Pozycjonowanie stron w Norwegii

Pozycjonowanie stron w Norwegii
Dla polskiego przedsiębiorcy rynek norweski jest niezwykle atrakcyjny. Aby jednak rozwinąć tam swój biznes, należy we właściwy sposób docierać do klientów. To kilkumilionowy kraj, w którym zasięgi z pewnością będą niższe niż w Polsce, jednak mogą okazać się bardziej skuteczne. Specyficzne warunki, jakie tam panują należy umiejętnie wykorzystać.
Charakterystyka rynku w Norwegii
Norwegowie są bardzo wymagający co do contentu, jaki znajdują w Internecie. Nie znoszą spamu i reklam, dlatego też preferują niekiedy płatne subskrypcje pod warunkiem dobrej jakościowo treści. Inwestują w to, co może przynieść im korzyści w przyszłości. Analizując rynek norweski, warto zastanowić się nad tym, czy istnieje tam realne zapotrzebowanie na nasz produkt, bądź usługę.
Dobór interesujących treści w Norwegii
Norwegia dzieli się na zróżnicowane pod wieloma względami rejony, dlatego też występuje tam odmienne zapotrzebowanie na produkty i usługi. Każdego przyciągają inne elementy, dlatego, istotny dla pozycjonowania w Norwegii jest już sam etap tworzenia strony internetowej. Ładna kolorystyka i dobre jakościowo zdjęcia będą dla użytkownika bardziej atrakcyjne, niż witryna przeładowana obszernymi opisami.
białe z czerwonym prawy dół prawy - Agencja Marketingowa Warszawa

Pozycjonowanie z Social Media

Norwegowie bardzo chętnie korzystają z największych światowych portali. Posiadają również kilka swoich mniejszych stron, na których również warto być aktywnym. Mieszkańcy Norwegii nie przepadają za typowymi reklamami, dlatego to właśnie zaangażowanie w social media może mieć spory wpływ na zainteresowanie klientów, a co za tym idzie zwiększony ruch na stronie.

Wybór norweskiej domeny

Poza wartościową treścią, ważne jest także wykupienie domeny z rozszerzeniem .no. Wymaga to jednak rejestracji działalności gospodarczej na terenie kraju. To rozwiązanie sprawia, że norweskich stron internetowych jest dużo mniej niż w Polsce, ale za to łatwiej jest wyszukać pożądaną treść. Dla tych, którzy nie prowadzą działalności w Norwegii, dostępna jest jedynie domena .priv.no, której używanie stanowczo odradzamy. Lepsze w tym przypadku będzie użycie międzynarodowego .com, choć już nie tak skuteczne jak domena norweska. Na zainteresowanie internautów wpłynie również wybrana przez nas lokalizacja. Warto zatem skupić się na pozycjonowaniu lokalnym, które może przynieść lepszy skutek, niż reklamy o zasięgu ogólnokrajowym. Jeżeli pragniemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców, wówczas warto pozycjonować na największe miasta w kraju.

Dobór słów kluczowych

W Norwegii duże znaczenie ma wyszukiwanie organiczne. Stosunkowo niewiele firm korzysta tam z kampanii AdWords, dlatego strony znajdujące się na wysokich pozycjach są łatwo zauważalne i wiarygodne w oczach użytkownika. Mała liczba stron z domeną .no sprawia, że konkurencja nie jest zbyt wielka. Najważniejszy jest właściwy dobór właściwych słów kluczowych. Norwegowie przeważnie stawiają na intuicyjność wyszukiwarki, dlatego z reguły wpisują krótkie frazy, złożone z maksymalnie dwóch słów. Szczegółowe zapytania są raczej rzadkością. Tutaj stosuje się najprostsze rozwiązania.

SEO vs Social Media

W celu wzmacniania pozycji, podobnie jak w wielu innych krajach, stosuje się katalogowanie oraz zakłada profile społecznościowe. Norwegowie bardzo chętnie z nich korzystają. Zaangażowanie w social media może mieć spory wpływ na zainteresowanie klientów, a co za tym idzie zwiększony ruch na stronie. Dobrze zaplanowane pozycjonowanie stron w Norwegii może być niezwykle opłacalne. Wymaga to jednak sporej pracy i znajomości rynku, dlatego warto powierzyć to zadanie profesjonalistom. W przeciwnym razie zmarnujemy swój czas i pieniądze.

AXN Agencja Marketingowa Warszawa
AGORA Agencja Marketingowa Warszawa
MANTA Agencja Marketingowa Warszawa
PZU Agencja Marketingowa Warszawa
CONTINENTAL Agencja Marketingowa Warszawa
MEDICOVER Agencja Marketingowa Warszawa
DB Agencja Marketingowa Warszawa
MTV Agencja Marketingowa Warszawa
AKADEMIA Agencja Marketingowa Warszawa
BUBBLES Agencja Marketingowa Warszawa
ATELIER Agencja Marketingowa Warszawa
DEKPOL Agencja Marketingowa Warszawa
NO-Agencja-Marketingowa-Warszawa
logo-new-orleans-klub-nocny-warszawa-(2)

Porozmawiajmy

Skontaktuj się z nami, aby poznać pełną ofertę naszej agencji.
Nakatomi Agencja Marketingowa Warszawa

Jesteśmy międzynarodową agencją marketingową zajmującą się kompleksowymi kampaniami B2B oraz B2C.

Nakatomi® – We create your future.

Nakatomi® – All rights reserved

bt_bb_section_top_section_coverage_image
Agencja Marketingowa Warszawa - footer