Gdzie opublikować artykuł sponsorowany

8 lutego 2022
https://nakatomi.pl/wp-content/uploads/2022/02/Gdzie-opublikowac-artykul-sponsorowany-1280x880.jpg

Artykuł sponsorowany to doskonała metoda budowania świadomość marki w sieci, ale także świetna droga do poprawienia widoczności swojej strony. Jednak gdzie najlepiej jest publikować artykuł sponsorowany aby nam pomógł, a nie zaszkodził?

 

Czym jest artykuł sponsorowany?

Jest to forma reklamy zamieszczanej w serwisie internetowym lub prasie. Polega na publikowaniu profesjonalnej treści o wysokiej dla czytelnika wartości merytorycznej i praktycznej, często pisanej przez redakcje danego serwisu lub na życzenie reklamodawcy. Tym co odróżnia artykuł sponsorowany od zwykłego artykułu, jest zawarcie grafiki, logotypu bądź linku promującego dany produkt czy usługę.

Treść powinna być natomiast interesująca dla czytelnika, czyli najlepiej odpowiadać na zadane przez niego w wyszukiwaniu pytanie. Weźmy za przykład osobę, która poszukuje nowego materaca do łóżka. W takiej sytuacji warto pomyśleć o takim artykule, w którym w delikatny sposób będziemy w stanie nawiązać do naszego sklepu z materacami. Taki tekst mógłby opowiadać wtedy np. o zdrowotnych korzyściach dla kręgosłupa, płynących z dobrze dobranego materaca.

Ważne jest, aby artykuł sponsorowany nie reklamował niczego w zbyt nachalny sposób, ponieważ to zwykle wzbudza u odbiorców skojarzenia z działaniem marketingowym, a co za tym idzie – dużą niechęć. Zgodnie z prawem prasowym, taki artykuł powinien być również oznaczony jako treść sponsorowana.

 

Jak wykorzystać potencjał artykułów sponsorowanych?

Aby wykorzystać w maksymalny sposób artykuł, warto przemyśleć jego budowę jeszcze przed napisaniem treści. Zastosowanie tutaj zasad SEO jest jednym z kluczowych elementów. Dowiedz się tutaj, jak pistać teksty pod SEO. Algorytmy wyszukiwarek wyłonią z setek danych w Internecie, tylko te najbardziej wartościowe dla szukającego. Dlatego warto jest o nich pamiętać.

Kolejnym elementem jest link building, czyli umieszczenie w treści artykułu linku zwrotnego do swojej strony. To działanie ułatwia robotom wyszukiwarek poszukiwanie odpowiedzi na zapytania, a co za tym idzie – łączą je razem z Twoją witryną.  W efekcie twoja strona zyskuje wyższą pozycję w wyświetleniach w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli posiadasz firmowe Social Media jak Facebook, LinkedIn, Twitter, warto jest również na nich dodać wpis, że taki artkuł się pojawił. Wykorzystaj go również jako element swojego Newslettera.

Możesz także rozbudować swoją stronę firmową o nową zakładkę „Media o nas” i w niej umieścić odnośnik do takiego artykułu. Dla odwiedzającego stronę będzie to dodatkowa informacja o twoich usługach.

 

Gdzie publikować artykuł sponsorowany?

Kiedy mamy już tekst stworzony zgodnie z zasadami SEO, zawierający subtelną i nienachalną reklamę naszej usługi oraz z linkami do naszej witryny, musimy zastanowić się, gdzie można publikować artykuł sponsorowany?

W Internecie funkcjonują portale zajmujące się skupianiem w jednym miejscu wiele wydawnictw. Jednym z nich jest portal Whitepress.pl. Za jego pośrednictwem możemy wybierać serwis, na którym chcemy odpłatnie opublikować nasze treści w zaledwie parę kliknięć.

Korzystając ze stron tego typu, pozbywamy się całego problemu procesu logistycznego, jakim jest np. komunikacja między nami a serwisem. Można oczywiście kontaktować się bezpośrednio z wydawcą, jednak możliwość użycia portalu typu Whitepress.pl jest zdecydowanie wygodniejsza, ponieważ gwarantuje ci również opiekuna, który doradzi oraz pomoże w kontakcie z serwisem publikującym w razie jakichkolwiek problemów.

 

Na co należy zwracać uwagę podczas wyboru serwisu do publikacji?

Widząc ogrom stron internetowych na których możemy umieścić nasz artykuł, natychmiast sobie zadajemy pytanie – który serwis wybrać? Podczas podejmowania tej decyzji trzeba mieć na uwadze kilka bardzo ważnych parametrów. Im więcej z nich będzie spełniała dana strona – tym lepszym będzie wyborem dla nas.

Temat strony

Pierwszym z nich jest temat strony. Zdecydowanie trafniej będzie oceniany artykuł o zdrowotnym działaniu dopasowanego materaca na portalu dotyczącym zdrowia, niż na portalu o modzie. Starajmy się wybierać w miarę możliwości tematykę strony jak najbardziej zbliżoną do naszych usług czy reklamowanych przedmiotów. Weźmy również pod uwagę, to czy portal ma zasięg ogólnokrajowy czy tylko regionalny.

Ruch organiczny i widoczość

Kolejny element, na który warto zwrócić uwagę to ruch organiczny strony oraz jej widoczność w wyszukiwarce. Jeżeli dodamy artykuł o bardzo wysokiej wartości merytorycznej, idealnie dopasowany do potrzeb naszego potencjalnego klienta, ale umieścimy go na niewidocznej dla Google stronie – nie osiągniemy zamierzonego efektu.

Owszem, roboty będą czytały link odsyłający jako wartościowy, ale nie będziemy mieli wtedy zbyt dużo wejść organicznych na naszą stronę z artykułu. Dobrą praktyką jest także sprawdzenie danej strony w portalach takich jak Senuto, które pozwalają monitorować widoczność stron.

Możliwość dodania linku dofollow

Kiedy mówimy już o linkach z odnośnikami do naszej strony – należy sprawdzić, czy serwis na którym chcemy umieścić nasz artykuł zezwala na dodawanie linków dofollow. Linki dofollow to rodzaj aktywnych łączy, przenoszących po kliknięciu na dany adres. Ich przeciwieństwem są linki nofollow, które nie są „klikalne”. Przed opublikowaniem tekstu, sprawdźmy zatem czy strona zezwala na taki rodzaj hiperłącza oraz jaką ich ilość możemy zamieścić.

Koszt publikacji

Jednym z elementów, który wydaje się być oczywisty jest koszt publikacji. Mając wydzielony budżet na artykuł sponsorowany, należy pamiętać, że cena publikacji będzie się różnić w zależności od wielu aspektów. Jeżeli publikujemy za pomocą portali takich jak Whitepress należy pamiętać, że do ceny publikacji jest doliczana prowizja.

Należy również zwrócić uwagę na zawartość oferty – na przykład po czyjej stronie stoi przygotowanie treści. Zlecenie napisania tekstu jest opcją znacznie wygodniejszą, ale za nią również należy zapłacić. Większość wydawnictw oczekuje gotowego do publikacji tekstu, ale są takie, które mają w ofercie stworzenie takiej treści.

 

Czy warto publikować artykuły sponsorowane?

Odpowiedź brzmi – tak. Taki artykuł będzie bardzo dobrą i skuteczną formą promocji twoich usług. Możesz go później wykorzystać jako materiał do tworzenia dodatkowego contentu na swoich social mediach, czy na stronie internetowej. Jednak aby artykuł sponsorowany przyniósł najwyższe możliwe dla nas korzyści, musimy pamiętać aby spełnić kilka istotnych warunków.

Po pierwsze upewnić się, że nasz tekst jest spójny z tematyką witryny na której chcemy go umieścić, a po drugie powinniśmy sprawdzić samą stronę. Zbadajmy wcześniej jak dany serwis wypada na tle innych pod kątem swojego ruchu organicznego oraz widoczności w wynikach wyszukiwania.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (6 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
 
nakatomi

Jesteśmy międzynarodową agencją marketingową zajmującą się kompleksowymi kampaniami B2B oraz B2C.

Nakatomi® – We create your future.

Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company
Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company

Nakatomi® – All rights reserved

footer
Agencja Marketingowa Warszawa - footer