Kampanie reklamowe na Youtube wykorzystują filmy do przyciągnięcia uwagi odbiorcy do oferty firmy. Statystyki pokazują, że materiały wideo są najskuteczniejszym sposobem na zdobycie i utrzymanie uwagi. Jeszcze kilka lat temu czas na zainteresowanie odbiorcy wynosił około 8 sekund. Dziś mówi się o 3 sekundach i przewiduje się, że ten czas może skrócić się jeszcze bardziej. Dlatego rynek reklam opartych o zasoby filmowe stale rośnie.
Reklamy wideo są najlepszym sposobem na wykorzystanie tych trzech sekund, szczególnie, że koszt wyświetlenia jest znacznie niższy niż inne formy proocji. W Polsce Youtube jest trzecią najpopularniejszą witryną, zaraz po Google i Facebooku. Niektóre statystyki podają, że nawet drugą. Polacy chętnie oglądają materiały na Youtube, a tam gdzie są odbiorcy, powinna być też reklama.
Kto może skorzystać z potencjału Youtube’a? Niemal każda firma może skorzystać z kampanii reklamowej na Youtubie. Nie tylko do zwiększenia zasięgu i rozpoznawalności marki, Youtube jest świetnym miejscem do budowania społeczności, również B2B. Dzięki możliwości publikowania tutoriali pokazujących jak korzystać z produktu, informowania odbiorców o nowościach w przystępnej formie, a nawet case studies.
Podobnie jak z innymi kanałami marketingowymi, kampanie reklamowe na Youtube należy prowadzić pod konkretne cele marketingowe, które chcemy osiągnąć. Kampania wideo jest na przykład świetnym uzupełnieniem kampanii reklamowej Google Ads. Youtube, jako jedna z platform cyfrowego giganta, może być monitorowana w Google Analytics. Filmy na Youtube są też wysoko indeksowane w pozycjonowaniu.
Youtube pozwala na dokładne targetowanie. Materiały wideo mogą wyświetlać się nie tylko osobom zainteresowanym konkretnymi tematami, ale nawet widzów określonych przez nas kanałów. Dzięki temu, możemy dotrzeć do ścisłego grona potencjalnych klientów stosunkowo niskim kosztem. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak możemy wykorzystać Youtube do promocji Twojej firmy.
Przy kampaniach na YouTube tematyka ani grupa wiekowa nie jest żadnym ograniczeniem. Na co zatem trzeba zwrócić uwagę, aby kampania odniosła sukces?
Przed wszystkim na konsekwencję. Ważne jest aby filmy umieszczane podczas kampanii były utrzymane w tym samym klimacie, były spójne. Użytkownicy nie lubią kanałów prowadzonych chaotycznie i ze zbyt różnorodną tematyką.
Dodatkowo ogromnym atutem skutecznej kampanii może okazać się współpraca ze znanymi osobami, tzw. influencerami oraz popularnymi Youtuberami. Ich obecność w naszej kampanii może przyciągnąć tysiące widzów. Subskrybenci ufają opiniom i rekomendacjom, także jeśli nasz produkt, usługa lub firma zostanie pozytywnie zarekomendowana, może to przynieść ogromną ilość zainteresowanych użytkowników.
Jedną z najważniejszych zasad jest pomysłowość. Sama dyscyplina, której dotyczą filmy umieszczane na YouTube nie są najistotniejszym czynnikiem, najważniejszy jest sposób w jaki zostanie przekazana treść.
Następną zasadą, bardzo często pomijaną, jest optymalizacja strony głównej kanału. Strona główna pełni rolę wizytówki, dlatego warto poświęcić chwilę na napisanie ciekawego opisu z linkiem, podzielenie strony na sekcje, stworzenie tematycznych playlist.
Strona graficzna jest również istotna. Każdy zamieszczony film posiada miniaturkę, która powinna być atrakcyjna wizualnie, intrygująca i przyciągająca uwagę. Ważny jest także tytuł filmu – powinien być ciekawy i chwytliwy, jego celem jest zaciekawienie widza i skłonienie go do obejrzenia całego filmu.