Sukces na rynku zagranicznym

Kierunek - rynek zagraniczny!

Zastanów się, jaki rynek będzie odpowiedni do wprowadzenia Twoich produktów. Weź pod uwagę zarówno cechy samego towaru, jak i potrzeby mieszkańców danego kraju oraz uwarunkowania jego rynku.

Jesteśmy ambitni, wytrwali i wierzymy, że możemy osiągnąć wszystko. Wiemy, jak osiągnąć sukces na rynku zagranicznym. Podbój rynków lokalnych wielu z nas po prostu przestał wystarczać. Odważnie proponujemy swoje wyroby konsumentom spoza naszego kraju wierząc, że spełnią ich wymagania. Wprowadzenie produktów na rynki zagraniczne wymaga nie tylko dobrych chęci, ale również dobrze opracowanej strategii. Jak się do tego zabrać i jak osiągnąć sukces na rynku zagranicznym?

Globalne zasięgi Nakatomi, Agencja Marketingowa Warszawa
gray-curve-bottom

Jak osiągnąć sukces na rynku zagranicznym?

1. Określ swój cel
Zastanów się, jaki rynek będzie odpowiedni do wprowadzenia Twoich produktów. Weź pod uwagę zarówno cechy samego towaru, jak i potrzeby mieszkańców danego kraju oraz uwarunkowania jego rynku. Dowiedz się, jakich właściwości szukają w nabywanych przez siebie dobrach, osoby konkretnej narodowości. Istotny jest także stopień nasycenia danego rynku. Nie ma sensu upierać się przy sprzedaży w kraju, w którym zapotrzebowanie na konkretny rodzaj produktów jest już zaspokajane, a konkurencja jest naprawdę imponująca. Każdy naród ma własną mentalność i nawyki konsumenckie, wobec czego czasami zachodzi potrzeba udoskonalenia produktu i dostosowania go do potrzeb odbiorców z konkretnego kraju. Może to być obniżenie kosztów produkcji, dodanie dodatkowych funkcji lub nowy design. Warto dowiedzieć się, co dobrze się sprzedaje na danym obszarze i jakich właściwości nabywanych przez siebie towarów poszukują klienci.
2. Jakość produktów
Jeśli chcemy inwestować w pojawienie się na kolejnych rynkach, musimy dołożyć wszelkich starań, by oferowany przez nas towar był godny uwagi. Oczywiście, wiele zależy od proponowanej ceny oraz sytuacji materialnej konkretnego kraju, jednak warto pamiętać, że aby klient kupił coś nowego i nieznanego, musi zobaczyć w tym wartość dodaną, której nie znajdował w znanych dotąd produktach. Może to być nowy, niedostępny dotąd na rynku smak, oryginalne wzornictwo, funkcjonalne opakowanie czy przyjazność dla środowiska. Warto poświęcić trochę czasu na dopracowanie swoich wyrobów, by mieć pewność, że nasza oferta rzeczywiście jest godna uwagi. Nie należy również zaniedbywać sfery kontaktów z kontrahentami – tutaj także musimy zachowywać najwyższą jakość. Bardzo istotnymi kwestiami są rzetelne przygotowanie merytoryczne, terminowość oraz profesjonalizm.

Strategia działania

Nawet najlepszy produkt nie sprzeda się dobrze, jeśli konsumenci nie będą mieli pojęcia o jego istnieniu. Jednym z głównych filarów, na których opiera się powodzenie produktów na rynku zagranicznym, jest dobrze zaplanowana i przeprowadzona kampania promocyjna.

1. Strona internetowa

Pierwszym miejscem, w którym powinny pojawić się informacje na temat firmy jest Internet. To właśnie tam w pierwszej kolejności poszukujemy interesujących nas produktów. Każda poważna firma musi mieć własną stronę internetową.

Podstawowymi wiadomościami, które powinniśmy na niej zamieścić, są dane kontaktowe przedsiębiorstwa, zakres jego działania, opis oferty oraz cennik. Warto zainwestować w nowoczesny wygląd witryny, intuicyjne menu, wersje dla urządzeń mobilnych oraz pozycjonowanie.

2. Blog firmowy

W zależności od profilu działalności, do strony możemy dodać również blog firmowy. Służy on przede wszystkim do publikowania interesujących artykułów związanych z naszą branżą oraz informowania o wydarzeniach z życia firmy.

Pamiętajmy, dla kogo są przeznaczone zamieszczane przez nas treści. Teksty muszą być treściwe i ciekawe, a jednocześnie zrozumiałe dla przeciętnego odbiorcy, niezwiązanego zawodowo z daną dziedziną. To sposób na zbudowanie wizerunku eksperta.

3. Social Media

Kolejnym bardzo istotnym kanałem są media społecznościowe. SM to znakomity sposób na budowanie i utrzymywanie trwałej relacji z klientami. Aby aktywność w social media przyczyniła się do zwiększenia sprzedaży, dbajmy o dobrej jakości publikacje.

Bardzo skuteczną strategią jest zachęcanie swoich fanów do aktywności. Pytajmy ich o opinię o naszych najnowszych produktach, organizujmy ankiety i konkursy z nagrodami. Taka zabawa przyczyni się do większej świadomości o naszej ofercie.

4. Targi branżowe

Ostatnim ważnym elementem promocji jest udział w zagranicznych targach branżowych. To świetny sposób na zdobycie klientów oraz partnerów biznesowych. Jednocześnie jest to unikalna okazja do badania rynku i zapoznania się z ofertami konkurencji.

Pierwszą rzeczą, jaką musimy zrobić, jest opracowanie dokładnego planu przedsięwzięcia. Oprócz stoiska warto zatroszczyć się również o inne formy zaznaczenia swojej obecności na targach, np. wzięcie udziału w panelu dyskusyjnym.

czerwone z szarym lewa gora - agencja marketingowa warszawa
Czerwone z białym prawy dół - Agencja Marketingowa Warszawa

Porozmawiajmy

Skontaktuj się z nami, aby poznać pełną ofertę naszej agencji.
nakatomi

Jesteśmy międzynarodową agencją marketingową zajmującą się kompleksowymi kampaniami B2B oraz B2C.

Nakatomi® – We create your future.

Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company
Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company

Nakatomi® – All rights reserved

footer
Agencja Marketingowa Warszawa - footer