Newsletter – czy warto go wysyłać?

8 lutego 2022
https://nakatomi.pl/wp-content/uploads/2022/02/Newsletter-czy-warto-go-wysylac-1280x880.jpg


Newsletter zyskuje coraz większą popularność i coraz rzadziej kojarzony jest ze spamem. Sprawdź jak wykorzystać kampanie mailingową do budowania świadomości swojej firmy i pozyskiwania nowych klientów.

Obecnie coraz więcej spraw możemy załatwiać bez wchodzenia z domu. Czy to zakupy, czy też wizyta w urzędzie, nie wymagają już tak często, aby stawiać się w nich osobiście. Jednym z warunków koniecznych do funkcjonowania i wykonywania czynności w sieci jest posiadanie poczty email. Jest to szybki sposób aby porozumiewać się między sobą, ale także doskonała metoda na pozyskanie nowych klientów dla swojej firmy.

 

Co to jest newsletter?

Newsletter to dosłownie list z nowymi wiadomościami. W tym przypadku chodzi tutaj oczywiście o listy internetowe, czyli maile, w których przekażemy naszym odbiorcom newsy związane z naszą firmą. Mogą nimi być wiadomości zawierające informacje o nowościach w naszym sklepie, kodach rabatowych, ciekawych wydarzeniach czy też krótki wyciąg z treści publikowanej na twojej stronie, zachęcający do przeczytania całości. Charakterystyczne dla prowadzenia kampanii mailingowej jest jej regularność. Systematyczne przypominanie klientom o swoich usługach sprawi, że zapamiętają oni lepiej naszą markę.

 

Dlaczego warto wysyłać newsletter?

Bardzo ważnym aspektem posiadania newslettera jest możliwość systematycznego zbierania i prowadzenia bazy danych swoich odbiorców. Osoby, które dobrowolnie zapisały się do listy twoich kontaktów, nawet jeśli nie dokonały od razu zakupu, mogą z większym prawdopodobieństwem zrobić to w przyszłości.

Kolejną zaletą wysyłania newsletterów jest możliwość budowania trwałej relacji z klientem. Wysyłając spersonalizowane wiadomości, poniekąd skracamy dystans między nami, a naszymi odbiorcami. Dodatkowo poza wykorzystaniem mailingu do promowania swoich ofert, warto też czasem podarować drobny prezent, jakim na przykład może być darmowy e-book. W taki sposób podkreślamy wagę tej relacji na poziomie innym niż tylko sprzedawca – kupujący.

 

Jak skutecznie go wykorzystać w marketingu?

Zalety posiadania mailingu są długofalowe. Aby skutecznie budować swoją bazę kontaktów należy zadbać o to, by zapisanie się do Twojego newslettera było łatwe, szybkie i wygodne. Te trzy cechy sprawiają, że więcej osób skorzysta z tej możliwości – szczególnie jeśli faktycznie zainteresujesz ich treścią swojej strony.

Zbyt rozbudowane formularze zapisu są z reguły odstraszające, dlatego tworząc okno do zapisu warto ograniczyć ilość zbieranych informacji. Jeżeli do kontaktu wystarczy nam adres email odbiorcy, nie każmy mu wypełniać zbędnych rubryczek w postaci np. numeru telefonu czy miejsca zamieszkania. Natomiast jeśli planujemy tworzyć bardziej spersonalizowane wiadomości, warto zapytać o imię lub o płeć. Warto również pomyśleć o formule potwierdzenia zapisu do newslettera – na wypadek sytuacji gdy ktoś podał błędny adres, bądź adres nie należący do niego.

 

Najważniejsze pytanie – jak stworzyć dobry newsletter?

 

Tytuł i nadawca

Należy zacząć od elementu, który widzimy jako pierwszy czyli Tytuł i nadawca maila. Tytuł to najważniejszy element całej wiadomości – jeżeli nie będzie wystarczająco interesujący dla odbiorców, po prostu w niego nie wejdą. Dobrą praktyką jest również zachowanie stałości nadawcy. Najlepiej, jeśli nadawcą wiadomości zawsze jest ta sama osoba lub nazwa – będzie wtedy ona natychmiastowo kojarzona z firmą.

Treść

Istotą dobrze odbieranego mailingu jest oczywiście jego treść. Zapisując się do newslettera, odbiorcy oczekują „czegoś extra” od firmy. Zapewnijmy im to. Wysyłając tą samą treść w mailu, która znajduje się na stronie, klient nie zyskuje nic nowego. Warto jest zatem stworzyć, krótką, zwięzłą treść, która zaoferuje odbiorcy pewne benefity. Pamiętajmy o poprawnym języku, wszelkie błędy działają zawsze na naszą niekorzyść. Warto w takiej sytuacji rozważyć skorzystanie z usług profesjonalnych copywriterów.

Kluczowym elementem do uzyskania konwersji jest także umieszczenie w wysyłanej wiadomości wyraźnego wezwania do działania np. „Odbierz rabat!”. Zachęci to odbiorcę jeszcze bardziej do skorzystania z Twojej oferty.

Wizualna strona

Wiadomość powinna być graficzna czy tekstowa? To zależy od Twojego odbiorcy – znaczna część ludzi jest wzrokowcami, co oznacza, że komunikat wzrokowy zapamiętają lepiej. Ciekawa kreacja graficzna dodatkowo spotęguje ten efekt. Jednak należy pamiętać aby nie przestawiać całej treści w formie grafik. Wiele skrzynek pocztowych ma załączony filtr, który blokuje wyświetlanie obrazów. W takich sytuacjach należy zadbać o to, aby napis zastępczy prezentował to, co zapisane było na grafice. W takim przypadku najlepiej stosować obrazy jako dodatek, a nie samą treść.

Regularność

Planując wysyłanie newslettera, należy zwrócić uwagę na jego częstotliwość. Regularnie otrzymywane wiadomości pomogą w wytworzeniu pewnego rodzaju przyzwyczajenia u czytelników. Jednak jeśli zbyt często będziemy ich zarzucać wiadomościami, odbiorą to działanie za zbyt nachalne, czym łatwo zrazimy ich do siebie. Optymalnym rozwiązaniem jest wysyłanie newsletterów raz w tygodniu, raz na dwa tygodnie, czy raz w miesiącu. Rozkładając działanie na mniejszą częstotliwość, prościej nam będzie również przygotować odpowiednio angażujący dla odbiorców kontent.

Responsywność

W dzisiejszych czasach znaczna większość społeczeństwa i użytkowników Internetu, korzysta z tego na urządzeniach mobilnych. Z tego powodu wracajmy uwagę na to, czy nasz newsletter wyświetla się poprawnie na urządzeniach tego typu. Źle dopasowana responsywność, czyli złe automatyczne dopasowanie rozdzielczości w zależności od urządzenia, sprawi, że nasze wiadomości będą nieczytelne.

 

Podsumowanie

Newsletter jest bardzo dobrym rozwiązaniem w kwestii poszerzania świadomości o marce, a także w wytwarzaniu i zacieśnianiu relacji między marką a odbiorcą. Dobrze przemyślany i przygotowany stanowi wartość dodaną dla wszystkich, którzy się do niego zapiszą oraz dla Ciebie jako właściciela marki. Zwięzła, konkretna i intersująca treść, ciekawe elementy wizualne, wezwanie do działania oraz regularność wysyłki to elementy, dzięki którym Twój newsletter może zapewnić Ci więcej nowych i stałych klientów.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (7 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
 
nakatomi

Jesteśmy międzynarodową agencją marketingową zajmującą się kompleksowymi kampaniami B2B oraz B2C.

Nakatomi® – We create your future.

Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company
Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company

Nakatomi® – All rights reserved

footer
Agencja Marketingowa Warszawa - footer