Wchodząc na rynek hiszpański, przedsiębiorca będzie się zastanawiał, jakie podatki zapłaci. W Hiszpanii obowiązują 4 stawki podatkowe. Firmy z minimalnym dochodem podatków nie płacą, ale dla firm z dochodem powyżej 53 tysięcy euro stopa podatkowa wynosi 27%. Czy to dużo? Przeciętnie. Są raje podatkowe, gdzie płaci się mniejsze podatki oraz kraje gdzie są one znacznie wyższe. Zatem zakładając działalność w Hiszpanii, nie poniesiemy znacznie wyższych kosztów, niż prowadząc firmę w Polsce.
Mamy już plan na biznes, zbadany rynek, wiemy jakie podatki zapłacimy. Zastanówmy się teraz, czy chcemy sprzedawać jako firma polska, hiszpańska, czy warto może założyć przedstawicielstwo? Sprzedaż pod polską marką łatwa nie będzie. My proponujemy kilka rozwiązań klientowi: od założenia firmy na miejscu po sprzedaż przez przedstawicieli w Madrycie. Pomagamy znaleźć najkorzystniejszy układ dla danej firmy.
Dlaczego musimy mieć firmę na miejscu? Większe zaufanie, możliwość zatrudnienia pracowników, możliwość płacenia podatków na miejscu, rozpoznawalność. Co z zatrudnieniem pracowników? Koszty pracy w Hiszpanii są naturalnie wyższe niż w Polsce. Dla porównania koszt pracownika zarabiającego w Polsce 3000 złotych netto dla pracodawcy to jakieś 4770 zł. Natomiast w Hiszpanii musimy być przygotowani na pensje netto €1500 plus €1000 kosztów.
Myślisz o kolejnym rynku zbytu? W Nakatomi prowadzimy kampanie dla firm w Hiszpanii, zarówno internetowe, jak i stacjonarne. Hiszpania to ogromny rynek, gdzie jest miejsce jeszcze na wiele gałęzi przemysłu czy usług. Dla przedsiębiorstw, które chcą spróbować swoich sił na Półwyspie Iberyjskim oferujemy pakiet usług:
Jeśli nie jesteś pewny, czy Hiszpania to dobry rynek zbytu dla Twojej firmy, skontaktuj się z nami i umów na darmową konsultację.