Jak wykorzystać TripAdvisor do reklamowania restauracji?

TripAdvisor jest platformą znaną na całym świecie, gromadzącą użytkowników oraz turystów, którzy dzielą się swoimi opiniami o restauracjach, hotelach, liniach lotniczych itd. Mogą oni ostrzegać przed niską jakością lub zachęcać do skorzystania z najwyżej ocenianych usług. To także doskonały sposób na znalezienie miejsca, gdzie można dobrze zjeść. Wszystko to sprawia, że TripAdvisor stał się potężnym narzędziem marketingowym m.in. dla restauratorów. Dziś już nie wystarczy mieć estetyczną stronę internetową, designerskie ulotki czy fanpage na Facebooku, by zachęcić gości do odwiedzenia lokalu. Kluczem staje się reklama restauracji na TripAdvisor oraz wdrożenie przemyślanej strategii marketingowej.
Fenomen TripAdvisor w liczbach

Działania na TripAdvisor są jedną ze skutecznych form promocji lokalu gastronomicznego. Dlaczego? Oto dowody: 
● na stronie znajduje się ponad 760 milionów recenzji oraz opinii, 
● miesięcznie odwiedza witrynę ponad 200 milionów osób, chcących znaleźć restaurację w okolicy, w której się obecnie znajdują, za odpowiednią cenę i mając gwarancję, że jedzenie będzie miało wysoką jakość, 
● mieści się tam 4,1 miliona ogłoszeń restauracji znajdujących się w różnych rejonach świata, co wiąże się ze sporym prawdopodobieństwem, że nasza konkurencja też tam jest. 

 Już te trzy powody wystarczą, aby przekonać się do tego, iż warto założyć konto i dowiedzieć się, jak promować swoją restaurację na TripAdvisor. 
Jak założyć konto na TripAdvisor?

Każdy restaurator, gdy tylko zdecyduje się na promocję w sieci — co dziś jest kluczowe, aby przyciągać coraz większą liczbę gości — powinien zacząć od TripAdvisor. Swoją przygodę z tym serwisem musimy rozpocząć od zarejestrowania się na stronie
Następnym krokiem jest dokonanie prawidłowej weryfikacji tożsamości. Jak możemy potwierdzić, że jesteśmy przedstawicielami rejestrowanej restauracji? Istnieje kilka sposobów weryfikacji i często są one dostosowane do specyfiki konta. Na przykład w niektórych przypadkach mamy możliwość potwierdzenia tożsamości za pomocą e-maila lub Facebook’a. Jednak najczęściej proponowane są dla nas poniższe metody: - Weryfikacja za pośrednictwem karty kredytowej Podczas potwierdzania następuje blokada 1 USD na karcie, jednak nie zostaje pobrana żadna kwota. Warunkiem skorzystania z tej metody jest posiadanie karty na osobę dyspozycyjną, np. na menedżera czy też współpracownika restauracji. - Weryfikacja za pomocą telefonu Kiedy wybierzemy jako preferowaną formę potwierdzania tożsamości kontakt telefoniczny, to podczas weryfikacji wyświetli się firmowy numer telefonu. Koniecznie musimy sprawdzić, czy jest on prawidłowy i aktualny. 

Następnie zostanie przekazany kod weryfikacyjny poprzez rozmowę telefoniczną lub wiadomość SMS. Po odebraniu należy przepisać w odpowiednim polu wyświetlone cztery cyfry. Cały proces jest jednorazowy i sprawia, że zyskujemy pewność, iż żadna niepowołana osoba nie przejmie konta naszej restauracji, by na przykład rozpocząć czarny PR. Zatem poświęcenie tych kilku chwil na wykonanie weryfikacji wydaje się nie tylko akceptowalne, ale przede wszystkim konieczne. 
Jak zamieścić ogłoszenie?

Po uzyskaniu dostępu do centrum zarządzania kontem na TripAdvisor możemy korzystać ze wszystkich dostępnych funkcji. Najważniejszą z nich, od której warto rozpocząć swoje działanie i zbieranie recenzji oraz pozytywnych komentarzy, jest dodanie ogłoszenia. Nie wiąże się to z żadnymi opłatami i można to zrobić w ciągu kilku minut, jeśli tylko odpowiednio się do tego przygotujemy. 

Każdy przedstawiciel, który chce rozpocząć marketing restauracji poprzez TripAdvisor, może przesłać wniosek o zamieszczenie ogłoszenia. Jednak ze względu na popularność tej strony, to często dochodzi do sytuacji, gdy dane na temat lokalu pojawiają się nawet bez ingerencji jej właścicieli lub pracowników. Jak to możliwe? To proste, wystarczy, że ktoś już wcześniej, np. zjadł kolację w restauracji X i był tak bardzo zachwycony klimatem oraz jedzeniem, więc postanowił podzielić się tą informacją z innymi użytkownikami. 

Klient, który zamieścił recenzję, tworzy wtedy automatycznie ogłoszenie. Jeśli doszło do takiej sytuacji, wystarczy odszukać swój lokal i nacisnąć przycisk "Zarządzaj firmą". Oczywiście zakończenie procesu będzie wymagało weryfikacji, o której była mowa powyżej. Jedną z zasad TripAdvisor jest to, że dla każdej restauracji może zostać stworzone tylko jedno ogłoszenie. Zadbajmy zatem o spersonalizowanie go tak, by zawierało wszystkie niezbędne informacje, a przy tym zachęcało do skorzystania z oferty. 
Darmowe i płatne narzędzia do promowania restauracji na TripAdvisor

Promocja restauracji w Internecie może przybierać różne formy, ale zawsze najważniejsze jest to, by prowadziło do przyciągnięcia jak największej liczby klientów, co przekłada się na zwiększenie zysków. Z TripAdvisor mamy do wyboru kilka ciekawych narzędzi, umożliwiających wzrost zasięgu. Oferowane są nam darmowe lub płatne rozwiązania. Te, które wybierzemy, zazwyczaj jednak zależą od naszych możliwości finansowych. Nie da się ukryć, że bezpłatne narzędzia są jednak przede wszystkim dodatkami, więc prawdziwe korzyści można zacząć czerpać, gdy uiścimy już pewną opłatę. 

 Jakie funkcje zyskamy za darmo? 

 Po wejściu do centrum zarządzania otwierają się przed nami różne możliwości promocji restauracji. Wśród darmowych opcji jest dodanie zdjęć do ogłoszenia. Zgodnie z analizą przeprowadzoną przez TripAdvisor, oferty, w których znajduje się przynajmniej jedna fotografia, są znacznie częściej przeglądane i ostatecznie wybierane, dlatego zdecydowanie opłaca się skorzystanie z tej funkcji. Bez opłat dysponujemy także mechanizmem pozwalającym na odpowiadanie na recenzje — szczególnie przydaje się to przy otrzymaniu negatywnej opinii, gdyż można szybko wcielić w życie odpowiednią strategię, aby renoma restauracji na tym nie ucierpiała. 
Mamy też dostęp do zarządzania profilem, odpowiadania na wiadomości, aktualizowania udogodnień itp. Płacenia nie wymaga również opcja związana z dzieleniem się recenzjami w social mediach oraz korzystaniem z rozbudowanego centrum TripAdvisor Insights. Zawarte tam dane, raporty, badania i poradniki mogą być kluczem nie tylko do zrozumienia funkcjonowania platformy TripAdvisor i jej użytkowników, ale też będą inspiracją do tworzenia strategii marketingowej restauracji.  
Płatne narzędzia, dzięki którym rozreklamujesz swoją restaurację

W zależności od profilu działalności serwis udostępnia także płatne narzędzia promocyjne. Specjalnie dla restauracji dodany został — pakiet premium oraz funkcje związane z umieszczaniem reklam restauracji na stronie. 

 Pakiet premium na TripAdvisor — warto? 

 Jeśli darmowy pakiet nie wszystkich przekonał do siebie, to jednak trzeba przyznać, że płatna wersja z nawiązką to wynagradza. Tutaj każdy subskrybent może m.in.:
 ● skorzystać z udostępnienia trzech powodów, dla których warto zjeść akurat w tej restauracji, 
● tworzyć dynamiczną prezentację zdjęć oraz recenzji w bardzo intuicyjny sposób, 
● szczególnie wyróżnić opinie zadowolonych gości, 
● uzyskać dostęp do rozbudowanego narzędzia analizującego konkurencję, liczbę wyświetleń ogłoszenia, przekierowań na stronę restauracji itd. To narzędzie zdecydowanie pokocha każdy specjalista od marketingu. Nie można zapomnieć o mniejszych przywilejach, które w ostateczności mogą stać się wisienką na torcie, czyli np. pomoc techniczna bez długiego oczekiwania.
 
 Z jakich reklam możesz korzystać płatnie? 

 Kiedy dopiero otwieramy restaurację lub lokalizacja, gdzie się ona znajduje, pozostawia wiele do życzenia, to koniecznie musimy pomyśleć jeszcze o dodatkowej promocji. Ciekawą propozycją jest pakiet reklam TripAdvisor, dzięki którym możemy znaleźć swoją restaurację wśród wyróżnionych miejsc, np. na czele listy w związku z wybraną przez użytkownika lokalizacją. Wtedy też każde kliknięcie sponsorowanego ogłoszenia będzie związane z koniecznością poniesienia opłaty. Co dzięki temu zyskujemy? Naszą główną korzyścią jest wtedy większy ruch sieciowy. Poza tym zainteresowanie tylko tych użytkowników, którzy naprawdę chcą skorzystać z naszej oferty. W konsekwencji — wyższe zyski. 
3 czynniki wpływające na popularność na stronie TripAdvisor

Reklamowanie restauracji na TripAdvisor staje się znacznie łatwiejsze niż w wynikach wyszukiwania czy też na Facebooku. Jednak zawsze najważniejsze jest to, aby ciągle szukać ulepszeń i nie poprzestawać na aktualnych wynikach sprzedaży, bądź liczbie wyświetleń. W końcu zawsze można coś poprawić. Marketing restauracji to złożony proces, który trudno analizować i przewidzieć. Jednak nie da się ukryć, że na TripAdvisor jest znacznie łatwiej, gdyż istnieje kilka stałych i ogólnodostępnych czynników mających wpływ na ranking popularności na stronie.   

1. Aktualność recenzji 

 Liczy się tu i teraz, toteż mechanizm strony docenia głównie opinie dodane niedawno. Bieżąca aktywność jest znacznie istotniejsza niż starsze recenzje. W ten sposób TripAdvisor wskazuje, że najważniejsza jest dla nich teraźniejsza sytuacja lokalu, a nie renoma, którą cieszył się kilka lat temu. 

 2. Jakość restauracji 

 Podczas wystawiania recenzji użytkownik przyznaje też liczbę gwiazdek w zależności od tego, jakie wrażenie towarzyszyły mu podczas wizyty w lokalu oraz oczywiście po spożyciu wybranych dań. Mają one odzwierciedlać jakość restauracji. Zatem kolejnym kluczem do wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania strony, jest posiadanie większej liczby opinii z pięcioma gwiazdkami.
3. Liczba recenzji 

 Nie możemy zapomnieć również o tym, że internauci bardzo często zwracają też uwagę na liczbę recenzji. W końcu, kiedy widzimy ich więcej, to jesteśmy w stanie uzyskać trafniejszą i prawdziwszą opinię o lokalu. Poza tym wielu użytkowników jeszcze przed dokonaniem wyboru woli po prostu przeczytać kilka lub kilkanaście recenzji, pomagających im podjąć ostateczną decyzję. Dopiero po zadbaniu o te aspekty restauracja stanie się bardziej widoczna dla poszukujących dobrego jedzenia w okolicy, czy mających ochotę na konkretną kuchnię. Podczas promowania lokalu, jakim jest restauracja, zawsze należy liczyć się z pewną inwestycją. Jednak, jeśli dołoży się do tego odpowiednią analizę oraz strategię, to szybko będzie można zobaczyć zadowalające efekty w postaci większej liczby gości, pozytywnych recenzji i lepszych wyników sprzedaży. TripAdvisor to serwis będący przewodnikiem m.in. na temat restauracji wartych odwiedzenia w różnych rejonach świata. Obecnie korzysta się z niego na wakacjach lub po prostu wtedy, gdy chce się spędzić miło wieczór i zjeść coś dobrego. Moc tej strony jest bardzo duża, więc warto poświęcić kilka chwil na poznanie sposobu funkcjonowania mechanizmów pozwalających na wcielenie w życie skutecznej reklamy w restauracji. 

Szukacie agencji, która wypromuje waszą restaurację?

Jesteście we właściwym miejscu. Promujemy ponad 30 restauracji w 8 miastach, w tym najlepsze restauracje w Polsce. Skuteczne kampanie marketingowe dla restauracji, pubów, hoteli. Skontaktuj się z jednym z naszych biur. 
     Nakatomi oddział Warszawa - Mokotowska 1 Zebra Tower
 Nakatomi oddział Warszawa to nasze idealne miejsce do pracy. Centrum, metro, sklepy warunki butikowe dla pracowników i klientów. Zapraszamy do Zebra Tower 
 00-640 Warszawa ul. Mokotowska 1 IX piętro 
tel. 0048/ (22) 378-25-43 
e-mail: biuro@nakatomi.pl
Nakatomi oddział Gdańsk - Alchemia Centrum Biznesowe
Gdańsk, jest naszym drugim domem w Polsce. 
 Centrum Biznesowym Alchemia  
80-309 Gdańsk piętro V ( budynek Aurum )
Aleja Grunwaldzka 411
 tel: 0048/ (58) 732-22-85, (58) 727-91-80 
e-mail: gdansk@nakatomi.pl
Copyright (c)2014-2019, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem