Położenie geograficzne Szwecji sprawia, że jest ona silnie zróżnicowana pod wieloma względami. W zależności od regionu, najbardziej rozwinięte są takie branże, jak: ICT, przemysł wydobywczy, przetwórczy, drzewny, papierniczy i transportowy. Decydując się na pozycjonowanie najlepiej jest skupić się na promocji lokalnej, ponieważ nasza oferta w zależności od regionu może być inaczej przyjęta.
Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest linkowanie, czyli zamieszczanie przekierowania na swoją witrynę bezpośrednio na niej lub na innych stronach. Należy przy tym pamiętać o tym, by profil linków był w jakiś sposób zróżnicowany. Jest to bowiem istotne z punktu widzenia przeglądarki. Skuteczny link building jest działaniem wspierającym pozostałe elementy SEO. Aby przynosił efekty, należy regularnie linkować. Ważne jest, aby wstawiając linki wewnętrzne, nie przekroczyć wskazanej przez Google liczby 100 przekierowań. W przypadku tych zewnętrznych, wybierajmy wartościowe strony. Najlepiej, gdy są również związane z naszą branżą.
Z doświadczenia wiemy, że najlepiej jest stosować kampanie Google Ads i pozycjonowanie jednocześnie. W przypadku Szwecji każda z tych form reklamy daje podobną skuteczność, utrzymującą się na poziomie 30-34%. W momencie, gdy użytkownikowi na pierwszej stronie wyszukiwarki wyświetla się zarówno płatny, jak i organiczny wynik, kliknięcia dają już rezultaty w okolicach 50%. Dzieje się tak, ponieważ częstotliwość pojawiania się naszej strony zwiększa jej wiarygodność. Pamiętajmy więc, by poświęcać czas na każdą formę reklamy internetowej, ponieważ dopiero wtedy zobaczymy prawdziwe rezultaty.