Blog zwiększa sprzedaż, blog poprzez artykuły pokazuje klientowi, że firma serio podchodzi do sprzedaży i promocji marki. Pisanie artykułów pokazuje pod szukanymi tematami właśnie twojego bloga. Załóżmy, że napisałeś artykuł „Jak wykorzystać przestrzeń w mieszkaniu”. Osoba szukająca w Google takiej treści z pewnością trafi i to na pierwszej stronie wyszukiwania na Twój artykuł, a jeśli na niego trafi, zobaczy też Twoją stronkę, na której sprzedajesz swoje produkty.
Odpowiedź jest bardzo prosta: dla każdej firmy, która chce pozyskiwać klientów przez internet. Blogosfera to ogromny potencjał sprzedażowy i założenie choćby zwykłego bloga na blogspocie to koszt zerowy, a każdy artykuł w sieci zostaje. Poprzez pisanie artykułów w miarę regularne, blog sam powinien się wypozycjonować na te mało skomplikowane frazy. Blog umacnia markę, pamiętajcie, że klient potrzebuje kilka razy o Was usłyszeć, zanim zapamięta Waszę firmę.
Zawsze myśl, jak osoba, która czegoś w sieci szuka. Niekoniecznie Twojej usługi czy produktu, tylko powiązanych z tym rzeczy. Jeśli klient wejdzie na Twój blog, bo go coś zaciekawi, wejdzie wiele razy, wówczas będzie Twoją markę kojarzył z meblami. Jeśli zdecyduje się na nowe meble i ma gust, nie pojedzie do IKEA tylko przypomni mu się, że Ty sprzedajesz te wspaniałe meble i w ten sposób zyskasz klienta.