Jak zoptymalizować poprawnie kanał na YouTube?

Jak zoptymalizować kanał na YouTube?

 

Nie ma znaczenia czy dopiero planujesz stworzyć swój kanał na YouTube, czy działa on już od dawna – każdy moment na optymalizację jest dobry. W każdej można podwyższyć popularność własnego kanału. Ze względu na stale rosnącą ilość treści na YouTube, musisz upewnić się, że Twojej filmy pozycjonują się lub dopiero będą to robić w wynikach wyszukiwania. Postanowiliśmy zebrać kilka praktycznych porad, które zmienią funkcjonowanie Waszego profilu w serwisie.

 

Nazwa i opis kanału YouTube

Niezwykle ważnym elementem jest zadbanie o odpowiednią nazwę kanału dla celów, w jakich został on stworzony. Taką nazwą kanału może być zarówno nazwa firmy, zespołu, adres www, jak i całe odzwierciedlenie, przesłanie, jakie ma ten kanał nieść. Warto wziąć pod uwagę, aby nazwa była łatwa do zapamiętania i w miarę możliwości wskazywała na to, czego widz może oczekiwać na kanale. Warto również wiedzieć, że nazwę kanału można w każdej chwili zmienić, logując się na swoje konto Google+.

 

Często spotykamy się z przypadkami bagatelizowania opisu kanału, a jest to równie ważny element kanału, jak jego nazwa. Główne zadanie tego obszaru to wyjaśnienie widzowi, na jaki kanał trafił, dlaczego powstał, kto jest właścicielem kanału, np. jaka firma, jaki zespół. Ważne jest również, aby opis zawierał słowa kluczowe powiązane z zamieszczonymi filmami lub branżą, jaką wspiera kanał.

 

Dodatkowo istotny jest fakt, że Twoje konto YouTube może wprost odsyłać do innych serwisów społecznościowych lub strony internetowej. Pozwoli to użytkownikowi na szybkie przejście do wybranego serwisu bez konieczności szukania. Jest to szczególnie ważne, jeżeli kanał YouTube ma inną nazwę niż profile w pozostałych serwisach. Wówczas należy do karty „Informacje” dołączyć linki do swojej oficjalnej strony internetowej, sklepu z gadżetami, linki do swoich kanałów w social media czy stron kampanii promocyjnej.

Istnieją również „Polecane kanały”, do których można dodać powiązane lub podobne kanały, np. dotyczące innych projektów, w które jesteś zaangażowany, swoją wytwórnię i wiele, wiele innych. Polecanie się nawzajem z innymi kanałami i twórcami jest niezwykle wartościowe, ponieważ wpływa to na efektywność wyników naszych filmów i kanału.

 

Zwiastun kanału i strona główna

Pierwszym elementem w tym kroku powinno być ustawienie widoku strony głównej. Należy dostosować kanał i treści wyświetlane dla nowych gości oraz dla powracających subskrybentów. W tym celu należy kliknąć zakładkę „Dostosuj kanał”, która znajduje się sekcji strony głównej kanału YouTube (Mój kanał), zawierającej nazwę kanału i nazwy kart.

Następnie, po włączeniu widoku przeglądania należy wybrać zwiastun dla swojego kanału. Jest to krótki filmik, który będzie automatycznie odtwarzany za każdym razem, gdy użytkownik niebędący subskrybentem odwiedzi Twój kanał. Zwiastun kanału YouTube powinien być zwięzły, ale w zupełności oddający charakter i idee Twojego kanału.

 

Strona powitalna kanału powinna być czytelna i wyposażona w tematycznie posegregowane playlisty. Kafelkowa struktura umożliwi użytkownikowi przejrzyste odszukanie interesujących go treści. Chaos na stronie szybko odstraszy i zniechęci widzów do całego kanału. Warto również zaznaczyć, aby playlisty miały opisy i tytuły zoptymalizowane pod kątem SEO. Podczas prowadzenia swojego kanału, nigdy nie można zapominać o frazach i słowach kluczowych! Odpowiednie playlisty tworzymy dla wygody naszych widzów, zatem jeden film może być umieszczony w kilku grupach tematycznych. Linki do playlist powiązanych tematycznie warto umieszczać także w opisach pod filmikami. Zwiększymy w ten sposób szanse na to, że użytkownik, czytając opis filmu, skorzysta z innych treści w Twoim kanale. Jest to niezwykle ważne, ponieważ playlisty są widoczne w wynikach wyszukiwania na YouTube.

 

Słowa kluczowe na kanale YouTube

 

Jedną z najważniejszych kwestii dotyczących optymalizacji kanału YouTube jest wybór odpowiednich słów kluczowych. Warto więc poświęcić trochę czasu i zastanowić się, jakie zwroty pasują do opisu samego kanału a następni umieszczanych na nim filmów, a tym samym jak zwiększyć prawdopodobieństwo znalezienia go przez użytkowników YouTube. Na swoim kanale używaj słów kluczowych, które najlepiej opisują rodzaj przesyłanych treści na Twój kanał. Pamiętaj, że trafne słowa kluczowe mogą pomóc użytkownikowi odkryć Twój kanał YouTube podczas wyszukiwania w Google, YouTube lub w innych przeglądarkach.

 

Liczba łapek w górę, udostępnień i komentarzy danego filmu znacznie zwiększy jego wartość. Zachęcaj więc do tego, proś widzów o opinie w filmie lub w opisie umieszczonym pod nim. Wyraź gotowość do uczestniczenia w dyskusjach, odpowiadaj na pytania. Bądź aktywnym twórcą i kontaktuj się ze swoimi widzami, zobaczysz, że oni to bardzo szybko docenią. Dodatkowo pamiętaj, aby umieszczać materiały regularnie w zaplanowanych odstępach czasu, dzięki temu będziesz bardziej wiarygodny, a widz poczuje się doceniony i będzie z niecierpliwością czekał na kolejne filmiki.

 

Tytuły i opisy filmów

 

Zadaj sobie pytanie, jakie frazy mogą wpisywać użytkownicy chcący znaleźć tego typu film i zadbaj o to, aby tytuł filmu był związany z treścią, jaka jest w filmie. Postaraj się umieścić w nim ważne słowa kluczowe pokazujące istotę filmu. Pomimo że YouTube ma limit 100 znaków dla tytułu filmu, to jednak wszystko powyżej 70 znaków zostaje ucięte w większości wyników wyszukiwania. Miejmy to na uwadze!

A co z opisem? Kluczową kwestią jest to, że opis powinien informować o zawartości, ale także, powinien zawierać najważniejsze słowa kluczowe. Opis powinien być unikalny, YouTube nie lubi duplikatów. Pamiętajmy, że początek opisu jest wyświetlany w wynikach wyszukiwania, dlatego najważniejsze wyrażenia powinny być umieszczone właśnie tam. Dodatkową kwestią są napisy do filmów. W ostatnim czasie YouTube zalała fala transkrypcji, czyli właśnie napisów do filmów. Są one indeksowane i wykorzystywane jako ważny czynnik przy podejmowaniu decyzji o kolejności wyświetlania wyników.

 

Bardzo ważne są również tagi, które powinny zawierać słowa kluczowe lub frazy najlepiej odzwierciedlające treść filmu. Pomagają one pokierować ludzi do Twojego filmu, podczas wyszukiwania w YouTube, a więc prawidłowe tagi mogą pomóc zwiększyć liczbę wyświetleń Twoich filmów. Warto zaznaczyć, że to właśnie po tagach algorytm YouTube określa, co przedstawia i jaką treść ma Twój film. Upewnij się zatem, że na Twoim kanale, tagi z więcej niż jednym słowem ujęte są w cudzysłów oraz pamiętaj o unikaniu przecinków!

 

Optymalizacja z pewnością przyniesie wiele korzyści i zwiększy ruch na Twoim kanale. Teraz pozostaje tylko zajęcie się tworzeniem interesujących, niesamowitych filmów, które pokochają Twoi widzowie i fani.

Comments