Kampanie reklamowe dla restauracji

AXN Agencja Marketingowa Warszawa
AGORA Agencja Marketingowa Warszawa
MANTA Agencja Marketingowa Warszawa
PZU Agencja Marketingowa Warszawa
CONTINENTAL Agencja Marketingowa Warszawa
MEDICOVER Agencja Marketingowa Warszawa
DB Agencja Marketingowa Warszawa
MTV Agencja Marketingowa Warszawa
AKADEMIA Agencja Marketingowa Warszawa
BUBBLES Agencja Marketingowa Warszawa
ATELIER Agencja Marketingowa Warszawa
DEKPOL Agencja Marketingowa Warszawa
NO-Agencja-Marketingowa-Warszawa
logo-new-orleans-klub-nocny-warszawa-(2)
białe z czerwonym prawy dół prawy - Agencja Marketingowa Warszawa

Kampanie reklamowe dla restauracji

Jak tworzymy skuteczne kampanie reklamowe dla restauracji? Dobry plan marketingowy to podstawa działania w branży gastronomicznej. Zanim jednak go stworzymy, należy zacząć współpracę od zbadania rynku, poznania konkurencji i obrania grupy docelowej. Bardzo istotne jest zapoznanie się z ofertą, cennikiem i typem potraw, jakie serwują pozostałe lokale gastronomiczne w naszej miejscowości. Agencja marketingowa musi dokonać analizy tego, jak radzi sobie konkurencja, do jakiej grupy docelowej chcemy trafić i czy aranżacja naszego lokalu i menu, które mamy w ofercie stanowią spójność. Następnie przeanalizować wszystkie podejmowane dotąd działania i wybrać te, które spotkały się z aprobatą gości.

Plan marketingowy

Kiedy jesteśmy już świadomi tego, w jaką grupę odbiorców celujemy i jakie są nasze silne strony względem konkurencji, należy opracować wspomniany plan marketingowy. Dzięki niemu kampanie reklamowe dla restauracji są przemyślane i strategiczne. Załóżmy, że plan sporządzamy na najbliższy rok, jakie aspekty należy wziąć pod uwagę przy jego tworzeniu? Przede wszystkim w pierwszej kolejności wyznaczamy cele, jakie restauracja ma osiągnąć w konkretnym czasie, np. zwiększenie liczby klientów o 30%. Kolejnym krokiem jest zebranie informacji na temat otoczenia restauracji i analiza wynikających z tego szans i zagrożeń. Jeśli nasza restauracja zlokalizowana jest w pobliżu hotelu, może warto nawiązać z nim współpracę?

Kampanie w Polsce i za granicą - Agencja Marketingowa Warszawa
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Marketing restauracji

Skuteczność kampanii reklamowych dla restauracji to złożony proces, na który wpływa kilkadziesiąt czynników. Tylko skuteczne połączenie działań na wielu płaszczyznach może przynieść oczekiwany efekt.
Myśl Inaczej

Promocja restauracji na profilach społecznościowych, jest bardzo istotna w prowadzonej dla niej kampanii. To, co wyróżnia kampanie reklamowe dla restauracji, to dbałość o aspekt wizualny. Na prowadzonym fanpage’u nie może zabraknąć atrakcyjnych zdjęć i ciekawych opisów potraw. Osoba zajmująca się prowadzeniem profilu firmowego restauracji musi wykazać się dużą kreatywnością, aby promowane dania znalazły aprobatę potencjalnych gości. Ponadto social media pozwalają również na sprawną komunikację pomiędzy klientem, a restauracją. Im szybciej zareagujemy na pozostawioną wiadomość, tym dla nas lepiej.

Pokochaj Social Media

Poza tym, że posty zamieszczane w social media muszą być bardzo estetyczne i niebanalne, trzeba także zwrócić uwagę na kolejny czynnik, jakim jest: regularność. Musimy dbać o to, aby nasi odbiorcy nie byli zaniedbywani i podtrzymywać komunikację z nimi za pomocą profilu na Facebooku czy Instagramie. Im więcej zdjęć z przyrządzonymi w restauracji potrawami, tym lepiej. Potencjalni goście mogą dzięki temu zapoznać się z menu funkcjonującym w restauracji i wstępnie zdecydować, czy takie potrawy trafiają w ich gusta. Pamiętaj, że każdy post, wpis, ogłoszenie zostaje w sieci, nawet jeśli dziś nikt z niego nie skorzysta, nie oznacza to to, że pozostanie bez echa w przyszłości.

Bądź Niebanalny

Wspomniany aspekt wizualny jest elementem wyróżniającym, nie tylko profile na portalach społecznościowych, ale odnosi się to również do strony internetowej restauracji. Szata graficzna, barwne opisy, ciekawie skomponowana galeria i niebanalne menu, stanowią swoistą wizytówkę lokalu gastronomicznego. Pokazują, czego goście mogą od nas oczekiwać i co jesteśmy im w stanie zaoferować. Strona internetowa pozwala wyeksponować zalety lokalu i pokazać, czym różnimy się od konkurencji. Ważne, aby była uaktualniana, aby coś się na niej działo. Gastronomia to sfera, która nie znosi nudy. Należy na bieżąco podążać za trendami kulinarnymi i bezustannie się rozwijać. Każda nowa pozycja w naszym menu może przynieść nam kolejnych klientów. Warto to rozważyć.

Plan marketingowy a rzeczywistość

Tworząc plan marketingowy musimy być świadomi tego, że nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkiego, co wydarzy się np. w ciągu roku. Musi być on bardzo elastyczny, ze względu na szanse i zagrożenia wynikające z otoczenia restauracji, oraz mocne i słabe strony firmy. Plan marketingowy pozwala nam zatem na wprowadzanie pewnych korekt, a także daje możliwość monitorowania działań. Tworząc go, musimy przyjąć określone założenia obejmujące czynniki zewnętrzne, na które firma nie ma wpływu. Nigdy nie jesteśmy też w stanie do końca przewidzieć zachowań konkurencji, dlatego ważna jest elastyczność w podejmowaniu decyzji i szybka reakcja.

Klient docelowy w restauracji

Kampanie marketingowe dla restauracji bez zdefiniowania klienta docelowego nie mają racji bytu. Świadomość tego, do jakiej grupy docelowej chcemy trafić jest nadrzędna. To temu podporządkowane jest w znacznym stopniu menu restauracji oraz ustalone ceny, a nawet aranżacja lokalu. Wszystko to musi być względem siebie spójne. Znając preferencje grupy docelowej, jesteśmy w stanie dotrzeć do niej na portalach społecznościowych i nie tylko. Wszystko ma znaczenie przy prowadzeniu kampanii marketingowej. Wiedza na temat tego, w jaki przedział wiekowy celujemy, czy interesuje nas lokalna społeczność, czy pragniemy również zachęcić turystów do odwiedzania naszego lokalu. Bierzemy wówczas pod uwagę aspekty społeczno-demograficzne (w ich skład wchodzi również m.in. dochód, czy zawód), a także geograficzne (miejsce zamieszkania, miejsce pracy).

Koszty kampanii dla restauracji

Każda kampania reklamowa dla restauracji niesie ze sobą koszty. Bez inwestycji nie ma szans na to, aby odnieść sukces. Im większa kampania, tym większe wydatki. Koszty związane są m.in. z założeniem strony internetowej, która stanowi wizytówkę firmy, ale również z reklamami prowadzonymi na profilach społecznościowych. Duże znaczenie ma także reklama w wyszukiwarce Google. Warto również zainwestować w dobrego fotografa, który będzie wykonywał profesjonalne zdjęcia z imprez organizowanych w restauracji lub fotografie dań. Współpraca z blogerami i celebrytami promującymi restaurację może przynieść wymierne korzyści. Wszystko to oczywiście wiąże się z pewną inwestycją, ale każdy restaurator musi liczyć się nie tylko z kosztami związanymi z produkcją potraw, utrzymaniem lokalu i wypłaceniem pensji. Koszty, jakie generowane są w trakcie kampanii marketingowej dla restauracji, to również cena, jaką płaci się za promocję swojego lokalu.

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Jak zatrzymać klienta i podnosić standardy

Jeśli chcemy mieć stałych klientów, budowanie relacji i nieustanna komunikacja są naprawdę ważne. Warto organizować cykliczne promocje i angażować ich w konkursy na portalach społecznościowych. Branża gastronomiczna musi opierać się na trendach kulinarnych, więc warto raz na jakiś czas uaktualnić menu.

Można również zachęcić do wizyty serwując potrawy sezonowe lub organizując ciekawe wydarzenie. Decydując się na patronaty lub sponsoring lokalnych wydarzeń, restauracje budują swój wizerunek. Takie działania mogą przynieść efekty w postaci pozytywnych recenzji zamieszczanych na forach i portalach, gdzie potencjalni odbiorcy często szukają opinii na temat restauracji z konkretnych miejscowości.

Nie jest także tajemnicą, że jeśli restauracja chce zyskać sympatię gości, musi serwować dania na poziomie. Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, a niepochlebne opinie niestety dość długo zbierają swoje żniwo. Zachowując standardy na odpowiednim poziomie, możemy mieć pewność, że klient wróci. Reszta to kwestia odpowiedniej promocji.

Kampanie reklamowe dla restauracji - promocje
bt_bb_section_top_section_coverage_image
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Promocje i oferty specjalne

Prowadząc kampanie reklamowe dla restauracji, często sugerujemy wykorzystanie ofert specjalnych. Promocje to powszechnie stosowana metoda zachęcająca gości do zakupu konkretnych dań i odwiedzenia naszego lokalu. Są to bodźce mające na celu wzrost poziomu sprzedaży poprzez obniżkę ceny. Jeśli dana promocja przynosi wymierne efekty i zaczyna to przynosić zyski, warto jest się zastanowić nad cyklicznymi promocjami. Promocje w restauracji mogą przybrać różny charakter. Mogą dotyczyć konkretnych dań lub potraw sezonowych. Mogą również odbywać się w konkretnym przedziale czasowym w konkretnym dniu tygodnia, tzw. Happy Hours. Są one stosowane w dniach i godzinach, kiedy lokal ma słabe obłożenie.
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Porozmawiajmy

Skontaktuj się z nami, aby poznać pełną ofertę naszej agencji.
Nakatomi Agencja Marketingowa Warszawa

Jesteśmy międzynarodową agencją marketingową zajmującą się kompleksowymi kampaniami B2B oraz B2C.

Nakatomi® – We create your future.

Nakatomi® – All rights reserved

bt_bb_section_top_section_coverage_image
Agencja Marketingowa Warszawa - footer