Jesteś przedsiębiorcą, prowadzisz firmę, a może jesteś osobą, która buduje swoją markę osobistą? Na pewno działania płatne na platformach reklamowych takich jak meta czy Google Ads nie są dla Ciebie nowością i być może już działasz z kampaniami marketingowymi na tamtych platformach. Czy wiesz jednak, że również na LinkedIn możesz prowadzić swoje kampanie reklamowe? Czy zastanawiasz się, która platforma social mediowa będzie najlepsza, abyś mógł dotrzeć efektywnie do swojej grupy odbiorców w zależności od tego, co oferujesz?
Jeśli szukasz skutecznego narzędzia, by jako przedsiębiorca dotrzeć do innych właścicieli firm zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie LinkedIn Ads!
Co znajdziesz w artykule?
- Czym jest LinekedIn Ads?
- Reklamowanie się na LinkedIn
- Jak założyć konto firmowe na LinkedIn?
- Tworzenie kampanii w LinkedIn Ads
Czym jest LinkedIn Ads?
Wbrew pozorom LinkedIn jeszcze nie zyskał takiej popularności jak Meta Ads czy Google Ads. Mimo wszystko jest to idealna platforma dla reklamowania się i stworzenia skutecznej reklamy dla branż B2B. Oczywistym powodem jest to, że nigdzie indziej nie znajdziemy tak wielkiej bazy osób z konkretnych branż, na konkretnych stanowiskach, które zdecydowanie to narzędzie traktują jako narzędzie biznesowe, a nie narzędzie dla rozrywki jak Instagram czy Facebook. Musimy zdawać sobie również sprawę z tego, że w Polsce użytkowników LinkedIn’a jest już ponad 5,5 miliona. To zdecydowanie największa baza specjalistów dostępna na wyciągnięcie ręki.
Reklamowanie się na LinkedIn
Zacznijmy od początku, czyli od procesu założenia konta biznesowego, który wydaje się być prostszy od założenia konta biznesowego w Meta. UWAGA: Istotne jest, aby prowadzić swoją stronę firmową na LinkedIn. Konta reklamowe możesz dodać do strony firmowej, co oznacza, że nie możesz utworzyć działań biznesowych, reklamowych do konta prywatnego. Oprócz działań płatnych należy pamiętać o tym, aby prawidłowo prowadzić swój content. Na stronie firmowej LinkedIn powinny znaleźć się treści dotyczące firmy, pracowników, artykuły o oferowanych usługach lub produktach.
Dlaczego jest to istotne? Powód jest prosty – osoby, które wejdą na stronę firmową z reklamy będą chciały dowiedzieć się czegoś więcej o firmie, zanim przejdą do kontaktu, lub po pozostawieniu kontaktu.
Jak założyć konto firmowe na LinkedIn?
Na By założyć konto firmowe na LinkedIn musisz posiadać konto prywatne. Następnie w menu bocznym wybrać „stwórz stronę firmową” oraz zupełnić ją o wszystkie dane dotyczące twojej firmy. By rozpocząć płatne kampanie reklamowe, wystarczy kliknąć przycisk “Reklamuj” na profilu prywatnym na LinkedIn. System przekierowuje do strony, gdzie można takie konto samodzielnie założyć.
Tworzenie kampanii w LinkedIn Ads
Przedstawię Ci trzy skuteczne techniki, które pomogą stworzyć efektywną reklamę w systemie LinkedIn Ads oraz zoptymalizować budżety, które są zaplanowane na te działania:
1. Grupa odbiorców
Zastanów się kto ma tą reklamę obejrzeć oraz do kogo ją kierujesz. Pamiętaj, że to najważniejszy i pierwszy krok jaki powinieneś wykonać w momencie kiedy decydujesz się na reklamowanie się na tej platformie jak i innych social mediowych.
Dlaczego jest to istotne? Nie każdy odbiorca twojej reklamy będzie twoim klientem oraz nie każdy odbiorca Twojej reklamy będzie zainteresowany tym, co chcesz przekazać. Musisz trafić do swojej niszy i do osób które będą zdecydowane na jakikolwiek kontakt z Tobą lub zainteresowanie twoimi produktami, czy usługami. Na LinkedIn możesz wybierać targetowanie pod kątem stanowisk pracy, zainteresowań, grup zainteresowań, konkretnych firm czy umiejętności członka LinkedIn.
PRO TIP: Jeśli prowadzisz swoją wysyłkę newslettera i tworzysz swoją bazę mailingową oraz posiadasz w niej minimum 300 kontaktów, możesz tę bazę wykorzystać. Jeżeli jest zgodna z RODO i polityką prywatności na twojej stronie, możesz wówczas jeszcze bardziej precyzyjnie targetować reklamy w LinkedIn Ads.
2. Pamiętaj o treści
To najczęstszy błąd popełniany przez osoby, które zaczynają reklamować się w sieci LinkedIn. Forma przekazu oraz to, co wydaje się Tobie oczywiste lub to, co wydaje się Tobie atrakcyjne niekoniecznie musi być atrakcyjne dla Twoich odbiorców. Jak zatem dowiedzieć się, które treści będą najlepiej konwertowały z Twoją niszą? Sprawdź grupy zainteresowań osób, na jakie pytania oczekują odpowiedzi? Co ich interesuje? Jakich rodzajów usług poszukują? Czego chcieliby się więcej dowiedzieć? Następnie zbuduj taki komunikat, który wzbudzi potrzebę kontaktu z Tobą dzięki reklamom.
Na LinkedIn masz możliwość utworzenia różnych formatów reklam w zależności od celu reklamowego, począwszy od pojedynczego zdjęcia, aż po film i reklamy karuzelowe. Sprawdź i twórz testy A/B, które pozwolą Ci dowiedzieć się, które reklamy są najbardziej atrakcyjne dla twoich odbiorców.
3. Pamiętaj o analityce.
Podobnie jak inne platformy reklamowe w social mediach, tak samo LinkedIn ma swój Insight Tag – tak zwany kod śledzący. Dzięki niemu będziesz mógł sprawdzać, jak twoje reklamy przełożyły się na ruch na twoje witrynie, jeżeli tam mają go kierować. Insight tag to nic innego jak prosty fragment kodu, który należy wkleić na swoją witrynę internetową. Z jego pomocą będziesz mógł optymalizować swoje kampanie i śledzić konwersję. Jest to ważne, szczególnie jeśli prowadzisz kampanię z przekierowaniem do formularza kontaktowego lub do oferty na twojej stronie. Dodatkowo możesz wspierać swoje działania analityczne podpinając i tagując swoje linki, które masz w reklamach, pod Google Analytics- dzięki temu uzyskasz jeszcze bardziej precyzyjne dane ze swoich działań reklamowych.
TEGO NA PEWNO NIE WIESZ:
LinkedIn zawsze sugeruje swoje stawki dzienne za reklamy, które powinieneś wydawać na jedną kampanię. W 2023 roku jest to kwota 25 euro na jedną kampanię dziennie, co oznacza, że budżet reklamowy powinien wynosić minimum +/- 120 zł na jedną kampanię i minimum +/- 3600 zł w skali miesięcznej.
Pamiętaj, że w przypadku kampanii na LinkedIn, grupa twoich odbiorców powinna wynosić minimum 50 000. Możesz to sprawdzić podczas tworzenia kampanii w estymowanych wynikach, które widoczne są w bocznym panelu reklamowym.
Działania reklamowe na LinkedIn cały czas są udoskonalane przez ich specjalistów. Musisz pamiętać o tym, że jest to platforma, która ma ogromny potencjał, a nie do końca jest jeszcze wykorzystywana w Polsce. Możesz wykorzystać jej zasoby do tego, aby trafić do konkretnych osób z twojej branży. Zdecydowanie ułatwia sprawę w poszukiwaniu kontaktów, nawiązywaniu nowych relacji partnerskich lub sprzedaży produktów lub usług. Nie jest to najtańsza platforma reklamowa, jednak najbardziej precyzyjna, jeżeli chcesz dotrzeć w modelu B2B. Jeśli nie wiesz jak stworzyć taką kampanię reklamową lub interesują cię szersze działania kampanii marketingowej twojej firmy zawsze możesz skontaktować się z nami i poznać naszą ofertę!