2. Facebook
Tworząc zestawienie najlepszych portali społecznościowych, po prostu nie można byłoby pominąć Facebooka. Jak wiadomo, platforma ta dawno przestała już być tylko narzędziem kontaktowym dla osób prywatnych. Obecnie niemal każda firma posiada swój fanpage – można powiedzieć, że jest to wręcz wymóg, jeśli chcemy utrzymać się na rynku, budować wizerunek przedsiębiorstwa idącego z duchem czasu oraz pozyskać zaufanie konsumentów. Za pośrednictwem tego portalu możemy m.in.: w łatwy i przystępny sposób prezentować nowe produkty, usługi i oferty, budować trwałą relację z klientami i prowokować ich do angażowania się w życie firmy, a także pozyskiwać recenzje i rekomendacje. Wielką zaletą wykorzystywania Facebooka w charakterze narzędzia marketingowego jest fakt, iż jest on darmowy i bardzo łatwy w obsłudze, a przy tym niezwykle skuteczny. W dodatku nasze reklamy pojawiają się w strumieniu aktywności znajomych naszych fanów, co zmniejsza prawdopodobieństwa ich zignorowania lub przeoczenia.