Pozycjonowanie long tail – dlaczego warto w sklepie internetowym?

Pozycjonowanie long tail – dlaczego warto w sklepie internetowym?

 

Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem niezwykle rozbudowanym. Składa się ono z wielu metod i działań, które układają się wspólnie w jeden cel, którym jest zoptymalizowanie witryny w taki sposób, aby wyszukiwarki chciały wyświetlać ją możliwie wysoko w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie long tail, czyli w polskim znaczeniu – „pozycjonowanie sklepu na długi ogon”, jest to rozwiązanie, które ma wyjątkowe znaczenie, zwłaszcza w e-commerce. Sklepy internetowe to branża, która jako jedna z nielicznych może przyznać, jak bardzo klienci lubią wpisywać długie, sprecyzowane frazy. Generowany wówczas ruch będzie odznaczał się naprawdę wysoką jakością.

Czym jest long tail SEO?

 

Internauci, szukając interesujących ich informacji, znacznie częściej używają rozbudowanych fraz. Dzieje się tak dlatego, że są oni coraz bardziej świadomi obsługi wyszukiwarek oraz wiedzą, jakich dokładnie treści szukają, co ich interesuje i co zrobić, aby dokładnie takie informacje znaleźć. Każdemu zależy na treściach wartościowych, które należy odszukać wśród masowej ilości bezwartościowych informacji. Im więcej szczegółów podamy, tym bardziej sprecyzowane wyniki wyszukiwania otrzymamy.

 

Sklepy internetowe to naturalny front SEO-eksperymentów, czyli wdrażania rozwiązań o unikalnym, wyjątkowym charakterze. Wówczas należy się koncentrować głównie na czynnikach takich jak: tagi, adresy URL, struktura linków oraz oryginalność informacji. Podczas wyścigu o pozyskiwanie klientów, niezwykle istotne są mechanizmy odbiegające od standardowego postrzegania SEO. Aby opracować strategię pozycjonowania sklepów internetowych, należy szczególnie zwrócić uwagę na badanie słów kluczowych, w tym właśnie frazy long tail. Mało kto z nas poszukując np. odpowiedniej sukienki wieczorowej, wpisze w wyszukiwarkę hasło „sukienka”. Z dużo większym prawdopodobieństwem będzie to fraza np. „Długa czarna suknia wieczorowa”. Myślę, że każdemu zależy na szybkim znalezieniu tego, czego szuka, a nie przeglądaniu kilkudziesięciu stron i setek modeli sukienek letnich, krótkich itp. Właśnie w takich zachowaniach zawarta jest tajemnica long tail SEO.

Jak przygotować frazy long tail?

 

Dobrze przemyślana i starannie przygotowana strategia typu long tail jest kluczem do odpowiedniego wypozycjonowania strony internetowej. Z pewnością nie jedna osoba zastanawia się, tylko jak to zrobić. Przede wszystkim potrzebujemy analizy branży oraz własnej domeny. Należy sprawdzić, czego konkretnie potrzebują potencjalni klienci. Warto pomyśleć o badaniach online, ankietach. Pozwoli to na sprecyzowanie fraz i dotarcie do wybranych grup docelowych. Jednak warto też uzupełnić towary i usługi o podobne produkty, które będą dopełnieniem oferty, a jednocześnie będą wpisywać się w oczekiwania internautów.

 

Analiza powinna być odzwierciedleniem indywidualnie przygotowanych działań, które będą wyróżniać firmę wśród konkurencji. Pamiętajmy, że w przypadku pozycjonowania i promowania strony internetowej nie możemy kopiować konkurentów, gdyż jest to niezwykle niestosowne i może okazać się prawdziwą porażką. Samodzielne przeanalizowanie branży pozwoli nam na przygotowanie skutecznej, długoterminowej strategii pozycjonowania własnej strony.

Korzyści long tail SEO

 

Pozycjonowanie long tail seo sprawdzi się szczególnie w przypadku dużych serwisów, gdzie widnieje wiele podstron i produktów. Wówczas praktycznie każda podstrona z unikatowymi produktami może być pozycjonowana na bardzo rozbudowaną frazę. Z takiej formy pozycjonowania będzie korzystało coraz więcej stron internetowych, ponieważ klienci coraz częściej wyszukują sprecyzowanych treści przy pomocy wyszukanych fraz.

 

Dodatkowo zwiększy się ruch na stronie wśród internautów zainteresowanych konkretną ofertą. Im bardziej słowa kluczowe będą sprecyzowane, tym istnieje większa szansa, że na stronę trafią potencjalni klienci, zainteresowani towarami a co za tym idzie, zwiększy się sprzedaż. Osoby odwiedzające stronę spędzą na niej więcej czasu i prawdopodobnie będą przeglądać większą liczbę podstron, niż w przypadku firm, które pozycjonują swoje strony na krótkie frazy. Istotny jest również fakt wybicia się wśród konkurencji.

Dzięki zoptymalizowaniu strony pod long tail pozwalamy sobie na zwiększenie pozycji strony i ukierunkowanie wyszukiwań na ofertę firmy.

 

Frazy long tail coraz częściej w zupełności odpowiadają potrzebie użytkownika. Znacznie precyzyjniej identyfikują jego zapytania i potrzeby dodatkowych informacji. W ten sposób lepiej odpowiadają naturalnym potrzebom użytkowników sklepów internetowych. Warto mieć na uwadze, że pozycjonowanie long tail jest jak najbardziej bezpieczną metodą pozycjonowania i promowania stron internetowych. Zapamiętajmy więc, że dokładna analiza fraz i słów kluczowych może znacznie przyczynić się do wzrostu sprzedaży.

Comments