1. Otwieramy szkołę tańca
Kochacie taniec, to wasze życie i w końcu zdecydowaliście na otwarcie swojej szkoły tańca? Oczywiście będzie potrzebowali pomocy specjalistów, ale najważniejsza w życiu jest pasja i to, żeby praca była przyjemnością. Zastanawiacie się jak i od czego zacząć? Tak jak w każdym biznesie musicie zacząć od rejestracji firmy i wyboru, jaką formę opodatkowania wybrać itp. My jesteśmy po to, aby was wypromować, lub doradzić co można zrobić ze szkołą tańca żeby przynosiła zyski.
2. Jaką szkołę tańca poprowadzić?
3. Warunki i zespół
Warunki w tych czasach w szkole tańca, tak jak w każdym miejscu do którego przychodzą klienci muszą być na odpowiednim poziomie. Oszczędzanie na komforcie może skutkować małym zainteresowaniem. Jeśli chodzi o zespół, należy pamiętać aby oprócz instruktorów znalazły się również osoby odpowiedzialne za kwestie administracyjne oraz promocję np. w social mediach. Jeśli chodzi o samych instruktorów, zwróćcie uwagę na interpersonalne umiejętności kandydata, osoba na tym stanowisku powinna umieć zachęcić do tańca, ale także być bardzo sympatyczna. To ludzie, instruktorzy, przyciągają kursantów do szkoły. To oni budują atmosferę.
4. Budżet marketingowy + plan marketingowy
Dochodzimy do punktu, w którym możemy powoli policzyć koszty budżetu marketingowego kampanii reklamowej dla waszej szkoły tańca. Ważnym elementem jest to, aby postarać się, żeby wszystkie działania wykonywała jedna agencja. Najlepiej taka, która ma w swoim zespole zarówno programistów, grafików, marketingowców jak i dobry zespół SM. Działania jednej agencji można łatwiej monitorować i daje komfort załatwienia wszystkiego w jednym miejscu. Budżet marketingowy – załóżmy że mówimy tylko o pierwszym roku, wówczas możemy założyć, że powinien on wynosić od 10 do 17% obrotu jaki chcemy osiągnąć.
Jesteśmy w bardzo ważnym puncie prowadzenia każdego biznesu, przechodzimy do zagadnień marketingowych, bo jak każda firma potrzebujemy reklamy. Tutaj lepiej jest udać się do agencji, najlepiej takiej która ma już doświadczenie w promowaniu szkół tańca. Inaczej łatwo stracić środki na nieskutecznych działaniach.