Marketing to bardzo dynamicznie rozwijająca się dziedzina, która wymaga ciągłego dokształcania się, a przede wszystkim podążania za trendami. Dlatego bardzo przydatne są kursy online, ponieważ z ich pomocą zyskasz dodatkową wiedzę – niezależnie od zajmowanego przez Ciebie stanowiska.
Do dyspozycji masz naprawdę duży wybór szkoleń płatnych i darmowych, co z jednej strony umożliwia znalezienie odpowiedniej opcji, a z drugiej utrudnia podjęcie decyzji. Właśnie z tego powodu zebraliśmy dla Ciebie 10 najlepszych kursów online z zakresu marketingu. Ponadto z tego artykułu dowiesz się także:
- Dlaczego warto wziąć udział w kursie z zakresu marketingu?
- Jakie są najlepszych bezpłatne kursy marketingowe?
- Jakie są najciekawsze, płatne kursy online z zakresu marketingu?
Dlaczego warto wziąć udział w kursie z zakresu marketingu?
Szkolenia online z marketingu to dobre rozwiązanie zarówno dla początkujących, jak i bardziej doświadczonych osób. W końcu nawet pracownicy z wieloletnim stażem powinni się rozwijać, a do tego stale śledzić nowe rozwiązania z tej branży.
Jeśli tylko zdecydujesz się na wartościowy i merytoryczny kurs z marketingu, to z pewnością zdobędziesz wiele nowych umiejętności. Zyskasz również okazję do zweryfikowania dotychczasowej wiedzy. Oczywiście pomoże Ci to również podwyższyć własne kompetencje. Gdy wybierzesz szkolenie, które umożliwia tworzenie społeczności online, to z pewnością nawiążesz także wiele znajomości. Wspólne rozmowy to nie tylko dobry sposób na wymianę informacji, ale przede wszystkim na rozpoczęcie współpracy z innymi specjalistami.
Oczywiście ważnym argumentem jest możliwość nauki od najlepszych, a przede wszystkim od fachowców i doświadczonych osób.
Możliwość skorzystania z ciekawych szkoleń to dla wielu osób spora motywacja do samorozwoju. Szczególnie jest to istotne w przypadku doświadczonych marketerów potrzebujących dodatkowych bodźców do poprawy swoich umiejętności z dotąd nieznanych kierunków.
Certyfikowane szkolenia to dobry sposób na wypełnienie portfolio oraz podkreślenie nowo nabytych umiejętności. Z pewnością ułatwi Ci to znalezienie zleceniodawców, zwiększy szanse na awans bądź umożliwi zdobycie jeszcze bardziej perspektywicznej pracy.
Zauważ, że uczestnictwo w szkoleniach online z zakresu marketingu ma też bardziej prozaiczną zaletę. Po prostu te informacje usprawnią Twoją pracę i ułatwią wykonywanie wielu obowiązków zawodowych. Tym samym będziesz bardziej efektywny, odniesiesz kolejne sukcesy, a to da Ci większą motywację do dalszej edukacji. Taka postawa zapewni wiele korzyści nie tylko pracownikom, ale również całej firmie.
Jakie są najlepszych bezpłatne kursy marketingowe?
Do dyspozycji masz sporo bezpłatnych szkoleń online z zakresu marketingu, które uzupełnią Twoją wiedzę. Informacje, jakie tam znajdziesz, mogą być naprawdę wartościowe. Jednocześnie nie będziesz miał problemów ze znalezieniem darmowego kursu, obejmującego interesujące Cię zagadnienia.
Darmowe kursy dotyczące marketingu to idealne rozwiązanie dla osób, które poszukują podstawowych informacji, chcą się przebranżowić bądź rozszerzyć zakres umiejętności. Poza tym to dobry wstęp podczas nauki, a także przetestowanie sposobu, w jaki naucza dany specjalista – tym bardziej że wielu z nich wykorzystuje darmowe mini kursy w lejku sprzedażowym. Dzięki temu będziesz wiedział, czy warto zainwestować w jego lub jej kurs. Przekonaj się, jakie kursy online z marketingu są najciekawsze i najpopularniejsze.
HubSpot Academy
Znasz język angielski? W takim razie koniecznie skorzystaj z zasobów, jakie oferuje HubSpot Academy. Na tej platformie znajdziesz naprawdę wiele różnych kursów, które są w 100% darmowe. Przede wszystkim jednak odbywają się online, a uczestnicy mają nieograniczony dostęp do materiałów, więc nie musisz się spieszyć, bo z pewnością zdążysz przerobić wszystkie lekcje.
Ogromną zaletą HubSpot Academy jest to, że dział związany z marketingiem jest naprawdę bogaty i znajdziesz tam kursy z różnych obszarów np.:
- reklam na LinkedIn,
- reklam na Instagramie,
- analityki biznesowej,
- kampanii Google Ads,
- reklam na YouTube,
- SEO,
- prowadzenia blogów firmowych
- tworzenia strategii marketingu treści,
- e-mail marketingu,
- marketingu kontekstowego.
Taka różnorodność oraz darmowy dostęp to ważne zalety HubSpot Academy. Zwróć jednak uwagę na to, że szkolenia są dość krótkie – dzięki temu nie musisz poświęcać na nie zbyt wiele swojego czasu. Jednocześnie oznacza to, że w dość pobieżny sposób przedstawiają omawiane zagadnienia.
Zazwyczaj kursy składają się z maksymalnie trzech lekcji. Niekiedy jest ich nieco więcej, jeśli przedstawiane jest bardziej skomplikowane zagadnienie. Po otwarciu każdego szkolenia dowiesz się też, ile czasu potrzebujesz na jego wykonanie.
Szczególnie cenne są certyfikowane kursy HubSpot Academy. Ten dokument zwiększy Twoją wiarygodność, a przede wszystkim potwierdzi zdobycie nowych umiejętności. Możesz je wydrukować bądź udostępniać w mediach społecznościowych – na Twitterze, Facebooku czy LinkedIn.
Z kursów HubSpot Academy możesz skorzystać w bardzo łatwy sposób. Wystarczy, że założysz konto w serwisie i włączysz zakładkę Learning Center.
Google Internetowe Rewolucje
Platforma Google Internetowe Rewolucje to prawdziwa skarbnica wiedzy, którą udostępnia niezaprzeczalny lider marketingu. Szkolenia są darmowe, a do tego są dostępne w języku polskim, więc każdy może z nich skorzystać. Musisz tylko zalogować się na stronie oraz podać swoje imię i nazwisko – dzięki temu Twoje dane pojawią się na certyfikacie ukończenia szkolenia.
Kursy od Google Internetowe Rewolucje są podzielone na krótkie moduły, więc przyswojenie kolejnych informacji zajmie Ci dosłownie chwilę. Z pewnością jest to spora zaleta dla osób, które chcą się uczyć w czasie wolnym. Poza tym materiały są przygotowane przez specjalistów z danej branży, a w tym również od wcześniejszych uczestników tego programu. Na sam koniec każdego modułu musisz wykonać kilka praktycznych zadań.
Każdy kurs składa się z dopasowanej liczby modułów – od 1 do 26. Ich liczebność zależy przede wszystkim od złożoności danego zagadnienia. Do dyspozycji masz naprawdę wiele ciekawych działów np.:
- reklamy produktowe,
- promowanie strony przy pomocy content marketingu,
- podstawy z zakresu marketingu internetowego,
- reklamy wideo w Google Ads.
Sporym atutem Google Internetowe Rewolucje jest to, że pozwala na dowolne modyfikowanie szkoleń. Możesz to zrobić naprawdę szybko i sprawnie, jeśli tylko wybierzesz określony dział, a do tego dostosujesz tempo nauki do swoich potrzeb oraz ilości czasu, jaką dysponujesz.
Darmowe kursy Google Internetowe Rewolucje to dobre rozwiązanie szczególnie dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem bądź szukają podstawowych informacji z danego działu. Z pomocą tych szkoleń z pewnością dostrzeżesz potencjał, jaki tkwi w marketingu internetowym, a przede wszystkim jak wiele możliwości zapewniają narzędzia oferowane przez Google.
Google Skillshop
Kolejne rozwiązanie od Google, które umożliwia skorzystanie z darmowych szkoleń, to Google Skillshop. Jednak warto zaznaczyć, że ta platforma jest dostępna jedynie w języku angielskim. Oprócz tego to dobre rozwiązanie dla osób pracujących z narzędziami stworzonymi przez Google. Dlatego nawet doświadczeni marketerzy z łatwością znajdą tam interesujące i naprawdę merytoryczne szkolenia. Oczywiście to też dobra opcja dla początkujących osób.
Przede wszystkim warto wybrać Google Skillshop, jeśli chcesz poszerzyć swoje umiejętności i zdobyć wiedzę na konkretny temat. Udostępnione materiały pozwalają również spojrzeć na dane zagadnienie z zupełnie innej perspektywy.
Ważnym atutem szkoleń Google Skillshop jest to, że na koniec otrzymasz certyfikat, potwierdzający jego odbycie. Oprócz tego do dyspozycji masz 10 kursów, które obejmują:
- Google Analytics,
- Google Ads,
- YouTube,
- Google Marketing Platform,
- Google Ad Manager,
- Akademię Waze,
- Authorized Buyers,
- Google for Education,
- Google AdMob.
Podobnie jak w przypadku Google Internetowe Rewolucje tak również Google Skillshop umożliwia naukę we własnym tempie, abyś mógł maksymalnie dostosować przerabianie kolejnych materiałów do swoich możliwości i potrzeb. Przygotowaniem leki zajmują się specjaliści w swoich branżach i prawdziwi fachowcy. Szczególnie często są to eksperci ds. usług i narzędzi Google. Dzięki temu zdobędziesz nie tylko teoretyczną wiedzę, ale również mnóstwo praktycznych informacji, które od razu możesz wykorzystać w swojej firmie lub podczas nowych zadań.
E-marketing Institute
Kolejnym darmowym kursem z zakresu marketingu internetowego jest eMarketing Institute. Szkolenie dobrze sprawdzi się zarówno w przypadku początkujących osób, jak i marketerów z wieloletnim doświadczeniem. Z pomocą dostępnych materiałów możesz jeszcze skuteczniej uporządkować swoją wiedzę. Jednak zwróć uwagę na to, że nie znajdziesz tu formatu wideo, co dla jednych na pewno będzie zaletą, a dla innych może być sporą wadą.
Z oferty eMarketing Institute szczególnie polecamy kurs dotyczący content marketingu – po jego zakończeniu otrzymasz certyfikat. Dzięki temu szkoleniu zyskasz dostęp do 161 stron wiedzy z obszaru marketingu treści – dostępnej w postaci wygodnego e-booka. Oprócz podstawowej wiedzy z zakresu content marketingu dowiesz się również, jak należy obsługiwać poszczególne narzędzia i aplikacje. Ciekawym rozwiązaniem jest też słowniczek najczęściej używanych zwrotów oraz określeń stosowanych przez doświadczonych marketerów. Już po przejściu wszystkich lekcji, przejdź do egzaminu końcowego. Uzyskanie pozytywnego wyniku będzie skutkowało otrzymaniem certyfikatu.
Zauważ, że eMarketing Institute zapewnia dostęp także do innych szkoleń online, które dotyczą marketingu. Wśród nich znajdziesz m.in. kursy dotyczące:
- marketingu afiliacyjnego,
- prowadzenia bloga firmowego,
- e-mail marketingu,
- SEO,
- reklamy w mediach społecznościowych,
- analityki internetowej.
Kurs link buildingu od Link Research Tools
Ważną częścią marketingu internetowego jest link building. Dlatego tak wielu marketingowców chce się rozwijać w tym zakresie. Umożliwia to m.in. darmowy kurs od Link Research Tools. Po jego zakończeniu otrzymasz certyfikat, dzięki czemu zyskasz naprawdę wiarygodne potwierdzenie swoich umiejętności. Zwróć tylko uwagę na to, że kurs jest dostępny jedynie w języku angielskim.
Szkolenie z zakresu link buildingu od Link Research Tools nauczy Cię walki z algorytmami Google, a przede wszystkim tego, jak rozwijać się w zakresie SEO i SEM. Znajdziesz tam zarówno podstawowe informacje, jak i bardziej zaawansowane zagadnienia. Dlatego kurs przyda się początkującym oraz doświadczonym marketerom. Z treści szkolenia dowiesz się jak:
- analizować zwrotne linki,
- przeprowadzić audyt linków
- kontrolować jakość połączenia,
- analizować konkurencję,
- monitorować zewnętrzne linki,
- pozyskiwać linki,
- jak analizować wskaźniki SEO.
Jakie są najciekawsze, płatne kursy online z zakresu marketingu?
Zależy Ci na dostępie do szczegółowych informacji – podstawowych i zaawansowanych – z zakresu marketingu? W takim razie koniecznie skorzystaj z płatnych materiałów. To właśnie w nich znajdziesz nie tylko teoretyczne, ale też praktyczne wskazówki. Z pewnością pozwoli Ci to wejść na zupełnie inny poziom swoich umiejętności. Choć jednocześnie może to być spory wydatek. Jeśli nie możesz sobie pozwolić na przeznaczenie na ten cel kilkuset złotych, to zdecyduj się na płatność subskrypcyjną.
Wśród płatnych kursów z marketingu znajdziesz też mnóstwo bardziej specjalistycznych materiałów, które są nakierowane na konkretną grupę docelową oraz rodzaj promocji w sieci. Poszczególni twórcy bardzo często oferują zarówno wersję podstawową, jak i średniozaawansowaną lub profesjonalną. W ten sposób z łatwością możesz kontynuować naukę u konkretnego eksperta.
Po prostu do dyspozycji masz tak wiele ciekawych opcji, że z pewnością znajdziesz odpowiedni kurs online z marketingu – dopasowany pod względem poziomu wiedzy, sposobu płatności, ceny, dostępności oraz tematyki, jaka została tam podjęta.
Szkolenia na platformie Udemy
Udemy to jedna z najbardziej znanych platform edukacyjnych, gdzie znajdziesz ponad 185 tys. ciekawych kursów – ich tematyka jest naprawdę szeroka. Bez problemu kupisz również szkolenia z różnych dziedzin marketingu. Popularność tego serwisu jest związana nie tylko z bogatą bazą, ale również z niskimi cenami kursów – bardzo często organizowane są promocje, dzięki którym za wartościowe szkolenie zapłacisz ok. 47 zł.
Atutem Udemy jest to, że masz nieograniczony dostęp do wykupionego kursu. Podczas poszukiwań szkolenia koniecznie skorzystaj z poszczególnych opcji sortowania, a wtedy zawęzisz wyniki jedynie do tych, które Cię interesują. Wśród nich znajdziesz kursy dotyczące:
- Google Ads,
- marketingu w YouTube,
- e-mail marketingu,
- reklamy na Facebooku,
- marketingu online,
- e-commerce,
- reklamy na Instagramie,
- WordPress,
- marketingu afiliacyjnego.
Kolejną zaletą platformy Udemy jest to, że znajdziesz tam kursy w wielu językach – nie tylko po polsku, ale również po angielsku, niemiecku, francusku, włosku czy hiszpańsku. Poza tym materiały są tworzone przez specjalistów z różnych stron świata. Przed wyborem koniecznie sprawdź, kto przygotował kurs, dzięki temu będziesz mógł wcześniej sprawdzić jego lub jej stronę internetową, konto na LinkedIn, Facebooku, Instagramie lub YouTubie.
Kurs SEO od PapySEO
Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę z SEO, to koniecznie wybierz kurs od PapySEO. Już od kilku lat jest to jeden z najczęściej wybieranych kursów właśnie z tej tematyki – ok. 1800 klientów zaufało temu twórcy. Materiały do kursu tworzy Grzegorz Strzelec, który ma ogromne doświadczenie w branży, a szczególnie z zakresu SEO. Poza tym szkolenie składa się z 75 lekcji, choć cały czas się rozwija i systematycznie dodawane są kolejne materiały wideo. Ten kurs z pewnością dostarczy Ci mnóstwo podstawowej i zaawansowanej wiedzy, dlatego właściwie każdy może z niego skorzystać – nawet firmy marketingowe chętnie wybierają go dla swoich pracowników.
Sporą zaletą kursu PapySEO jest płatność w formie abonamentowej. Dzięki temu możesz od razu zapłacić ok. 1218 zł za roczny dostęp bądź zdecydować się na miesięczny abonament. W takim przypadku miesięczne koszty wyniosą ok. 111 zł. Poza tym masz dokładny spis tematów, które są już dostępne lub niedługo będą dodane do platformy. Na koniec każdego modułu jest też test wiedzy.
Sprytny Kurs SEO od Fox Strategy
Następnym, ciekawym kursem z zakresu marketingu jest Sprytny Kurs od Fox Strategy. Szkolenie zostało podzielone na 15 modułów, które trwają ponad 20 godzin. Jego koszt to 499 zł brutto i to dobre rozwiązanie dla osób, poszukujących kompleksowego kursu z zakresu SEO. Z jego pomocą nie tylko poznasz teoretyczne zagadnienia, ale również skorzystasz z praktycznych wskazówek specjalistów ze swojej branży. Poza tym tematyka kursu jest wyjątkowo szeroka i obejmuje m.in.:
- dobór słów kluczowych,
- porady dotyczące treści, które powinny znaleźć się na stronie internetowej,
- dokumentów HTML,
- struktury i architektury informacji,
- nawigacji na stronie i linkowania wewnętrznego,
- prawidłowej struktury adresów,
- zarządzania przekierowaniami,
- technicznych aspektów optymalizacji,
- optymalizacji multimediów – ze szczególnym naciskiem na grafiki i pliki wideo,
- dostosowania strony internetowej do urządzeń mobilnych,
- UX,
- Google Moja Firma,
- wykorzystywanych narzędzi oraz najczęściej pojawiających się problemów.
Kurs SEO online od Artefaktu
Artefakt to jedna z najbardziej znanych w Polsce agencji marketingowych i pozycjonujących. Właśnie z tego powodu warto uczyć się od takich specjalistów, więc na tej liście nie mogło zabraknąć kursu SEO stworzonego właśnie przez tę firmę. To kompleksowe szkolenie, które jest organizowane cyklicznie – zarówno online, jak i stacjonarnie. Regularnie sprawdzaj terminarz, aby dowiedzieć się, kiedy rozpoczynają się zajęcia. Tym bardziej że dostęp nie jest nieograniczony. Kurs zazwyczaj trwa w weekend i odbywa się w czasie rzeczywistym, więc musisz przygotować sobie na to czas. Dzięki temu możesz „na żywo” zadawać pytania dotyczące omawianych kwestii.
Atutem kursu SEO od Artefaktu jest to, że program jest maksymalnie dostosowany do potrzeb początkujących i zaawansowanych pozycjonerów. To rozwiązanie sprawdzi się nawet w przypadku firm planujących zainwestowanie w SEO oraz osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu optymalizacji stron i sklepów online.
Kurs został podzielony na dwa dni:
- pierwszego poznasz wiele teoretycznych zagadnień, zrozumiesz istotę SEO, zalety i wady tego rozwiązania, a także czas trwania pozycjonowania strony internetowej;
- drugiego przejdziesz do bardziej zaawansowanych kwestii, nauczysz się obsługiwać najczęściej wybierane narzędzia, poznasz podstawy analityki internetowej i UX, a do tego zwrócisz uwagę na znaczenie algorytmów Google, ważną częścią jest też nauka samodzielnej optymalizacji witryny internetowej.
Na sam koniec uczestnicy otrzymasz certyfikat odbycia szkolenia.
Zwróć uwagę na to, że możesz też wybrać inne szkolenia firmy Artefakt, które dotyczą marketingu. Kursy są skupione na konkretnych aspektach promocji w sieci – z naciskiem na SEO. Poszczególne zajęcia są dopasowane do potrzeb doświadczonych specjalistów bądź dostarczają podstawowej wiedzy, tak potrzebnej na start.
Cena kursu SEO od Artefakt jest ustalana indywidualnie – zależy od tego, czy odbywa się online, czy może stacjonarnie. Kluczowy jest też wybór miasta. Podczas wyceny brana jest pod uwagę również liczba uczestników, co jest szczególnie ważne, jeśli kurs jest przeprowadzany dla pracowników jednej firmy. Najtańsze opcje są dostępne od 249 zł netto.
Szkolenie content marketing w strategii digital od Socjomanii
Treści mają ogromne znaczenie w marketingu, więc jeśli chcesz zdobyć nowe umiejętności, przekwalifikować się bądź rozszerzyć ofertę, to koniecznie zwróć uwagę na kursy z tej tematyki. Polecamy Ci szkolenie od Socjomanii, dzięki któremu dowiesz się, jak tworzyć strategie content marketingowe.
Kurs składa się z 13 modułów tematycznych – łącznie trwają 14 godzin. Jednak w ramach dostępnego pakietu otrzymasz nie tylko dostęp do materiałów, ale również do gotowych szablonów oraz „ściąg”, które ułatwiają wdrożenie zdobytej wiedzy. Dla wielu osób na pewno dużym atutem będzie to, że kurs ma formę lekcji wideo, a do tego masz 12 miesięcy na jego ukończenie. Dzięki temu nie musisz się spieszyć, tylko powoli przechodzić przez poszczególne zagadnienia. Oprócz tego kurs jest stale aktualizowany, więc masz pewność, że znajdziesz tam najnowsze informacje. Przy tak dynamicznej branży, jak marketing internetowy, to z pewnością ma ogromne znaczenie.
Kurs content marketingu w strategii digital jest przeznaczony dla początkujących osób. Choć doświadczone osoby również znajdą tam kilka interesujących zagadnień, to jednak treści poruszane w pierwszych modułach są im doskonale znane. Poza tym jedynie ograniczona liczba uczestników może wziąć udział w szkoleniu. Jednak kurs jest regularnie otwierany, a wtedy zyskasz kolejną szansę na jego kupno. Cena wynosi 599 zł netto.
Szkolenie od Socjomanii obejmuje m.in.:
- wyjaśnienie pojęcia, rodzajów i wyzwań związanych z content marketingiem;
- określenie roli content marketingu w promocji;
- wyjaśnienie celów, jakie może realizować content;
- naukę tworzenia persony;
- praktycznych zagadnień związanych z tworzeniem treści na strony internetowe;
- wyjaśnienie wpływu contentu na powodzenie kampanii marketingowej;
- nauki wyszukiwania dopasowanych fraz kluczowych;
- podstawy mikrokodowania i meta-content;
- tworzenie strategii contentowych;
- poznawanie sposobów mierzenia skuteczności contentu.
Na sam koniec kursu możesz włączyć test, dzięki któremu sprawdzisz swoją wiedzę. Jeśli otrzymasz pozytywny wynik, to zdobędziesz certyfikat Socjomanii. Test składa się z zaledwie 20 pytań.
Jak widzisz, do dyspozycji masz sporo darmowych i płatnych kursów online z marketingu. Dzięki nim poznasz nowe zagadnienia, rozwiniesz swoje umiejętności, a do tego skorzystasz z wiedzy oraz doświadczenia prawdziwych ekspertów. W ten sposób zyskasz naprawdę skuteczny sposób do dalszego samorozwoju, tym samym staniesz się konkurencyjny na rynku pracy.