Przygotowaliśmy dla Ciebie 20 niezawodnych sposobów, które pokażą Ci, jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym.
Branża e-commerce rośnie w siłę. W 2021 roku ok. 80% użytkowników sieci robiło zakupy przez Internet. Masz sklep internetowy lub planujesz go otworzyć? W takim razie poznaj nasz obszerny poradnik, dzięki któremu dowiesz się, jak zwiększyć ruch w swoim sklepie internetowym, aby zmaksymalizować swoje zyski.
Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym? 20 sposobów:
- Postaw na pozycjonowanie SEO
- Stwórz bloga firmowego
- Nawiąż współpracę z portalami tematycznymi
- Stwórz płatną kampanię Google Ads
- Reklama Facebook Ads
- Zbuduj listę mailingową i stwórz newsletter
- Wykorzystaj porównywarki cenowe
- Sprzedawaj w Social Mediach
- Skorzystaj z pomocy influencerów
- Stwórz program partnerski
- Zintegruj sklep z marketplace’ami
- Gromadź wierną społeczność w Social Mediach
- Zastosuj mechanizmy cross-sellingowe i up-sellingowe
- Doceniaj nowych i stałych klientów
- Zorganizuj konkurs
- Stwórz limitowaną wyprzedaż
- Postaw na Video Marketing
- Publikuj produkty w Google Zakupy
- Odzyskaj porzucone koszyki — remarketing
- Zastosuj dane strukturalne
1. Postaw na pozycjonowanie SEO
Zacznijmy od pozycjonowania w wynikach organicznych Google. Ponad 90% użytkowników Internetu korzysta z Google, gdy szukają produktów na prezent, usługodawców z okolicy, odpowiedzi na nurtujące pytania, przepisów itd.
Sklepy internetowe, które inwestują w pozycjonowanie, są wysoko wyświetlane na liście wyników wyszukiwania, a to sprawia, że generują wzrost ruchu w obrębie witryny, który przekłada się na wzrost zysków, rozpoznawalność sklepu oraz wyprzedzenie konkurencji.
Jak znaleźć się wysoko w wynikach organicznych w Google? Możesz skorzystać z pomocy agencji SEO, która przejmie wszystkie te obowiązki na siebie. Alternatywą jest samodzielne pozycjonowanie. Wtedy niezbędne będzie zastosowanie 5 fundamentalnych działań SEO, takich jak:
Analiza słów kluczowych
Najpierw znajdź frazy kluczowe, które wpisują internauci, gdy szukają w Google produktów, które masz w ofercie swojego sklepu. Wybierz słowa kluczowe, które zapewniają sporo wyświetleń w ciągu miesiąca i nie mają zbyt dużej konkurencji. Jak znaleźć frazy kluczowe?
- poprzez analizę konkurencji,
- dzięki znajomości branży i oferty,
- korzystając z narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych – np. Ubersuggest, Planer Słów Kluczowych od Google, Semstorm, Senuto,
- wykorzystując proponowane wyniki przez Google:
- korzystając z Podobnych wyszukiwań, umieszczonych na końcu wyników wyszukiwania w Google:
- wykorzystując rozszerzenia do wyszukiwarki Chrome – np. Keyword Surfer, Keywords Everywhere.
Optymalizacja sklepu
Gdy masz już wybrane słowa kluczowe, możesz rozpocząć optymalizację SEO swojego sklepu online. Dzięki niej roboty Google szybciej zindeksują Twój sklep i będą wyżej wyświetlały w wyszukiwarce jego zawartość.
Optymalizacja to ogrom pracy, na którą składają się takie czynności, jak:
- dodanie meta tagów ze słowami kluczowymi – meta title i meta description,
- hierarchizacja nagłówków H1-H6,
- przyspieszenie prędkości ładowania się strony – przetestuj rezultat, jaki notuje sklep przy pomocy Page Speed Insights od Google,
- optymalizacja kodu witryny,
- optymalizacja zdjęć,
- linkowanie bezpośrednie seo friendly,
- linkowanie wewnętrzne – aby użytkownik dłużej pozostał w obrębie witryny,
- sprawdzanie poprawności adresów URL i linków,
- sprawdzenie, czy strona poprawnie wczytuje się na urządzeniach mobilnych – wykorzystaj do tego test optymalizacji mobilnej od Google,
- prześlij mapę strony do Google Search Console.
Stworzenie unikalnych i wartościowych treści
Ważnym krokiem podczas optymalizacji sklepu online jest dodanie zoptymalizowanych treści, które będą unikalne, wyposażone w sposób naturalny w słowa kluczowe, a przy tym napisane językiem korzyści.
Twój sklep powinien posiadać następujące treści:
- opisy produktów,
- opisy kategorii,
- artykuły blogowe,
- teksty w zakładkach.
Link building
Ważne jest też zwiększenie autorytetu strony i stworzenie sieci powiązań poprzez zastosowanie link buildingu. Musisz zadbać o to, aby stopniowo, jak najwięcej linków zewnętrznych prowadziło do podstron, które chcesz pozycjonować. To zwiększy wiarygodność strony. Linki możesz zyskać dzięki serwisom lokalnym, stronom tematycznym, wpisom gościnnym na blogach, katalogom stron itd.
Mierzenie efektów
Pozycjonowanie to też ciągłe analizowanie i mierzenie efektów, aby zyskać pewność, że przyjęta strategia przynosi pozytywne efekty. W tym celu wykorzystaj takie narzędzia, jak Google Analytics, Google Search Console, Senuto, Semstorm czy też Ahrefs.
2. Stwórz bloga firmowego
Content marketing to budowanie wiarygodności firmy, pozycji eksperta i zwiększanie zasięgu poprzez wykorzystanie contentu, w tym m.in. treści. Doskonale sprawdza się do tego blog firmowy.
Bloga możesz stworzyć w subdomenie (blog.nazwadomeny.pl), jako zakładkę Twojej strony (twojadomena.pl/blog) lub wybierając inną, odrębną witrynę (innanazwawitryny.pl). Najpopularniejszym rozwiązaniem jest utworzenie zakładki na stronie sklepu, gdyż w największy sposób wpływa to na pozycjonowanie.
Dlaczego regularne dodawanie artykułów na bloga jest takie ważne?
- Zwiększysz ruch w sklepie z wyszukiwarki Google i z Social Mediów, gdy udostępnisz tam informację o nowym artykule.
- Zbudujesz pozycję eksperta w danej branży.
- Sprawisz, że Twoja strona będzie regularnie aktualizowana, co poprawi jej autorytet podczas pozycjonowania.
- Zwiększysz zasięg sklepu.
Zasady podczas pisania artykułów na bloga:
- dopasuj tematykę artykułów do asortymentu sklepu,
- stwórz poradniki, które mają wartość edukacyjną i doradczą dla użytkowników,
- reklamuj i podlinkuj produkty, które oferujesz, ale nie w sposób nachalny,
- znajdź słowa kluczowe z tzw. długiego ogona, które są chętnie wyszukiwane w Google i w naturalny sposób wpleć je do artykułu,
- stwórz zachęcające nagłówki H1-H3, zastosuj boldowanie, sformatuj tekst i przyciągaj uwagę wstępem do artykułu,
- pamiętaj, że użytkownicy skanują tekst, zamiast go czytać, zazwyczaj skanowanie ma kształt litery F – dlatego w tym miejscach musisz przyciągnąć ich uwagę.
3. Nawiąż współpracę z portalami tematycznymi
Nie wiesz, jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym? W takim razie prostym sposobem będzie stworzenie artykułu sponsorowanego lub typowo reklamowego i dodanie go na portalach tematycznych bądź regionalnych. Nawiąż współpracę (zazwyczaj ma ona charakter płatny) ze znanym blogerem, stroną regionalną czy innym portalem, który publikuje content, dotyczący branży, w jakiej sprzedajesz produkty.
Zalety takiego rozwiązania są przynajmniej dwie – zwiększysz ruch w sklepie oraz zyskasz linki przychodzące do Twojej witryny.
4. Stwórz płatną kampanię Google Ads
Zanim zaczniesz generować ruch do sklepu internetowego z wyników organicznych, dobrym rozwiązaniem jest stworzenie kampanii Google Ads. Wysoka pozycja w płatnych wynikach Google (u góry listy lub u dołu) w krótkim czasie sprawi, że użytkownicy dotrą do Twojej witryny.
Google Ads opiera się na reklamach PPC, czyli Pay Per Click – płać za kliknięcie. Zatem musisz przygotować się na konieczność zapłacenia za każde kliknięcie przez użytkownika w link, prowadzący do Twojej strony. Wcześniej, na etapie konfigurowania kampanii
reklamowej ustalasz swój budżet, a tym stawkę za kliknięcie i czas pojawiania się reklamy.
Jak stworzyć pierwszą kampanię Google Ads?
Aby stworzyć płatną reklamę, musisz przejść na stronę Google Ads.
Następnie konieczne jest zalogowanie się do konta Google i krótka konfiguracja. Później zostaniesz przekierowany do kokpitu, gdzie w zakładce „Kampanie” kliknij niebieski, okrągły button ze znakiem „+”, aby utworzyć nową kampanię.
Ważne jest to, że Twoja kampania Google Ads może realizować jeden z siedmiu dostępnych celów, takich jak – sprzedaż, potencjalni klienci, ruch w witrynie, rozważenie zakupu produktu danej marki, świadomość i zasięg marki, promowanie aplikacji, wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje. Możesz też stworzyć kampanię bez określania jednego z tych celów.
Następnie zostaniesz poproszony o wyznaczenie typu reklamy, czyli jak ma ona wyglądać i gdzie zostanie wyświetlona. Do wyboru są takie opcje, jak – sieć wyszukiwania, Performance Max, sieć reklamowa, produktowa, wideo, discovery.
Później konieczne jest wpisanie takich danych, jak:
- adres URL swojego sklepu,
- lokalizacja,
- maksymalna stawka za kliknięcie,
- język, którym posługują się Twoi klienci,
- słowa kluczowe,
- tytuł i meta opis, które będą widoczne w Google,
- rozszerzenia linków do podstron, gdzie ma prowadzić reklama,
- średni budżet dzienny dla kampanii,
- czas trwania kampanii.
Twoją pierwszą kampanię Google Ads możesz stworzyć w kilku prostych krokach.
5. Reklama Facebook Ads
Jeśli prowadzić stronę na Facebooku dla swojego sklepu, to możesz zainwestować również w reklamę Facebook Ads. Dzięki niej skutecznie dotrzesz do potencjalnych klientów na podstawie demografii, lokalizacji, a także ich zainteresowań.
Możesz zdecydować się na reklamowanie sklepu, wybranego produktu lub budować pozycję eksperta i wypromować post z linkiem do artykułu na blogu.
Do stworzenia prostej reklamy Facebook Ads wystarczy, że wykonasz 5 kroków.
- Stwórz konto reklamowe poprzez przejście do Ustawień firmowych -> Konta -> Konta reklamowe -> Utwórz.
- Zainstalujesz Pixel Facebook w swoim sklepie online. W ten sposób będziesz mógł „śledzić” ruch między witryną a Facebookiem.
- Uzupełnij konto reklamowe o takie dane, jak waluta, dane do faktury, możesz zaznaczyć, czy korzystasz z VAT UE.
- Utwórz katalog produktów – przejdź do „Menedżera firmy”, a następnie kliknij „Menedżer sprzedaży”. Wybierz opcje „Utwórz katalog” i zaznacz „Sprzedaż elektroniczną”. Następnie możesz wybrać opcję „Prześlij informacje o produktach” lub też „Powiąż z platformą partnerską”. Najlepiej w zbiorczym pliku XML prześlij dane na temat produktów, tym samym, który wykorzystujesz w Google Ads.
- Teraz możesz już przejść do włączenia reklamy. Przejdź na stronę Menedżera reklam. Kliknij „Utwórz”. Określ cel reklamy, np. „Sprzedaż z katalogu”. Określ katalog i stwórz nazwę kampanii reklamowej. Następnie ustaw budżet, lokalizację, zainteresowania, wieku i dodaj tekst. I już Twoja prosta reklama pojawi się na Facebooku.
6. Zbuduj listę mailingową i stwórz newsletter
Kolejnym sposobem na to jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym jest E-mail marketing. Pamiętasz coraz częstsze awarie na Facebooku czy Instagramie? Wielu sprzedawców opierających swoją promocję, a nawet sprzedaż na tych portalach przeżywało w tym czasie wiele nieprzyjemnych chwil. Dlatego zamiast być zależnym od zewnętrznego serwisu, lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem jest zbudowanie własnej listy mailingowej, do której można wysyłać wiadomości poprzez skrzynkę e-mailową.
Popularność newslettera staje się coraz większa, gdyż cechuje się on większą precyzją, bo trafiasz do osób, które wyraziły chęć otrzymywania wiadomości, a więc naprawdę są zainteresowani Twoją ofertą.
7. Wykorzystaj porównywarki cenowe
Kolejnym sposobem na zwiększenie zasięgu sklepu internetowego są porównywarki cenowe. Przy pomocy kilku kliknięć lub pluginów możesz bez problemu zintegrować swój sklep z jedną z najpopularniejszych porównywarek cenowych, takich jak Ceneo, Nokaut czy Domodi.
Zadaniem porównywarki jest zbieranie informacji na temat produktów sprzedawanych przez zarejestrowane sklepy i tworzenie rankingu według cen rosnących, malejących, popularności czy ze wskazaniem konkretnych cech produktów itd. Dlatego tak ważne jest dodanie, jak największej ilości informacji na temat produktów.
8. Sprzedawaj w Social Mediach
Prowadź aktywnie profile swojego sklepu w Social Mediach – na Facebooku, Instagramie, Pintereście, YouTubie czy TikToku. W zależności od tego, gdzie gromadzi się Twoja grupa docelowa. Stwórz strategię i zaplanuj posty z wyprzedzeniem, a następnie zajmij się odpowiadaniem na komentarze i wiadomości od użytkowników.
Prowadzenie kont w mediach społecznościowych pozwala generować ruch w Twoim sklepie internetowym, ale to niejedyna droga.
Możesz też dosłownie zacząć sprzedawać w SM. Jak? Popularność Facebook Store i sklepu na Instagramie staje się coraz większa, dlatego warto wykorzystać te dwie możliwości na zwiększenie wyników sprzedaży, ale też na przekierowanie użytkowników do sklepu, aby mogli poznać więcej szczegółów na temat produktów. Sprzedaż w SM jest często bardziej spontaniczna, więc pozwala na skuteczne wyprzedzenie konkurencji.
9. Skorzystaj z pomocy influencerów
Dobrym sposobem, aby zwiększyć ruch i zasięg w sklepie jest tzw. influencer marketing. Wyszukaj znanych influencerów, którzy mogą być zainteresowani branżą, w jakiej działa Twój sklep, a następnie rozpocznij z nimi zazwyczaj płatną współpracę. Dzięki temu, że napiszą lub powiedzą o Twoim sklepie, rozreklamują produkty i pokażą, jak można z nich korzystać, ich wierna społeczność może odwiedzić Twój sklep.
Współpraca może odbywać się na różne sposoby – w formie artykułu na blogu, wpisu w Social Mediach, filmiku wideo na YouTubie, mini filmiku na TikToku, relacji w Stories na Instagramie itd.
Jeśli dopiero zaczynasz i nie chcesz od razu wydawać dużych pieniędzy na współpracę z influencerami, to znajdź takich o mniejszej społeczności – np. gromadzących ok. 1000 followersów.
10. Stwórz program partnerski
Pracujesz sam nad swoim sklepem internetowym? A może po prostu szukasz sposobu, by nie tylko zwiększyć ruch, ale też sprzedaż? Stwórz program partnerski. Zaprojektuj program poleceń, który sprawi, że użytkownicy będą zachęcali nowych klientów do zrobienia zakupów w Twoim sklepie online.
Na początek świetnym rozwiązaniem będzie zaoferowanie linków polecających dedykowanych dla zarejestrowanych klientów. Jeśli inni użytkownicy kupią produkty, korzystając z tego linku, polecający otrzyma kod rabatowy na zakupy. To świetny i skuteczny sposób na zwiększenie zasięgu i wyników sprzedaży.
11. Zintegruj sklep z marketplaces
Dobrym uzupełnieniem Twojego sklepu i sposobem na dotarcie do kolejnych klientów są marketplaces. Czym one są? To dobrze znane platformy sprzedażowe, takie jak Allegro, Amazon, eBay itd.
Zanim dodasz tam swoje produkty, koniecznie sprawdź, ile wynoszą prowizje za dodanie oferty lub za sprzedaż. Dostosuj do tego cenę, aby mieć pewność, że sprzedaż naprawdę Ci się opłaca.
W integracji pomogą Ci programiści lub dedykowane wtyczki płatne bądź darmowe. Wiele CMS-ów SaaS posiada wbudowane funkcje integracji z marketplaces, więc cały proces wykonasz wtedy za pomocą kilku kliknięć.
12. Gromadź wierną społeczność w Social Mediach
TikTok, Instagram, Facebook, Twitter, Pinterest – wszystko to portale społecznościowe, które każdego dnia gromadzą miliony użytkowników. Twoi potencjalni kupujący również tam są! Dlatego zdecyduj, gdzie jest ich najwięcej i zacznij budować solidną markę w Social Mediach.
Jeśli nie chcesz zatrudniać kolejnych pracowników lub nie masz czasu na regularne zajmowanie się kilkoma profilami w Social Mediach, to zacznij od jednego. Wybierz portal społecznościowy, który jest najczęściej wybierany przez Twoją grupę docelową.
O czym pisać w Social Mediach, aby zwiększyć ruch w sklepie internetowym?
- Udostępniaj linki do akcji promocyjnych, np. do wyprzedaży.
- Poinformuj o nowych produktach w sklepie.
- Pokaż w formie zdjęcia lub wideo recenzję bądź sposób wykorzystania produktów ze sklepu.
- Reklamuj nowe wpisy na blogu firmowym.
- Stwórz rankingi produktów.
- Stwórz legalne konkursy w SM.
- Udostępniaj kody rabatowe.
Pamiętaj, aby treści typowo reklamowe w Social Mediach nie przekraczały 20% wszystkich postów. Pozostała część powinna mieć charakter informacyjny czy też poradnikowy. Publikuj posty w różnych formach – jako treść, zdjęcie, grafika, infografika, wideo bądź zorganizuj live.
13. Zastosuj mechanizmy cross-sellingowe i up-sellingowe
Sprzedawca w sklepie internetowym powinien stosować techniki, zwiększające sprzedaż. Popularnymi metodami są:
- cross-selling – oferowanie kupującemu możliwości zakupu dodatkowych produktów, do tych które przegląda lub dodał już do koszyka, mogą mieć one cechy komplementarne;
- up-selling – oferowanie klientowi droższej wersji produktu lub z większą liczbą funkcji, w modnym fasonie itd., od tego, który przegląda bądź też dodał już do koszyka.
Jeśli masz sklep internetowy na WooCommerce, możesz wykorzystać kilka przydatnych wtyczek do wdrożenia zasad związanych z cross-sellingiem oraz z up-sellingiem, oto one:
- Quick Cross Sells,
- Cart Add-Ons,
- Smart Offers.
Jak te techniki sprzedaży zwiększają ruch w sklepie? Przede wszystkim sprawiają, że użytkownik dłużej pozostaje w obrębie witryny. Najpierw odwiedza jedną stronę produktową, a później przechodzi na kolejną i kolejną. Do tego realnie zwiększa szanse na wzrost wartości zamówienia.
14. Doceniaj nowych i stałych klientów
Zaoferuj nowym klientom zniżkę, darmową dostawę lub prezent w postaci gratisu. To zachęci kolejne osoby do rejestracji w sklepie i wybierania Twojej oferty.
Jednak nie zapomnij też o stałych klientach. O ich wierność i lojalność także trzeba dbać, dlatego też przy pomocy e-maili czy SMS-ów wysyłaj im informacje o promocjach, limitowanych wyprzedażach, specjalnych ofertach dla stałych klientów oraz udostępniaj kody rabatowe.
Popularnym rozwiązaniem jest tworzenie klubów, zrzeszających stałych kupujących. Możesz stworzyć dla członków klubu progi rabatowe i dawać inne wartości, np. edukacyjne, darmową dostawę itd.
15. Zorganizuj konkurs
Dobrym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie jest ogłoszenie konkursu online. Z drugiej strony możesz w ten sposób zwiększyć rozpoznawalność sklepu i zbudować bazę mailingową poprzez zbieranie e-maili uczestników.
Podczas wymyślania konkursu warto pamiętać o 4 kluczowych zasadach:
- o ustaleniu celu – zastanów się przede wszystkim, co chcesz osiągnąć, organizując konkurs, np. zwiększyć ruch na stronie, powiększyć bazę mailingową, zdobyć nowych obserwujących w SM, zwiększyć rozpoznawalność i sprzedaż;
- o sformułowaniu zasad – dostosuj zasady konkursu do celu, jaki chcesz osiągnąć;
- o zaoferowaniu odpowiedniej nagrody – nie zapomnij, że to nagroda przyciąga uczestników konkursów, im lepsza nagroda, tym większe zainteresowanie;
- o przestrzeganiu prawa – skonsultuj się z prawnikiem, aby stworzyć regulamin konkursu zgodny z prawem, bądź szczególnie ostrożny podczas tworzenia konkursu w Social Mediach.
16. Stwórz limitowaną wyprzedaż
Kolejnym ciekawym trikiem na zwiększenie ruchu w sklepie jest limitowana wyprzedaż. Musisz określić wtedy ramy czasowe, wyznaczyć produkty objęte przeceną, a następnie poinformować potencjalnych klientów w Social Mediach i na stronach z promocjami. Jeśli masz newsletter, to koniecznie wyślij e-maile z informacją, że organizujesz wyprzedaż.
Jeśli użytkownicy ocenią, że promocja jest naprawdę korzystna, to chętnie udostępnią dalej informację o wyprzedaży, a Ty osiągniesz swoje cele – zwiększysz zasięg i wygenerujesz znaczący wzrost ruchu w sklepie online.
Dostęp do limitowanej wyprzedaży możesz udostępnić najpierw stałym klientom w ramach nagrody za lojalność.
17. Postaw na Video Marketing
Gdy chcesz zwiększyć ruch w sklepie, interesującym sposobem może być też Video Marketing na YouTubie. Możesz stworzyć kanał na tym portalu społecznościowym i budować społeczność. Dodawaj tam wideo z recenzjami produktów, z ich zastosowaniem i wskazaniem dostępnych funkcji.
Jednak tym razem proponujemy stworzenie reklamy na YouTubie, która zwiększy Twój zasięg. Stworzysz ją w sieci Google Ads.
Do wyboru masz poniższe reklamy:
- In-Stream możliwe do pominięcia,
- In-Stream niemożliwe do pominięcia,
- Discovery – składają się z tekstu i miniatury filmu, przypominają standardowe reklamy w Google,
- reklama w banerze masthead – zaczyna odtwarzać się, nawet gdy użytkownik ma wyłączony dźwięk.
18. Publikuj produkty w Google Zakupy
Google Shopping, czyli Google Zakupy pozwala na darmowe publikowanie produktów w zakładce „Zakupy”, aby użytkownicy mogli dokonywać zakupu już z poziomu wyszukiwarki. Dzięki temu wystarczy, że wpiszą w Google frazę kluczową „fotel gamingowy”, a u góry listy wyszukiwania zostaną wyświetlone przykładowe produkty wypozycjonowane na to słowo kluczowe. Aby zobaczyć większy wybór produktów, warto przejść do zakładki „Zakupy”, gdzie znajdziesz spis produktów z różnych sklepów internetowych, wraz z cenami, zdjęciami i z możliwością filtracji według cech produktu, marki itd.
Google Zakupy jest powiązane z Google Merchant Center, czyli z usługą stworzoną do przesyłania do Google informacji na temat sklepu internetowego i produktów, które sprzedajesz. Warto wykorzystać Google Shopping do uruchomienia reklamy produktowej, która pozwala generować większy ruch w sklepie online. Co ciekawe za reklamę zaczniesz płacić dopiero wtedy, gdy użytkownicy klikną link, prowadzący do Twojego sklepu, a nie za samo wyświetlenie produktu.
Czego będziesz potrzebować, żeby rozpocząć kampanię produktową z wykorzystaniem Google Shopping?
- Musisz zarejestrować się w usłudze Google Ads, ustalić budżet i zasilić swoje konto pieniędzmi na reklamę.
- Zintegruj swój sklep internetowy z Google Merchant Center. W WooCommerce możesz wykorzystać do tego np. wtyczkę Google Listings & Ads.
- Połącz następnie konto Google Ads z Google Merchant Center.
- Niezbędny będzie też plik XML, ze wszystkimi informacjami na temat produktów, które zamierzasz promować.
19. Odzyskaj porzucone koszyki — remarketing
Tym razem mamy propozycję, dzięki której dotrzesz do osób, które już odwiedziły Twój sklep, ale nie dokonały zakupu. Reklama remarketingowa często utożsamiana jest z przypominajką. Polega na śledzeniu użytkownika i wyświetlaniu na stronach, które odwiedza reklamy produktów, które oglądał wcześniej w Twoim sklepie internetowym bądź też, które dodał już do koszyka. Dzięki remarketingowi można skutecznie zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków.
Umożliwiasz też swoim klientom dodanie produktów do listy życzeń lub do ulubionych? Można to doskonale połączyć z remarketingiem. Mechanizm pomoże w dotarciu przy pomocy poczty elektronicznej, Google Ads lub Facebook Ads do klientów i przypomnieniu o dodanych do ulubionych produktach.
Sprawdź, jak taka przypominajka sprawdzi się w Twoim sklepie internetowym. Warto podkreślić też, że remarketing cechuje się wysokim poziomem skuteczności i dość niską ceną.
20. Zastosuj dane strukturalne
Gdy szukasz sposobu, jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym, koniecznie wykorzystaj do tego dane strukturalne. Dzięki nim wyświetlisz w wyszukiwarce Google jeszcze więcej informacji na temat produktów i Twojej oferty. Dlaczego to takie ważne, aby użytkownicy zobaczyli nazwę produktu, ocenę, cenę czy proponowane modele jeszcze przed przejściem do sklepu? Bo z jednej strony to właśnie te wszystkie informacje wyróżnią Twoją ofertę na tle innych wyników wyszukiwania i zwiększą szansę na to, że internauta wybierze akurat Twoją ofertę.
Poza tym dane strukturalne znakomicie zwiększają konwersję, bo do Twojego sklepu internetowego przejdą klienci, którzy są bardziej zdecydowani i już wiedzą, czego mają się spodziewać.
Jakie dane strukturalne (rich snippet) warto wykorzystać w e-commerce?
- Produkt – w ten sposób roboty Google zrozumieją, że to strona produktowa, a nie artykuł blogowy.
- Oceny i recenzje – dzięki wyświetleniu średniej oceny i gwiazdek użytkownicy zyskują większe zaufanie do sklepu oraz do produktu.
- Cena – użytkownicy mogą dowiedzieć się, ile kosztują produkty, których szukają już z poziomu wyszukiwarki. Warto zastosować też promocje, które również będą widoczne w Google.
- Dostępność w magazynie – napis „w magazynie” poinformuje użytkownika, że poszukiwany towar jest dostępny w tym sklepie.
- Breadcrumbs – wspomagają nawigację i z perspektywy SXO odgrywa coraz ważniejszą rolę.
We wdrożeniu danych strukturalnych na WordPressie pomocna można być np. wtyczka Schema & Structured Data for WP & AMP.