Agencja PR

Zależy Ci na zbudowaniu silnej marki, chcesz ocieplić wizerunek swojej marki, a może potrzebujesz pomocy w rozwiązaniu kryzysowej sytuacji? W takim przypadku niezbędna jest agencja PR, czyli wyspecjalizowana firma, która zadba o stworzenie pozytywnej reputacji Twojej firmy.
Nakatomi agencja marketingowa
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image
AXN Agencja Marketingowa Warszawa
MANTA Agencja Marketingowa Warszawa
AGORA Agencja Marketingowa Warszawa
PZU Agencja Marketingowa Warszawa
DEKPOL Agencja Marketingowa Warszawa
CONTINENTAL Agencja Marketingowa Warszawa
DB Agencja Marketingowa Warszawa
MEDICOVER Agencja Marketingowa Warszawa
MTV Agencja Marketingowa Warszawa
AKADEMIA Agencja Marketingowa Warszawa
BUBBLES Agencja Marketingowa Warszawa
ATELIER Agencja Marketingowa Warszawa
NO

Agencja PR – Public Relations

Agencja PR Nakatomi oferuje kompleksowe usługi z zakresu Public Relations. Działamy na rynku od 2014 roku tworząc strategie PR-owe, przygotowując komunikację z klientami i kontrahentami, reagując na sytuacje kryzysowe i wiele więcej.

Public Relations jest jedną z najbardziej złożonych aspektów firmy. Należy wziąć pod uwagę wciąż zmieniające się normy społeczne, trendy i wartości odbiorców marki. Jeśli chcesz zbudować swój PR na solidnych filarach i zadbać o wizerunek swojej marki, postaw na specjalistów. Unikniesz w ten sposób błędów, którym łatwiej jest zapobiegać niż je naprawić, a także zbudujesz długotrwałą relację z otoczeniem firmy i jej klientami.

Dlaczego działania PR są potrzebne Twojej firmie?

Najważniejszym celem działań PR jest utrzymanie pozytywnego wizerunku marki i zachowanie korzystnych relacji z opinią publiczną, potencjalnymi klientami, pracownikami, inwestorami oraz innymi zainteresowanymi osobami.

Agencja Public Relations dba także o strategiczne procesy komunikacji, które następnie są wykorzystywane do budowania silnej relacji, np. na linii marka-klient.

Nowoczesny PR opiera się na analityce, strategicznym planowaniu i doradztwie. Dzięki temu możliwe jest dostrzeżenie licznych zalet z działań z zakresu Public Relations:

  • Wpływ na konkretną grupę i jej opinie
  • Przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów
  • Budowanie pozytywnego wizerunku marki
  • Zwiększenie zainteresowania produktem, usługą bądź marką
  • Skuteczna obrona produktów, które ucierpiały w wyniku negatywnej prasy lub czarnego PR
  • Zwiększenie świadomości i wiarygodności marki
  • Krótko- i długoterminowe pozyskiwanie potencjalnych klientów
  • Uzyskanie pozycji lidera danego sektora
Agencja PR
szare z białym prawa góra - marketing szeptany
białe z czerwonym prawy dół prawy - Agencja Marketingowa Warszawa

Jak agencja Public Relations może pomóc Twojej firmie?

Nasza agencja Public Relations zapewnia sukces w komunikacji z różnymi grupami odbiorców. W tym celu specjaliści wykorzystują dostępne narzędzia, które są dopasowane w sposób indywidualny. Dobrym przykładem są merytoryczne i ciekawe treści, dzięki którym odbiorcy mają szansę nawiązać relację z marką – poprzez poznanie historii, pracowników, produktów czy usług.

Przemyślana i skutecznie prowadzona komunikacja ma ogromny wpływ na sprzedaż, dlatego agencja PR zajmuje się zarówno poprawą wizerunku, jak i zwiększeniem zysków. Dzięki temu firma może zyskać wielopoziomową przestrzeń do pozyskiwania klientów.

Tak naprawdę działanie agencji PR jest jeszcze szersze, bo odpowiada za kontakty z mediami, przygotowuje komunikaty prasowe, komentarze eksperckie, a także oświadczenia. Specjaliści z zakresu Public Relations tworzą również przemówienia i dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Z pomocą agencji Public Relations zwiększa się sieć kontaktów biznesowych, dzięki czemu odbiorca dowie się, czym zajmuje się dana marka, jaka jest jej misja i wizja. Jednocześnie firma zacznie wzbudzać zaufanie – tak samo, jak oferowane produkty czy usługi.

Agencja PR

Integracyjna

Jedną z najważniejszych funkcji agencji PR jest budowanie kontaktów z otoczeniem. Do tego grona można zaliczyć potencjalnych klientów, stałych kupujących, a nawet jednostki samorządowe i rządowe. W takim przypadku celem funkcji integracyjnej jest nawiązanie siatki kontaktów gospodarczo-biznesowych.

Agencja PR

Koordynacyjna

Agencja Public Relations dba o koherencyjność komunikacji i działań marketingowych. Dzięki temu konsumenci zdobywają zaufanie do marki i przywiązują się do niej. W tym celu wykorzystujemy kampanie 360 stopni, które poprzedza dokładna strategia dbająca właśnie o skoordynowane działania.

Agencja PR

Komunikacyjna

Polega to na planowaniu komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem. W tym celu wykorzystywane są odpowiednie narzędzia i analizy typu SWOT. Przykładem komunikacji PR-owej są zarówno notki prasowe, jak i posty dotyczące działań w otoczeniu marki w mediach społecznościowych.

Agencja PR

W jaki sposób agencja PR kreuje wizerunek marki w Internecie?

Badania wskazują, że dorosły człowiek spędza w Internecie min. 3 godzin dziennie. Te liczby ciągle rosną, dlatego też to oczywiste, że dziś w kreowaniu wizerunku marek i firm konieczne jest wykorzystywanie potencjału Internetu.

Profesjonalna agencja PR prowadzi i bada komunikację marki w sieci, a także wpływa na jej pozytywny odbiór.

Wykorzystanie tych wszystkich narzędzi, jakie daje Internet do budowania wizerunku marki, wymaga wiele czasu, ale też wiedzy i doświadczenia. Dlatego też wiele firm decyduje się na skorzystanie z pomocy zewnętrznych agencji PR i marketingowych.

Najważniejsze jest to, aby agencja Public Relations kontrolowała, by wszystkie działania w Internecie skupiały się wokół tych samych wartości, które odgrywają istotną rolę dla marki. Spójna komunikacja prowadzi do realizacji celów i ułatwia kontrolowanie pozytywnego wizerunku marki.

Pamiętasz stwierdzenie – kogo nie ma w Internecie, ten nie istnieje? To prawda znana od lat, która w ostatnich latach stała się mottem wielu marek. W dodatku jest zgodna także z branżą Public Relations. Budowanie wizerunku Twojej firmy w Internecie to najlepszy sposób na to, aby zaistnieć w podświadomości klientów. Dotyczy to dziś niemal każdej branży.

Storytelling

Influencer marketing

szare z czerwonym - lewa góra - Agencja Marketingowa Warszawa
gray-curve-bottom

Jakie są etapy współpracy z agencją Public Relations?

Myślisz o tym, aby rozpocząć współpracę z agencją PR? W takim razie koniecznie przekonaj się, o tym, jak będzie krok po kroku ona przebiegała. Pamiętaj, że każdego klienta traktujemy indywidualnie i zależy nam na elastycznym podejściu, dlatego też napisz do nas lub zadzwoń, abyśmy mogli dopasować nasze usługi do Twojego trybu pracy, Twoich oczekiwań i specyfiki Twojej branży. Poznaj kilka najważniejszych etapów współpracy, które ceni nasza agencja PR.

1. Brief i poznanie marki

Zazwyczaj współpracę zaczynamy od zrozumienia Twoich potrzeb i oczekiwań. Świetnie do tego sprawdza się brief, więc zachęcamy do wypełnienia go. Dzięki temu dowiemy się więcej na temat Twojej marki czy produktów, jakie oferujesz. Alternatywą jest spotkanie bezpośrednie lub kontakt telefoniczny. Stawiamy na komunikację, bo wiemy, że jest ona sekretem każdej udanej kampanii i współpracy.

Nasza agencja Public Relations pomaga skutecznie budować świadomość odbiorców na temat Twojej marki i produktów, jakie oferujesz. To dzięki nam będziesz w stanie osiągnąć każdy cel biznesowy – a wszystko zaczyna się od rozmowy z przedstawicielami marki i wypełnienia poprawnie briefu.

Agencja PR Nakatomi

2. Spotkanie z klientem

Spotkanie twarzą w twarz to świetny sposób na jeszcze lepsze zrozumienie, jakie są oczekiwania względem naszej współpracy. Dlatego nasza agencja PR ceni sobie zaufanie i budowanie długotrwałych relacji z klientem, a w tym zdecydowanie pomaga spotkanie na żywo. Oczywiście nie mamy problemu także z innymi formami komunikacji. Tym bardziej że współpracujemy z firmami z całej Polski i nie tylko.

Dzięki rozmowie jesteśmy w stanie lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania naszych klientów, a także skonfrontować to, co zostało zawarte w briefie. Wspólnie możemy też stworzyć misję i wizję Twojej marki, aby skutecznie dotrzeć do odbiorców. Zawsze celem jest sukces Twojej marki.

Agencja PR Nakatomi

3. Indywidualne dopasowanie oferty

Kiedy już poznamy Twoje oczekiwania, zabieramy się do pracy. Pierwszym bardzo ważnym etapem jest zawsze stworzenie dedykowanej oferty. Nasza agencja PR nie działa według szablonów, specyfika Twojej marki i Twoje potrzeby kształtują działania, jakie będziemy podejmować. Naszym zdaniem to najlepsza droga do tego, aby osiągnąć wszystkie ustalone cele biznesowe.

Następnie drogą e-mailową lub poprzez kontakt bezpośredni dostarczamy również informacje na temat tego, jakie rozwiązania proponujemy podjąć. Ważnym punktem staje się również przedstawienie prognozowanych efektów, które są zgodne z rzeczywistością, a nie z naszymi nadziejami.

Agencja PR Nakatomi

4. Akceptacja lub modyfikacja pomysłów

Cała magia rozpoczyna się dopiero tutaj. Kiedy zapoznasz się z naszą ofertą i propozycjami, jakie oferujemy, możemy przejść do podpisania umowy i faktycznego rozpoczęcia współpracy.

Jeśli jednak masz jakieś własne propozycje lub coś w naszej ofercie wzbudziło Twoje wątpliwości, to koniecznie zgłoś to nam właśnie na tym etapie. Dzięki temu będziemy mogli szybko wprowadzić niezbędne poprawki i dostosować strategię do Twoich oczekiwań. Bardzo zależy nam na tym, aby każda ze stron była zadowolona z ustalonych celów i rozwiązań, które będą wdrażane w kolejnych etapach współpracy.

Agencja PR Nakatomi

5. Wdrożenie ustalonych rozwiązań

Na tym etapie bierzemy się za właściwą pracę, czyli budowanie świadomości, pozycji i zaufania wobec Twojej marki. Jesteśmy efektywni i skuteczni dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu. Taka agencja public relations, jak nasza to klucz do tego, aby Twoja firma, jak najszybciej zaczęła zauważać pozytywne efekty, w tym budowanie pozytywnych skojarzeń związanych z Twoją marką.

Dbamy o sprawne działanie zgodnie z wcześniej ustaloną strategią, ale przy tym wszystkim cały czas trzymamy rękę na pulsie i w razie potrzeby reagujemy, aby uzyskany rezultat pozwolił na realizację ustalonych celów biznesowych. Stawiamy na terminowość i nie tracimy czasu – działamy dla naszego wspólnego sukcesu.

Agencja PR Nakatomi

5. Sprawdzenie efektywności rozwiązań

Nie zapomnij, że profesjonalna agencja PR to taka, która stawia również na kontrolę wdrażanych pomysłów i zadań. Działania związane z public relations to rozbudowana sieć czynności i konieczność realizowania mniejszych celów. Dlatego też niezwykle ważne jest monitorowanie efektów na każdym etapie pracy.

Podczas naszej pracy wykorzystujemy narzędzia do zarządzania procesami, które pozwalają nam również na dokonywanie oceny zrealizowanych zadań. Kontrolujemy również wyniki kluczowych wskaźników, aby móc przygotować audyt z przeprowadzonych przez nasz zespół działań.

Agencja PR Nakatomi
-gray-curve-top
agencja PR

Skuteczna agencja PR
Czyli jaka?

Najlepsza agencja Public Relations to skuteczna agencja. Jednak co to w ogóle oznacza? Tak naprawdę każda firma ma nieco inną definicję tego sformułowania. Specjaliści PR powinni wręcz wejść do świata marki, bo to najlepszy sposób, żeby zrozumieć jej problemy.

Wtedy też agencja PR staje się nie tylko doradcą, ale wręcz partnerem, którego celem jest wykreowanie sposobu postrzegania marki zgodnego z Twoimi oczekiwaniami. Śmiało można porównać nas nawet do wysłanników marki.

Co jeszcze świadczy o tym, że agencja PR jest skuteczna? Bogate portfolio, doświadczony i kompetentny zespół pracowników, chwalenie się wynikami, np. w postaci case studies oraz cennik zgodny z zakresem usług. W perspektywie dłuższej współpracy duże znaczenie ma również sposób komunikacji oraz czas oczekiwania na odpowiedź.

Oceń także takie aspekty, w jaki sposób agencja Public Relations kreuje własną markę. To wszystko pozwoli Ci określić, nie tylko czy agencja jest skuteczna, ale też, czy warto rozpocząć z nią współpracę.

Agencja Marketingowa Warszawa Nakatomi - Globalny zasięg
gray-curve-bottom

Jak agencja PR mierzy skuteczność swoich działań?

Profesjonalna agencja PR zajmuje się mierzeniem skuteczności podjętych działań. Zawsze kluczową rolę odgrywa przeanalizowanie kilku przydatnych wskaźników. Jakich? Oto te podstawowe:

  • liczba publikacji na temat marki, produktów itp.,
  • zasięgi w Social Mediach, w Google itd.,
  • w SM istotne stają się takie wskaźniki jak liczba postów, lajków, komentarzy itd.,
  • wskaźnik efektywności określający skuteczność działań, czyli KPI jest bardzo ważny, jednak przybiera on różne formy w zależności od branży, np. podczas organizowania eventu, wskaźnikiem KPI będzie liczba zaproszony gości, która zdecydowała się wziąć udział w wydarzeniu, a podczas konferencji liczba dziennikarzy,
  • liczba publikacji w wysokozasięgowych mediach dopasowanych pod względem tematycznym do marki i branży,
  • wykorzystanie wskaźników CTR/OR,
  • analiza treści w mediach i ich efektów oraz zasięgu,
  • ważną rolę odgrywa również wydźwięk treści i działań promocyjnych wokół marki.

Pamiętaj, żeby zwracać uwagę nie tylko na dane liczbowe. Profesjonalna agencja Public Relations ma na celu przede wszystkim poprawić wizerunek marki lub przedsiębiorstwa, wzmocnić jego pozycję w branży, ukazać, jakimi wartościami się kieruje, a także wpłynąć pozytywnie na social impact i SEO impact. Dlatego też wskaźniki wizerunkowe związane ze skojarzeniami czy wskaźniki związane ze świadomością na temat marki również są niezwykle istotne.

Agencja PR
czerwone z szarym lewa gora - agencja marketingowa warszawa
kampanie marketingowe w Polsce - tło 2

Jak agencja PR wpływa na pozytywny wizerunek marki?

1. Kreuje wizerunek marki

Warto podkreślić, że odpowiadamy za tworzenie realizowanie strategii wizerunkowej. Opracowujemy także know-how, aby zmaksymalizować efekty nowych kampanii. W tym celu wykorzystujemy nowoczesne narzędzia, dzięki którym konkurencja z pewnością Cię nie doścignie.

Kreujemy wizerunek marek, instytucji oraz osób publicznych. Ten długofalowy proces wymaga przemyślanych działań, bo tylko w ten sposób przekaz dotrze do odbiorców, a przede wszystkim odniesie oczekiwany skutek.

Dlatego przez cały ten czas ściśle współpracujemy z klientem, co pozwala na jeszcze skuteczniejsze zrozumienie założonych celów, a także podjęcie odpowiednich działań PR. Dbamy o komunikacji wizualnej, branding, języka wypowiedzi, częstotliwość kontaktowania się z otoczeniem oraz budowanie wizerunku kluczowych osób.

Agencja PR Nakatomi

2. Social Media Marketing

Social Media Marketing to działania PR, które pozwalają budować zaangażowanie w mediach społecznościowych. Tworzymy przekaz wzmacniający lojalność odbiorców tak, aby byli żywo zainteresowani marką. Agencja Public Relations dba także o stały kontakt z Twoimi potencjalnymi odbiorcami, co również jest kluczem do sukcesu sprzedażowego.

W przypadku poprawy wizerunku w mediach społecznościowych nie jest ważna liczba osób obserwujących czy polubień. Kluczowe znaczenie ma angażująca treść docierająca bezpośrednio do grupy docelowej.

Social Media Marketing

3. Komunikacja kryzysowa

Nasza agencja PR dbamy o prawidłową komunikację kryzysową poprzez odnalezienie źródła problemu, przygotowanie scenariusza kryzysowego, a także wzorów oświadczeń dla poszczególnych mediów. Jednocześnie mierzymy wyniki podjętych działań i rozwój kryzysu. Proponujemy także działania dopasowane do sytuacji.

W sytuacjach kryzysowych najważniejszy jest spokój, doświadczenie oraz dość szybka reakcja. Niezbędne jest też stosowanie komunikacji kryzysowej oraz działań PR, które pozwolą ograniczyć negatywne skutki.

Jako agencja Public Relations proponujemy audyt początkowej sytuacji, dokładne opisanie interesariuszy oraz grup dotkniętych kryzysem. Następnie przygotowujemy strategię kryzysową, która obejmuje: wzory odpowiedzi przygotowane do zamieszczenia w mediach społecznościowych, manual kryzysowy i scenariusz kryzysowy.

Komunikacja kryzysowa

4. Influencer marketing

Profesjonalna agencja Public Relations organizuje coraz częściej kampanie we współpracy z influencerami i celebrytami. Jednocześnie pomagamy klientom w odnalezieniu ambasadorów dopasowanych do potrzeb marki. Zajmujemy się także przygotowaniem kreatywnych kampanii, które zaprocentują pozyskaniem nowych klientów.

W tym celu porównujemy grupę docelową influencerów z charakterystyką odbiorców poszczególnych marek. Bierzemy także pod uwagę sposób pracy, wygląd, charakter oraz treści udostępniane przez danego twórcę, aby był maksymalnie dopasowany do celów kampanii.

Influencer marketing to jeden z najchętniej wybieranych działań PR ze względu na duży wpływ internetowych twórców na wybory współczesnych użytkowników. Pozwala to na poprawę wizerunku marki i świetnie sprawdza się do promowania własnych produktów i usług.

Influencer marketing

5. PR korporacyjny

Zajmujemy się również budowaniem PR korporacyjnego zarówno dla międzynarodowych marek, jak i lokalnych przedsiębiorstw. W tym celu tworzymy przestrzeń, w której klient staje się najważniejszym bohaterem.

Wykorzystujemy do tego brand stories, bo każda marka ma unikalną i autentyczną opowieść, którą warto opowiedzieć. Wystarczy jedynie ją znaleźć, a wtedy z pewnością dostrzeżesz efektywność tego typu działań.

Dbamy o to, żeby storytelling był nie tylko wciągający, ale przede wszystkim dopasowany do różnych grup docelowych. Jednocześnie jako agencja Public Relations skupiamy się na wszystkich jednostkach, które są skupione wokół promowania marki. Dotyczy to m.in. pracowników, klientów, mediów, ekspertów, inwestorów, instytucji oraz partnerów biznesowych.

PR korporacyjny

6. Brand PR

Tworzymy kompleksowe strategie komunikacji dla marek. PR produktowy to najlepszy sposób na skuteczne wprowadzenie nowego produktu, usługi bądź marki na nowy rynek. Agencja Public Relations zaczyna pracę od komunikacji z grupą docelową oraz osób, które mają zmienić sposób postrzegania brandu naszych klientów. W ten sposób możemy ustabilizować pozycję marki na rynku i zwiększyć jej wiarygodność.

Do prowadzenia działań z zakresu Brand PR wykorzystujemy analizę SWOT marki, tworzymy strategię komunikacji, budujemy jej wizerunek, współpracujemy z mediami, ambasadorami oraz liderami opinii. Włączamy w to także reklamę dopasowaną do grupy docelowej.

Brand PR

7. Wewnętrzny PR

Dobre relacje, sprawna komunikacja z pracownikami i dbanie o poprawny wizerunek wewnątrz firmy są równie ważne, co zewnętrzna komunikacja. Tym bardziej że zadowolony pracownik to jedna z najlepszych reklam i rekomendacji. Zadbamy o to, żeby pozytywny obraz Twojej firmy – wewnątrz i na zewnątrz stał się prawdziwą wizytówką Twojej firmy.

Pracujemy nad wewnętrznym PR poprzez budowanie relacji na linii pracodawca i pracownik, wzbudzania poczucia solidarności względem współpracowników i organizacji, a także umożliwienie pracownikom wpływu na życie organizacji. Jednocześnie wykorzystane narzędzia będą spójne ze wszystkimi innymi działaniami PR. Tym samym pozwoli to na spójne kreowanie pożądanego wizerunku firmy. W tym celu skorzystamy z m.in. elektronicznej poczty, sprawozdań i raportów, okolicznościowej korespondencji, periodyków firmowych oraz drukowanych materiałów.

Wewnętrzny PR

8. SEO PR

Budowanie pozytywnego wizerunku marki w Internecie to bardzo ważny aspekt Public Relations. Szczególnie wtedy, gdy chcesz zaistnieć w świadomości odbiorców z pokolenia Z. Dlatego niezbędny jest SEO PR, który łączy komunikację z zakresu PR, a także działania SEO. W ten sposób wspierasz pozycjonowanie stron oraz marki w Internecie dla wybranych fraz kluczowych. Ze względu na budowanie pożądanego PR istotne jest wybieranie witryn pod względem wartości wizerunkowej.

Celem SEO PR jest efektywne zamieszczanie informacji prasowych z linkami zwrotnymi, a także dodawanie ich na stronach internetowych o wysokiej ocenie pod względem pozycjonowania. Nasi specjaliści z agencji PR proponują także doradztwo w zakresie PR oraz SEO.

Agencja PR Nakatomi

Nasz Zespół

Marketing Szeptany

Małgorzata Laskowska-Olender

Europa
Marketing Szeptany - Jade Kochmanski

Jade Kochmanski

USA i Kanada
Marketing Szeptany - Julia Moro

Julia Moro

Australia i Nowa Zelandia
Marketing Szeptany - Van Sterling

Van Sterling

Ameryka Południowa
szare z białym prawa góra - marketing szeptany

Skontaktuj się z nami

zespół

    nakatomi

    Jesteśmy międzynarodową agencją marketingową zajmującą się kompleksowymi kampaniami B2B oraz B2C.

    Nakatomi® – We create your future.

    Accredited Agency
    clutch
    Good Firms
    Top PPC Company
    Accredited Agency
    clutch
    Good Firms
    Top PPC Company

    Nakatomi® – All rights reserved

    footer
    Agencja Marketingowa Warszawa - footer