Certyfikaty Google Ads – czy warto?

8 lutego 2022
https://nakatomi.pl/wp-content/uploads/2022/02/Certyfikaty-Google-Ads-1280x880.jpg

Chyba każdy początkujący marketingowiec zastanawiał się, czym są certyfikaty Google Ads i czy opłaca się je zrobić. Czy zdobędę po nich tajemną wiedzę Google, dzięki czemu bez problemu poprowadzę każdą kampanię, a pracodawcy będą wręcz pchać się drzwiami i oknami po nasze umiejętności? Jaki mają realny wpływ na nasz rozwój? Który z nich warto zrobić, a z którym możemy poczekać?

 

Darmowy kurs Google Ads

W sieci można znaleźć całą masę kursów odnoszących się do panelu reklamowego Google Ads – zarówno płatnych, jak i tych darmowych. Widząc, jak duże jest zapotrzebowanie na takie treści, samo Google udostępniło specjalną platformę Skillshop. Posiada ona bazę różnego rodzaju szkoleń związanych z ich produktami, między innymi takimi jak Google Ads, Google Analytics, Google Marketing Platform czy Youtube. Niektóre podzielone są na kilka kategorii oraz po zdaniu egzaminu, oferują certyfikaty.

 

Rodzaje certyfikatów

Certyfikaty Google Ads oferowane przez platformę:

Część materiału pokrywa się pomiędzy nimi, co sprawia, że czas przejścia kursów przygotowujących do egzaminu znacznie się skraca. Z nich wszystkich najbardziej wartościowy był ten ostatni, dotyczący pomiaru skuteczności reklam, ponieważ rzeczywiście wiedza z niego może przydać się w optymalizacji naszych kampanii. Był on również tym najtrudniejszych, ponieważ wymagał zdecydowanie więcej analizowania, niż czystej teorii.

 

Certyfikaty Google Ads – odpowiedzi

W celu uzyskania certyfikatu (który swoją drogą ważny jest jedynie rok, a po tym czasie musimy podejść do egzaminu ponownie) należy w większości przypadków zdobyć minimum 80% poprawnych odpowiedzi. Czy jest to dużo? Dla kogoś kto podchodzi do niego pierwszy raz zapewne tak. Mówimy tu jednak o osobach bez większego doświadczenia, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w pracy z reklamami.

Należy wziąć pod uwagę to, że niektórzy marketerzy mogą polec na pytaniach, które nawiązują do tego, co zostało przedstawione na kursie. Z czego to wynika? Pytania jak i odpowiedzi bardzo ściśle związane są z tym, co przeczytaliśmy podczas dostępnego „samouczka”.

Trzeba tutaj jednak brać pod uwagę to, że każdy kto miał do czynienia z jakimikolwiek płatnymi kampaniami wie, że teoria, a praktyka to bardzo często zupełnie inne światy. To co zgodnie z książkami powinno być idealnym rozwiązaniem każdego problemu jaki napotykamy w panelach, potrafi nijak mieć się do rzeczywistości. Zalecam w związku z tym czujność i porządne notatki na temat elementów, które nie do końca odpowiadają naszym codziennym działaniom.

 

Mam certyfikat – co teraz?

Przechodząc przez wszystkie etapy szkolenia dowiesz się wiele o możliwościach reklamowych Google. Czy przygotuje Cię to do przeprowadzenia kampanii? Tak, jednak w bardzo małym stopniu. Czeka Cię dużo teorii, z czego niektóre informacje są zupełnie zbędne (choć pojawiają się o nie pytania na egzaminie).

Początkujący mogą zatem być przytłoczeni ilością tekstu jaką mają do przyswojenia i zapamiętania. Google powinno dołożyć więcej nieco trudniejszych przykładów, które lepiej pozwolą zrozumieć zasady działania narzędzia oraz to, jaki wpływ na ostateczne wyniki mają podejmowane przez nas decyzje. W trakcie całej ścieżki edukacji z platformą Skillshop, tego brakuje najbardziej.

 

Korzyści z posiadania certyfikatu Google Ads

Najważniejszym oczywiście jest potwierdzenie posiadania umiejętności w danym obszarze reklamowym. W momencie kiedy nasz potencjalny przyszły pracodawca nie jest w stanie zweryfikować portfolio na etapie przeglądania CV, dostaje jasną informację, że spędziliśmy trochę czasu nad przyswojeniem chociaż podstawowych informacji.

Na „plakietkach”  zyskuje również agencja, która nas zatrudnia. Posiadanie certyfikowanych specjalistów w obszarze Google Ads jest jednym z wymogów, jakie stawiane są przy próbie uzyskania statusu Partnera Google.

 

Inne certyfikaty Google

Drugim popularnym certyfikatem z domu Google jest Indywidualna Kwalifikacja Analytics. Jeśli chodzi o to, co Google przedstawił nam w trakcie bezpłatnego kursu – w końcu realne działania.

Poza dostępem do nagrań mamy podgląd do Analyticsa należącego do Google Merchant Store. Daje to ogromne możliwości, ponieważ możemy obserwować i analizować wyniki prawdziwego, „żyjącego” konta (czyli tego, czego nie doświadczyliśmy w przypadku certyfikacji Google Ads). Należy zwrócić również uwagę na wiele ćwiczeń, które odbywają się bezpośrednio w panelu.  Wszystko to składa się na to, że zdobywamy wiedzę, która realnie przydaje nam się w późniejszej pracy.

Przechodząc do podsumowania. Certyfikaty Google Ads są dość zróżnicowane, więc w zasadzie każdy znajdzie coś dla siebie. Czy warto je zdobyć? Jeśli jesteś dopiero na początku swojej przygody z systemami Google lub chcesz potwierdzić swoje umiejętności to jak najbardziej. Jednak mając nadzieję, iż po ich zakończeniu będziesz specjalistą Google Ads – lepiej wybierz się na kurs.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (5 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
 
nakatomi

Jesteśmy międzynarodową agencją marketingową zajmującą się kompleksowymi kampaniami B2B oraz B2C.

Nakatomi® – We create your future.

Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company
Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company

Nakatomi® – All rights reserved

footer
Agencja Marketingowa Warszawa - footer