Podobnie jak w przypadku pozycjonowania, płatne reklamy również powinny być oparte na Baidu. Algorytm i system prowadzenia kampanii w Baidu jest bardzo podobny do tego znanego wszystkim z Google Ads. Wystarczy jedynie dobra znajomość języka chińskiego 🙂 Jedna z ważniejszych różnic to koszty. Z powodu dużej konkurencyjności na rynku chińskim, koszt kampanii również jest znacznie większy.
Przed wejściem na rynek chiński musimy stworzyć stronę internetową w rodzimym języku, pamiętając o licznych dialektach. Kluczowym elementem jest ustawienie SEO, czyli optymalizacja strony internetowej. Baidu ma odmienny algorytm analizy stron i ustawienia standardowe z Google na niewiele się tu zdadzą. Należy rozpocząć od podpięcia strony pod lokalizacje z Chin, dobrze byłoby też prowadzić stronę na chińskim serwerze.
Baidu nie przywiązuje aż tak ogromnej wagi do Social Media. Linki – szczególnie te dofollow, mają wartość i warto prowadzić kanały Social Media również na tamtejszym rynku. Zamiast Facebooka mają Renren, Twitter to Weibo, a odpowiednik YouTube to Youku. Portali wartościowych mamy koło 10-15 maksymalnie. Konto na każdym daje nam oprócz linków również rozpoznawalność marki.