Kampanie w Social Media

Kampanie w
Social Media

Kampanie w Social Media to współcześnie podstawowy filar marketingu wielu marek. Dlaczego warto prowadzić profil firmowy w mediach społecznościowych?
Kampanie w Social Media
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Czym są kampanie social media?

Kampanie social media polegają na wykorzystaniu przynajmniej jednego lub większej liczby kanałów w mediach społecznościowych. Wybór serwisu zależy wyłącznie od Ciebie – do dyspozycji są Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Pinterest itp.

Z pomocą kampanii marketingowej przeprowadzonej w mediach społecznościowych możesz jeszcze skuteczniej wypromować swoją markę i zbudować lojalną oraz zaangażowaną społeczność. Kluczowe znaczenie ma to, że kampanie social media wymagają dużej intensywności, mierzenia efektów oraz skutecznego targetowania.

Czym są kampanie social media?

Jakie są cele działań w mediach społecznościowych?

Istotnym elementem kampanii prowadzonej w mediach społecznościowych jest cel, który jest dopasowany do grupy docelowej marki. Tak naprawdę może to dotyczyć wielu kwestii np. dotarcia do nowych użytkowników, zbudowania eksperckiego wizerunku, poszerzenia bazy mailingowej, przekierowania do sprzedaży, zwiększenia świadomości i lojalności marki, a także poprawy zaangażowania odbiorców. W takich przypadkach media społecznościowe pozwolą osiągnąć najszybsze i najkorzystniejsze efekty, ponieważ umożliwiają interakcję z odbiorcami.

Tworząc cel kampanii w social media, warto kierować się strategią SMART, dzięki temu będzie:

  • Skonkretyzowany – polega to na dokładnym określeniu, czego dotyczy cel i w jaki sposób można go zrealizować np. dwukrotny wzrost sprzedaży,
  • Mierzalny – wykorzystując profesjonalne narzędzia, jesteś w stanie sprawdzić efekty zakończonej kampanii,
  • Ambitny – stanowi wyzwanie dla marki, a realizacja celu zapewni wymierne korzyści,
  • Realny – zgodne ze słabymi stronami i ograniczeniami marki,
  • Terminowy – na przykład do końca roku kalendarzowego.

Jakie korzyści mają kampanie w social mediach?

Niskie koszty kampanii w social mediach
W porównaniu do innych form promocji kampanie w social media generują niskie koszty. Przede wszystkim są na tyle elastyczne, że umożliwiają maksymalne dostosowanie do budżetu firmy, co jest naprawdę korzystnym rozwiązaniem dla małych i średnich przedsiębiorstw. To Ty decydujesz, ile pieniędzy przeznaczysz na reklamę. W ten sposób masz maksymalną kontrolę nad wydatkami.
Szybkie generowanie ruchu
Media społecznościowe zrzeszają miliony użytkowników z różnych części świata. Tym samym dają Ci dostęp do nieograniczonego grona potencjalnych klientów. Sprawia to także, że jeszcze szybciej możesz dostrzec pozytywne efekty kampanii marketingowej. Dopiero zaczynasz swoją działalność, a może chcesz zdążyć przed ważnym wydarzeniem np. Black Friday? Zatem kampania w mediach społecznościowych jest właśnie dla Ciebie.
Precyzyjne targetowanie
Kampanie w social media pozwalają na precyzyjne określenie swojej grupy docelowej, dzięki czemu skutecznie dotrzesz do osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Wśród metod filtrowania użytkowników są m.in. dane demograficzne czy zainteresowania.
Mocne wsparcie sprzedaży
Przemyślanie przygotowane i zrealizowane kampanie w mediach społecznościowych naprawdę aktywnie wspierają sprzedaż. Social media zwiększają zaangażowanie, a niektóre z nich oferują konkretne reklamy sprzedażowe, dzięki czemu zrealizujesz cele i poprawisz konwersję.
Skracanie dystansu
Media społecznościowe pozwalają maksymalnie skrócić dystans między sprzedawcą a klientem. Wystarczy, że wykorzystasz bezpośredni kontakt, co zwiększy wiarygodność marki i sprawi, że stanie się bliższa odbiorcy. Odpowiadając na komentarze i wiadomości prywatne z pewnością stworzysz grono lojalnych fanów marki.
Duże możliwości social media
Istnieje wiele formatów kampanii w social media, dzięki czemu możesz stworzyć reklamy maksymalnie dostosowane do Twoich potrzeb. Umożliwiają to różnorodne cele kampanii, dostosowanie budżetu, dostępne formaty reklam oraz elastyczność w zakresie modyfikacji już stworzonej kampanii.
Możliwość kontrolowania efektów kampanii
Kampanie w mediach społecznościowych zapewniają bezpośredni dostęp do statystyk, reakcji i zachowań odbiorców na opublikowane reklamy. Dzięki temu jeszcze szybciej można modyfikować poszczególne działania, aby kampania przyniosła oczekiwane rezultaty.
Budowanie wizerunku
Z pomocą mediów społecznościowych nie tylko zaprezentujesz swoją ofertę – zarówno produkty, jak i usługi, ale również zaistniejesz w świadomości odbiorców. Kampania pozwoli Ci też stworzyć wizerunek, który wyróżni Cię na tle konkurencji.
Jak zdobyć klienta w mediach społecznościowych?

Jak zdobyć klienta w mediach społecznościowych?
5 sprawdzonych metod

Postaw na remarketing
Skuteczna kampania w mediach społecznościowych umożliwia wyświetlanie reklam osobom, które już wcześniej odwiedziły Twoją stronę www lub sklep online, ale nie dokonały zakupu. Remarketing przypomni o przeglądanych produktach bądź usługach i na nowo rozbudzi zainteresowanie użytkowników. Do tego typu kampanii doskonale nadaje się Facebook. Wystarczy, że podłączysz do swojej witryny specjalny kod śledzący ruch. Z jego pomocą zyskasz mnóstwo potrzebnych informacji, które następnie wykorzystasz do stworzenia listy remarketingowej. W konsekwencji kierujesz reklamę jedynie do osób faktycznie zainteresowanych Twoją ofertą. Takie zawężenie i precyzyjne określenie potencjalnych odbiorców ułatwia stworzenie jeszcze bardziej spersonalizowanych komunikatów reklamowych.
Twórz ciekawe i oryginalne reklamy
Konkurencja w sieci jest naprawdę spora, ale profesjonalne kampanie social media pozwolą Ci wyróżnić się na tle konkurencji. Możesz samodzielnie o to zadbać lub skorzystać z pomocy specjalistów.
Wykorzystaj różne formaty reklam, aby banery reklamowe przyciągały uwagę i trafiły do jeszcze szerszego grona odbiorców. Facebook umożliwia testowanie wielu rozwiązań, abyś mógł monitorować i sprawdzać, która kampania przynosi najkorzystniejsze rezultaty.
Czy wiesz, jak profesjonalne firmy dbają o wyróżnienie reklam w social mediach? Stosują ciekawe obrazy i grafiki, aby jeszcze dokładniej zaprezentować oferowane przez Ciebie produkty lub usługi. Poza tym dodają linki przekierowujące, tworzą krótkie filmiki, a do tego stosują karuzele z różnymi linkami.
W Nakatomi dbamy o to, żeby kampanie w mediach społecznościowych zapewniały jeszcze więcej korzyści, dlatego niekiedy łączymy reklamę na Facebooku z płatną promocją na Instagramie.
Dla specjalistów, firm i handlowców najlepszym sposobem na wyróżnienie się jest promocja w serwisie LinkedIn. Tam polecamy kampanię InMail, polegającą na wysyłaniu wiadomości do użytkowników portalu. Masz pełną kontrolę nad tym, do kogo trafi reklama, bo serwis umożliwia precyzyjne targetowanie kampanii. Taka spersonalizowana wiadomość zawiera baner oraz przycisk CTA.
Prowadź dialog, a nie monolog
Bezpośredni kontakt z klientem to jeden z najważniejszych atutów mediów społecznościowych. Poza tym kampania w social mediach przestała być monologiem, jak bywa w tradycyjnych akcjach promocyjnych. Więź, jaka nawiązuje się między marką a klientem, ma kluczowe znaczenie, ponieważ dynamiczny dialog zmniejsza dystans, a to znowu wpływa na lojalność względem danego sklepu lub producenta.
Zastanawiasz się, w jaki sposób media społecznościowe sprawią, że Twoja firma zyska bardziej „ludzki” charakter? Możliwość szybkiego zadania pytania, ekspresowe odpowiedzi oraz zamieszczanie komentarzy w social mediach to tylko podstawowe przykłady. Ważne jest tylko to, żebyś nie ignorował swoich klientów, ale dynamicznie uczestniczył w dyskusjach pod postami. To wszystko sprawi, że zbliżysz się do swoich klientów, a do tego wzbudzisz większe zaufanie i poprawisz efektywność kampanii reklamowej. Przede wszystkim zachęcisz potencjalnych klientów do włączenia się do społeczności, którą tworzysz.
Wykorzystaj kampanie do stworzenia bazy danych
Media społecznościowe to dobre miejsce na znalezienie klientów, ponieważ użytkownicy każdego dnia udostępniają tak wiele danych, które możesz wykorzystać do stworzenia bazy danych. Z jej pomocą prowadzenie kampanii marketingowej będzie jeszcze efektywniejsze. W tym celu dodaj link do e-booka lub raportu na fanpage swojej firmy bądź dodaj formularz potencjalnych klientów do kampanii InMail na LinkedIn.
Dobrym sposobem na budowanie bazy danych jest Facebook Lead Ads, który powoduje wygenerowanie formularza wypełnionego danymi z Facebooka. Znajdziesz tam imię, nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu – z pomocą tych informacji prześlesz użytkownikom dodatkowe materiały promocyjne, spersonalizujesz wiadomości, udostępnisz bony zniżkowe, a przede wszystkim z większą łatwością skontaktujesz się z potencjalnym klientem.
Analizuj zachowania użytkowników
Media społecznościowe umożliwiają nieustanne analizowanie efektów kampanii – zarówno online, jak i offline. Z pomocą otrzymanych danych przygotujesz jeszcze skuteczniejszą reklamę, a przede wszystkim dotrzesz do klientów na różnych etapach ścieżki zakupu.
Profesjonaliści do analizy wyników kampanii social media wybierają specjalne narzędzia, a szczególnie Google Analytics – dzięki niemu dowiesz się, z jakich źródeł użytkownicy trafili na Twoją stronę, ile czasu na niej spędzili, a także jakie działania tam wykonali. Możesz też wykorzystać wbudowane narzędzia do statystyk swojej kampanii, które oferują serwisy społecznościowe.
Z pomocą geolokalizacji sprawdzisz zachowania offline potencjalnych klientów. To bardzo przydatna metoda, jeśli chcesz trafić do odbiorców w konkretnym mieście.
bt_bb_section_top_section_coverage_image

6 najpopularniejszych form
reklamy w social mediach

formy reklamy w social mediach
Facebook Ads

Facebook Ads

Facebook to najpopularniejszy portal społecznościowy, który jest chętnie wybierany przez firmy. Możesz tam skorzystać z systemu płatnych kampanii reklamowych. To wyjątkowo efektywny kanał, ponieważ dysponuje naprawdę zaawansowanymi możliwościami. Dodatkowo kampanie reklamowe nie ograniczają się jedynie do Facebooka, ponieważ umożliwiają też dodanie reklam na Messengerze, Instagramie i Audience Network.
W zależności od preferencji grupy odbiorczej możesz wybrać komunikat tekstowy, reklamę przy pomocy zdjęć, filmów, animacji lub szczegółowej ankiety. Popularne są również karuzele, slajdy oraz błyskawiczne reklamy. Ogromnym atutem jest także dostosowanie banerów do urządzeń mobilnych. Ważnym elementem jest precyzyjne targetowanie grupy docelowej, co umożliwia dotarcie do klientów na różnych etapach zakupu produktu bądź usługi. Możesz skierować kampanię w tym medium społecznościowym do osób, które w ogóle nie są zaznajomione z Twoją marką. Komunikaty reklamowe z pewnością będą dopasowane do potrzeb potencjalnych klientów, a zaawansowane narzędzia do remarketingu skutecznie przypomną o Twojej ofercie.
Jakie cele realizuje kampania na Facebooku?

Zazwyczaj działania Facebook Ads są ukierunkowane na:

  • rozpoznawalność – zwiększenie zasięgów, popularność marki oraz wzrost świadomości wśród potencjalnych klientów – stanowi to pierwszy etap lejka marketingowego;
  • działania – wyświetlanie filmu, pozyskiwanie kontaktów, wiadomości, ruch, aktywność oraz instalacja aplikacji – przekaz reklamowy ma sprowokować odbiorców do wykonania konkretnej czynności;
  • konwersja – sprzedaż z katalogu, ruch, wizyta w firmie, zakup produktu – mają wygenerować sprzedaż lub inną ważną akcję.
Instagram Ads

Instagram Ads

Kolejnym niezwykle popularnym kanałem social media jest Instagram. Znajdziesz tam szerokie grono wiernych użytkowników – w tym również przedsiębiorców. Z pomocą tego serwisu możesz nie tylko wspierać działania sprzedażowe, ale też budować wizerunek marki. Ułatwiają to dostępne formaty reklam np. obrazy, filmy, karuzela zdjęć oraz Instagram Stories.
Na Instagramie dotarcie do potencjalnych klientów odbywa się na podobnych zasadach, co w przypadku Facebooka, czyli przy pomocy szczegółowego targetowania.
Jakie są cele kampanii reklamowych na Instagramie?

Szczególnie reklama na Instagramie pomoże Ci w realizacji trzech najważniejszych celów, dotyczy to:

  • rozpoznawalności,
  • rozważania zakupu,
  • konwersji

Zastanawiasz się, czy reklama na Instagramie jest skuteczna? Kampania w tym medium społecznościowym wiąże się z wieloma korzyściami np. skutecznością w dotarciu do grupy docelowej, co wpływa na to, że konkretne osoby zobaczą Twoją reklamę. Oprócz tego zwiększysz rozpoznawalność swojej marki, oferowanych produktów i usług, co więcej dotyczy to lokalnego oraz międzynarodowego rynku.

Kampanie reklamowe na Instagramie pozwalają budować zasięg organiczny, więc znacznie łatwiej zdobędziesz nowych odbiorców, którzy z pomocą dopasowanego komunikatu z chęcią zaczną obserwować profil Twojej marki. W konsekwencji mogą stać się lojalnymi klientami.

Pinterest Ads

Pinterest Ads

Pinterest wyróżnia się sporą popularnością, ale nie zrzesza tak dużej liczby użytkowników, jak Facebook czy Instagram. Dzięki temu znacznie łatwiej możesz dotrzeć do swojej grupy docelowej. Dlatego szczególnie branże odzieżowe, obuwnicze, turystyka itp. chętnie wybierają płatne kampanie reklamowe na Pinterest. W tym celu możesz skorzystać z czterech dostępnych formatów – promowanych pinów, firmowych pinów, karuzelowych pinów i aplikacji pin, które mają przede wszystkim zachęcić do instalacji Pinteresta.
Jakie cele pozwalają realizować kampania Pinterest Ads?
  • Zaangażowanie – kampania ułatwia nawiązywanie relacji i interakcji z użytkownikami, a do tego poprawia wizerunek marki oraz wpływa pozytywnie na jej wiarygodność.
  • Ruch – obejmuje wszystkie działania, które mają doprowadzić do większego ruchu w obrębie Twojej strony lub sklepu online.
  • Widoczność – polega na promowaniu Twojej firmy wśród konkretnej grupy docelowej.
Jakie są dostępne formaty kampanii reklamowej Pinterest?

Do dyspozycji masz kilka formatów reklam na Pinterest, które możesz dostosować do rodzaju swojej oferty, a także do preferencji grupy docelowej. Wśród najpopularniejszych rodzajów są m.in.:

  • standardowe piny – to statyczne reklamy w postaci zdjęć lub obrazków;
  • karuzele – składają się z 2 do 5 kart, które umożliwiają przedstawienie różnych produktów bądź wielu wariantów, co jest dobrym rozwiązaniem w przypadku odbiorców lubiących mieć wybór podczas zakupów;
  • piny wideo – działają na takich samych zasadach, jak standardowe piny, ale jedyną różnicą jest zastąpienie obrazu plikami wideo;
  • piny zakupowe – służą do reklamowania produktów, które są oznaczone białymi punktami, dzięki temu odbiorca od razu zyska więcej szczegółowych informacji na temat produktu, a nawet skorzysta z błyskawicznego zakupu.
TikTok Ads

TikTok Ads

Wśród młodego pokolenia – szczególnie Z i Y – najpopularniejszą aplikacją jest TikTok. Dlatego, jeśli tylko kierujesz swoją ofertę do tych użytkowników, to powinieneś zdecydować się na kampanię social media właśnie na TikToku. Musisz tylko dostosować się do specyficznego charakteru tej aplikacji, a do tego zadbać o ciekawe, dynamiczne i angażujące treści.
Jakie są najpopularniejsze cele kampanii TikTok Ads?
  • Budowanie zasięgu – z pomocą TikTok Ads wyświetlisz reklamę naprawdę ogromnej liczbie osób z Twojej grupy docelowej, dzięki temu skutecznie zwiększysz świadomość Twojej marki wśród użytkowników tej aplikacji.
  • Wzrost ruchu – w przypadku tego celu kluczowe znaczenie ma zwiększenie liczby wizyt w obrębie witryny lub aplikacji mobilnej. Zazwyczaj ten cel jest stosowany w ramach kampanii remarketingowych na TikToku.
  • Instalacja aplikacji – reklamy mają zachęcić do zainstalowania Twojej aplikacji, co jest chętnie wybierane przez sklepy online.
  • Konwersja – z pomocą TikTok Ads Manager możesz zainstalować TikTok Pixel, dzięki czemu zyskasz wiele przydatnych informacji na temat odbiorców. W ten sposób zainteresujesz potencjalnych klientów, zachęcisz ich do zakupu lub innej istotnej akcji.
Jakie są dostępne formaty reklam TikTok Ads?
  • TopView – wykorzystuje pełnoekranowe materiały wideo – mogą mieć maksymalnie 60 sekund.
  • Brand Takeover – to pełnoekranowa reklama dynamiczna lub statyczna. Może być wyświetlana w sekcji „dla Ciebie”.
  • Branded Hashtag Challenge – ten format jest wybierany, gdy zależy Ci na budowaniu interakcji z użytkownikami. Służy to do zapraszania odbiorców do tworzenia treści z konkretnym hashtagiem – najlepiej związanym ze stworzoną kampanią reklamową.
  • In-Feed Ads – ten format jest emitowany w sekcji „dla Ciebie”, co ma przede wszystkim budować relację z odbiorcami np. przy pomocy komentowania treści.
  • Branded Effects – zachęca użytkowników do wyznaczonej aktywności i wykorzystania specjalnych filtrów, naklejek i efektów.
LinkedIn Ads

LinkedIn Ads

LinkedIn to portal dedykowany przedsiębiorcom, ekspertom w swojej branży, handlowcom i całemu segmentowi B2B. Poza tym serwis służy do nawiązywania relacji biznesowych oraz dzielenia się branżowymi nowinkami czy po prostu swoją wiedzą. Oczywiście możliwe jest też prowadzenie płatnych kampanii reklamowych.
Jakie są cele kampanii LinkedIn Ads?

Specyficzna grupa docelowa oraz zakres działania serwisu LinkedIn ma duży wpływ na cele kampanii reklamowych. Przede wszystkim dotyczą:

  • poprawy rozpoznawalności marki na rynku HR i B2B,
  • znalezienia doświadczonych pracowników na określone stanowisko,
  • rozszerzenia grona potencjalnych klientów,
  • zachęcenia użytkowników do wykonania określonych działań, co w konsekwencji ma doprowadzić do konwersji,
  • zwiększenia ruchu w obrębie strony internetowej lub sklepu internetowego.
Jakie są dostępne formaty reklamowe LinkedIn Ads?
  • Pojedyncze zdjęcia – to po prostu sponsorowana grafika.
  • Karuzela – składa się z kilku zdjęć, grafik lub obrazków z dodatkowymi opisami. Zazwyczaj znajduje się tam również baner z wezwaniem do działania i linkiem URL odsyłającym do Twojej strony internetowej.
  • Wideo – w tym przypadku wykorzystywany jest materiał wideo.
  • Przekaz tekstowy – to standardowe reklamy, mogą być wyświetlane w różnych miejscach na stronie LinkedIn.
  • Reklamy w wiadomościach – to popularny format, polegający na wyświetlaniu sponsorowanych wiadomości prywatnych. Zauważ, że reklamy wyświetlają się zarówno na stronie desktopowej, jak i w aplikacji mobilnej.
  • Reklamy wizerunkowe – ma doprowadzić do zwiększenia rozpoznawalności Twojej firmy i zachęcić użytkowników do obserwowania strony na LinkedIn.
  • Reklamy ofert pracy – to dynamiczna reklama, która służy do pozyskiwania nowych kandydatów do pracy/
  • Reklamy Spotlight LinkedIn – reklama ma dynamiczny charakter i jest wykorzystywana do przekierowania użytkownika na konkretną stronę np. do sklepu lub witryny firmowej.
Twitter Ads

Twitter Ads

Twitter jest chętnie wybieranym medium społecznościowym. Polega przede wszystkim na tworzeniu krótkich wiadomości, wniosków, informacji czy opinii. Ponadto w serwisie możesz wpisywać hashtagi, komentować inne Twitty oraz je retweetować. Główną grupą korzystającą z tego serwisu są wykształcone osoby, które chcą na bieżąco komentować ważne wydarzenia – sportowe, polityczne czy kulturowe. Twitter zrzesza polityków, dziennikarzy, publicystów, naukowców i najchętniej jest wykorzystywany przez pokolenie Y. Dlatego to właśnie na tę grupę odbiorczą powinny być nakierowane płatne kampanie reklamowe Twitter Ads.
Jakie są cele kampanii Twitter Ads?
  • Zasięgi i zaangażowanie – poprawia świadomość marki wśród konsumentów, wzmacnia markę i zwiększa jej rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów.
  • Nastawienie na sprzedaż – polega na targetowaniu grupy docelowej w taki sposób, aby doprowadziło to do maksymalizacji sprzedaży.
  • Generowanie leadów – opiera się na pozyskiwaniu nowych kontaktów biznesowych i zapytań ofertowych dla Twojej firmy.
Jakie są formaty reklam Twitter Ads?
  • Tweet – służy do promowania tekstu, grafiki, ankiety czy konta na Twitterze. Reklamy są oznaczone jako promowane, a użytkownicy mogą się nimi dzielić poprzez udostępnianie bądź komentować Tweety.
  • Wideo – dotyczy reklam w formie wideo np. emitowanych przed filmem. Umożliwia budowanie nawiązywanie interakcji z odbiorcą w czasie rzeczywistym.
  • Karta – ta forma reklamy jest stosowana w kampaniach social media, które mają przekierować na konkretną stronę internetową.
  • Marka – ten rodzaj przypomina o marce i umożliwia reklamowanie wielu tweetów, dotyczących jakiegoś momentu, wydarzenia, tematu lub materiału wideo. Reklama może być wyświetlana w zakładce „Eksploruj”
Nakatomi Agencja Marketingowa Warszawa

Jesteśmy międzynarodową agencją marketingową zajmującą się kompleksowymi kampaniami B2B oraz B2C.

Nakatomi® – We create your future.

 

Nakatomi® – All rights reserved

bt_bb_section_top_section_coverage_image
Agencja Marketingowa Warszawa - footer