Instagram jest jednym z obecnie najpopularniejszych serwisów społecznościowych, który skupia osoby publikujące zdjęcia, filmy video, reelsy oraz relacje, które można modyfikować dzięki wbudowanym filtrom.
To, co wyróżnia Instagram i sprawia, że jest on wart zainteresowania przy przygotowywaniu kampanii reklamowej jest przede wszystkim zaangażowanie, jakim charakteryzują się jego użytkownicy. Przy przemyślanej kampanii można bez problemu zdobyć nowych obserwujących i zbudować solidną bazę fanów na tym portalu.
Dodatkowym, bardzo ważnym aspektem jest oparcie platformy na treściach wizualnych, które konsumujemy szybciej i efektywniej niż tekst. Wysoka jakość zdjęć i grafik są podstawą funkcjonowania firmy na Instagramie.
Jakie firmy skorzystają na tej platformie? Największy sukces w kampaniach reklamowych na Instagramie odnoszą marki z branży modowej i beauty. Jednak każda firma oferująca produkty, które łatwo zaprezentować za pomocą zdjęć w estetycznej formie, ma szansę na Instagramie.
Na przykład restauracje tworzą świetny content fotografując swoje dania z menu oraz udostępniając zdjęcia i relacje swoich gości. Sklepy z rękodziełem potrafią wyprzedać cały nakład produktu jednym postem, a niektóre marki korzystają z opcji „swipe up”, aby kierować na stronę sprzedaży prosto z relacji.
Instagram oferuje wiele możliwości marketingowych, a dzięki stosunkowo niewielkim kosztom reklamy, może być wykorzystywany przez duże marki i małe przedsiębiorstwa.
Aby uzyskać najlepsze efekty kampanii reklamowej na Instagramie, ważna jest systematyczność i planowanie działań do przodu. W Nakatomi poprowadzimy Twój profil na Instagramie, jak i innych mediach społecznościowych, aby Twoja marka odniosła sukces, a Ty mógł cieszyć się skuteczną kampanią.
Najważniejszym aspektem, dzięki któremu kampania marketingowa na Instagramie może odnieść sukces, jest dobry pomysł i konsekwencja. Przyciągnąć uwagę użytkowników pojedynczym postem nie jest trudno, ale zatrzymać ich na dłużej i sprawić, aby nasz profil był popularny jest już dużo trudniej. Odpowiednio przygotowany plan kampanii, który precyzyjnie określi grupę docelową i właśnie pod nią dostosuje treści to podstawowa sukcesu. Dlatego od samego początku trzeba jasno określić zarówno profil firmy jak i klienta, do którego chcemy trafić.
Wizualny aspekt Instagrama i kampanii tam przeprowadzanych oraz większa popularność postów o konkretnej tematyce sprawia, że firmy, które wpasowują się w trendy będą miały dużo większe szanse na sukces. Największą popularnością cieszą się na Instagramie treści dotyczące m. in.: kosmetyków i makijażu, jedzenia i gotowania, mody, zakupów, podróży oraz urządzania wnętrz. Głównym powodem popularności właśnie tych tematów jest forma jaką posługuje się Instagram – zdjęcia dotyczące tych konkretnych dziedzin są zazwyczaj po prostu estetyczne.
Na instagramie możemy pozycjonować swój profil, ale również wpłynąć pozytywnie na pozycjonowanie strony internetowej. Jak? Umieszczając link do naszej strony w bio sprawiamy, że algorytmy Google go czytają i indeksują wysoko. Portale społecznościowe cieszą się ogromną liczbą użytkowników i wysokim wskaźnikiem zaufania strony. Przez to, nawet gdy są to linki nofollow, Google indeksuje je wyżej niż standardowe strony. Dlatego nawet jeśli na Instagramie ma to być jeden link w bio, warto go wstawić, gdyż może okazać się skuteczniejszy niż kilka innych.