Agencja PR Nakatomi oferuje kompleksowe usługi z zakresu Public Relations. Działamy na rynku od 2014 roku tworząc strategie PR-owe, przygotowując komunikację z klientami i kontrahentami, reagując na sytuacje kryzysowe i wiele więcej.
Public Relations jest jedną z najbardziej złożonych aspektów firmy. Należy wziąć pod uwagę wciąż zmieniające się normy społeczne, trendy i wartości odbiorców marki. Jeśli chcesz zbudować swój PR na solidnych filarach i zadbać o wizerunek swojej marki, postaw na specjalistów. Unikniesz w ten sposób błędów, którym łatwiej jest zapobiegać niż je naprawić, a także zbudujesz długotrwałą relację z otoczeniem firmy i jej klientami.
Najważniejszym celem działań PR jest utrzymanie pozytywnego wizerunku marki i zachowanie korzystnych relacji z opinią publiczną, potencjalnymi klientami, pracownikami, inwestorami oraz innymi zainteresowanymi osobami.
Agencja Public Relations dba także o strategiczne procesy komunikacji, które następnie są wykorzystywane do budowania silnej relacji, np. na linii marka-klient.
Nowoczesny PR opiera się na analityce, strategicznym planowaniu i doradztwie. Dzięki temu możliwe jest dostrzeżenie licznych zalet z działań z zakresu Public Relations:
Nasza agencja Public Relations zapewnia sukces w komunikacji z różnymi grupami odbiorców. W tym celu specjaliści wykorzystują dostępne narzędzia, które są dopasowane w sposób indywidualny. Dobrym przykładem są merytoryczne i ciekawe treści, dzięki którym odbiorcy mają szansę nawiązać relację z marką – poprzez poznanie historii, pracowników, produktów czy usług.
Przemyślana i skutecznie prowadzona komunikacja ma ogromny wpływ na sprzedaż, dlatego agencja PR zajmuje się zarówno poprawą wizerunku, jak i zwiększeniem zysków. Dzięki temu firma może zyskać wielopoziomową przestrzeń do pozyskiwania klientów.
Tak naprawdę działanie agencji PR jest jeszcze szersze, bo odpowiada za kontakty z mediami, przygotowuje komunikaty prasowe, komentarze eksperckie, a także oświadczenia. Specjaliści z zakresu Public Relations tworzą również przemówienia i dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem.
Z pomocą agencji Public Relations zwiększa się sieć kontaktów biznesowych, dzięki czemu odbiorca dowie się, czym zajmuje się dana marka, jaka jest jej misja i wizja. Jednocześnie firma zacznie wzbudzać zaufanie – tak samo, jak oferowane produkty czy usługi.
Jedną z najważniejszych funkcji agencji PR jest budowanie kontaktów z otoczeniem. Do tego grona można zaliczyć potencjalnych klientów, stałych kupujących, a nawet jednostki samorządowe i rządowe. W takim przypadku celem funkcji integracyjnej jest nawiązanie siatki kontaktów gospodarczo-biznesowych.
Agencja Public Relations dba o koherencyjność komunikacji i działań marketingowych. Dzięki temu konsumenci zdobywają zaufanie do marki i przywiązują się do niej. W tym celu wykorzystujemy kampanie 360 stopni, które poprzedza dokładna strategia dbająca właśnie o skoordynowane działania.
Polega to na planowaniu komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem. W tym celu wykorzystywane są odpowiednie narzędzia i analizy typu SWOT. Przykładem komunikacji PR-owej są zarówno notki prasowe, jak i posty dotyczące działań w otoczeniu marki w mediach społecznościowych.
Badania wskazują, że dorosły człowiek spędza w Internecie min. 3 godzin dziennie. Te liczby ciągle rosną, dlatego też to oczywiste, że dziś w kreowaniu wizerunku marek i firm konieczne jest wykorzystywanie potencjału Internetu.
Profesjonalna agencja PR prowadzi i bada komunikację marki w sieci, a także wpływa na jej pozytywny odbiór.
Wykorzystanie tych wszystkich narzędzi, jakie daje Internet do budowania wizerunku marki, wymaga wiele czasu, ale też wiedzy i doświadczenia. Dlatego też wiele firm decyduje się na skorzystanie z pomocy zewnętrznych agencji PR i marketingowych.
Najważniejsze jest to, aby agencja Public Relations kontrolowała, by wszystkie działania w Internecie skupiały się wokół tych samych wartości, które odgrywają istotną rolę dla marki. Spójna komunikacja prowadzi do realizacji celów i ułatwia kontrolowanie pozytywnego wizerunku marki.
Pamiętasz stwierdzenie – kogo nie ma w Internecie, ten nie istnieje? To prawda znana od lat, która w ostatnich latach stała się mottem wielu marek. W dodatku jest zgodna także z branżą Public Relations. Budowanie wizerunku Twojej firmy w Internecie to najlepszy sposób na to, aby zaistnieć w podświadomości klientów. Dotyczy to dziś niemal każdej branży.
Nasza agencja Public Relations pomaga skutecznie budować świadomość odbiorców na temat Twojej marki i produktów, jakie oferujesz. To dzięki nam będziesz w stanie osiągnąć każdy cel biznesowy – a wszystko zaczyna się od rozmowy z przedstawicielami marki i wypełnienia poprawnie briefu.
Dzięki rozmowie jesteśmy w stanie lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania naszych klientów, a także skonfrontować to, co zostało zawarte w briefie. Wspólnie możemy też stworzyć misję i wizję Twojej marki, aby skutecznie dotrzeć do odbiorców. Zawsze celem jest sukces Twojej marki.
Następnie drogą e-mailową lub poprzez kontakt bezpośredni dostarczamy również informacje na temat tego, jakie rozwiązania proponujemy podjąć. Ważnym punktem staje się również przedstawienie prognozowanych efektów, które są zgodne z rzeczywistością, a nie z naszymi nadziejami.
Jeśli jednak masz jakieś własne propozycje lub coś w naszej ofercie wzbudziło Twoje wątpliwości, to koniecznie zgłoś to nam właśnie na tym etapie. Dzięki temu będziemy mogli szybko wprowadzić niezbędne poprawki i dostosować strategię do Twoich oczekiwań. Bardzo zależy nam na tym, aby każda ze stron była zadowolona z ustalonych celów i rozwiązań, które będą wdrażane w kolejnych etapach współpracy.
Dbamy o sprawne działanie zgodnie z wcześniej ustaloną strategią, ale przy tym wszystkim cały czas trzymamy rękę na pulsie i w razie potrzeby reagujemy, aby uzyskany rezultat pozwolił na realizację ustalonych celów biznesowych. Stawiamy na terminowość i nie tracimy czasu – działamy dla naszego wspólnego sukcesu.
Podczas naszej pracy wykorzystujemy narzędzia do zarządzania procesami, które pozwalają nam również na dokonywanie oceny zrealizowanych zadań. Kontrolujemy również wyniki kluczowych wskaźników, aby móc przygotować audyt z przeprowadzonych przez nasz zespół działań.
Najlepsza agencja Public Relations to skuteczna agencja. Jednak co to w ogóle oznacza? Tak naprawdę każda firma ma nieco inną definicję tego sformułowania. Specjaliści PR powinni wręcz wejść do świata marki, bo to najlepszy sposób, żeby zrozumieć jej problemy.
Wtedy też agencja PR staje się nie tylko doradcą, ale wręcz partnerem, którego celem jest wykreowanie sposobu postrzegania marki zgodnego z Twoimi oczekiwaniami. Śmiało można porównać nas nawet do wysłanników marki.
Co jeszcze świadczy o tym, że agencja PR jest skuteczna? Bogate portfolio, doświadczony i kompetentny zespół pracowników, chwalenie się wynikami, np. w postaci case studies oraz cennik zgodny z zakresem usług. W perspektywie dłuższej współpracy duże znaczenie ma również sposób komunikacji oraz czas oczekiwania na odpowiedź.
Oceń także takie aspekty, w jaki sposób agencja Public Relations kreuje własną markę. To wszystko pozwoli Ci określić, nie tylko czy agencja jest skuteczna, ale też, czy warto rozpocząć z nią współpracę.
Profesjonalna agencja PR zajmuje się mierzeniem skuteczności podjętych działań. Zawsze kluczową rolę odgrywa przeanalizowanie kilku przydatnych wskaźników. Jakich? Oto te podstawowe:
Pamiętaj, żeby zwracać uwagę nie tylko na dane liczbowe. Profesjonalna agencja Public Relations ma na celu przede wszystkim poprawić wizerunek marki lub przedsiębiorstwa, wzmocnić jego pozycję w branży, ukazać, jakimi wartościami się kieruje, a także wpłynąć pozytywnie na social impact i SEO impact. Dlatego też wskaźniki wizerunkowe związane ze skojarzeniami czy wskaźniki związane ze świadomością na temat marki również są niezwykle istotne.
Kreujemy wizerunek marek, instytucji oraz osób publicznych. Ten długofalowy proces wymaga przemyślanych działań, bo tylko w ten sposób przekaz dotrze do odbiorców, a przede wszystkim odniesie oczekiwany skutek.
Dlatego przez cały ten czas ściśle współpracujemy z klientem, co pozwala na jeszcze skuteczniejsze zrozumienie założonych celów, a także podjęcie odpowiednich działań PR. Dbamy o komunikacji wizualnej, branding, języka wypowiedzi, częstotliwość kontaktowania się z otoczeniem oraz budowanie wizerunku kluczowych osób.
W przypadku poprawy wizerunku w mediach społecznościowych nie jest ważna liczba osób obserwujących czy polubień. Kluczowe znaczenie ma angażująca treść docierająca bezpośrednio do grupy docelowej.
W sytuacjach kryzysowych najważniejszy jest spokój, doświadczenie oraz dość szybka reakcja. Niezbędne jest też stosowanie komunikacji kryzysowej oraz działań PR, które pozwolą ograniczyć negatywne skutki.
Jako agencja Public Relations proponujemy audyt początkowej sytuacji, dokładne opisanie interesariuszy oraz grup dotkniętych kryzysem. Następnie przygotowujemy strategię kryzysową, która obejmuje: wzory odpowiedzi przygotowane do zamieszczenia w mediach społecznościowych, manual kryzysowy i scenariusz kryzysowy.
W tym celu porównujemy grupę docelową influencerów z charakterystyką odbiorców poszczególnych marek. Bierzemy także pod uwagę sposób pracy, wygląd, charakter oraz treści udostępniane przez danego twórcę, aby był maksymalnie dopasowany do celów kampanii.
Influencer marketing to jeden z najchętniej wybieranych działań PR ze względu na duży wpływ internetowych twórców na wybory współczesnych użytkowników. Pozwala to na poprawę wizerunku marki i świetnie sprawdza się do promowania własnych produktów i usług.
Wykorzystujemy do tego brand stories, bo każda marka ma unikalną i autentyczną opowieść, którą warto opowiedzieć. Wystarczy jedynie ją znaleźć, a wtedy z pewnością dostrzeżesz efektywność tego typu działań.
Dbamy o to, żeby storytelling był nie tylko wciągający, ale przede wszystkim dopasowany do różnych grup docelowych. Jednocześnie jako agencja Public Relations skupiamy się na wszystkich jednostkach, które są skupione wokół promowania marki. Dotyczy to m.in. pracowników, klientów, mediów, ekspertów, inwestorów, instytucji oraz partnerów biznesowych.
Do prowadzenia działań z zakresu Brand PR wykorzystujemy analizę SWOT marki, tworzymy strategię komunikacji, budujemy jej wizerunek, współpracujemy z mediami, ambasadorami oraz liderami opinii. Włączamy w to także reklamę dopasowaną do grupy docelowej.
Pracujemy nad wewnętrznym PR poprzez budowanie relacji na linii pracodawca i pracownik, wzbudzania poczucia solidarności względem współpracowników i organizacji, a także umożliwienie pracownikom wpływu na życie organizacji. Jednocześnie wykorzystane narzędzia będą spójne ze wszystkimi innymi działaniami PR. Tym samym pozwoli to na spójne kreowanie pożądanego wizerunku firmy. W tym celu skorzystamy z m.in. elektronicznej poczty, sprawozdań i raportów, okolicznościowej korespondencji, periodyków firmowych oraz drukowanych materiałów.
Celem SEO PR jest efektywne zamieszczanie informacji prasowych z linkami zwrotnymi, a także dodawanie ich na stronach internetowych o wysokiej ocenie pod względem pozycjonowania. Nasi specjaliści z agencji PR proponują także doradztwo w zakresie PR oraz SEO.