Najpopularniejsze kampanie świąteczne 2020

Dobiega koniec roku, co dla niektórych jest wyczekiwanym czasem nie tylko ze względu na nadchodzące Święta Bożego Narodzenia. Rok 2020 dał się we znaki niemalże każdemu na całym świecie. Grasująca pandemia koronawirusa na długo odbije się na naszej pamięci, sercu i portfelu. Nic więc dziwnego, że przynajmniej połowa z nas pragnie już zamknąć kalendarz 2020, a nawet go spalić i puścić w zapomnienie. Z pomocą na rozgrzanie serc i przypomnienie, że jeszcze będzie pięknie, pędzi do nas, niczym Mikołaj z Laponii – content marketing ze świeżutkimi kampaniami świątecznymi. Przygotowaliśmy dla Was najciekawsze, naszym zdaniem, kampanie świąteczne 2020. Zapraszamy do dalszej części artykułu.

Wzruszająca reklama Coca-Coli

Nadjeżdżająca, wielka ciężarówka Coca-Coli to już symbol zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Kiedy widzimy znany wszystkim spot reklamowy, to możemy być pewni, że czas lepienia pierogów i szturmowania sklepów w poszukiwaniu prezentów niedługo nastąpi. Sprawdźmy, co w tym roku przygotowała dla nas Coca-Cola, która swoją kampanię promuje pod hasłem: „W te święta daj to, co możesz dać tylko Ty”.

Chwytająca ze serce reklama, w której kochający ojciec przedziera się przez najbardziej odległe czeluści globu, by dostarczyć list do Mikołaja, rozczuli nawet najtwardszego olbrzyma. Warto zwrócić uwagę, że reżyserem kampanii świątecznej został Taika Waititi, który jest dobrze znany z nominowanego do Oscara filmu „Jojo Rabbit”.

„W święta kolej przejść na TY” – kampania świąteczna Browarów Tyskie

W ślad za wielką ciężarówką kojarzącą się z nadciągającymi Świętami, poszły Browary Tyskie. W najnowszej świątecznej kampanii reklamowej możemy dostrzec tę inspirację w postaci czerwonego, pędzącego pociągu zabierającego na swój pokład pasażerów, którzy trafiają do przedziału barowego. Uradowane twarze podróżnych wyglądają, jakby ktoś właśnie przeczytał ich list do Świętego Mikołaja i spełnił marzenie. W naszej ocenie format kreatywny „przejdźmy na TY”, który pojawia się w reklamach Tyskiego od jesieni 2018 roku, genialnie wpisuje się w obecne czasy. Nie tylko łączy i wspiera przyjacielskie relacje, ale także zachęca do łamania konwenansów. To zwrot zdecydowanie ponadczasowy i międzynarodowy.

Warto zaznaczyć, że dyrektor marki – Tycjan Lewandowski dementuje wszystkie sugestie, jakoby reklama Browarów Tyskie zaciągnęła pomysł od znanego wszystkim symbolu Coca-Coli i mówi: „tak, spodziewaliśmy się takich skojarzeń, ale muszę zawieść wszystkich podejrzliwych, bo naszą inspiracją nigdy nie była Coca-Cola, co do której mamy ogromny szacunek jako semi-konkurenta”.

Świąteczna reklama Allegro

W poprzednich latach serwis Allegro proponował bardzo wzruszające i pełne emocji spoty reklamowe. W tym roku część odbiorców mogła poczuć się zawiedziona, ponieważ przygotowana na święta kampania oparta jest na utworze muzycznym w wykonaniu popularnych gwiazd. Nie byłoby w tym nic szokującego, gdyby nie fakt, że chyba wszyscy doskonale pamiętamy w 2016 roku dziadka, który zamówił dla siebie rozmówki polsko-angielskie, by pojechać w odwiedziny do wnuka. Ta reklama wyciska łzy nawet po 4 latach od premiery. Pamiętna produkcja zawiesiła poprzeczkę bardzo wysoko, jednak w 2019 roku, twórcy świątecznego spotu nie zawiedli i znów postawili na łączenie rodzinnych relacji, które przez różnice pokoleniowe zdecydowanie się zatraciły. Przypomnijmy: kampania z zeszłego roku opierała się na prezencie wnuczki dla babci, aby mogły spędzać razem czas, korzystając z nowych, technologicznych rozwiązań.

 

Świąteczna reklama Allegro 2020 opiera się haśle „najważniejszy jest czas z bliskimi”, jednak zdecydowanie brak w niej emocji. Wszystko wydaje się zrobione poprawnie, ale jednocześnie nudno i bez wyrazu. Być może to kwestia przyzwyczajenia i oczekiwań wobec twórców marki. My osobiście czujemy niedosyt i liczymy, że za rok Allegro zachwyci nas czymś równie imponującym, jak to miało miejsce w poprzednich latach.

Przedstawienie musi trwać, czyli kampania świąteczna Amazona

Wyjątkowa, nawiązująca do wciąż panującej pandemii kornowirusa kampania reklamowa marki Amazon nie tylko wzrusza, ale i uczy. Twórcy reklamy opowiadają historię nastoletniej baletnicy, która w pocie i łzach ćwiczy do przedstawienia baletowego. Niestety owo wydarzenie zostaje odwołane, jednak młoda tancerka nie przestaje trenować. Nie straszny jest jej deszcz, upadki, czy obolałe nogi. Jej pasja i zaangażowanie staje się inspiracją dla młodszej siostry, która z pomocą rodziny i sąsiadów, organizuje scenę i dekoruje występ baletnicy błyskiem lamp, by ta mogła poczuć się jak zawodowa tancerka z prawdziwą widownią.

Oczywiście, chyba nie musimy wspominać, że wszystkie niezbędne akcesoria potrzebne do zapewnienia przepięknego występu baletnicy, bliscy mogli kupić w aplikacji mobilnej Amazon. Świąteczna reklama nosząca tytuł „The Show Must Go On”, zdecydowania trafia w nasze gusta, pokazując, że bezinteresowna pomoc daje prawdziwą radość. A jakie jest Wasze zdanie?

Jaka piękna i długa reklama Apartu

W zestawieniu najpopularniejszych kampanii świątecznych 2020 nie mogło zabraknąć reklamy Apartu. Firma jubilerska wypuściła mocno błyszczącą i oblaną luksusem niczym słodkie pierniki, pocztówkę świąteczną wersji glamour. W produkcji możemy zobaczyć wszystkim dobrze znane postacie, czyli Annę Lewandowską, Julię Wieniawę i Małgorzatę Sochę. Niestety, nie do końca taki idealny i wymalowany świat wpasowuje się w obecną sytuację na świecie. Z tego właśnie powodu pojawiła się ogromna fala, niekoniecznie pochlebnych opinii na temat zimowej kampanii reklamowej Apart. Mamy wrażenie, że dzisiaj w obawie o zdrowie i życie najbliższych, wszyscy doceniamy wspólnie spędzony czas, uśmiech czy drobne gesty, a zewnętrzny wygląd przy wigilijnym stole nie ma znaczenia. Dla wielu marzeniem jest dzielić się radością oraz wspomnieniami z tymi, których kochamy, zamiast szczycić się luksusową biżuterią i epatować błyskiem diamentów. Wnioskować można, że Apart nie zauważył zmieniającego się świata i utknął w swojej złotej bańce, która tym razem nie zyskała wielu zwolenników.

Należy także wspomnieć, że rozgłos reklamie zapewne przyniosła zabawna przeróbka Klubu Komediowego, który w żartobliwy sposób ukazał mankamenty kampanii Apart. Ilość wyświetleń parodii jest prawie 3,5 razy większy, a mówimy tu o całkiem sporych liczbach (oryginał 765 tys., Klub Komediowy 2,5 mln. [7.12.2020]). Jak można się domyślić, obie wersje znajdą swoich fanów oraz przeciwników. Jednak patrząc na liczby odtworzeń, można śmiało twierdzić, że Polacy wolą wejść w ten świąteczny nastrój z uśmiechem po tak trudnym roku.

 

Comments