Linkedin - czy warto? 

Portale społecznościowe są dzisiaj podstawą każdej kampanii marketingowej. Za ich pośrednictwem możemy nie tylko reklamować swoją firmę, ale również poszukiwać zatrudnienia, nawiązywać kontakty z potencjalnymi partnerami biznesowymi i budować sieć oddanych, zaangażowanych fanów.

LinkedIn – czy warto się reklamować? 

       Portale społecznościowe są dzisiaj podstawą każdej kampanii marketingowej. Za ich pośrednictwem możemy nie tylko reklamować swoją firmę, ale również poszukiwać zatrudnienia, nawiązywać kontakty z potencjalnymi partnerami biznesowymi i budować sieć oddanych, zaangażowanych fanów. Jednym z najlepszych narzędzi przeznaczonych do promowania swojej działalności zawodowej w sieci jest LinkedIn. Dlaczego warto z niego korzystać? Kiedy wykazuje największą skuteczność i jak go używać, by osiągnąć sukces? Dla wielu osób social media to przede wszystkim Facebook, Instagram i Twitter. Jednak choć wymienione portale rzeczywiście są bardzo popularne i przydatne, w rzeczywistości istnieje również wiele innych kanałów, którymi warto się zainteresować. Jednym z nich jest LinkedIn – międzynarodowy serwis służący przede wszystkim do kontaktów zawodowo-biznesowych. Portal ten powstał w 2002 roku, w Mountain View w Kalifornii, natomiast został uruchomiony w roku 2003. Jakiś czas temu narzędzie to stało się własnością firmy Microsoft, co niewątpliwie świadczy o rozpoznaniu jego potencjału. 

     Obecnie korzysta z niego ok. 260 milionów użytkowników na całym świecie (w tym 2,1 miliona Polaków). Warto zaznaczyć, że platforma ta jest popularna przede wszystkim wśród liderów – używa jej aż 97% polskich menedżerów! Z ich punktu widzenia LinkedIn to świetne narzędzie do autoprezentacji, poszukiwania informacji oraz osób, a także budowania sieci kontaktów biznesowych. Zaletą tego portalu jest fakt, iż ma on charakter międzynarodowy, dzięki czemu za jego pośrednictwem można skontaktować się nie tylko z ludźmi z Polski, ale również z USA czy Azji. LinkedIn to bardzo przydatna strona, z której mogą korzystać osoby prywatne, pracownicy, biznesmeni, a także firmy. Nieustannie poszerzające się funkcje portalu pozwalają na publikację swojego CV lub prezentacji przedsiębiorstwa, branie udziału w rozmaitych dyskusjach, dzielenie się interesującymi linkami, obrazami, filmami czy artykułami. Ale jak się za to zabrać i co zrobić, żeby nasze działania okazały się skuteczne? 

 Twój profil na LinkedIn 

       Nietrudno zauważyć, że współczesny rynek pracy bardzo różni się od tego, w którym funkcjonowali nasi rodzice i dziadkowie.   Jeszcze do niedawna lwia część osób spędzała większość życia w jednej firmie i rzadko aktywnie poszukiwała zmiany miejsca zatrudnienia. Jeśli jednak ktoś potrzebował nowej pracy, sam zgłaszał się do potencjalnych pracodawców lub korzystał z polecenia przez znajomych. Oczywiście, taki schemat wciąż funkcjonuje (zwłaszcza w niektórych branżach oraz w małych miejscowościach), jednak nie da się ukryć, że nie jest już dominujący. Opisany wyżej system często nazywany jest rekrutacją 1.0 lub bierną. Obecnie mamy do czynienia ze wzrostem wskaźnika rotacji, zmianami kulturowymi oraz nowymi technologiami, które w znaczący sposób zmieniły świat biznesu. Odpowiedzią na te zmiany jest tzw. rekrutacja 2.0, nastawiona na aktywność pracodawcy, który zwykle korzysta w tym celu z nowych mediów, takich jak internet. Firmy same poszukują kandydatów, a następnie kontaktują się z nimi i sprawdzają ich kompetencje. Dopiero wówczas decydują się (lub nie) na złożenie oferty pracy. Do wyszukiwania potencjalnych pracowników służą przede wszystkim portale społecznościowe, w tym LinkedIn. Właśnie dlatego tak ważna jest obecność w tym medium i zaprezentowanie się w jak najlepszym świetle. 

         Można powiedzieć, że profil na tym portalu to coś w rodzaju internetowego CV. Strona umożliwia zamieszczenie informacji na swój temat w następujących kategoriach: wykształcenie, doświadczenie zawodowe, wolontariat, członkostwo w organizacjach, kursy, wyróżnienia i nagrody, wyniki testów, patenty, projekty, publikacje, certyfikaty, zainteresowania, ważne dla mnie akcje, podsumowanie oraz wskazówki dotyczące nawiązania kontaktu. Warto uzupełnić je jak najbardziej szczegółowo i dokładnie opisać, czym się do tej pory zajmowaliśmy – każda informacja może okazać się kluczowa dla naszego potencjalnego pracodawcy. Tworząc swój profil, należy również upewnić się, że jest on wiarygodny. Nie warto zamieszczać w nim nieprawdziwych informacji – prawda prędzej czy później z pewnością wyjdzie na jaw. Kolejnym krokiem jest zbudowanie swojej sieci kontaktów. Naszym celem jest dotarcie do dużej liczby osób, które mają podobne zainteresowania zawodowe do nas i obracają się w tej samej branży. Warto nawet nawiązywać kontakt z konkurencją – niewykluczone przecież, że kiedyś będziemy pracowali wspólnie. Dobierając znajomych, kierujmy się zasadą, zgodnie z którą jakość jest istotniejsza od ilości. Chodzi nam przecież o powiązania z osobami, które mogą nam pomóc w karierze. LinkedIn umożliwia także wypowiadanie się na forach zawodowych, na których możemy dowiadywać się nowych rzeczy oraz konfrontować swoje przemyślenia z innymi osobami z branży. Taka wymiana poszerza horyzonty i pozwala stale aktualizować wiedzę. Regularna aktywność na stronie jest bardzo ważna – pomaga nam zwrócić na siebie uwagę i przyciągnąć zainteresowanie potencjalnych partnerów biznesowych oraz pracodawców. Oczywiście, wszystkie nasze publikacje powinny być przemyślane i ściśle korespondować z zainteresowaniami oraz celami zawodowymi. Pamiętajmy, że najskuteczniej zapadają w pamięć treści o charakterze wizualnym – co jakiś czas warto więc skorzystać z tej wiedzy, publikując grafikę lub krótki film. 
Ewelina Kołoda - CEO Nakatomi LLC - interview for Business Woman&Life 


      Article about us and our CEO in Biznes w Kobiecym Stylu. We invite you to read the interview with our CEO Ewelina Kołoda in http://businesswomanlife.pl You will learn how to fight and not give up, how to make your dreams come true and how to build a company based on the principles of a teal company. 

     How is that only three years ago Nakatomi LLC was a small company with Ewelina was working on her own and now it employs 206 people in 11 countries? "You can do it, girls, you just need to be determied, you need to forget about your nine-to-five mentality, give it all your heart, devote a few years of your life to it and have a plan... A grand plan 

Szansa dla firm 

        Jednak LinkedIn to przecież nie tylko miejsce na prywatne profile, ale również (a może przede wszystkim) portal służący firmom do wyszukiwania potencjalnych pracowników i partnerów biznesowych oraz zamieszczania treści reklamowych. Jego zalety w tej dziedzinie są naprawdę trudne do przecenienia: daje możliwość dotarcia do konkretnej grupy docelowej, reklama zamieszczana za jego pośrednictwem jest znacznie mniej nachalna, pozwala zbudować profesjonalny wizerunek, oferuje międzynarodowy zasięg, a także daje możliwość kontaktowania się z innymi firmami działającymi w interesujących nas branżach. Niestety, reklama w LinkedIn nie należy do najtańszych, ale przedsiębiorstwa, które z niej korzystają, potwierdzają, że naprawdę warto w nią zainwestować. Kluczowe jest jednak zastosować kilka zasad, dzięki którym działania marketingowe stają się znacznie bardziej skuteczne. 

          Po pierwsze: należy zastanowić się nad tym, jaka jest nasza grupa docelowa. Często mówi się, że „jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego” i trudno się z tym nie zgodzić. Nie da się stworzyć jednego przekazu, który w jednakowy sposób dotrze do wszystkich. LinkedIn daje unikalną możliwość targetowania swoich reklam według branży, wielkości firmy czy stanowiska osób, które będą miały okazję ją zobaczyć, jednak ważne jest również to, jakie będą treść i forma komunikatu. LinkedIn świetnie się nadaje do budowania wizerunku eksperta. Należy dołożyć wszelkich starań, by profil naszej firmy prezentował się jak najbardziej profesjonalnie. Warto jak najszerzej opisać, czym zajmuje się przedsiębiorstwo, przedstawić najważniejsze osoby i ich funkcje (a także osiągnięcia, nagrody oraz kursy, w których uczestniczyły) i zaprezentować produkty, ich przeznaczenie oraz zalety. Ważne jest również podkreślenie, że firma się rozwija i śledzi nowinki w branży. Możemy to osiągnąć choćby poprzez udostępnianie bieżących publikacji na ten temat. Warto także stale aktualizować informacje o samym przedsiębiorstwie, jego najnowszych działaniach i sukcesach, strategii rozwoju itd. 
TOP 1 w 3 kategoriach rankingu Agencji Marketingowych w Polsce !!!

Kochani miło nam ogłosić ogromny nasz sukces !!! W najnowszym raporcie największego magazynu z branży marketingowej Interaktywnie nasz agencja znalazła się w 3 z 7 kategorii na PIERWSZYM MIEJSCU W POLSCE !!! To zasługa naszych wspaniałych dziewczyn, bo to pracownicy świadczą o pozycji firmy. 400% wzrost, motywuje nas do jeszcze cięższej pracy. Dziękujemy wszystkim naszym klientom, pracownikom, współpracownikom. Zapraszamy do lektury całego raportu 70 stron darmowej wiedzy z branży reklamowej, agencji interaktywnych czy marketingu. Świetnie przygotowany raport, warto się zapoznać.

        Podobnie jak indywidualni użytkownicy, firmy również mogą nawiązywać kontakty z osobami z tej samej branży, udzielać się w dyskusjach tematycznych oraz dowiadywać się nowych rzeczy o rynku, na którym funkcjonują. Do tego celu przydadzą się grupy dyskusyjne. To tam możemy zdobyć nowe informacje o swojej grupie docelowej, jej problemach i potrzebach. Odpowiadając na pytania i wątpliwości innych, budujemy wizerunek eksperta oraz w naturalny sposób zdobywamy zaufanie potencjalnych klientów i partnerów biznesowych. Dodatkowo mamy okazję nawiązać z nimi kontakt, chociażby poprzez wysłanie prywatnej wiadomości z ofertą lub propozycją współpracy.

          Oczywiście, możemy po prostu publikować przygotowane wcześniej wiadomości w odpowiednich grupach, jednak takie działanie raczej nie przyniesie spektakularnego sukcesu – z dużym prawdopodobieństwem nasze komunikaty zostaną uznane za nachalną reklamę i potraktowane z dużą dozą nieufności. Może się nawet zdarzyć, że wyjątkowo mało subtelny przekaz marketingowy zostanie zablokowany przez administratorów. Znacznie lepszym pomysłem jest więc uzbrojenie się w cierpliwość i reagowanie na problemy oraz wątpliwości zgłaszane przez innych użytkowników. Ostatecznie możemy też sami zainicjować dyskusję na interesujący nas temat. Udzielając informacji i rad, możemy „przemycać” linki do swoich stron i ofert – taka forma marketingu wygląda bardzo naturalnie i pozwala zdobyć zaufanie członków grupy, którzy dostrzegą w nas godnych uwagi profesjonalistów. 

        Innym sposobem na reklamę jest pisanie artkułów na LinkedIn. Do tego celu posłuży nam platforma LinkedIn Publishing, która umożliwia publikowanie postów i dodawanie do nich linków, grafik czy filmów, a także weryfikowanie aktywności odbiorców. Zaletami takiej formy promocji są przejrzysty i intuicyjny edytor tekstu, indeksowanie w wyszukiwarce Linkedin (w sekcji „artykuły”) oraz zasięgi budowane poprzez powiadomienia o publikacji widoczne u wszystkich kontaktów. Pisanie artykułów jest kolejnym sposobem na budowanie wizerunku eksperta, zdobywanie zaufania potencjalnych klientów oraz zwrócenie uwagi na swoją markę. Kolejną metodą są sponsorowane wiadomości InMail, które działają podobnie do postów na tablicy znanych z Facebooka. Nasza grupa docelowa będzie miała okazję zobaczyć stworzoną przez nas treść InMail w swoich komunikatorach, w momencie, w którym podejmie jakąkolwiek aktywność lub interakcję. 

        Wiadomość sponsorowana składa się ze spersonalizowanego powitania, przycisku wezwania do działania, a także właściwej treści komunikatu. Dodatkowo możemy wzbogacić ją o link oraz stopkę, w której zwykle umieszcza się warunki prawne, informacje kontaktowe lub zasady promocji.  
Copyright (c)2014-2018, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Liczba odwiedzin: 17871262
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem