Jak wypromować biuro nieruchomości?

2 listopada 2022
https://nakatomi.pl/wp-content/uploads/2022/11/biuro_blog-1280x880.jpg

Prowadzisz biuro nieruchomości i chcesz zwiększyć rozpoznawalność, zasięg swojej firmy oraz liczbę klientów? W takim razie potrzebujesz przemyślanej strategii marketingowej. Dziś szczególną uwagę powinieneś zwrócić na możliwości, jakie oferuje marketing internetowy z SEO, Google Ads czy Social Mediami na czele. Jeśli poszukujesz skutecznego sposobu na promowanie biura nieruchomości, to koniecznie przeczytaj ten artykuł aż do końca.

 

Spis treści

  1. Pozycjonowanie biura nieruchomości – inwestuj mądrze
  2. Kampanie reklamowe w Google Ads dla biura nieruchomości
  3. Reklama agencji nieruchomości w Social Mediach – bądź tam, gdzie grupa docelowa
  4. E-mail Marketing w branży nieruchomości – sprawdź, jak zacząć
  5. Wizytówka Google Moja Firma – nie zapomnij o sprytnym docieraniu do lokalnych klientów
  6. Błędy w promowaniu biura nieruchomości, których musisz unikać

 

 

Pozycjonowanie biura nieruchomości – inwestuj mądrze

Pozycjonowanie strony biura nieruchomości to jedna z najskuteczniejszych metod, aby zwiększyć zasięg i wiarygodność swojej firmy. Działania SEO zapewniają wiele korzyści, oto kilka tych najważniejszych:

  • Docierasz do osób, które w danej chwili poszukują biura nieruchomości.
  • Generujesz większy ruch na stronie.
  • Możesz promować nie tylko swoją firmę, ale też oferty sprzedaży i wynajmu.
  • Gdy zaufasz agencji SEO, będziesz mógł na bieżąco śledzić raporty widoczności, pozycję strony w Google i współczynnik zwrotu z inwestycji.

Kiedy już zdecydujesz się na pozycjonowanie swojej strony internetowej, musisz wiedzieć, że na wstępie agencja SEO zrealizuje 6 kluczowych etapów, oto one:

Audyt SEO

Na początku profesjonalna agencja SEO powinna rozpocząć pozycjonowanie strony biura nieruchomości od sprawdzenia stanu witryny. Podczas analizy brane są pod uwagę takie aspekty, jak czas ładowania się strony, widoczność w wynikach organicznych, liczba oraz jakość linków przychodzących, struktura strony, dopasowanie słów kluczowych, jakość kodu itd.

Analiza słów kluczowych

Dopiero później możliwe staje się przejście do kolejnego etapu, czyli do wybrania odpowiednich słów kluczowych dla biura nieruchomości. Dobrym pomysłem będzie uwzględnienie fraz kluczowych lokalnych, czyli zawierających nazwę miasta, np. biuro nieruchomości Zielona Góra. Większą skuteczność osiągniesz, gdy postawisz na frazy z długiego ogona, które szczegółowo określają potrzeby użytkownika. Do poszukiwań słów kluczowych warto wykorzystać dedykowane narzędzia, np. Semstorm, Senuto czy Planer Słów Kluczowych.

Analiza słów kluczowych

Optymalizacja strony

Niezbędne jest dostosowanie witryny do wymagań algorytmu Google. Oprócz dodania treści ze słowami kluczowymi należy zadbać o poprawę prędkości ładowania się witryny, dopasowanie jej do urządzeń mobilnych, dodanie meta tagów, zastosowanie hierarchizacji nagłówków itd.

Planowanie oraz tworzenie treści

Content marketingu sprawi, że zwiększysz wiarygodność i pokażesz swoje biuro nieruchomości jako lidera i eksperta w branży. Poza tym zoptymalizowane treści sprawiają, że poszczególne podstrony zostaną zindeksowane przez Google i będą plasować się na coraz wyższych lokatach na liście wyszukiwań.

Na Twojej stronie powinny znaleźć się treści, takie jak:

  • artykuły blogowe,
  • oferta,
  • treści pozycjonujące.

Skuteczny content marketing dla biura nieruchomości wykorzystuje język korzyści, opiera się na naturalnie użytych frazach kluczowych, a także powinien być zaprezentowany na stronie w sposób czytelny.

Link building

Im więcej jakościowych i tematycznie powiązanych linków prowadzi do strony Twojego biura nieruchomości, tym bardziej zwiększasz wiarygodność domeny. Dzięki temu roboty Google będą wyżej umieszczać Twoją witrynę na liście wyszukiwań.

Na tym etapie agencja SEO zajmie się budową profili linków, pozyskiwaniem linków zewnętrznych, analizowaniem, czy Google nałożyło filtr antyspamerski itp.

Optymalizacja techniczna

Kolejną ważną częścią pozycjonowania jest techniczne SEO. Jego celem jest dostosowanie strony do wymagań użytkowników oraz sprawienie, aby proces indeksacji stał się dla robotów Google szybszy i łatwiejszy.

Najważniejsze elementy optymalizacji technicznej to:

  • analiza i poprawa przekierowań,
  • analiza i naprawa linków,
  • sprawdzenie, czy na stronie nie została zablokowana funkcja indeksacji,
  • dodanie meta title i meta description,
  • przyspieszenie czasu ładowania się strony,
  • optymalizacja pod urządzenia mobilne,
  • generowanie mapy witryny,
  • dodanie strony i mapy do Google Search Console.

Optymalizacja stron

Oczywiście duże znaczenie podczas pozycjonowania ma ciągłe monitorowanie rezultatów i trzymanie ręki na pulsie, aby wyprzedzić konkurencję i zdobyć ruch z najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie, czyli z Google.

Kampanie reklamowe w Google Ads dla biura nieruchomości

Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie przynosi efekty dopiero po kilku miesiącach, dlatego jeśli chcesz szybciej zwiększyć widoczność strony biura nieruchomości, możesz postawić na stworzenie płatnej kampanii Google Ads.

Co zyskasz dzięki Google Ads?

  • Zwiększysz widoczność strony.
  • Dotrzesz do grupy docelowej.
  • Zwiększysz sprzedaż.
  • Zbudujesz pozycję swojej marki, nawet jeśli dopiero ruszasz ze swoim biznesem.

Jakie formaty reklam Google Ads są najczęściej wybierane przez biura nieruchomości?

  • Reklama w sieci wyszukiwania – ten rodzaj reklamy oparty jest na wyszukiwaniach użytkowników w Google. Podczas tworzenia kampanii koniecznie stwórz chwytliwe nagłówki oraz tekst, który odpowiada na potrzeby grupy docelowej. Wybierz słowa kluczowe o niskiej lub średniej konkurencyjności, dużej liczbie wyszukiwań i najlepiej w niskiej cenie za kliknięcie.

Postaw na frazy kluczowe z nazwą miasta oraz ustaw reklamę na konkretną lokalizację. Określ grupę docelową na podstawie jej zainteresowań, poziomu dochodów, płci czy urządzeń, z jakich korzysta. Jak zrobić pierwszą kampanię Google Ads?

Reklama w sieci wyszukiwania

  • Remarketing – agencje nieruchomości mogą z powodzeniem zdecydować się na docieranie do użytkowników, którzy już wcześniej byli na ich stronie www, ale nie zrealizowali wyznaczonego celu, np. nie wypełnili formularza kontaktowego.

Kluczem do sukcesu kampanii remarketingowej jest zbieranie plików cookies, które pozwalają na uzyskiwanie informacji na temat użytkowników, a następnie na docieranie do nich z reklamę. Jej najważniejszym zadaniem będzie zrealizowanie celu, którego nie udało się osiągnąć przy pierwszej wizycie na stronie.

Reklama agencji nieruchomości w Social Mediach – bądź tam, gdzie grupa docelowa

Kolejnym sposobem na promowanie biura nieruchomości są Social Media. Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube, TikTok i LinkedIn – to właśnie tam gromadzą się Twoi potencjalni klienci, dlatego musisz do nich dotrzeć.

Najlepsze efekty osiągniesz dzięki Facebook Ads, które pozwala na promowanie zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. O tej metodzie dowiesz się więcej w dalszej części tego poradnika.

Teraz zastanów się, jakie jeszcze inne media społecznościowe nadają się do promowania biura nieruchomości. Oto kilka naszych porad:

  • Jeśli pośredniczysz w sprzedaży lub wynajmie przestrzeni biurowych czy lokali dla firm, to koniecznie zadbaj o zwiększenie swojej wiarygodności na LinkedIn. Poza tym musisz wiedzieć, że ten serwis będzie też świetnym sposobem na to, aby pozyskać doświadczonych i wykwalifikowanych pracowników, którzy wzmocnią Twój zespół pracowników.
  • Wybierz najpierw jeden portal społecznościowy. Zamiast prowadzić kilka profili naraz, postaw na początku na zmaksymalizowanie korzyści przy pomocy jednego, aby później zdecydować się na zwiększenie widoczności.
  • Nie wiesz, co publikować w Social Mediach agencji nieruchomości? Chwal się sukcesami firmy, dodawaj pozytywne opinie od wcześniejszych klientów, udostępniaj ogłoszenia o wynajmie i sprzedaży nieruchomości, pokaż kulisy pracy agencji nieruchomości, a także ukaż siebie w roli eksperta i wklej linki do artykułów blogowych.
  • Przedstaw ofertę poprzez pokazywanie realnych korzyści dla odbiorców. Dotyczy to zarówno Twojej firmy, jak i ofert wynajmu czy sprzedaży nieruchomości.
  • Zadawaj pytania, organizuj konkursy i stosuj Call To Action, aby zachęcić użytkowników do interakcji.
  • Publikuj wysokiej jakości zdjęcia, które przyciągają uwagę odbiorców.

Jak prowadzić profil na Instagramie dla branży nieruchomości?

Piękne zdjęcia bardzo często są dla odbiorców jeszcze ważniejsze od realnych korzyści, jakie zapewnia dana nieruchomość, chodzi tutaj np. o lokalizację czy bliskość komunikacji miejskiej. Dlatego załóż profil na Instagramie, gdzie możesz zamieszczać posty ze zdjęciami, ale również teksty o charakterze edukacyjnym. Twoje konto odniesie sukces, jeśli zadbasz o:

  • uzupełnienie bio – z informacjami dotyczącymi oferty, zakresu usług i z danymi kontaktowymi;
  • regularną aktywność w Social Mediach;
  • spójny feed – zadbaj o spójny pod względem wizualnym motyw oraz zdjęcia w podobnej kolorystyce.

Jak prowadzić profil na Instagramie dla branży nieruchomości

Facebook Ads dla biura nieruchomości – jak włączyć reklamę?

Kolejnym skutecznym sposobem promocji biura nieruchomości jest kampania reklamowa Facebook Ads. To jedna z najtańszych opcji, więc sprawdzi się nawet w przypadku małych firm z niewielkim budżetem. Jednak realne korzyści dostrzeżesz dopiero wtedy, gdy dobrze przygotujesz tę kampanię. Zacznij od odpowiedzenia sobie na kilka podstawowych pytań, dotyczących grupy docelowej:

  • Kto jest Twoim odbiorcom?
  • W jakim wieku jest grupa docelowa?
  • Jakie ma hobby i zainteresowania?
  • Jaki zawód wykonuje?
  • Jaka jest wysokość dochodu grupy docelowej?
  • W jakim celu może skorzystać z oferty Twojego biura nieruchomości?

Dzięki tym odpowiedziom znacznie łatwiej określisz grupę docelową, do której mają trafiać reklamy, czyli do osób, faktycznie zainteresowanych Twoją ofertą.

jak włączyć reklamę

Jak stworzyć kampanię Facebook Ads dla biura nieruchomości?

  1. Konfigurację kampanii rozpocznij od ustalenia celów. Zazwyczaj firmy z branży nieruchomości decydują się na takie cele, jak – pozyskiwanie kontaktów, zasięgu, ruchu czy wiadomości.
  2. Później możesz przejść do stworzenia nazwy kampanii, co w przyszłości ułatwi Ci zarządzanie reklamami.
  3. Następnie skup się na wybraniu miejsca, do którego ma kierować ruch z reklamy – może prowadzić do strony internetowej lub do wiadomości w Messengerze.
  4. Istotnym elementem tworzenia kampanii Facebook Ads jest też określenie budżetu dziennego i całkowitego. Dzięki temu ostateczne koszty Cię nie zaskoczą, a przede wszystkim nie przekroczysz ustalonej kwoty. Gdy pieniądze zostaną już wykorzystane, reklama nie będzie się już dalej wyświetlała kolejnym odbiorcom.

Niektórzy specjaliści zaznaczają, że algorytmy Facebooka działają dużo korzystniej, gdy zdecydujesz się na budżet dzienny, a nie całkowity. Tak naprawdę nie ma dolnej ani górnej granicy budżetu. Bez problemu możesz zacząć nawet od pułapu 10 czy 15 zł na dzień.

  1. Gdy masz już ustalony budżet, to przejdź do określenia grupy docelowej – ustaw lokalizację, wiek, język oraz szczególne cechy np. zainteresowanie kredytem hipotecznym.
  2. Następnie wybierz umiejscowienie reklamy. Zazwyczaj najefektywniejsze są banery na Instagramie, w relacjach oraz reklama obok aktualności na Facebooku. Jeśli chcesz przeprowadzić kampanię remarketingową, to baner warto umieścić w prawej kolumnie Facebooka, choćby ze względu na niższą cenę za reklamę.
  3. Na sam koniec przygotowywania kampanii Facebook Ads dla biura nieruchomości, wybierz grafiki lub pliki wideo. Zajmij się też napisaniem tekstu reklamowego. Do każdej grupy reklam możesz dodać nawet 6 grafik. Nie zapomnij również o wezwaniu do działania. Taką reklamę możesz opublikować, a później zająć się analizą jej skuteczności.

E-mail Marketing w branży nieruchomości – sprawdź, jak zacząć

E-mail Marketing wspiera sprzedaż, a do tego jest nastawiony na bezpośrednią komunikację z klientem. Podczas promowania biura nieruchomości przy pomocy tej formy marketingu możesz zwiększyć wiarygodność swojej firmy, poinformować o nowych zmianach prawnych, zmianach dotyczących oferty oraz o tym, na jakim etapie jest aktualnie budowa poszczególnych mieszkań. Jednocześnie należy pamiętać o spersonalizowaniu treści np. poprzez dodanie odpowiedniej formy grzecznościowej bądź imienia i nazwiska adresata.

Warto wspomagać się takimi narzędziami, jak choćby GetResponse.

E-mail Marketing

 

E-mail Marketing w branży nieruchomości krok po kroku

  • Stwórz strategię – zastanów się, czego oczekuje od Ciebie grupa docelowa i właśnie takie informacje przekazuj w swoich wiadomościach. Pamiętaj też o określeniu, do kogo chcesz docierać – do inwestorów, a może do osób, które chcą kupić dom. Do każdej z tych grup przygotuj osobną strategię komunikacyjną.
  • Dodaj formularz zapisu – jednym z najefektywniejszych sposobów na pozyskanie adresu e-mailowego jest stworzenie formularza zapisu, którego należy umieścić na stronie www lub na landing page’u. Zadbaj o to, żeby formularz był widoczny i łatwy do uzupełnienia. Możesz też zachęcić odbiorców dostępem do mini e-booka czy darmowym wzorem umowy notarialnej.
  • Zastosuj segmentację – w branży nieruchomości kluczowe znaczenie ma poznanie potrzeb odbiorców już na wczesnym etapie komunikacji, dlatego w formularzu kontaktowym możesz dać użytkownikom możliwość zaznaczenia swoich oczekiwań i zainteresowań związanych z branżą. Dzięki temu będziesz mógł podzielić bazę danych na kilka podgrup, które charakteryzują się określonymi cechami.
  • Spersonalizuj wiadomości – odbiorcy lubią indywidualnie dopasowane wiadomości, dlatego zadbaj o to, żeby e-maile wyglądały tak, jakby były napisane bezpośrednio do danego użytkownika. Najlepszym sposobem na personalizację wiadomości jest dodanie imienia odbiorcy przy pomocy tagów np. %imie%.
  • Zadbaj o wartościowe treści – wiesz już, że wiadomości mają być nakierowane na konkretną grupę docelową, ale zastanów się również, jakie treści mogą zainteresować klientów. W tym przypadku sprawdzą się teksty o charakterze ofertowym, a także ciekawostki z branży oraz przypomnienia o ważnych terminach. Inwestorzy natomiast będą zadowoleni z otrzymania szczegółów ofert czy informacji o zmianach podatkowych.
  • Kontroluj efekty E-mail Marketingu – zawsze analizuj raporty otrzymywane z systemów do wysyłania masowych wiadomości. Dzięki temu dowiesz się, ile osób otworzyło e-mail, ile osób kliknęło link zamieszczony w treści, a ile nie odbiera już poczty. Przy pomocy tych danych dowiesz się, czy wiadomości budzą zainteresowanie odbiorców, czy może widoczny jest niski Open Rate, więc musisz nieco zmienić koncepcję E-mail Marketingu.

Wizytówka Google Moja Firma – nie zapomnij o sprytnym docieraniu do lokalnych klientów

Wizytówka Google Moja Firma to potężne narzędzie, które możesz zastosować, gdy chcesz rozpocząć walkę o lokalnego klienta. Choć to rozwiązanie ma tak duży potencjał, to nadal jest lekceważone podczas promowania biur nieruchomości. Zupełnie niesłusznie, ponieważ wizytówka Google Moja Firma może zwiększyć widoczność strony czy nawet fanpage’a, a tym samym pomoże w pozyskaniu nowych klientów.

Jak działa wizytówka Google Moja Firma?

Wizytówka Google Moja Firma jest widoczna na liście wyników wyszukiwań i na mapach Google. Może przynieść wiele korzyści zarówno małym, jak i średnim oraz dużym firmom. Z jej pomocą przedstawisz najważniejsze informacje na temat swojej firmy. Dane te są wyświetlane w organicznych wynikach wyszukiwania w Google wraz z lokalizacją na mapie, co jest dużym ułatwieniem dla lokalnych klientów biur nieruchomości.

Zazwyczaj w wizytówce Google Moja Firma znajduje się adres firmy, telefon kontaktowy, informacje dotyczące godzin otwarcia, adres strony internetowej, zdjęcia siedziby firmy, a także opinie klientów. Najważniejsze jest to, żebyś ją prawidłowo zoptymalizował.

wizytówka Google Moja Firma

 

Co powinna zawierać wizytówka Google Moja Firma biura nieruchomości?

  • Poprawnie uzupełnione dane – zadbaj o to, aby dane podane w wizytówce Google Moja Firma były zgodne z prawdą. W razie zmiany adresu strony www lub adresu siedziby firmy pamiętaj też o zaktualizowaniu wizytówki.
  • Informacje o obsługiwanym obszarze i godzinach otwarcia – określ w wizytówce obszar, na którym działasz. Jeśli zajmujesz się branżą nieruchomości i świadczysz usługi np. w całym województwie, to zaznacz największe miasto w tej lokalizacji. Koniecznie dodaj też godziny otwarcia biura.
  • Opinie klientów – jeśli masz nową wizytówkę, to musisz zachęcić klientów do tego, aby zdecydowali się dodać opinię w Google Moja Firma. W tym celu skorzystaj ze specjalnego formularza kontaktowego. Pamiętaj o tym, że nagły wysyp pozytywnych komentarzy jest źle postrzegany przez roboty Google, ponieważ jest to uznawane za działanie pozorowane.
  • Opis oferty – dla robotów Google bardzo ważna jest wiedza na temat tego, jaki jest zakres usług świadczonych przez biuro nieruchomości. Koniecznie wykorzystaj w tekście słowa kluczowe, aby zwiększyć zasięg swojej wizytówki. Postaraj się pisać językiem korzyści i kieruj tekst do potencjalnych odbiorców, zamiast jedynie pod algorytm wyszukiwarki.

Jeśli zmodyfikujesz swoją ofertę, to dodaj informacje na ten temat. Dzięki temu wizytówka będzie aktualna i dostarczy odbiorcom wartościowych informacji.

  • Multimedia – zdjęcia z wnętrza biura nieruchomości, pracownicy podczas wykonywania swoich obowiązków czy ciekawe infografiki branżowe – wszystko to warto dodać do internetowej wizytówki. W ten sposób zwiększysz wiarygodność swojej firmy i zaufanie wobec niej. Zwróć uwagę na wysoką jakość zdjęć i koniecznie unikaj zdjęć stockowych, bo zmniejszają autentyczność Twojej firmy.

Błędy w promowaniu biura nieruchomości, których musisz unikać

 

Brak rzetelnej analizy

Wysuwanie błędnych założeń, brak opierania decyzji na analizie oraz kierowanie się jedynie własną intuicją – to najczęściej popełniane błędy podczas promowania biura nieruchomości. Szczególnie niedoświadczone zespoły marketerów miewają z tym problemy, ponieważ ignorują znaczenie konwersji. W konsekwencji wybierają niewłaściwe narzędzia lub całkowicie z nich rezygnują. To z kolei prosta droga do „przepalenia” budżetu. Niekiedy dobrym sposobem jest skorzystanie z pomocy zewnętrznych specjalistów, czyli z tzw. outsourcingu usług marketingowych. Wtedy rozliczasz się za efekty, więc masz większą kontrolę nad działaniami promocyjnymi.

W każdym przypadku warto mierzyć i analizować wyniki kampanii reklamowych. Nie ograniczaj się jedynie do liczby leadów, pamiętaj też o jakości pozyskanego ruchu.

Zbyt duża liczba leadów

Czasem ważniejsza jest jakość, a nie ilość i tak właśnie bardzo często jest w przypadku reklam dla branży nieruchomości. Błędem jest, jeśli marketingowcy skupiają się na zdobyciu jak największej liczby leadów. Jednak może to nie mieć odzwierciedlenia w możliwościach przerobowych handlowców. W konsekwencji dochodzi do całkowitego bądź częściowego zmarnowania potencjału zebranych leadów, bo pracownicy są w stanie obsłużyć np. maksymalnie 20 zapytań.

Opóźnienia w obsłudze zapytań prowadzą do niezadowolenia potencjalnych klientów oraz poczucia frustracji u handlowców. Dlatego kluczowe znaczenie ma dostosowanie działań marketingowych do wielkości zespołu oraz jego możliwości przerobowych.

Ukrywanie cen nieruchomości bez wyraźnego powodu

Nie warto ukrywać cen nieruchomości, jeśli biuro nieruchomości ma w swojej ofercie niewielką liczbę parceli. Dotyczy to również budżetowych inwestycji, przy których dla klientów koszty stanowią główne kryterium wyboru. Zwróć uwagę na to, że ukrycie cen może przyczynić do znacznego zmniejszenia liczby zapytań – nawet o 95%.

Brak testowania wprowadzonych rozwiązań

Marketing to nie jest wróżenie z kryształowej kuli. W tym przypadku niezbędne są konkretne dane. Spontaniczne działanie jest dużym błędem, który może być bardzo kosztowny. Lepsze efekty osiągniesz, gdy zdecydujesz się na analizę, testowanie i ocenianie wyników. Dzięki temu dowiesz się, czy wykorzystane rozwiązania są efektywne, a do tego realizują założone cele.

Ograniczenie się jedynie do najpopularniejszych fraz kluczowych

Wiele osób uzna to za dość kontrowersyjne, ale jednym z najczęstszych błędów, jest ograniczenie reklamy jedynie do pozycjonowania na popularne frazy kluczowe. W takim przypadku zdobycie wysokiej lokaty w wynikach wyszukiwania jest naprawdę trudne – przede wszystkim ze względu na obecność serwisów ogłoszeniowych. Co w takiej sytuacji możesz zrobić? Postaw na słowa kluczowe z długiego ogona lub skoncentruj się na pozycjonowaniu lokalnym. Wybierz wtedy frazy takie, jak np. „nowe mieszkania Ursynów” bądź „mieszkania na sprzedaż Wrocław”. Dobrze wykonana analiza pozwoli Ci uniknąć tego błędu.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (19 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
 
nakatomi

Jesteśmy międzynarodową agencją marketingową zajmującą się kompleksowymi kampaniami B2B oraz B2C.

Nakatomi® – We create your future.

Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company
Accredited Agency
clutch
Good Firms
Top PPC Company

Nakatomi® – All rights reserved

footer
Agencja Marketingowa Warszawa - footer