W USA Kampanie Google Ads to kluczowy element rozwoju firmy. Wchodząc na rynek czy prowadząc markę w USA jesteśmy zmuszeni do walki z ogromną konkurencją w każdej dziedzinie gospodarki. Google Ads może być idealnym rozwiązaniem zarówno dla nowo powstałych firm, jak i dla firm długo istniejących, które poszukują optymalizacji w wydatkowaniu swojego budżetu reklamowego.
Google Ads daje nam w każdym kraju takie same możliwości. Możemy zarówno tworzyć kampanie globalne, targetować kampanie na dany, kraj, region, jak i tworzyć kampanie regionalne. Nawet działając w małym mieście możemy w 100% wykorzystać potencjał jaki dają nam reklamy w Google. Regionalne targetowanie reklam na daną lokalizację pozwala nam zoptymalizować budżet pod klienta w Twojej okolicy.
Wchodząc na rynek amerykański ze sprzedażą produktów czy usług, będziesz mieć do czynienia z konkurencją mniej więcej 20-30 razy większą niż w Polsce i to w każdym obszarze gospodarki. A w przypadku kampanii krajowych o zasięgu na całe Stany Zjednoczone konkurencja w niektórych branżach jak e-commerce czy nowych technologii będzie wyższa nawet o 50 razy niż ta z jaką masz do czynienia w Polsce. Zastanawiasz się, co w takim razie zrobić, jak przebić się w gąszczu firm?
Tutaj rozwiązaniem są inteligentne i natywne reklamy Google Ads. Przy tworzeniu i wdrożeniach kampanii krajowych w Google Ads mamy ponad 16 opcji reklamowych. I to właśnie odpowiednie dopasowanie rodzaju reklamy do budżetu klienta jest kluczowe. Wieloletnie doświadczenie naszego certyfikowanego zespołu, pozwoli zwiększyć nam konwersję przy obniżeniu kosztów za poszczególne CPC.
Jedyną istotną różnicą jest koszt wartości kliknięć w kampanii, który z pewnością w Stanach Zjednoczonych będzie wyższy niż w Polsce. Jest wiele planerów i opcji ustawienia gdzie można sprawdzić przybliżony koszt prowadzenia kampanii. Jest to tylko algorytm Google, który nie do końca zna nasze oczekiwania.
Z naszego wieloletniego doświadczenia na rynku amerykańskim wiemy, że w kampaniach regionalnych na przykład w obszarze jednego miasta dla kliniki medycyny estetycznej, możemy już ruszać z budżetami rzędu 2-3 tys. dolarów. Przy kampaniach stanowych 5-10 tys., natomiast kampanie krajowe, czy kampanie dla sklepów internetowych to już koszty zupełnie innego rzędu. Nie możemy zapomnieć o ROAS – Return On Ad Spend, w skrócie zwrot z konkretnej kampanii. To jest najważniejsza wytyczna określająca skuteczność kampanii.
Reklamy w sieci wyszukiwania co to oznacza dla randomowego użytkownika? Najprościej możemy to wytłumaczyć jako reklamy, które wyskakują Ci na samej górze wyszukiwarki po wpisaniu danej frazy. Załóżmy, że w Google wpiszesz frazę „The Best Social Media Agency in Los Angeles”. W wynikach wyszukiwania zobaczysz 4 agencje i to właśnie będzie sieć wyszukiwania. Najbardziej skuteczna forma reklamy Google Ads dla większości firm.
Sieć reklamowa Google w USA to ogromna ilość stron www, które współpracują z Google. Dzięki temu na wspomnianych stronach może być widoczna Twoja reklama. Bez znaczenia czy będzie to reklama graficzna, video czy inne elastyczne formy reklamy. Sieć reklamowa pozwala pokazać reklamę targetowaną pod daną grupę odbiorców. Przy bardzo niskich kosztach za 1000 wyświetleń lub w formacie CPC (koszt za kliknięcie).
Reklamy wideo myślisz, że YouTube służy tylko do oglądania filmików i słuchania muzyki? Nic bardziej mylnego! To jeden z najlepszych kanałów Social Media do reklamowania produktów, niezależnie od branży.
Reklamy produktowe w Google Ads tworzymy reklamy dedykowane dla sklepów internetowych wraz z pełną obsługą w Merchant Center. MC to miejsce dzięki któremu Twoje produkty będą widoczne dla każdej osoby korzystającej z wyszukiwarki.
Załóżmy, że koszty Google Ads dla Twojego sklepu internetowego za miesiąc kampanii wynoszą 10 tys. dolarów. Przez ten czas udało nam się sprzedać 2 tys. sukienek łącznie za kwotę 35 tys. dolarów. Zatem koszt sprzedaży jednej sukienki wynosi aż 50 dolarów, ale za to jej cena wynosiła 175 dolarów. To jest właśnie Twoja konwersja, czyli wartość procentowa sprzedaży do kosztów reklamy. Nie zapominaj jeszcze o kosztach produkcji czy podatkach.
Zakładany koszt produkcji na poziomie 50 dolarów od sztuki, a podatki na poziomie 20% od sprzedaży. Reasumując sprzedaliśmy towar za 35 tys. dolarów – koszty produkcji 10 tyś. dolarów, koszty marketingu 10 tys. dolarów, podatki 7 tys. dolarów. Łączne koszty to 27 tys. dolarów, obrót 35 tys. dolarów nasz zysk netto = 8 tys. dolarów. Przy tworzeniu kampanii oraz wyznaczaniu konwersji zawsze należy kierować się budżetem.