Jeśli firma chce zaskoczyć odbiorcę, musi sięgać po coraz bardziej wymyślne i wymagające metody. Odpowiedzią na zmieniające się potrzeby i uwarunkowania rynku jest sieć LinkedIn. Jest to portal społecznościowy, który powstał w grudniu 2002 roku, w Mountain View w Kalifornii (USA), zaś uruchomiony został w maju 2003 roku. Strona ta skupia się na relacjach biznesowych i zawodowych, jest największą na świecie bazą profesjonalistów, których w zeszłym roku było ponad 810 milionów.
LinkedIn jako narzędzie reklamowe służy przede wszystkim kampaniom skupionym na relacjach międzybiznesowych, znanych pod nazwą B2B. Monitorujemy jednak rosnącą popularność kampanii konsumenckich B2C, wynikającą ze możliwości ścisłego targetowania odbiorców.
Aby skutecznie prowadzić kampanię na LinkedInie, należy dokładnie opisać swoją ofertę i połączyć konto ze swoją stroną internetową oraz ewentualnymi profilami w innych mediach społecznościowych. Jeśli chcemy zrobić pozytywne wrażenie, przede wszystkim musimy formułować komunikaty w profesjonalny sposób i publikować treści, które odpowiadają specyfice portalu.
Nawet gdy nie zależy nam na płatnej promocji na LinkedInie, jest to świetne miejsce do budowania wizerunku eksperta i zdobyciu zaufania odbiorców. Artykuły specjalistyczne i nowinki branżowe cieszą się dużą popularnością, warto to wykorzystać, aby dotrzeć do szerszego grona użytkowników. Firmy znanych na LinkedInie ekspertów organicznie zdobywają publiczność, co zmniejsza koszty reklam.
Płatne reklamy na LinkedInie mają stosunkowo podobny podział, jak te na Facebooku. Warto jednak zwrócić uwagę na Lead Gen Forms – narzędzie, dzięki któremu uzyskamy skuteczne leady. Czy to w przypadku rekrutacji, czy nawiązania współpracy biznesowej.
LinkedIn oferuje rodzaje reklam dostosowane do każdego etapu lejka sprzedażowego. Mimo, że tradycyjnie jest używany do kampanii B2B, marketerzy coraz chętniej promują na nim także produkty i usługi B2C. Zależy to jednak od rodzaju branży i oferty, dlatego warto skonsultować się ze specjalistą.
Personal Branding, czyli marka osobista to świetny sposób na zwiększenie swojej wartości na rynku pracy i budowanie relacji biznesowych. LinkedIn jako narzędzie reklamowe skupione wokół profesjonalistów, jest idealnym miejscem do budowania wizerunku eksperta, a co za tym idzie – własnej marki osobistej.
Mimo, że portale typu Pracuj.pl oraz Gowork kojarzą się z Employer Brandingiem, bo właśnie tam wiele osób szuka opinii o pracodawcy, LinkedIn jest równie ważny. To tam coraz więcej profesjonalistów szuka ofert pracy i od razu sprawdza profil firmy. Warto rozważyć Employee Branding, aby polepszyć wizerunek jako pracodawcy.
Prowadzenie profilu firmowego na LinkedInie, podobnie jak w innych portalach społecznościowych, wymaga strategicznego podejścia. Przede wszystkim należy sformułować strategię komunikacji firmy i zaplanować różne rodzaje publikacji, odpowiadające lejkowi sprzedażowemu. Inne treści zainteresują osobę pierwszy raz stykającą się z marką, a inne obecnych klientów, którzy chcemy, aby pozostali lojalni marce. Dlatego warto współpracować z agencją marketingową.
W Nakatomi oferujemy kompleksowe prowadzenie profilu firmowego. Przygotowujemy plan publikacji, nasi copywriterzy piszą wyjątkowe teksty, a graficy tworzą wizuale przyciągające uwagę. Monitorujemy efekty kampanii i zdajemy comiesięczny raport z działań, aby nasi klienci byli pewni jakości usługi. Dostosowujemy się do potrzeb odbiorców, analizując popularność publikacji i stale je polepszając tak, aby skuteczniej docierać do klientów i partnerów biznesowych.