Kampanie dla biur tłumaczeń

W jaki sposób wypromować swoje usługi, wykorzystując wszelkie dostępne obecnie możliwości? Słucja swojego klienta, słuchaj potencjalnego klienta, postaw się na miejscu klienta.
Jak skutecznie wypromować biuro tłumaczeń?

       Niektórym mogłoby się wydawać, że w dzisiejszych czasach promocja firmy stała się łatwa jak nigdy dotąd. Z drugiej jednak strony każde przedsiębiorstwo musi zmierzyć się z ogromną konkurencją oraz koniecznością wyboru form reklamy, których mnogość może przytłaczać. Biuro tłumaczeń z pozoru zdaje się być mało medialną działalnością. Niejeden właściciel takiej firmy zadaje sobie więc pytanie: jak zwrócić na siebie uwagę potencjalnych odbiorców? W jaki sposób wypromować swoje usługi, wykorzystując wszelkie dostępne obecnie możliwości? 

        Choć doświadczenia wszystkich przedsiębiorców mogą być podobne, a nawet częściowo się ze sobą pokrywać, każdy rodzaj firmy funkcjonuje inaczej i ma swoją własną, odrębną specyfikę. W inny sposób należy zarządzać redakcją czasopisma, w inny restauracją, a w jeszcze inny kancelarią prawniczą. Odmienność ta wiąże się także z różnicami dotyczącymi właściwych form reklamy. Specyficzną formą działalności jest też biuro tłumaczeń, czyli specjalistyczna firma językowa zrzeszająca profesjonalnych tłumaczy oraz specjalistów z różnych dziedzin. 
Zawsze słuchaj swojego klienta 

          Biuro tłumaczeń (inaczej: agencja tłumaczeniowa) na ogół zajmuje się fachowym tłumaczeniem tekstów nieliterackich, czyli użytkowych i specjalistycznych. Niektóre biura oferują również tłumaczenia ustne. Myli się ten, kto sądzi, że wśród pracowników takiej firmy znajdują się wyłącznie tłumacze – ich pracę uzupełniają redaktorzy, korektorzy oraz specjaliści różnych dziedzin, których dotyczą wykonywane tłumaczenia. 

         Poszukiwanie odpowiedniego, rzetelnego biura tłumaczeń nie należy do łatwych zadań. Nietrudno zgubić się w gąszczu firm oferujących podobne usługi. Oczywiście, działa to w dwie strony: biura tłumaczeń również mogą mieć problemy z odnalezieniem się na rynku, wśród tak licznej konkurencji. 

       Na szczęście istnieją sposoby na wyróżnienie się na jej tle i dotarcie do jak największej liczby potencjalnych odbiorców. 

Tylko reklama na kilku płaszczyznach

Zastanawiając się nad promocją każdej firmy, czy to biuro tłumaczeń, rachunkowe, czy firma produkująca pampersy, musi być świadomi, że do potencjalnego odbiorcy możemy docierać na wielu płaszczyznach
Po pierwsze - dobre logo.

        Promocję firmy warto zacząć od podstaw, czyli od stworzenia dobrego, czytelnego i wyróżniającego się logo. Każdy, kto nie jest przekonany o tym, jak bardzo istotny jest ten aspekt, niech pomyśli sobie o najbardziej znanych i rozpoznawalnych symbolach, np. nadgryzionym jabłuszku, które wszyscy jednoznacznie kojarzą z produktami marki Apple lub charakterystycznej, żółtej literze M, czyli logo restauracji McDonald’s. 

       Równie dużą siłę oddziaływania mają np. znaki najbardziej znanych producentów samochodów, kółko w barwach czerwieni, bieli i granatu umieszczane na puszkach Pepsi oraz słynne trzy paski wyróżniające produkty marki Adidas. Każda z tych firm bardzo przyłożyła się do projektowania swojego symbolu, a trud ten opłacił się, przynosząc markom rozpoznawalność. Zanim stworzymy własne logo, zastanówmy się więc, co wpłynęło na sukces wyżej wymienionych symboli. Wbrew pozorom, nie chodzi o to, by narysować jakieś wybitne, skomplikowane dzieło. Wprost przeciwnie: w tym wypadku naszą siłą jest prostota. Dobre logo jest proste, czytelne i składa się z niewielu elementów.


         Każdy obserwator musi od razu wiedzieć, co przedstawia grafika. Nie ma również sensu używać zbyt wielu kolorów: na ogół wystarczają maksymalnie trzy. Dobrym testem jest zastanowienie się, czy bylibyśmy w stanie opisać logo komuś, kto nigdy go nie widział, np. przez telefon. Jeśli nie – prawdopodobnie jest zbyt złożone i mało czytelne. Po drugie, nasze logo musi kojarzyć się z reprezentowaną przez nie firmą. 

       Możemy w bezpośredni sposób nawiązać do jego nazwy, tak jak to zrobiły przedsiębiorstwa takie jak McDonald’s, Apple czy Coca-Cola. Żółta litera M nie kojarzy się z jedzeniem, podobnie jak zarys jabłka nie ma nic wspólnego z nowoczesnymi technologiami. A przynajmniej nie było tak, dopóki wymienione marki nie zechciały uczynić z tych symboli swoich znaków rozpoznawczych. Możemy także podążyć w zupełnie innym kierunku i dostosować swoje logo do profilu działalności firmy. Może to być zarys globusu, jakiegoś kontynentu, obszaru państwa lub kolory kojarzące się z jego flagą. Warto jednak wysilić się na choć trochę oryginalności, by nasz symbol nie mylił się z innymi. 
       Po drugie - zainwestuj w tradycyjne formy promocji

     W dobie nowych mediów korzystanie z takich sposobów na reklamę jak ulotki czy bilbordy może wydawać się przestarzałe. Pamiętajmy jednak, że nie wszyscy nasi potencjalni klienci muszą być zaznajomieni z nowoczesnymi technologiami. Tradycyjne formy promocji sprawdzają się zwłaszcza w przypadku firm, którym zależy na podboju rynku lokalnego. 

       Jeżeli twoje biuro tłumaczeń należy do właśnie takich przedsiębiorstw, nie możesz zapomnieć o ulotkach, wizytówkach czy plakatach. Podobnie jak logo, dobre ulotki muszą być czytelne i przejrzyste. To nie miejsce na wypisywanie całej oferty i długie elaboraty na temat kompetencji zatrudnionych pracowników. Należy przeprowadzić rzetelną selekcję informacji: które z nich są kluczowe, a które można pominąć? 
      Które przyciągną potencjalnych klientów do biura lub na stronę internetową, na której będą mogli dowiedzieć się więcej? 
Dobrym pomysłem jest także zorganizowanie zniżki dla tych, którzy przyjdą do biura z ulotką. Klienci uwielbiają promocje, zwłaszcza, jeśli mają poczucie, że okazja jest limitowana. Otrzymując taką ulotkę, prawdopodobnie poczują się jak członkowie elitarnego grona i uznają, że szkoda byłoby nie skorzystać z możliwości zaoszczędzenia. 

        Dobrym pomysłem może okazać się również wynajęcie bilbordu przy jednej z ruchliwych ulic. Tutaj tym bardziej należy pamiętać o przejrzystości i jak najmniejszej ilości tekstu – w końcu naszymi odbiorcami będą kierowcy i pasażerowie poruszających się pojazdów, którzy na przeczytanie naszej reklamy będą mieli zaledwie chwilę. 

Postaw na Internet

W dzisiejszych czasach chyba żadne przedsiębiorstwo nie może obejść się bez własnego miejsca w sieci. Znakomita większość ludzi, którzy chcą się czegoś dowiedzieć, zaczyna swoje poszukiwania od internetu. 
Po trzecie - załóż stronę internetową

          W dzisiejszych czasach chyba żadne przedsiębiorstwo nie może obejść się bez własnego miejsca w sieci. Znakomita większość ludzi, którzy chcą się czegoś dowiedzieć, zaczyna swoje poszukiwania od internetu. Podobnie działamy, gdy nie jesteśmy pewni, z usług jakiej firmy zamierzamy skorzystać: wyszukiwarka w szybki i prosty sposób pomaga nam zorientować się, jakie przedsiębiorstwa o danym profilu działają na wybranym przez nas terenie. Jako biuro tłumaczeń możemy oferować swoje usługi osobom znajdującym się w dowolnym miejscu w Polsce, a nawet na świecie – komunikacja z powodzeniem może odbywać się mailowo. Tym bardziej musimy się więc postarać, by nasza strona internetowa prezentowała się nienagannie. 

         Oczywiście, przy odrobinie wysiłku możemy zaprojektować ją samodzielnie, jednak najlepiej będzie zwrócić się o pomoc do specjalisty, który z pewnością sprawi, że witryna wyglądała profesjonalnie, była estetyczna, czytelna i funkcjonalna. Dobrym pomysłem będzie stworzenie również wersji mobilnej, czyli takiej, z której można korzystać za pomocą telefonu komórkowego. 
         Dopilnujmy także, by jej estetyka (czcionki, kolorystyka itp.) była spójna z wizerunkiem firmy prezentowanym w innych miejscach. W przypadku strony internetowej obowiązuje zasada przeciwna do ulotek czy bilbordów: należy zamieścić na niej jak najwięcej informacji, które mogłyby zainteresować potencjalnego odbiorcę. 

          Przede wszystkim warto pamiętać o wszystkich wiadomościach dotyczących naszych kwalifikacji. Przydadzą się choćby krótkie opisy kompetencji pracowników oraz ich dokonań zawodowych. Nie można zapomnieć o szczegółowych danych kontaktowych firmy, a także opisie jej działalności. Z kim do tej pory współpracowała? Jakie są jej dokonania? Jak powstała i jaka jest jej historia? 

     Każda z tych informacji pozwala klientowi lepiej nas poznać, nabrać do nas zaufania i zainteresować się naszą działalnością. Warto również pamiętać o pozycjonowaniu – po co nam strona, której nikt nie znajdzie? W tym celu również najlepiej zdać się na specjalistów, którzy w prosty sposób sprawią, że nasza witryna będzie jednym z pierwszych wyników dla najczęściej wyszukiwanych haseł związanych z naszą dziedziną.

         Media społecznościowe - koniecznie

                    Choć profesjonalnie stworzona strona internetowa może okazać się bardzo pomocna                        podczas promocji firmy, profile w mediach społecznościowych mogą być równie                                  ważne, a nawet ważniejsze. W dodatku ich prowadzenie jest bardzo proste i niezbyt                          kosztowne.
Po czwarte - nie zapominaj o mediach społecznościowych

         Choć profesjonalnie stworzona strona internetowa może okazać się bardzo pomocna podczas promocji firmy, profile w mediach społecznościowych mogą być równie ważne, a nawet ważniejsze. W dodatku ich prowadzenie jest bardzo proste i niezbyt kosztowne. Oczywiście, jeśli nie czujemy się na siłach, by robić to samodzielnie, możemy zwrócić się do agencji reklamowej, która zadba o nasz wizerunek. Jednak jeżeli mamy ochotę się w tym sprawdzić lub nie dysponujemy zbyt imponującymi środkami finansowymi, nic nie stoi na przeszkodzie, by podjął się tego ktoś z pracowników. 

        Założenie konta na Instagramie czy Facebooku jest zupełnie darmowe. W dodatku ich skuteczność jest godna pozazdroszczenia: za pośrednictwem tych portali nie tylko możemy stać się rozpoznawalni, ale również mamy możliwość nakłonienia naszych odbiorców do aktywności i zaangażowania w życie firmy, a co za tym idzie – do większego identyfikowania się z marką. Wystarczy, że nauczymy się specyficznych zwyczajów panujących w nowych mediach i poznamy kilka zasad prowadzenia kampanii reklamowej za ich pośrednictwem. Dla młodych osób, które mają już doświadczenie z własnym, prywatnym profilem, nie powinno to stanowić żadnego problemu.


        Pierwsza reguła brzmi: nie należy opierać swojego fanpage’a wyłącznie na publikowaniu kolejnych banerów reklamowych. Zastanówmy się: czy taka treść jest interesująca dla osoby, która korzysta z Facebooka głównie w celach rozrywkowych i skłania do kliknięcia „lubię to!”? Oczywiście, że nie. Zależy nam na tworzeniu treści, które wytworzą pozytywne skojarzenia z naszym biurem i sprawią, że nasi fani zechcą przesłać je dalej, do swoich znajomych. Najlepiej, by były to posty rozrywkowe, ale powiązane tematycznie z profilem naszej działalności. 

       Jako że portale społecznościowe należą do mediów wizualnych, najlepiej sprawdzą się wszelkiego rodzaju grafiki, zdjęcia, zabawne obrazki czy filmy. Od czasu do czasu możemy również dodawać odnośniki do artykułów i newsów związanych ze swoją dziedziną – zanim to zrobimy, upewnijmy się jednak, że są one interesujące nie tylko dla nas, ale również z punktu widzenia „laika”. 

       Warto także jak najczęściej prowokować odbiorców do dialogu, pytać ich o zdanie, urządzać ankiety i konkursy – chyba nie ma lepszego sposobu na budowanie trwałej, zaangażowanej relacji z potencjalnymi klientami.


Kampanie dla biur tłumaczeń w Polsce

Skuteczne kampanie dla biur tłumaczeń w całej Polsce. Zapraszmy do kontaktu z naszą centralą. Zadzwoń, a zaproponujemy Ci rozwiązania odpowiednie dla Twojego biura 

Kampanie dla biur tłumaczeń w Warszawie

Prowadzisz biuro tłumaczeń w Warszawie, lub województwie mazowieckim, jesteśmy do Twojej dyspozycjiw Zebra Tower. Nasz warszawski oddział z uśmiechem przedstawi Ci ofertę. 

Kampanie dla biur tłumaczeń w Gdańsku

Jeśli czytasz ten tekst z pewnością prowadzisz biuro tłumaczeń w Trójmieście. Z pewnością nasze dziewczyny z OBC zadbają o dostosowanie oferty do Twoich potrzeb. 
Copyright (c)2014-2018, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Liczba odwiedzin: 17813710
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem