1. Otwieramy szkołę tańca

   Kochacie taniec, to wasze życie i w końcu dorośliście do pójścia na swoje i bardzo dobrze, dlaczego? Bo jeśli kochacie to co robicie to wasze przedsięwzięcie się powiedzie. Oczywiście będzie potrzebowali pomocy specjalistów, ale najważniejsza w życiu jest pasja i to, żeby praca była przyjemnością. Zastanawiacie się jak i od czego zacząć? Tak jak w każdym biznesie musicie zacząć od rejestracji firmy, ale od tego są księgowi a nie my, żeby wam dobrze doradzić, jaką formę opodatkowania wybrać itp. my jesteśmy aby was wypromować, lub doradzić co można zrobić ze szkołą tańca żeby przynosił zyski. 

     Zatem mamy już firmę i jesteście przedsiębiorcą, brzmi dumnie co? Ale jak w niedzielę o 21 będziecie pracować bo jesteście na swoim to już o domie zapomnicie szybko. Oj taki żarcik, żebyście nie myśleli że będzie kolorowo. No to teraz plan marketingowy, uuu i tutaj lekki szok, jaki plan, przecież otworze, zrobię lekcję, stworze zespół i zarobię i jeszcze będą się dobrze bawił, no raczej nie, no chyba że wasza żona to znana z seriali celebrytka, lub wkręciliście się w telewizje czy inne TzG. Zatem plan marketingowy, nie macie, nic straconego, dlatego jesteście w idealnym miejscu, aby przyjść do nas. Zaczniemy wszystko od początku, spokojnie obierzemy strategię i dopiero wtedy zaczniemy działać.  
2. Jaką szkołę tańca poprowadzić? 

Z doświadczenia wiemy, że każdy początkujący przedsiębiorca chciałby w miesiąc stworzyć Google lub coś równie dużego, no niestety tak się nie da i rozpoczynając swoją przygodę z tworzeniem i otwarciem szkoły tańca musimy ruszyć małymi krokami. Oczywiście, jeśli macie budżety w milionach złotych i stać was od razu na wynajem 5 sali i zatrudnienie 20 instruktorów to jak najbardziej jest to możliwe, ale jeśli ruszacie z budżetem 50-100 tysięcy to robimy to małymi kroczkami w myśl zasady 100% odwzorowani planu marketingowego. Pierwszy krok, czego będziemy uczyć? 

     Nie możecie wszystkiego, bo musicie się wyspecjalizować w kilku stylach a z czasem i rozwojem szkoły dodamy kolejne. Mamy na przykład tańce latyno, samba, cha-cha, rumba itp… lub idziemy w drugą stronę i uczymy tańczyć dzieci. Wielkiego wyboru nie macie na początku, bo pamiętacie, że ogranicza was budżet. Co do lokalizacji, nie ma ona ogromnego znaczenia, oczywiście centrum miasta jest idealne, ale czynsze też nie mały, znowu otwieranie szkoły 20 km od centrum na przykład Warszawy, ma taki sens, jak kąpiel w brudnym Bałtyku z sinicami. Wypośrodkujmy, dobrym pomysłem są szkoły tańca w centrum dzielnic, Gocław, Targówek, czy Białołęka, tam gdzie potencjalnych klientów jest znaczna ilość a koszt wynajęcia lokalu kilkukrotnie niższy niż w samym centrum. Co do metrażu, to tutaj tak jak w przypadku lokalizacji cały temat musi by ć wypośrodkowany, nie 50 metrów, bo chyba będziemy tańczyć sami, ale łącznie w granicach 300 metrów już powinno wystarczyć. 
3. Warunki i zespół

      Warunki w tych czasach w szkole tańca, tak jak w każdym miejscu do którego przychodzą klienci, petenci czy osoby korzystające z naszych usług muszą być z najwyższej półki, nie ma tutaj opcji ani możliwości oszczędzania na warunkach panujących w szkole, bo tylko negatywnie odbiły by się to na ilości klientów. Wstawiamy na jakość pamiętajcie, jak w każdym biznesie, nie myślimy na starcie o zarobku, tylko o zrobieniu czegoś wyjątkowego, solidnego i lepszego od konkurencji. Sprawdźcie choćby warunki u Agi Kaczorowskiej i bierzcie przykład, czapki z głów. Tak właśnie powinna wyglądać nowoczesna szkołą tańca która przyciąga kursantów. Co do zespołu to kluczowa jest tu postać właściciela, osoby medialnej, „Instagramowej” osoby, która nie boi się pokazać, w obecnych czasach twarz szkoły jak choćby Aga, czy Kasia Cichopek u Marcina Hakiela, która wspiera go w biznesie i wspólnie budują jedną z najlepszych szkół w Warszawie, jest bezcenna. 

    Szukamy zespołu, tutaj przewrotnie zacznijcie od osoby na recepcję, koordynatora waszych działań, office manager waszej firmy powinien znać się także na social media i organizacji pracy szkoły tańca. Pomyślcie tak, raz że będzie to wyglądało mega profesjonalnie, dwa, że osoba przyjmująca petentów, telefony, rozsyłająca emaile, będzie mogła się zająć też promocją w Social Media czy współpracą z agencją marketingową, zobaczycie że z czasem będzie ona bardzo pomocna wręcz niezbędna. Instruktorzy – tutaj musicie sami zdecydować, pamiętajcie tylko że instruktor to nie osoba ucząca się tańczyć od roku, tylko ktoś zakochany w tańcu od wielu lat. Zwróćcie uwagę na interpersonalne umiejętności kandydata, osoba na tym stanowisku powinna umieć zachęcić do tańca, potrafić dobrać odpowiedni poziom nauki i co najważniejsze ale to już mega kluczowe w 100% być bardzo, ale to bardzo sympatyczna. To ludzie, instruktorzy, przyciągają kursantów do szkoły to oni budują atmosferę a nie złote klamki, dbajcie o swoich pracowników, to oni odwdzięczą się wam tym samym. 
4. Budżet marketingowy + plan marketingowy

      Dochodzimy do punktu, w którym możemy powoli policzyć koszty budżetu marketingowego. Kluczowym elementem jest to, abyście sprawdzili najpierw agencję marketingową, która będzie prowadziła wam kampanię. Kolejny ważne element, postarajcie się aby wszystkie działania wykonywała jedna agencja z dwóch powodów. Po pierwsze będziecie mieć pewność, że to duża agencja, która ma w swoim zespole zarówno programistów, grafików, marketingowców jak i dobry zespół SM. Po drugie będzie w łatwy sposób mogli monitorować działania i oczekiwać rezultatów. Budżet marketingowy – załóżmy że mówimy tylko o pierwszym roku rozwoju naszej szkoły tańca, wówczas możemy śmiało założyć, że powinien on wynosić od 10 do 17% obrotu jaki chcemy osiągnąć. Czym wyższy zamierzony obrót, tym więcej musimy przeznaczyć na marketing. 

         Załóżmy, że chcemy po roku działalności generować obrót na poziomie 100 tysięcy miesięcznie, zatem na budżet na marketing powinien być w przedziale 10-17 tysięcy miesięcznie. Mówicie że to dużo? I tak i nie, bo to wartość całkowita kosztów marketingowych, a dzięki tym działaniom rozwiniecie szkołę, zbudujecie markę i będziecie zarabiać. W drugim roku zmniejszcie budżet do poziomu 7-10 % w zupełności będzie to kwota wystarczająca, żeby utrzymać obroty szkoły na poziomie 100 tysięcy wskazanych w opisie. Ile zarobicie, bo to lubi każdy 😊 myślę, że zysk netto wasz powinien oscylować w granicach 20-25% kwoty obrotu brutto, oczywiście już po odjęciu kosztów lokalu, zespołu, marketingu i kosztów dodatkowych, bo tych zawsze jest mnóstwo. 

     Kochani, pamiętajcie, że to tylko analiza, powodzenie szkoły tańca jak każdej firmy zależy od tysięcy czynników i nigdy dwie szkoły prowadzone tak samo nie osiągnąć tych samych rezultatów. Najważniejsza i kluczowa kwestia, żebyście trzymali się zawsze planu marketingowego i nie podpalali się bo nie przyniesie to dobrych i oczekiwanych efektów.   

5. Marketing szkoły tańca 

        Jesteśmy w bardzo ważnym puncie prowadzenia każdego biznesu, przechodzimy do zagadnień marketingowych, bo jak każda firm także nasza szkołą tańca potrzebuję reklamy. Pamiętacie, że tutaj lepiej jest udać się do agencji, najlepiej takiej która ma już doświadczenie w promowaniu szkół tańca, bo sami przepalicie środki na reklamę a efektu nie będzie. 

    Oczywiście, jeśli jesteście super marketingowcami, to po co płacić agencji, ale jeśli nie, to zapraszamy do nas, lub do innej agencji wyspecjalizowanej w tego rodzaju usługach marketingowych. Zatem zaczynamy 

- strona internetowa – to bardzo ważny element w działaniach marketingowych, strona powinna być przejrzysta, prosta, nieprzerysowana, funkcjonalna i responsywna, pamiętajcie, że 70% wejść na waszą stronę będzie z telefonów. Do strony dołóżmy opcje rezerwacji kursów online, czy pojedynczych lekcji, opcje kupna online zajęć, blog itp… ale nie przesadźmy i co najważniejsze i powtarzamy to każdemu, stronę www musi wam budować ktoś kto zna się na pozycjonowaniu. Pamiętajcie, bo to kluczowe przy posiadaniu strony www. 

 - pozycjonowanie stron szkół tańca – mamy piękną, fantastyczną stronę wykonaną zgodnie z zasadami SEO, to teraz musimy ją wypozycjonować. Kochani, to nie żarty uważajcie z agencjami w piwnicy u babci czy też domorosłymi pozycjonerami. Niech „fachowcy” pokażą wam strony jakie wypozycjonowali do TOP 5, jakie zaplecze mają, doświadczenie, referencję. Pozycjonowanie organiczne da wam mniej więcej po roku 30-40% wszystkich nowych kursantów.  
- social media – konieczne – to kluczowe działania zarówno w waszej szkole tańca jak i 75% firm na rynku, social media sprzedają, generuje ruch na stronie i przyciąga klientów. Nie słuchajcie głupot, że sami sobie to będziecie prowadzić, jeśli nie macie kilku lat doświadczenia to prowadzić możecie, ale jaki zrobicie ruch z FB, Insta, czy Google? Tutaj potrzebne są zakrojone na dużą skalę działania od tworzenie treści, zdjęć, relacji, przedstawiania wydarzeń itp… tworzenie reklam kierujących na stronę itp.. 

 - marketing rekomendacji, nie mówimy tutaj o pisaniu fałszywych opinii na forach, tylko o marketingu poleceń, zachęćcie pierwszych swoich uczniów do przyprowadzenie znajomych, kolegów, itp… za każdego nowego kursanta dajcie 50% zniżki przez kolejne 3 miesiące lub miesiąc nauki gratis… to działa, wiemy z doświadczenia. Zresztą sposób na promocje w szkole jest mnóstwo, ale to w dalszej części

 - pozycjonowanie lokalne, katalogi, mapy itp.. to konieczność, profile na Google moja firma, to konieczność z 2 powodów, bardzo dużo osób korzysta z tych narzędzi i będziecie mieć darmową reklamę na zawsze, po drugie wpływa to bardzo pozytywnie na pozycjonowanie strony internetowej. 

 - Google Ads – tutaj jesteśmy dalecy od tego, żeby korzystać z AdWords w dużym zakresie, jednak na wstępnym etapie kampanii marketingowej jest to dobre narzędzie bo promocji. Oczywiście z głową nie przepalajmy budżetu, bo inwestując 70% środków a Google Ads nasz budżet marketingowy wykruszy się bardzo szybko. Na dobry początek kampanii marketingowej to w zupełności Wam wystarczy, nie ma sensu prowadzić kampanii na 20-30 płaszczyznach nie jesteście marką kosmetyczną czy globalną firmą usługową.  

Szukasz agencji dla szkoły tańca?

Skontaktuj się z jednym z naszych biur, postaramy się doradzić, stworzyć kampanie marketingową, pokazać Ci drogę i wytyczyć ścieżkę rozwoju.
     Nakatomi oddział Warszawa - Mokotowska 1 Zebra Tower
 
Nakatomi oddział Warszawa to nasze idealne miejsce do pracy. Centrum, metro, sklepy warunki butikowe dla pracowników i klientów. Zapraszamy do Zebra Tower 
 00-640 Warszawa ul. Mokotowska 1 IX piętro 
tel. 0048/ (22) 378-25-43 
e-mail: agnieszka@nakatomi.pl
Nakatomi oddział Gdańsk - Gnilna 2 - Madison Centrum 

Gdańsk, jest naszym drugim domem w Polsce. 
To tutaj znajduję się nasz 2 oddział, a dokładnie jesteśmy tutaj dla was w Centrum Biurowym Madison 
80-847 Gdańsk, ulica Gnilna 2 piętro III i IV
 tel: 0048/ (58) 732-22-85, (58) 727-91-80 
e-mail: biuro@nakatomi.pl
Copyright (c)2014-2019, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Liczba odwiedzin: 178102880
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem