10 cech dobrej strony internetowej dla Restauracji

          Od zawsze wiadomo, że to, co przyciąga klientów do restauracji i skosztowania jej dań to charakter miejsca i opinie o nim. Dzisiaj każdy ma dostęp do internetu i wizytówką każdej firmy, również restauracji, stała się przede wszystkim strona internetowa, czyli miejsce, które ma zachęcać gości do odwiedzenia lokalu. Zawiera ona najważniejsze informacje na temat restauracji, jej dań i produktów, z których przygotowuje jedzenie. 

     Trzeba pamiętać, że zaplecze internetowe jakiejkolwiek firmy jest równie ważne co jakość prezentowanych usług, w tym przypadku dań z menu. Dlatego dobrze zaprojektowana strona internetowa, a w szczególności strona główna, będzie zachęcać gości do odwiedzenia restauracji. Struktura, design, kolorystyka, to wszystko musi być dokładnie przemyślane i zaprojektowane, by podnieść prestiż lokalu i przyciągnąć potencjalnych gości. 
        Osoby odwiedzające stronę internetową muszą czuć się na niej pewnie, w pełni ją rozumieć, dzięki czemu będą mieli pewność, że cała organizacja od strony gastronomicznej jest na równie wysokim poziomie, a kosztując dań nie zawiodą się na jakości produktów i smaku. 
Równie ważną kwestią, zachęcającą gości do robienia rezerwacji online czy płatności za jedzenie przez internet jest bezpieczeństwo oraz ufność, że dane i transakcje są dobrze zabezpieczone. Nikt nie chciałby, aby zawiesiła się mu strona w trakcie dokonywania zakupu, czy rezerwowania stolika, gdyż jest to dla wszystkich problematyczne, zniechęcające, a w dzisiejszych czasach jesteśmy w ciągłym pośpiechu i czas użytkowników jest niezwykle cenny.                    Warto pamiętać, że w życiu codziennym pierwsze wrażenie jest najważniejsze, ta zasada jest również zachowana w internecie. Jeśli więc współczynnik odrzuceń jest wysoki i liczba wejść na stronę maleje, warto zastanowić się nad przebudowaniem strony internetowej pod kątem jej wyglądu, prezentowanych treści i funkcjonalności. Jakie są więc najważniejsze cechy dobrze zaprojektowanej strony internetowej dla restauracji? 
1. Określona grupa odbiorców

          Pierwszym, bardzo istotnym aspektem przy budowaniu strony internetowej dla restauracji, a równocześnie jedną z jej najważniejszych cech, jest dopasowanie do grupy odbiorców, do której chcemy trafić. Inaczej będzie wyglądać strona knajpki w modnej dzielnicy, której grupą docelową są studenci, a inaczej strona eleganckiej restauracji, do której pragniemy przyciągnąć biznesmenów. Dobra strona internetowa będzie dopasowana do swojej grupy docelowej, odpowiadała na ich potrzeby i oczekiwania. Ważne są nie tylko spersonalizowane treści, lecz również odpowiednio dopasowany design oraz aspekt wizualny. Przy tworzeniu strony dla restauracji trzeba od początku pamiętać, dla kogo ją tworzymy i do kogo chcemy trafić. Dzięki temu wywrzemy świetne pierwsze wrażenie i zatrzymamy użytkowników na stronie oraz zostaniemy zapamiętani.
2. Identyfikacja wizualna strony dla restauracji

       Strona internetowa restauracji musi być przyjemna dla oka, estetyczna, spójna pod względem grafiki i kolorystyki. Profesjonalnie zaprojektowana strona internetowa powinna mieć dobrze przemyślany i określony zamysł wizualny. W tym przypadku zasada „mniej znaczy więcej” zazwyczaj sprawdza się najlepiej. Aspekt graficzny strony internetowej restauracji jest niezwykle ważny i często gra kluczową rolę w jej odbiorze. Dlatego warto zachować prostotę i konsekwencję, dzięki czemu całość będzie spójna i wzbudzi zaufanie odbiorcy. Identyfikacja wizualna obejmuje również logo restauracji – powinno być ono dobrze wyeksponowane na stronie oraz spójne z resztą treści. Ważnym aspektem, na który trzeba zwrócić uwagę, jest jakość grafik – muszą być one jak najlepszej jakości, wizualnie estetyczne i w przypadku zdjęć dań, po prostu apetyczne.
3. Funkcjonalność

        Każda strona internetowa, również strona restauracji, musi być przyjazna dla odbiorców pod względem funkcjonalności. Strona nie powinna być zbyt przeładowana niepotrzebnymi treściami, musi być przejrzysta, prosta w obsłudze i intuicyjna, tak, aby każdy mógł bez najmniejszego problemu z niej korzystać oraz znaleźć na niej potrzebne informacje. Niezwykle istotną rolę gra łatwość w nawigacji, czyli poruszaniu się na stornie internetowej — menu powinno być przejrzyste i logiczne, a obsługa i poruszanie się po stronie łatwe i przyjemne. Warto też pamiętać, że coraz więcej osób korzysta z różnych urządzeń mobilnych, w związku z czym trzeba pamiętać, aby strona była responsywna i działała równie sprawnie na telefonach czy tabletach. Dzięki temu strona będzie funkcjonalna i przyjazna odbiorcom
4. Unikalne treści

        Dobra strona internetowa to także treści, które na niej znajdziemy i ich jakość. Muszą być one oryginalne i unikatowe, zaciekawiać użytkowników i przyciągać uwagę. Kluczową zasadą jest „jakość, nie ilość”. Oczywiście, treści nie może być za mało, jednak przy ich tworzeniu należy przede wszystkim skupić się na jakości, unikalności i poprawności językowej. Zamiast ogólnikowych opisów warto w treści podkreślić, co sprawia, że restauracja jest wyjątkowa, opisać historię oraz charakter miejsca. Dobra treść to taka, która jest zwięzła, unikatowa i rzetelna. Dzięki tym cechom przyciągniemy uwagę i zatrzymamy odbiorcę, jak również podkreślimy swój profesjonalizm w jego oczach i wzbudzimy zaufanie. Takie treści pomogą również w pozycjonowaniu strony, dzięki czemu pojawi się ona wysoko w wynikach wyszukiwania.

Nakatomi - by Twoja restauracja ....

Jesteśmy po to, byś nie musiał tym samochodzikiem jeździć do swojej restauracji. Powierz nam
stworzenie strony internetowej dla Twojej restauracji, daj swobodę w marketingu restauracji, a już nigdy na ten samochodzik nie spojrzysz. 
5. Kluczowe informacje na stronie restauracji

         Strona internetowa restauracji powinna dostarczać potencjalnemu klientowi wszystkich niezbędnych informacji już od samego początku. Uporządkowany i logiczny układ powinien prowadzić odbiorcę do najważniejszych dla niego treści zawartych na stronie. Dane kontaktowe, menu oraz stopka z najważniejszymi informacjami o restauracji. Jednym z najważniejszych punktów każdej restauracji jest zamieszczanie mapki ze wskazówkami dojazdu, opinii klientów oraz godzin otwarcia. Uwydatniając najważniejsze treści, pozwalamy użytkownikom strony w szybki i bardzo intuicyjny sposób dotrzeć do najbardziej interesujących ich informacji. Nie zapominajmy o CTA, czyli Call to Actions. Wezwanie do działania, komunikaty pojawiające się na stronie zwiększają zaangażowanie i potrafią skłonić użytkownika do konkretnego, wcześniej zaplanowanego przez nas działania
6. Nowoczesność i elastyczność

        Pamiętając o tych dwóch rzeczach, jesteśmy w stanie na dłużej przykuć uwagę potencjalnego klienta. Zainteresowanie użytkowników z pewnością wzbudzi obecność różnego rodzaju multimediów, dobrze zaprojektowane grafiki, animacje oraz krótkie filmy. Nie należy zapomnieć o dopasowaniu odpowiednich komunikatów pojawiających się na stronie pod konkretnych odbiorców. W zależności od charakteru strony, uwzględniając najbardziej przydatne dla niej elementy, możesz zamieścić: formularz kontaktowy, LiveChat, dynamiczne banery, zapis do newslettera informującego o nowościach w menu oraz wiele innych, przydatnych dla potencjalnych klientów funkcji. Elastyczność strony internetowej to nic innego jak możliwość szybkiej jej edycji na każdym etapie rozwoju strony, jak i restauracji. Warto sprawdzać zachowania użytkowników i dopieraj do niego najbardziej przydatne funkcje.
7. SEO stron dla restauracji

         Nawet najlepiej zaprojektowana strona nie przyciągnie klientów, gdy nie będzie ona dla nich widoczna w wynikach wyszukiwarek internetowych. Problem ten rozwiąże zoptymalizowanie strony, poprawienie jej widoczności pod konkretne frazy wyszukiwane przez użytkowników, czyli potencjalnych gości. W tym celu przydatne są wtyczki pod konkretny CSM i dobranie odpowiednich słów kluczowych. Odpowiednie frazy to najistotniejszy element w tworzeniu i późniejszym prowadzeniu strony. Należy też zwrócić uwagę na odpowiednie metadane zamieszczane na stronie. Istotnym elementem pod kątem SEO może być prowadzenie bloga restauracji, dzięki któremu nasze działania będą trwalsze i bardziej efektywne. Prowadząc zoptymalizowane działania pod kątem SEO, możemy być pewni, że potencjalni klienci nie przeoczą żadnych treści dotyczących naszych działań.
8. Optymalizacja strony

        Zoptymalizowana strona internetowa jest przejrzysta i użyteczna nie tylko dla użytkowników, ale również dla wyszukiwarek internetowych. Odpowiednie przygotowanie metadanych na stronie www wzmocni naszą pozycję w wyszukiwarkach internetowych. Odpowiednie tytuły podstron, opisy, nagłówki i treści, dobrze wypływają na optymalizację całej strony. Strony restauracji, które długo się wczytują, są obciążone, automatycznie obniżają swoją pozycję w ogólnym rankingu stron. Niezwykle ważny zatem jest dobór odpowiednich multimediów, zdjęć, treści oraz innych elementów strony, które nie będą kolidować ze wcześniej włożoną pracą w jak najlepsze wypozycjonowanie strony. W tym celu przydanym staje się dobrze dobrany CMS, który pozwoli nam na szybką, łatwą ewentualną modyfikację wcześniej zamieszczonych treści 
9. Analiza i statystyka

         Istotną kwestią w optymalizowaniu grupy odbiorców klientów restauracji jest analiza i kontrola jej użytkowników na stronie. Jednym z najpopularniejszych i bezpłatnych narzędzi przeznaczonych ku temu jest Google Analytics. Zrozumiały i przejrzysty sposób na przedstawienie statystyk i danych o osobach będących na stronie. Są to przydatne informacje ukazujące np. liczbę odwiedzin, czego klienci szukają na stronie, czy też jak się dostali na nią. Analytics wspomaga kierowanie działaniami firmy w zachęcaniu gości do odwiedzin restauracji. Dlatego korzystnym rozwiązaniem jest zaprojektowanie strony internetowej tak, aby była dostosowana do podłączenia tego narzędzia, lub jakiegokolwiek innego z zewnątrz. Istnieją odpowiednie kody albo wtyczki CMS, które pozwalają w banalny sposób zintegrować Google Analytics ze stroną internetową. 
10. Bezpieczeństwo

        Ostatnią, lecz nie najmniej ważną cechą dobrej strony internetowej dla restauracji jest jej bezpieczeństwo oraz wymogi prawne. Mowa tu o zabezpieczeniu zarówno domeny, jak i odwiedzających. Istotne jest, by strona była stabilna, nie zawieszała się, szybko ładowała i zawsze była dostępna, co zapewnia solidny hosting. Niezwykle ważną cechą każdej strony jest certyfikat SSL, który zapewnia bezpieczeństwo i jej poufność w trakcie rezerwowania stolika, zamawiania jedzenia, czy płatności za nie online szyfrując dane. Strony, które posiadają SSL i są bezpieczne, w domenie, mają https. Dodatkowo każdy z użytkowników chciałby znać regulamin funkcjonowania strony czy też zamawiania jedzenia. Dlatego nie można zapomnieć o tak istotnych rzeczach, jak regulamin, polityka prywatności oraz wymagane informacje o ciasteczkach.

Poznajcie nasze projekty stron dla restauracji

Tworzymy unikatowe projekty oparte o każdy dostepny na rynku silnik. Nie tylko zbudujemy Twoją stronę internetową, napiszemy dla niej unikatowe teksty, ustawimy SEO, zrobimy zdjęcia, wypozycjonujemy stronę a co najlepsze wypromujemy Twoją restaurację. 
Copyright (c)2014-2018, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem