Przede wszystkim Pinterest, który do niedawna był tak naprawdę dość niszowym portalem w porównaniu do Facebooka czy Instagrama, w bardzo krótkim czasie zaczął zyskiwać na popularności i na chwilę obecną zrzesza on ponad 4.3 miliona użytkowników w Polsce i niemal 460 milionów na całym świecie. W porównaniu z gigantami to niewiele, jednak jest to spowodowane specyfiką tego portalu.
Treści udostępniane na Pintereście mają znacznie dłuższą „żywotność”, niż te publikowane w innych portalach. Mogą być zapisywane i udostępniane przez długie miesiące, tymczasem te na innych serwisach po kilku dniach są zapomniane. Tym bardziej warto się zastanowić nad kampanią reklamową na Pintereście.
Pinterest jest bardzo specyficznym portalem, przez wielu kojarzony wyłącznie z ładnymi obrazkami, a nie kampanią marketingową. Jego idea jest prosta – użytkownik tworzy wirtualne tablice, na których zapisuje (przypina) interesujące go treści, tak zwane piny.
W ten sposób użytkownicy tworzą tablice z interesującymi ich treściami, stronami, do których chcą wrócić, a często po prostu z rzeczami, które są dla nich atrakcyjne wizualnie. Dla użytkowników Pinterest stał się kopalnią pomysłów oraz inspiracji. Umiejętnie poprowadzona kampania, uwzględniająca sensowne działania na Pintereście może przynieść firmie wiele korzyści i zainteresować nowych odbiorców.
W tym przypadku Pinterest nie różni się drastycznie od innych serwisów społecznościowych. Tak jak wszędzie, należy udostępniać atrakcyjne dla użytkownika, unikatowe treści, które zaangażują go do działania. Kampania oczywiście musi być spójna z charakterem firmy i prowadzona konsekwentnie.
Pinterest może okazać się bardzo skuteczny w zwiększeniu ruchu sieciowego – zainteresowani użytkownicy z chęcią wejdą w odpowiedni odnośnik, aby zdobyć więcej informacji o produkcie, który ich zaintrygował. Również w przypadku kiedy zależy nam na zbudowaniu zaufania do marki i utrwalenia się w świadomości internautów, Pinterest może okazać się bardzo skutecznym narzędziem.
Czy kampania na tak prostym i teoretycznie niszowym portalu, jakim jest Pinterest może w ogóle mieć wpływ na pozycjonowanie? Oczywiście, że tak. Naturalnie, nie wypozycjonujemy całej strony tylko i wyłącznie z użyciem Pinteresta, jednak umiejętne zabiegi mogą przyczynić się do wzrostu pozycji naszej strony w wyszukiwarce. Przede wszystkim warto używać słów kluczowych tak często jak to możliwe – zarówno w tekstach pod pinami, jak i tytułach oraz opisach tablic.
Trzeba pamiętać o linkach. „Puste” piny, które nie posiadają odnośnika do strony internetowej, są bezużyteczne dla pozycjonowania. Za to te, które będą starannie podpisane i przypisane do konkretnej strony, mogą w znacznym stopniu zwiększyć ruch na stronie internetowej, a w konsekwencji podnieść jej pozycję w sieci. Pomimo tego, że linki na Pintereście są kategoryzowane jako mniej wartościowe „nofollow”, to są bardzo przydatne, jeśli chodzi o generowanie ruchu sieciowego na naszej stronie.
Nakatomi, jako agencja marketingowa z dziesiątkami przeprowadzonych z sukcesem kampanii na koncie, skutecznie przygotuje Twoją kampanię reklamową na Pinterest. Swoje działania rozpoczniemy od szczegółowej analizy grupy docelowej, do której dopasujemy odpowiednie treści.
Jesteśmy w stanie przygotować plan kampanii, który następnie konsekwentnie, krok po kroku, przeprowadzimy, a także na bieżąco monitorujemy działania. Znamy bieżące trendy i wiemy, jak dotrzeć do określonego klienta.
Powierzając swoją kampanię agencji marketingowej Nakatomi możesz mieć pewność, że jest ona w rękach profesjonalistów z dużą znajomością rynku i wyczuciem, a Twoja kampania osiągnie sukces i pomoże Ci zrealizować założone cele. Skontaktuj się z nami, aby poznać szczegóły – nasi konsultanci przedstawią ofertę dla Ciebie.