenia

Należy wyraźnie oddzielać kwestie dotyczące wypromowania wydarzenia a samą jego organizacją. Jeżeli jesteś specjalistą od promocji, to skup się na tych działaniach, a organizację pozostaw osobie kompetentnej w tej dziedzinie. Warto, aby obie strony od samego początku rozumiały swoje cele, ale również dobrze komunikowały się ze sobą w kwestiach, w których mogą coś ulepszyć. Przykładowo możesz podać komuś numer telefonu do osoby, od której należy wynająć salę na event, ale nie bierz załatwiania wszelkich formalności na siebie. Odpowiedni podział obowiązków to podstawa w sprawnym i bezproblemowym wypromowaniu wydarzenia. Jeżeli Wy będziecie zadowoleni, to uczestnicy również!

 

Nawet jeżeli osobiście nie bierzesz udziału w wydarzeniu, to i tak jego tematykę należy mieć w małym palcu. Orientować się o szczegółach eventu, jak i całej branży. Przed dziennikarzami powinno się mówić o tym w sposób pewny, zrozumiały i nieskażony skrótami myślowymi. To wszystko zaświadczy o tym, że wiesz jak zarządzać takim przedsięwzięciem i w oczach obserwatorów zostaniesz zwycięzcą.

Comments