Tinder Ads – jak wykorzystać aplikację randkową w marketingu

4 sierpnia 2023
https://nakatomi.pl/wp-content/uploads/2023/08/tinder-1280x880.jpg

Swipe w prawo i…MATCH! W obecnych czasach aplikacje randkowe nabrały miano powszechnego sposobu na poznanie kogoś nowego. Wystarczy, że osoba, którą “polubiliśmy”, odwzajemni to i mamy możliwość nawiązania dialogu. A czy zastanawiałeś się jak można wykorzystać aplikację Tinder w marketingu, by rozreklamować swój produkt?

Spis treści:

  1. Czym jest Tinder?
  2. Tinder Ads, czyli reklama na Tinderze.
  3. Formaty reklamowe na Tinderze.
  4. Zalety reklam na Tinderze.
  5. Kto korzysta z Tindera?
  6. Ile kosztuje reklama na Tinderze?
  7. Tworzenie udanych kampanii reklamowych na Tinderze – jak?
  8. Jak to zrobić poprawnie – czyli wskazówki dotyczące udanej reklamy na Tinderze.
  9. Tworzenie reklam Tinder w Google Ads.
  10. Podsumowanie.

 

Czym jest Tinder?

Tinder Ads

Kiedy pomyślimy o aplikacji randkowej, bez wątpienia od razu przychodzi nam na myśl Tinder. Stał się on najważniejszą platformę randkową od momentu jej powstania w 2012 roku. Obecnie korzysta z niej ok. 75 milionów użytkowników, gdzie 50 procent stanowią osoby w wieku 18-25 lat. Najbardziej imponujący jest fakt iż do tej pory dokonano powyżej 60 miliardów dopasowań i ponad 10 milionów ma wykupioną opcję premium!

Rozwój Tindera sprawił, że to już nie tylko randki. Zwiększa się zakres działań marketingowych na tej platformie. Zgodnie z danymi Facebooka, reklamy na Tinderze są aż siedem razy skuteczniejsze niż reklamy banerowe. Co także je wyróżnia? Duże zaangażowanie użytkowników. Tinder stanowi idealnie dopasowane miejsce do nawiązywania kontaktu z młodszymi odbiorcami, bez względu na ofertę produktową. Duża powierzchnia reklamowa sprawia, że platforma jest niezwykle atrakcyjna dla potencjalnych reklamodawców. Dzięki karcie natywnej można zaprojektować cały ekran, co sprawia, że skupiamy na niej całą uwagę w momencie odbioru.

Tinder Ads, czyli reklama na Tinderze.

 

Tinder Advertising to platforma marketingowa, która pozwala firmom na reklamowanie produktów czy też usług w aplikacji Tinder. Daje szereg możliwości do zaangażowania młodszego grona odbiorców, poszukujących nowych doświadczeń, czy podatnych na testowanie nowych produktów. Może stanowić niezwykle pomocne narzędzie dla firmy, zwiększając jej świadomość na rynku, zwiększając ruch czy finalnie generując leady i sprzedaż. Niewątpliwie jest to stale rozwijająca się platforma reklamowa, co sprawia, że dostajemy coraz to nowsze możliwości na optymalizacje kampanii kierowanej na Tinder.

Formaty reklamowe na Tinderze.

Na Tinderze sprawnie można umieścić następujące formaty reklamowe:

  • Karta profilu marki: Firmy tworzą profil na Tinderze, który zostaje rozpoznawalny jako reklama tylko dzięki specjalnemu tagowi sponsorowania.
  • Ankiety: Użytkownicy mogą przesuwać palcem, aby wyrazić swoją opinię na temat produktu lub usługi, czy udostępnić ją w swoich socialach.
  • Natywna reklama graficzna: ten format obejmuje reklamy graficzne, które po przesunięciu w prawo, prowadzą użytkownika do okienka z informacjami na temat firmy/produktu i wezwaniem do działania, a w ostateczności do naszej strony docelowej.
  • Natywna reklama video: różnica między tą opcją, a poprzednią jest tylko w tym, że zamiast reklam graficznych, wyświetlane jest video.

 

Zalety reklamy na Tinderze

 

Reklama na Tinderze ma bez wątpienia kilka istotnych zalet. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Ogromna baza młodych osób w wieku 18-35 lat, którzy wykazują się sporym zainteresowaniem w kontekście mediów społecznościowych, co sprawia, że stanowią idealną grupą docelową dla firm, chcących poszerzyć swoją bazę klientów.

Bezpośredni spersonalizowany komunikat – reklamodawcy mają możliwość dotarcia do indywidualnego potencjalnego klienta, dzięki bezpośredniemu zwróceniu się do niego w treści reklamy i nagłówku. Upewnij się, że treści jakie kierujesz do odbiorcy, są atrakcyjne także pod względem wizualnym. Zastanów się czy poszukujesz nowego klienta, a może partnera biznesowego?

Zwiększony zasięg i widoczność marki – dzięki reklamom i zaangażowanym odbiorcom, kampanie na Tinderze generują niższe koszty w porównaniu z tradycyjnymi platformami reklamowymi. Znajdź sposób, dlaczego to właśnie Twoją markę potencjalni klienci powinni „dać w prawo”.

Harmonogram odwiedzin – niewątpliwie ogromną zaletą Tindera jest fakt, iż użytkownicy często śledzą aplikacją przez cały dzień, co zwiększa klikalność reklam o różnych porach dnia i nocy. Badania pokazują, że ponad połowa użytkowników, loguje się do aplikacji więcej niż raz dziennie. Dzięki temu reklamodawcy mają większe możliwości dotarcia do potencjalnych klientów, poprzez wielokrotne wyświetlanie reklam.

Mniejsza konkurencja – świat wirtualnej reklamy staje się coraz bardziej przepełniony. Zewsząd jesteśmy bombardowani coraz to nowszymi promocjami, produktami na rynku. Warto jest zadbać o własną przestrzeń. Wiele firm nawet nie pomyślałoby o reklamowaniu się w aplikacji randkowej. Możesz to wykorzystać na własną korzyść i tym samym konkurować z mniejszą liczbą firm.

Kto korzysta z Tindera?

Zgodnie ze statystykami, większość użytkowników Tindera ma od 18 do 34 lat, gdzie jedna trzecia z nich zamieszkuje miasta. Jak widać ponad 80% użytkowników to tzw. pokolenie Y (milenialsi) i pokolenie Z. Ku uciesze niektórych osób, a dokładniej mieszkańców Europy, reprezentacja mężczyzn i kobiet jest niemal równa. Znajomość grupy docelowej bez wątpienia ma wpływ na skuteczność reklamy na Tinderze (i nie tylko!). Mając jasno dookreśloną grupę odbiorców, możemy precyzyjniej kierować do nich treści reklamowe, czy też postawić na zupełnie inne grafiki, niż w przypadku kampanii na Facebooku, Google Ads, Instagramie czy LinkedInie.

Ile kosztuje reklama na Tinderze?

Reklamowanie na Tinderze nie jest jeszcze popularnym sposobem. Niewątpliwie kreuje to zdecydowanie mniejszą konkurencję niż za pośrednictwem np. reklam w Google Ads czy na Facebooku. Zastanawiając się nad tym, ile tak właściwie powinien wynosić budżet na reklamę Tinder Ads, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Ulubionym stwierdzeniem marketerów jest – to zależy. Sugerowany przez nas budżet na początek, powinien oscylować mniej więcej w okolicach 1 tys. dolarów. Przy takim całkowitym budżecie, możemy mówić o optymalnym dotarciu do potencjalnego klienta. W Tinder Ads płacimy w modelu pay-per swipe, co oznacza, że płacimy za reklamę dopiero w przypadku integracji z naszą reklamą. Dostępne są również modele: CPM (Cost Per Thousand Impressions) oraz CPC (Cost Per Click). Koszty za kliknięcie oscylują w granicach 5-10 dolarów, ale dzięki skrupulatnej optymalizacji, możemy je łatwo obniżyć nawet do 3 dolarów.

Tworzenie udanych kampanii reklamowych na Tinderze – jak?

Aby można było pochwalić się stworzeniem efektywnej kampanii na Tinderze, należy rozważyć kilka czynników.

Przede wszystkim odbiorcy.

Kluczem idealnej reklamy jest zrozumienie osób, do których kierujemy komunikaty.

Jakie są ich zainteresowania? Jakie są ich zachowania? Jak mogą odebrać naszą reklamę? Czego poszukują na Tinderze i jak możemy wykorzystać to w kontekście naszej marki?

Te pytania sprawią, iż z łatwością dobierzemy odpowiednie kierowanie treści reklamowych, ich przekazu.

Jasne i zwięzłe komunikaty

Unikaj używania na siłę “modnych słów”, które mogą sprawić iż nasz komunikat będzie niejasny lub odwróci uwagę od promowanego produktu czy też usług. Elementy na zdjęciu/grafice powinny stanowić dopełnienie całości, a nie przyćmiewać tekst.

Zachowaj indywidualność

Chcesz bowiem postawić na rozreklamowanie marki własną. Tinder zna przypadki, gdzie fałszywe kampanie miały ogromny odzew np. w przypadku promocji filmu Ex-Machina. Mężczyźni mogli połączyć się w parę z 25-letnią kobietą o imieniu Ava. Po dopasowaniu i krótkiej rozmowie, Ava wyjawiała, że ​​jest robotem stworzonym do promowania filmu Ex Machina. Kolejny taki przypadek, jednak już niesprawdzonej próby reklamowania swojej marki pod przykrywką, była marka GAP. Chciano bowiem promować 30% zniżkę na jeansy. Utworzono w tym celu profil, który zapraszał użytkowników Tindera na „imprezę ze spodniami”. Nie spotkało się to jednak z aprobatą. Tinder nie wyraził zgody na takie promowanie produktu i szybko usunął profil, który naruszał warunki korzystania z usługi, z jakimi należy się zapoznać i zaakceptować przed rejestracją w aplikacji. Stawiaj więc na rozreklamowane wizerunku własnej marki, nie buduj narracji pod przykrywką, gdyż może nie spodobać się to polityce Tindera, a w konsekwencji Twoja reklama czy cały profil, zostanie usunięty szybciej, niż się pojawi.

Jak to zrobić poprawnie – czyli wskazówki dotyczące udanej reklamy na Tinderze

Przetestuj kreacje reklamowe przed uruchomieniem – reklamy na Tinderze w dużym stopniu polegają na ocenie zdjęcia i komunikatu zaraz pod nim. Warto jest zadbać o przyciągające wzrok fotografie, aby mieć pewność, że nasza reklama się spodoba. Sprawdzi się tutaj czysty obraz, bez dużej edycji i bałaganu w tle. Zainwestuj w wysokiej jakości zdjęcia, które oddają urok Twojej marki. Masz tylko kilka sekund aby zainteresować swojego odbiorcę, a pierwsze wrażenie jest najważniejsze!

Staraj się, aby Twoja wiadomość była jasna i zwięzła – długie reklamy zdecydowanie bardziej sprawdzą się na innych platformach reklamowych. Tutaj warto postawić na prostotę i zminimalizować liczbę znaków.

Humor i GIF-y? Jak najbardziej. Mogą pomóc wyróżnić się na tle konkurencji. Korzystaj z zabawnych obrazków, interesujących komunikatów i zwiększaj zaangażowanie potencjalnych klientów.

Nie zapomnij o harmonogramie. Warto jest spojrzeć na to w jakich porach potencjalni odbiorcy mogą mieć wzmożoną aktywność na aplikacji, aby móc ją odpowiednio zoptymalizować.

Lokalizacja – kiedy określisz grupę docelową, skorzystaj z kierowania na lokalizację. Będziesz mieć pewność, że docierasz do odbiorców, którzy wykazują się potencjałem w zaangażowaniu w Twoją reklamę. Jako restauracja serwująca jedynie steki, nie chcielibyśmy przecież wyświetlać się osobom niejedzącym mięsa, ponieważ zmniejsza to prawdopodobieństwo kliknięcia przez nich w reklamę.

Tworzenie reklam Tinder w Google Ads:

Zaloguj się na swoje konto Google Ads i utwórz nową kampanię z celem “Ruch w witrynie”

Następnie określamy swoją grupę odbiorców – na przykład możemy ją zawęzić do kobiet w wieku 18-25 lat, posługujących się jedynie językiem angielskim czy do mężczyzn w wieku 25-34, którzy mieszkają w Warszawie.

Płynnie przechodzimy do ustalenia budżetu, jaki chcemy wydać na reklamę.

Następnie wybieramy miejsce docelowe, wyszukując i zaznaczając aplikację Tinder.

 

Dodajemy uprzednio przygotowane przez nas kreacje graficzne, nagłówki i treści reklamową i gotowe!

Gdy reklama zostanie sprawdzona i opublikowana na wybranej przez nas uprzednio platformie Tinder. Stale powinniśmy ją monitorować i optymalizować np. rozszerzając lokalizacje, wykluczając nieefektywne godziny czy dni z harmongoramu.

Podsumowanie.

Należy pamiętać, że mimo wszystko Tinder stanowi platformę, w której ludzie szukają dobranej dla siebie osoby. Nikt nie wchodzi na nią stricte z zamiarem kupienia nowego przedmiotu, czy w celu dowiedzenia się więcej na temat jakieś firmy. Niemniej jednak z racji ogromnej popularności tej aplikacji randkowej i tym samym szerokiej publiczności, po ustaleniu odpowiedniej grupy docelowej, możemy zwiększyć nie tylko świadomość naszej marki, ale w ostateczności uzyskać komunikat „IT’S A MATCH” i cieszyć się nowym klientem.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (8 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
nicola
Nicola Skuza  SEM Specialist
Ekspertka od reklamy ze szczególnym zamiłowaniem do Google Ads. Swój analityczny umysł i lekkie pióro wykorzystuje do tworzenia kampanii. Prywatnie zakochana w akrobatyce powietrznej i gimnastyce artystycznej, stanowiąca jej największą pasję. Największa zaleta? Nigdy nie zostawia niczego na ostatnią chwilę, a dobra organizacja to jej drugie imię.
nakatomi

Jesteśmy międzynarodową agencją marketingową zajmującą się kompleksowymi kampaniami B2B oraz B2C.

Nakatomi® – We create your future.

Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company
Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company

Nakatomi® – All rights reserved

footer
Agencja Marketingowa Warszawa - footer