Współpraca z Influencerami – w jakiej branży się sprawdzi?

Współpraca z Influencerami – czy to ma sens?

 

Influcencer to osoba publikująca określone treści w kanałach social media, obserwowana przez tysiące, czasem przez miliony osób. Według badań ogromna liczba konsumentów deklaruje, że podejmując decyzje zakupowe, kieruje się opiniami innych osób. Influcener marketing stał się elementem strategii social media firm. Jednak w ciągu ostatnich lat zmienił on swoją formę diametralnie. Współpraca z influencerami stała się wielowymiarowa a czasem nawet ryzykowna. Dlaczego tak się dzieje?

 

Influencer marketing – zalety

 

Oczywistą zaletą influencer marketingu jest wykorzystanie zasięgów i znaczny wzrost rozpoznawalności marki. Dodatkowo decydując się na taką współpracę, możemy w unikatowy sposób przedstawić produkt, inaczej niż odbywa się to w reklamie. Mamy możliwość pokazania produktu odpowiedniej grupie docelowej, z podobnymi zainteresowaniami, a wszystko dzięki właściwym wyborze przedstawiciela marki, który będzie mieć wpływ na odiorców w pożądanym wieku. W ten sposób odbiorcy wierzą w wiarygodność rekomendacji i stają się potencjalnymi klientami. Podczas trwania kampanii marketingowej, influencerzy mogą zachęcać swoich odbiorców do wejścia na stronę internetową marki, podając przy tym aktywne linki. Wówczas strona zostaje wzmocniona w wymiarze SEO i zostaje podwyższona jej pozycja w wyszukiwaniach, a jak wiadomo im wyższa pozycja, tym większa szansa na dotarcie do potencjalnych klientów.

Współpraca z Influencerami – czy ma jeszcze sens w 2020 roku?

 

Influencer marketing przebył już długą drogę. O ile na początku było to narzędzie łatwe w użyciu, tak teraz podejmując się współpracy z influencerami, mamy przed sobą prawdziwe wyzwanie. Obecnie liczą się przede wszystkim efekty w postaci zwiększonych zasięgów i widoczności, które okazują się niezwykle trudne w zmierzeniu, w przypadku współpracy z influencerami.

 

Jeszcze nie tak dawno, influencer marketing był strategią świeżą, nową i łatwo było trafić do odbiorców. Jednak dziś, znaczna większość obserwatorów jest uodporniona na to, kiedy ktoś naprawdę coś poleca, a kiedy mu za to zapłacono i po prostu wykonuje swoją pracę. Efektem jest utrata największej zalety podczas pracy z influencerami, czyli autentyczność. Obecnie na rynku panuje przesyt influencerów. Większość z nich stała się żywymi słupami reklamowymi, co również wpłynęło negatywnie na ich odbiór i efektywność kampanii. Niezwykle dużym problemem okazują się również sztuczne zasięgi influencerów. Kupieni followersi, polubienia. Realny zasięg publikowanych postów może okazać się w rzeczywistości znacznie mniejszy.

Należy uważać również na stosunkowo nowy, ale bardzo poważny problem wśród influencerów. Mianowicie w sieci pojawili się tzw. patoinfluencerzy, czyli osoby promujące patologiczne treści i postawy. Jest to niezwykle niepokojący temat, ponieważ dostęp do ich treści mają wszyscy, nawet dzieci. Influencer marketing absolutnie nie powinien tak wyglądać, a jak widać, patoinfluencerzy stali się jego częścią. Nasuwa się zatem pytanie o przyszłość strategii influencer marketingu. Czy taka współpraca ma jeszcze sens?

 

Jaka jest przyszłość influencer marketingu?

 

Skrupulatna analiza panujących trendów i ich bardzo rozważne wdrożenie może okazać się powodzeniem podczas współpracy z influencerami w przyszłości. Już dziś możemy wyodrębnić kilka z nich, jak np. współpraca z MIKRO-influencerami, którzy są bardziej wiarygodni i autentyczni. Tutaj już nie chodzi o większe zasięgi i poziom sławy. Jest zupełnie na odwrót i zaczyna to już być zauważalne. Społeczność tych mniejszych kont jest bardziej zaangażowana w to, co robi, a tym samym jest bardziej wiarygodna. Inną formą obecnie panujących trendów są influencerzy wirtualni oraz influencerzy stworzeni przez marki, którzy nie tyle, ile promują produkty, ale także sami budują społeczność swoich wiernych obserwatorów.

Influencer marketing diametralnie zmienił swoją formę od czasów, gdy sponsorowane treści uważane były tylko za promocję ulubionych marek. Dziś influencerzy dysponują wieloma kanałami i angażują się w coraz bardziej unikatowe kampanie. Marki jednak mają nie lada zadanie, ponieważ muszą jednak stawić czoła licznym wyzwaniom, aby influencer marketing naprawdę się opłacił. Podczas planowania strategii należy wziąć pod uwagę panujące trendy. Influencer marketing będzie się nieustannie zmieniał, to nieuniknione, ale nie straci sensu, jeśli my sami za tymi zmianami będziemy nadążać.

 

 

 

Comments