Pomimo tego, że w Polsce Twitter nie jest tak popularny jak za granicą, to jednak plasuje się on całkiem wysoko w rankingach najpopularniejszych platform społecznościowych. Firmy, które decydują się na kampanie na Twitterze są zazwyczaj postrzegane jako bardzo kreatywne i zaangażowane. Twitter stanowi świetną platformę do budowania pozytywnych relacji z klientami i pokazania bardziej „ludzkiej” strony firmy.
Wśród użytkowników Twittera przeważają mieszkańcy dużych miast oraz tacy, którzy szukają informacji dotyczących nowoczesnych technologii, dlatego firmy z tej branży mogą mieć największe szanse na sukces. Każda firma jednak może skorzystać z Twittera do bezpośredniej komunikacji z klientami, co długofalowo buduje pozytywne relacje i zwiększa zaufanie do marki. Twitter także pomaga w pozycjonowaniu strony, co zwiększa widoczność w wyszukiwarce.
Czynnikiem, który może przyczynić się do sukcesu kampanii na Twitterze i jej skuteczności jest Real Time Marketing. Na czym to polega? Jest to komentowanie bieżących wydarzeń dosłownie w momencie, kiedy te się dzieją. Wydaje się być bardzo proste, jednak wymaga to dobrego refleksu i obeznania. Szybkość i trafność reakcji jest tym, co sprawi że aktywność zostanie zauważona przez internautów, a marka zostanie w pamięci.
Pierwsza, podstawowa zasada aktywności na Twitterze jest narzucona przez sam serwis – krótkie, 280-znakowe komunikaty. Aby tworzyć takie treści potrzeba dużej kreatywności i wprawy. Tweet musi dostarczać jakąś informację, nie może być ogólnikowy i bezwartościowy. Musi zachęcać użytkowników do działania bądź wyrażania własnej opinii na dany temat. Świetnym przykładem takich komunikatów i kampanii reklamowej na twitterze jest amerykańska sieć Wendy’s.
Następną zasadą, która pozwoli na osiągnięcie sukcesu i dotarcie do dużej liczby odbiorców jest używanie hashtagów. Znacznik „#” przed wyrazami, które odnoszą się do poruszanego przez nas tematu lub problemu, przede wszystkim pozwoli zainteresowanym użytkownikom odnalezienie konkretnej treści.
Główną i najczęściej poruszaną tematyką poruszaną na Twitterze są aktualne wydarzenia z całego świata. Są to tzw. tematy wirusowe – najpopularniejsze w danym momencie, na które wypowiada się najwięcej użytkowników. Mogą to być zarówno wydarzenia polityczne, takie jak wybory prezydenckie konkretnego kraju jak wydarzenia ze świata kultury jak rozdanie nagród filmowych lub muzycznych.
Zazwyczaj towarzyszą takim wpisom popularne hashtagi, które popularyzują dane treści. Niektóre marki tworzą własne hashtagi brandowe, co cieszy się powodzeniem. Warto śledzić trendy i tematy wirusowe, a jeśli jest taka możliwość to nawiązać do nich w kreatywny sposób. Czasami wystarczy, że taki jeden tweet stanie się popularny aby kampania odniosła sukces i została zauważona.
Nie bój się wchodzić w interakcje! To jeden z najprostszych sposobów, w jaki możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Odpowiadaj na tweety użytkowników oraz udostępniaj ciekawe treści. Pokaż swoją firmę z ludzkiej strony, zyskując sympatię i zaufanie swoich potencjalnych klientów.