Film reklamowy

                           Filmy reklamowe nie są dla nas niczym nowym. Od tego w każdym domu możemy                                znaleźć telewizor, normą jest wykorzystywanie spotów marketingowych do                                           promocji różnego rodzaju dóbr i usług. Choć już od wielu lat filmy stanowią ważną                               część strategii marketingowych wielu firm, dopiero upowszechnienie dostępu do                               internetu znacząco zwiększyło ich znaczenie.
Jak wykorzystać film reklamowy, by zwiększyć sprzedaż?

         Każdy przedsiębiorca wie, jak ważna jest promocja swoich produktów i usług. Standardy dotyczące reklamy nieustannie, dynamicznie się zmieniają: jakiś czas temu wystarczyło wydrukować ulotki i wizytówki, dzisiaj niezbędnym minimum jest prowadzenie strony internetowej oraz konta na portalu społecznościowym. A gdzie w tym wszystkim miejsce dla filmów reklamowych? Jak możemy wykorzystać je do zwiększenia sprzedaży? Filmy reklamowe nie są dla nas niczym nowym. Od tego w każdym domu możemy znaleźć telewizor, normą jest wykorzystywanie spotów marketingowych do promocji różnego rodzaju dóbr i usług. Choć już od wielu lat filmy stanowią ważną część strategii marketingowych wielu firm, dopiero upowszechnienie dostępu do internetu znacząco zwiększyło ich znaczenie. 

        Dlaczego filmy oddziałują na nasze wybory i postawy w większym stopniu niż np. tekst? Podstawową różnicą między tymi dwiema formami przekazu są modalności, na jakich bazują. Nawet najlepiej napisany artykuł oddziałuje wyłącznie na nasz wzrok i sferę poznawczą. Natomiast film to kombinacja obrazu, dźwięku, a często także tekstu. Taka forma wyrazu w krótkim czasie jest w stanie przekazać nam sporo informacji, a ponadto wpływa na nasze emocje, wywołując zdziwienie, radość czy wzruszenie. Jako że odbieramy te treści za pomocą kilku różnych zmysłów, dużo lepiej zapadają nam one w pamięć. Przekazy często oddziałują również na naszą podświadomość. Badanie wskazują, iż obejrzenie filmu produktowego zwiększa szanse na zakup aż o 73%! Nie ma w tym niczego dziwnego: ruchomy obraz nie tylko wywołuje określone, pożądane skojarzenia i reakcje, ale również pomaga w podjęciu decyzji poprzez dostarczenie informacji, których nie dałoby się przekazać za pomocą tekstu pisanego. Jeśli mamy do czynienia np. z częścią garderoby, w filmie możemy zobaczyć, jak układa się materiał oraz jak produkt prezentuje się na żywej, ruszającej się osobie. Jeśli sprawa dotyczy walizki, mamy okazję przekonać się o jej funkcjonalności i pakowności, jeśli chodzi o samochód – możemy zobaczyć, ile osób się w nim mieści oraz jak pojazd wygląda w ruchu. Wszystkie te obrazy oddziałują na naszą wyobraźnię, a my w myślach już testujemy interesujący nas produkt. 

Prosty przekaz  zawsze skuteczny

Nie jest tajemnicą, że produkcja spotu reklamowego oraz jego telewizyjna dystrybucja to bardzo kosztowne przedsięwzięcia. Na szczęście z pomocą przychodzi nam internet, którego wykorzystywanie jest znacznie tańsze. 
          Nie jest tajemnicą, że produkcja spotu reklamowego oraz jego telewizyjna dystrybucja to bardzo kosztowne przedsięwzięcia. Na szczęście z pomocą przychodzi nam internet, którego wykorzystywanie jest znacznie tańsze. Spektrum wykorzystania już gotowego filmu jest naprawdę ogromne: możemy (i powinniśmy) opublikować go na swojej stronie internetowej, na profilach w mediach społecznościowych, a nawet w podpisie firmowych maili. W wersji bardziej rozbudowanej możemy również wyświetlać film na ekranach w biurze oraz na miejskich telebimach. Film przyda nam się również na wszelkiego rodzaju prezentacjach, spotkaniach biznesowych oraz targach branżowych. W jaki sposób przygotować film reklamowy, którego zadaniem będzie zwiększenie rozpoznawalności i obrotów firmy? Przede wszystkim, raczej nie warto robić tego na własną rękę. Choć reklamy produkowane do internetu często mają mniejszy budżet niż te telewizyjne, nie oznacza to, że mogą wyglądać amatorsko i niedbale. To bardzo ważne, by wszystkie podejmowane przez nas działania marketingowe były profesjonalne i atrakcyjne z punktu widzenia odbiorcy. 

     W zalewie rozmaitych reklam nasza musi przyciągać uwagę – w przeciwnym razie pozostanie niezauważona i nie spełni swojej funkcji. Z tego powodu warto zatrudnić profesjonalną firmę, która w fachowy sposób stworzy nasz materiał promocyjny. Pierwszym etapem powstawania takiego filmu jest określenie budżetu, który jesteśmy w stanie przeznaczyć na to przedsięwzięcie. Firma, którą wynajmiemy, nie będzie w stanie rozpocząć prac, nie będąc w posiadaniu takiej informacji. Dopiero mając świadomość naszych możliwości finansowych, będzie mogła stworzyć szczegółowy scenariusz filmu oraz wyszczególnić wszystkie potrzebne materiały. Oczywiście, ostateczny efekt zależy od wielu czynników. Nie wszystkie sytuacje na planie da się przewidzieć. Czasami okazuje się, że przygotowany wcześniej plan działania należy zmodyfikować, by uzyskać jeszcze lepsze rezultaty. Wiele zależy również od działań wykonywanych podczas postprodukcji. W trakcie tego etapu profesjonaliści montują film, dokonują w nich określone przeróbki oraz szlifują tak, by ostatecznie otrzymany materiał spełniał wszystkie założone wymogi. 

    Sposoby na wykorzystanie filmu reklamowego są niemal nieograniczone. Możemy nakręcić typowy spot, w którym zastosujemy różnego rodzaju metody perswazji mające na celu zachęcenie konsumentów do skorzystania z naszej oferty lub typowy film produktowy, prezentujący możliwości oferowanego przez nas towaru. Wszystko zależy od naszych potrzeb i możliwości finansowych. Tak czy inaczej, nie warto rezygnować z tego typu promocji, ponieważ, jak pokazują badania oraz doświadczenie, jest ona bardzo skuteczna w kształtowaniu postaw konsumenckich oraz zwiększaniu sprzedaży. 
Copyright (c)2014-2017, All Rights Reserved Nakatomi LLC

Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem